Uskallanko jättää vauvan yksin??

• Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti
apuva
Uskallanko jättää likan 12kk yksin kotiin noin vartiksi, on nukkunut jo puoli tuntia eikä yleensä tapaa herätä näin iltapuoleen yöstä. Olisi aivan pakko hakea kaupasta kananmunia, nää jääkaapissa olevat oli sitten menneet pilalle. Kauppa on tuossa 300m päässä ja tähän aikaan siellä ei olisi ruuhkaa, uskaltaisinko hölkätä sinne ja takas? Mies on illan töissä, eikä tässä meidän kerrostalossa ole ketään jota voisi pyytää pitämään vahtia sen aikaa, tai käymään kaupassa.
Mitä teen, uskallanko jättää? Pakko leipoa kääretorttu huomiseksi ja huomis-aamulla en ehdi millään enään leipomaan...

täh?!
Et kai tosissasi kysy??! Mitä jos jäät vaikka auton alle tms. Ihan mitä vaan voi sattua vaikka normaalisti matka kestäisi vain vähän aikaa. Ei yks kääretorttu ole lasta tärkeämpi, jos et voi pientä ottaa mukaan!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen syönyt 2 kk "vanhoja" kananmunia. Kyllä sen haistaa, jos pilalla ovat.
Ne munat tajusi vanhoksi siitä kun rikoin ne kuppiin ja haisivat hirveälle. Ne ei ole meillä koskaan siinä alkup. pakkauksessa vaan ne on aina tungettu jääkaapin munakennoon.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ne munat tajusi vanhoksi siitä kun rikoin ne kuppiin ja haisivat hirveälle. Ne ei ole meillä koskaan siinä alkup. pakkauksessa vaan ne on aina tungettu jääkaapin munakennoon.
No eikö mies voi tuoda tullessaan?

No siis tietenkin. Kyllähän lapsi tuossa iässä jo ymmärtää, että äiti tulee takaisin, eikä hätäänny, vaikkei äitiä näy. Jätä tarvittaessa puhelin hälle ja mikrovalmista ruokaa, kyl se selvii.

käske ukkos tuomaan matkalla kotio. nykyään munia myydään jokapaikassa ja varsinkin bensa-asemat on auki myöhään.
kääretorttu on niin nopea tehdä että kerkeet tekaseen sen vielä myöhäänkin. jos et sitten aamulla herää tuntia aikasemmin..

älä jätä koskaan lasta yksin.

taiska
Alkuperäinen kirjoittaja täh?!:
Et kai tosissasi kysy??! Mitä jos jäät vaikka auton alle tms. Ihan mitä vaan voi sattua vaikka normaalisti matka kestäisi vain vähän aikaa. Ei yks kääretorttu ole lasta tärkeämpi, jos et voi pientä ottaa mukaan!
Mitä jos kotona sattuu liukastumaan ja lyömään päänsä? Kodit ovat paljon vaarallisempia paikkoja kuin kadut, jos mitataan sitä missä tapahtuu onnettomuuksia eniten.

Itse olen täysin hyvällä omallatunnolla vienyt esim. roskia ulos taloyhtiön roskikseen, roudannut kamaa kellariin ja sieltä pois jne. Kauppareissua en ole tehnyt koska meidän kulmilla ei ole noin lähellä kauppaa, enkä tiedä uskaltaisinko tehdä muutenkaan, se olisi vähän eri juttu kuin esim. roskien vieminen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No eikö mies voi tuoda tullessaan?
No joo, kai se voi tuoda jostain huoltsikalta, en ajatellut tätä vaihtoehtoa. Mies on siis töissä 23 asti. Kai joku ABC tai vastaava on siihen aikaan auki.

Taisi olla huono idea edes harkita muksun jättämistä.

hmm
Pitäkää mua sit surkeena äitinä mutta neljä kertaa kaikkiaan ollaan miehen kanssa jouduttu toimimaan niin että olen laittanut pojan päikkäreille ja odottanut että nukahtaa varmasti, sitten olen painunut saman tien ulos ja alkanut juosta kohti bussia. Samaan aikaan mies taas on ajanut tuhatta ja sataa töistä kohti kotia ehtiäkseen katsomaan poikaa kun mulla on pakollinen meno. Esim. lääkäri.

Näin on ollut pakko tehdä jos mies ei ole pystynytkään lähtemään niin aikaisin töistä kuin on alun perin ajateltu. Joskus tällaisia tilanteita on vain tullut eteen ja jos suku ja kaverit asuu kaikki kaukana niin on pakko tehdä näin. Poika ollut "pahimmillaan" noin vartin yksikseen sängyssä. Eikä ole koskaan tapahtunut mitään.

Yhteistyössä