Urputusta exästä..

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Maximilliannamä sanoisin nyt suoraan että sä olet AHNE !!!
Toi 400e kuukaudessa on iso summa ja etkö tosiaan tajua, että sun kuuluu maksaa myös lapsen kulutuksesta osasi.
Mä ensin ajattelin, että sun ex maksaa jonkun minimisumman ja haluaisit nyt siihen korotusta, mutta summa onkin jo nyt tuollainen ja silti sä haluat lisää.
Oot aika uskomaton. Toinen tekee överiä jotta saa itselleen paremman auton niin sä et sallisi sitäkään vaan kaikki rahat pitäis ohjautua sitten sulle ???
Sen sijaan, että olisit katkera exäsi tuloista niin mitäpä jos keskittyisit nauttimaan siitä mitä sulla on.

Ja onko ihme jos ei exä anna lapsilleen enempää kuin 2e per nassu, kun sä oot noin ahne. Eihän sen tarvis antaa niille lapsille mitään extraa, sillä noi kaikki ns taskurahat on siinä 400e jonka saat.
Miten 4000eurosta 400e on paljon? Jos et ole tietoinen, niin elatuskyky lasketaan tulojen mukaan.
Katsos, on ihan sama tienaako toinen 20 000e/kk vai 2000e/kk. TUo 400e/kk elareista on silti paljon ja sen tulisi riittää lapsen elättämiseen. Se ei mene niin, että joku tienaa 20000e ja joutuukin maksamaan tämän takia elareita 1500e/kk, jolla myös lapsen äiti elelee kepeästi, koska lapsen elättämiseen tuo ei mene.

Eli elareiden tarkoitus ei ole elättää toista vanhempaa vaan vain lasta!!
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
:eek: Mitä imbesillejä täällä on taas rääkymässä? Tuleeko jollekulle uutena että isän pitää elättää lapsiaan eron jälkeen? Tai että elatuskyky ei ole aina 50-50? :eek: Vaan joskus se voi jopa olla 80-20. Täällä ahneeksi nimitellään jostain hevonvitun 200?/lapsi/kk.
Mä oon varmaan ihan superahne mutta oon sitä mieltä että ei se ole yksin äidin tehtävä elättää. Multa ei muuten jäänyt huomaamatta että ap:n eksällä on nyt laillisia tuloja, joten hän ei varmaankaan ole aina maksanut tuota 400? kuussa.
Miten jotkut plussamammat jaksaa kadehtia toisten lapsien elareita?
en kadehdi todellakaan, mutta ei se ole oikein jos toinen tekee pitkää paivaa ja toinen nauttii työn hedelmästä ja uutta autoakaan ei saisi olla. Tämä on VÄÄRIN.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
:eek: Mitä imbesillejä täällä on taas rääkymässä? Tuleeko jollekulle uutena että isän pitää elättää lapsiaan eron jälkeen? Tai että elatuskyky ei ole aina 50-50? :eek: Vaan joskus se voi jopa olla 80-20. Täällä ahneeksi nimitellään jostain hevonvitun 200?/lapsi/kk.
Mä oon varmaan ihan superahne mutta oon sitä mieltä että ei se ole yksin äidin tehtävä elättää. Multa ei muuten jäänyt huomaamatta että ap:n eksällä on nyt laillisia tuloja, joten hän ei varmaankaan ole aina maksanut tuota 400? kuussa.
Miten jotkut plussamammat jaksaa kadehtia toisten lapsien elareita?
Jaa että ihan kateutta.
Onpa kulunut virsi.
Eikä tosiaan mene aina 50-50,se on totta.Mutta kyllä sen äidinkin pitää osallistua lapsien elatukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Katsos, on ihan sama tienaako toinen 20 000e/kk vai 2000e/kk. TUo 400e/kk elareista on silti paljon ja sen tulisi riittää lapsen elättämiseen. Se ei mene niin, että joku tienaa 20000e ja joutuukin maksamaan tämän takia elareita 1500e/kk, jolla myös lapsen äiti elelee kepeästi, koska lapsen elättämiseen tuo ei mene.

