Uskallanko jättää vauvan yksin??

• Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja taiska:
Alkuperäinen kirjoittaja täh?!:
Et kai tosissasi kysy??! Mitä jos jäät vaikka auton alle tms. Ihan mitä vaan voi sattua vaikka normaalisti matka kestäisi vain vähän aikaa. Ei yks kääretorttu ole lasta tärkeämpi, jos et voi pientä ottaa mukaan!
Mitä jos kotona sattuu liukastumaan ja lyömään päänsä? Kodit ovat paljon vaarallisempia paikkoja kuin kadut, jos mitataan sitä missä tapahtuu onnettomuuksia eniten.

Itse olen täysin hyvällä omallatunnolla vienyt esim. roskia ulos taloyhtiön roskikseen, roudannut kamaa kellariin ja sieltä pois jne. Kauppareissua en ole tehnyt koska meidän kulmilla ei ole noin lähellä kauppaa, enkä tiedä uskaltaisinko tehdä muutenkaan, se olisi vähän eri juttu kuin esim. roskien vieminen.
Tätä on kyl pakko peesailla. Mäkin olen vienyt roskia. Ja ihan oon ollu pihalla esim pesemässä autoa, kun vauva nukkuu sisällä... Ei sitä lasta kokoajan tarvitse kytätä :D En mä nyt kuitenkaan ehkä kauppaan lähtis... Siellä on sit heti jo muita ihmisiä ja muista ihmisistä johtuvia mahdollisia viivästyksiä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Pitäkää mua sit surkeena äitinä mutta neljä kertaa kaikkiaan ollaan miehen kanssa jouduttu toimimaan niin että olen laittanut pojan päikkäreille ja odottanut että nukahtaa varmasti, sitten olen painunut saman tien ulos ja alkanut juosta kohti bussia. Samaan aikaan mies taas on ajanut tuhatta ja sataa töistä kohti kotia ehtiäkseen katsomaan poikaa kun mulla on pakollinen meno. Esim. lääkäri.
:eek: Kauheeta varsinkin jos mies kaahaa ja riski onnettomuuksiin on silloin suurempi. Mikä on sellanen lääkäri johon ei voi mennä lapsen kanssa?

vieras
Mutta mitä jos sinulle itsellesi sattuu matkalla jotain??
Olihan se yksikin tapaus kun perheen äiti ja isä olivat lähteneet matkalle ja mummu ja pappa oli tulossa lapsia hoitamaan ja lasten ei pitänyt olla kuin vähän aikaa yksin. Mummu ja pappa olivat joutuneet kolariin ja lapset löydettiin parin päivän päästä kotoa kuolleina. Tai jotenki noin se meni..

terapiassa käyvä
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Pitäkää mua sit surkeena äitinä mutta neljä kertaa kaikkiaan ollaan miehen kanssa jouduttu toimimaan niin että olen laittanut pojan päikkäreille ja odottanut että nukahtaa varmasti, sitten olen painunut saman tien ulos ja alkanut juosta kohti bussia. Samaan aikaan mies taas on ajanut tuhatta ja sataa töistä kohti kotia ehtiäkseen katsomaan poikaa kun mulla on pakollinen meno. Esim. lääkäri.
:eek: Kauheeta varsinkin jos mies kaahaa ja riski onnettomuuksiin on silloin suurempi. Mikä on sellanen lääkäri johon ei voi mennä lapsen kanssa?
No ainakaan en psykoterapia-istuntoon ottaisi vauvaa mukaan.

just joo
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No et.
Postilaatikolla käynti tai roskien vienti on vielä ok (mikäli siis roskikset ja postilaatikot ovat ihan pihapiirissä ) Mutta kauemmaksi en kyllä uskaltais lähteä.
Hei siis pliis jos kauppa on esim. viereisen kerrostalon kivijalassa niin miten se eroaa siitä jos vie roskia kerrostalon yhteiseen roskikseen? Voihan esim. roskis-pisteessä majailla hörhö - kuten tuttavani taloyhtiön roskavajassa oli - ja se saattaa pistää huumepiikillä käteen. JOs siis aletaan jossitella mitä kaikkea kauheeta voi sattua.

Joku tuossa kertoi peseneensä autoa kun lapsi nukkui. Mun isälle kävi niin, että pesi painepesurilla autoa ja se pesuri meni jotenkin epäkuntoon niin että sitä vettä alkoi suihkuta sen varsinaisen suihkupään ja letkun liitoskohdasta valtavalla paineella niin että isäni kaatui paineen seurauksena maahan.

Mulle ei ole tuollaista tilannetta tullut vastaan mutta en olisi kyllä niin hysteerinen että alkaisin pelätä että kuolenkohan matkalla jos siellä käyn. Ja jos kaupassa tulee esim. muista asiakkaista johtuvia viivästyksiä niin ainahan voi jättää munat tiskille ja lähteä pois. Tai vastaavaa.

Niin, ja kotona voi helposti syttyä tulipalokin... Kyllähän sitä kaikenlaista kauheeta voi sattua niin kotona kuin kodin seinien ulkopuolellakin.

Itse olen täysin hyvällä omallatunnolla ollut mm. mankeloimassa lakanoita meidän taloyhtiön mankelihuoneessa silloin kun tytteli on ollut untenmailla. Aina n. 10min välein olen käynyt oven takana kuulostelemassa ja mennyt jatkamaan. Mankelointi ottanut kaikkiaan noin tunnin. Voi hirveetä.

