Uskallanko käydä nukkumaan? Pelottaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huh"

Vieras
Kun Putous alkoi, avasin kaupasta ostamani pähkinäsekoituspussin ja söin siitä ehkä noin viisi pähkinää. Samantien alkoi suuta ja kurkkua polttamaan ja karvastelemaan. Lopetin pähkinöiden syömisen siihen ja äskettäin otin Histecin, mutta en tiedä auttaako se mitään.

Edelleen kurkussa on pientä polttelua ja ikään kuin paineen tuntua, mutta ei ollenkaan niin pahaa kuin sillä hetkellä kun pähkinää söin. Polttelun lisäksi nyt alkoi aivan järkyttävä ihon kutina.

Ilmeisesti olen siis hasselpähkinälle allerginen, tää on nyt kolmas kerta tässä parin vuoden sisään kun sitä syön ja aina sama juttu. En toki söis sitä ollenkaan, mutta kun en vain ole muistanut koko allergiaa... :( Nyt on pakko muistaa, nuo poltteluoireet on tosi pelottavia.

Tässä nyt vain mietin, että uskallanko jo mennä nukkumaan, että onhan näissä oireissa nyt pahin takana? Että jos joku anafylaksia ois tullakseen, niin se varmaan ois tullut jo, eikö vain? Olen yksin kotona, joten ei ole ketään ambulansssia soittelemassa jos yhtäkkiä päätän tukehtua.

Voit soitella vaikka päivystykseen.
Itse sain ohjeeksi ottaa heti antihistamiinia ja seuraava tabletti 5 tunnin kuluttua ensimmäisestä. Ja heti ensiapuun jos hengitysvaikeutta tai turvotusta kasvoilla.

Mulla on tuota Histeciä ihan käsikauppalääkkeenä, otin sitä yhden. Uskaltaisko sitä ottaa heti toisenkin? En tiedä joko kuvittelen, mutta tuntuu ihan kuin alahuuli kihelmöisi ja olisi turpea.. :/ Hengenahdistusta ei ole.
Voihan helvetti. Mä en todellakaan halua saada mitään anafylaksiaa nyt. Ja mitään adrenaliinipiikkiä mulla ei ole, en ole ikinä ollut millekään niin voimakkaasti allerginen että olisin sellaista edes meinannut tarvita. Ennenkuin näköjään nyt.

Hei!!!!!!
Anafylaksia voi puhjeta 24tunnin sisään altistumisesta!!! Jolloin seurataan päivystyksen osastolla sen aikaa!! Jos sius jotai hengitys-suualueen oireita jo on.

Soita ainakin päivystykseen? Tai jos oireet pahenevat niin 112. Pääsetkö pian hoitoon, jos oireet pahenevat ts. tuleeko ambulanssi pian? Itse en varmaan uskaltaisi ruveta nukkumaan tuossa tilanteessa. Ottaisin luultavasti toisen Histecin sekä kortisonia kyypakkauksesta. Ja menisin lääkäriin..

Yhteistyössä