Eli elareiden tarkoitus ei ole elättää toista vanhempaa vaan vain lasta!!
Katso kun ei se ole paljon jos lasten menot ovat isot...
Ymmärrätkö että lapsilla voi olla vaikka sairaus johon pelkästään menee satoja euroja kuussa. Miksi täällä aina vedetään tuo äidin elättäminen kun siitä ei ole kyse?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
:eek: Mitä imbesillejä täällä on taas rääkymässä? Tuleeko jollekulle uutena että isän pitää elättää lapsiaan eron jälkeen? Tai että elatuskyky ei ole aina 50-50? :eek: Vaan joskus se voi jopa olla 80-20. Täällä ahneeksi nimitellään jostain hevonvitun 200?/lapsi/kk.
Mä oon varmaan ihan superahne mutta oon sitä mieltä että ei se ole yksin äidin tehtävä elättää. Multa ei muuten jäänyt huomaamatta että ap:n eksällä on nyt laillisia tuloja, joten hän ei varmaankaan ole aina maksanut tuota 400? kuussa.
Miten jotkut plussamammat jaksaa kadehtia toisten lapsien elareita?
mä samaa miettinyt tässä tätä ketjua lueskellessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Katsos, on ihan sama tienaako toinen 20 000e/kk vai 2000e/kk. TUo 400e/kk elareista on silti paljon ja sen tulisi riittää lapsen elättämiseen. Se ei mene niin, että joku tienaa 20000e ja joutuukin maksamaan tämän takia elareita 1500e/kk, jolla myös lapsen äiti elelee kepeästi, koska lapsen elättämiseen tuo ei mene.

Eli elareiden tarkoitus ei ole elättää toista vanhempaa vaan vain lasta!!
Katso kun ei se ole paljon jos lasten menot ovat isot...
Ymmärrätkö että lapsilla voi olla vaikka sairaus johon pelkästään menee satoja euroja kuussa. Miksi täällä aina vedetään tuo äidin elättäminen kun siitä ei ole kyse?
No onko tässä tapauksessa kyse tuollaisesta esimerkistä eli sairaudesta ?
Ei taida olla...

Ja se miksi mä ainakin peräänkuulutan sitä äidin osuutta lasten elättämisessä niin on sen takia, että monet äidit antaa käsittää että isän tehtävänä on hoitaa lapsen kaikki kulut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Jaa että ihan kateutta.
Onpa kulunut virsi.
Eikä tosiaan mene aina 50-50,se on totta.Mutta kyllä sen äidinkin pitää osallistua lapsien elatukseen.
No onko se kateutta vai pahanilkisyyttä? Sinähän sen tiedät kun kerran arvostelet? Joskus voi olla tilanne ettei äidillä ole elatuskykyä ja koko summa jää isän maksettavaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Lapset ovat aina tulleet viimeisenä arvo- ja tärkeysjärjestyksessä..
Siis sinulleko? Vai eksälles? Jos sulle, niin olisit ollut hankkimatta. Jos eksälles, nii olisit hankkinut paremman siittäjän. Itsepä valitsit kenen kanssa lapsia hankit. Ja nyt kun se on ex, jätä se rauhaan. Teillä on molemmilla nyt omat elämänne, mieti jos se exäs alkaisi puuttua sun elämääs ja tonkimaan sun kukkarosi ja ostoksesi?
Luuletko et meidän välit on niin huonot ettei tonkis?!?
Ja todellakin exä on se joka ei ole pahemmin välittänyt lapsistaan. Niin älä muuta sano, kuin et olisi pitänyt tarkempaan katsoa kenen kans lapsia tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Katsos, on ihan sama tienaako toinen 20 000e/kk vai 2000e/kk. TUo 400e/kk elareista on silti paljon ja sen tulisi riittää lapsen elättämiseen. Se ei mene niin, että joku tienaa 20000e ja joutuukin maksamaan tämän takia elareita 1500e/kk, jolla myös lapsen äiti elelee kepeästi, koska lapsen elättämiseen tuo ei mene.