Alkuperäinen kirjoittaja terapiassa käyvä:
No minä taas voisin ottaa, lykkäisin sitten sen nukkuvan vauvan ovesta isälleen kun isä kaahaisi kodin sijaan sinne terapeutille, tai jättäisin vauvan valvotusti vaunuissaan nukkumaan vaikka vastaanottoihmisille josta isä sitten hakisi kun ehtisi paikan päälle.

Annette
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olihan se yksikin tapaus kun perheen äiti ja isä olivat lähteneet matkalle ja mummu ja pappa oli tulossa lapsia hoitamaan ja lasten ei pitänyt olla kuin vähän aikaa yksin. Mummu ja pappa olivat joutuneet kolariin ja lapset löydettiin parin päivän päästä kotoa kuolleina. Tai jotenki noin se meni..
Niin, ja mä muistan lukeneeni monta juttua siitä miten koko perhe eli isä, äiti ja kaksi lasta ovat kuolleet liikenne-onnettomuudessa. Mutta silti meidän perhe matkustaa autolla.

tosi on
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja terapiassa käyvä:
No minä taas voisin ottaa, lykkäisin sitten sen nukkuvan vauvan ovesta isälleen kun isä kaahaisi kodin sijaan sinne terapeutille, tai jättäisin vauvan valvotusti vaunuissaan nukkumaan vaikka vastaanottoihmisille josta isä sitten hakisi kun ehtisi paikan päälle.
[/quote]

Mutta tuskinpa enää yli puoli vuotias nukkuisi aina ja täsmälleen siihen aikaan kun terapia sattuu olemaan. Yksityiset terapeutit usein myös ottavat asiakkaat vastaan paikassa jossa ei ole mitään vastaanottopalveluita, esim. tavallisessa kerrostalo-asunnossa. Niin ja kaikkien muksut ei nuku vaunuissa kovinkaan helposti, esim. meidän molemmat tenavat ei ole pikkuvauva-vaiheen jälkeen nukkuneet.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Annette:
Niin, ja mä muistan lukeneeni monta juttua siitä miten koko perhe eli isä, äiti ja kaksi lasta ovat kuolleet liikenne-onnettomuudessa. Mutta silti meidän perhe matkustaa autolla.
Peesi

Dorka
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Joku tuossa kertoi peseneensä autoa kun lapsi nukkui. Mun isälle kävi niin, että pesi painepesurilla autoa ja se pesuri meni jotenkin epäkuntoon niin että sitä vettä alkoi suihkuta sen varsinaisen suihkupään ja letkun liitoskohdasta valtavalla paineella niin että isäni kaatui paineen seurauksena maahan.
Oi ei, ei saisi nauraa mutta mä pystyn kuvitteleen tuon tapahtuman sieluni silmin ja alkoi jostain syystä naurattaa koko juttu... :D

Sorry! Mut oli varmaan ollut aikas huvittava näky!

Rollolainen
No tuota. Periaatteessa vauvaa ei saisi jätttää yksin, mutta se vahinko voi saattua vaikka kotoan.Liukastut vaikka kylppärissä ja lyöt pääsi. Apua et pääse hakemaan.

Minä olen jättänyt vauvan/ lapset yksin kuolen käynyt pyykkituvalla viemässä pyykkiä. tähän on mennyt enintään 10 minuuttia. jso lapsella on muutenkin nukkuma-aika niin ei se sitä huomaa.
Ylihuolejhtivakaan ei kannata olla, maalaisjärkeä., On nykyään niin ihmeellistä kun postilaatikolle ei voi mennä tai roskia viemään.

kinuski
Tuo on ihan urbaanilegenda, ei siis ole oikeasti tapahtunut.
Mä itse en uskaltais jättää silleen lasta nukkumaan, etten olis näköyhteydessä kotiin, koska mä pelkään tulipaloa niin hysteerisesti.

Postilaatikolla käynnin ymmärrän, ellei se postilaatikko ole kilometrin päässä.. Mutta jos lapsen voi/saa jättää yksin kotiin nukkumaan kauppareissun ajaksi niin mikä on aikaraja?? Kauanko se lapsi voi/saa olla yksin kotona ilman valvontaa?? 10min?15min?30min??

...
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Tuo on ihan urbaanilegenda, ei siis ole oikeasti tapahtunut.
Mä itse en uskaltais jättää silleen lasta nukkumaan, etten olis näköyhteydessä kotiin, koska mä pelkään tulipaloa niin hysteerisesti.

Ja mistähän tiedät ettei ole oikeasti tapahtunut??

rehellisesti
Mä olen ainakin jättänyt lapseni sisälle itse viedessäni koiraa ulos kun sillä oli ripuli. Lapsi tällöin pari kuukautta vanha, eipä tuolle näytä tulleen traumoja asiasta. Ja olen joskus käynyt kaupassakin hakemassa jotain mitä olen tarvinnut, meillä kauppa tuossa 100 m päässä. Lapsi ollut aina nukkumassa pinnasängyssään.

Vieras
Kyllä uskallat jättää, nopsaan käyt kaupassa munat hakemassa ja sillä siisti. Tuskinpa sulla varttia kauempaa menee. Niitä vahinkoja kun voi sattua vaikka miten vieressä vahtaisit.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä uskallat jättää, nopsaan käyt kaupassa munat hakemassa ja sillä siisti. Tuskinpa sulla varttia kauempaa menee. Niitä vahinkoja kun voi sattua vaikka miten vieressä vahtaisit.
Kuinka uskallat antaa neuvon että jätä vaan vauva yksin? Miksi ei voi ottaa mukaan?

Yhteistyössä