Eli elareiden tarkoitus ei ole elättää toista vanhempaa vaan vain lasta!!
Katso kun ei se ole paljon jos lasten menot ovat isot...
Ymmärrätkö että lapsilla voi olla vaikka sairaus johon pelkästään menee satoja euroja kuussa. Miksi täällä aina vedetään tuo äidin elättäminen kun siitä ei ole kyse?
Siinä tapauksessa kannattaa kuunnella exää ja mennä uudelleen laskemaan lapsien elatuksen tarve. Ei ne sitä pienennä, jos selkeesti huomaa, että toisella on niitä tuloja. Jos edelleenkin ne kaupungintädit laskevat että tarve tosiaan on tuo 400e/kk niin tuskinpa se kamalasti heittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Maximilliannamä sanoisin nyt suoraan että sä olet AHNE !!!
Toi 400e kuukaudessa on iso summa ja etkö tosiaan tajua, että sun kuuluu maksaa myös lapsen kulutuksesta osasi.
Mä ensin ajattelin, että sun ex maksaa jonkun minimisumman ja haluaisit nyt siihen korotusta, mutta summa onkin jo nyt tuollainen ja silti sä haluat lisää.
Oot aika uskomaton. Toinen tekee överiä jotta saa itselleen paremman auton niin sä et sallisi sitäkään vaan kaikki rahat pitäis ohjautua sitten sulle ???
Sen sijaan, että olisit katkera exäsi tuloista niin mitäpä jos keskittyisit nauttimaan siitä mitä sulla on.

Ja onko ihme jos ei exä anna lapsilleen enempää kuin 2e per nassu, kun sä oot noin ahne. Eihän sen tarvis antaa niille lapsille mitään extraa, sillä noi kaikki ns taskurahat on siinä 400e jonka saat.
Miten 4000eurosta 400e on paljon? Jos et ole tietoinen, niin elatuskyky lasketaan tulojen mukaan.
Katsos, on ihan sama tienaako toinen 20 000e/kk vai 2000e/kk. TUo 400e/kk elareista on silti paljon ja sen tulisi riittää lapsen elättämiseen. Se ei mene niin, että joku tienaa 20000e ja joutuukin maksamaan tämän takia elareita 1500e/kk, jolla myös lapsen äiti elelee kepeästi, koska lapsen elättämiseen tuo ei mene.

Eli elareiden tarkoitus ei ole elättää toista vanhempaa vaan vain lasta!!
Oletko edes huomannut että tuo 400e on siis kahdesta lapsesta.... Monet näkyy kommentoivan edes lukematta kovin tarkkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Jaa että ihan kateutta.
Onpa kulunut virsi.
Eikä tosiaan mene aina 50-50,se on totta.Mutta kyllä sen äidinkin pitää osallistua lapsien elatukseen.
No onko se kateutta vai pahanilkisyyttä? Sinähän sen tiedät kun kerran arvostelet? Joskus voi olla tilanne ettei äidillä ole elatuskykyä ja koko summa jää isän maksettavaksi.
Ei valitettavasti kumpaakaan.


 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
No onko tässä tapauksessa kyse tuollaisesta esimerkistä eli sairaudesta ?
Ei taida olla...

Ja se miksi mä ainakin peräänkuulutan sitä äidin osuutta lasten elättämisessä niin on sen takia, että monet äidit antaa käsittää että isän tehtävänä on hoitaa lapsen kaikki kulut.
No kuuluuko se sulle mihin ne rahat menee? Ja voit olla pomminvarma että jos lapset asuu äidillään tällä menee heihin rahaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Oletko edes huomannut että tuo 400e on siis kahdesta lapsesta.... Monet näkyy kommentoivan edes lukematta kovin tarkkaan.
Hmm.. En ole kyllä huomannut..

Siitähän sillä pääsee, että menee laskemaan ne uudelleen, jos kokee, ettei asiat mene oikein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Katsos, on ihan sama tienaako toinen 20 000e/kk vai 2000e/kk. TUo 400e/kk elareista on silti paljon ja sen tulisi riittää lapsen elättämiseen. Se ei mene niin, että joku tienaa 20000e ja joutuukin maksamaan tämän takia elareita 1500e/kk, jolla myös lapsen äiti elelee kepeästi, koska lapsen elättämiseen tuo ei mene.

Eli elareiden tarkoitus ei ole elättää toista vanhempaa vaan vain lasta!!
Katso kun ei se ole paljon jos lasten menot ovat isot...
Ymmärrätkö että lapsilla voi olla vaikka sairaus johon pelkästään menee satoja euroja kuussa. Miksi täällä aina vedetään tuo äidin elättäminen kun siitä ei ole kyse?
Siinä tapauksessa kannattaa kuunnella exää ja mennä uudelleen laskemaan lapsien elatuksen tarve. Ei ne sitä pienennä, jos selkeesti huomaa, että toisella on niitä tuloja. Jos edelleenkin ne kaupungintädit laskevat että tarve tosiaan on tuo 400e/kk niin tuskinpa se kamalasti heittää.
Oonko mä ainoa joka luki että se laskelma oli isompi ja mies on maksanut tuon 400?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Oletko edes huomannut että tuo 400e on siis kahdesta lapsesta.... Monet näkyy kommentoivan edes lukematta kovin tarkkaan.
Hmm.. En ole kyllä huomannut..

Siitähän sillä pääsee, että menee laskemaan ne uudelleen, jos kokee, ettei asiat mene oikein.
Ja silti on ok haukkua ahneeksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mun nyk. miehen tuloilla ei ole mitään tekemistä, kun lasketaan mun ja exän lasten elatuksia. Vaikuttaako meidän eron syyt lasten elatukseen? Noh, se oli toinen nainen.. Kuka on sanonut ettei osattais elää varojen mukaan?
No jotain teidän taloudessa on pielessä, jos kaksi aikuista ei saa rahoja riittämään vaikka kaksi lapsista saa 400 euroa elareita kuukaudessa!
Miten niin ei saada rahoja riittämään? Ei tässä sellaisesta ole kyse. Vaan sitä et mä jaksan haluta exältä lisää euroja.
 
Ja se ap:n exähän oli siis halunnut tarkistuttaa summaa,toivossa että se pienenisi!! Miksi ap on silloin ahne?
Mun mielestä tuo 200e/lapsi nyt ei mikään älyttömän iso summa kuitenkaan ole. Eiköhän ap kuitenkin joudu vielä sen saman summan pistämään että kaiken tarvittavan saa hankittua?

Ja siis,musta se ei kyllä tosiaan ole reilua että exällä ei olis varaa maksaa autoa niin sen takia pitäis elarit pienentää?? Kukaan ei kommentoinut tuotakaan mitenkään,keskitytään vaan ap:ta mollaamaan.

sorry,muokkasin.. exä piti kirjoittaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Oonko mä ainoa joka luki että se laskelma oli isompi ja mies on maksanut tuon 400?
Minä olen lukenut, että ainoa vika on, että mies maksaa ne lasketut elarit myöhässä ja on väärin, että ei maksa enempää, koska osti uuden autonkin itselleen... Eli itse olen vastannut sen pohjalta, että laskelmat sanovat, että lapselle (no. köh. lapsille) riittää tuo 400e/kk isän puolelta ja menee siten ihan sujut, mutta ap nyt haluaisi nostattaa miehen elareita, koska osti uuden autonkin...

Eli kysymys ap:lle. Onko laskelmat sanoneet, että tuo 200e/kk per lapsi on hyvä summa elättämiseen? Ja onko niitä lapsia kaksi vai yksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Ja se ap:n mieshän oli siis halunnut tarkistuttaa summaa,toivossa että se pienenisi!! Miksi ap on silloin ahne?
Minusta jos ap ajattelisi, että summa isonee ja mies ajattelee että summa pienenee, niin eikö silloin olekin oiva tilaisuus oikeasti katsoa miten tuo tilanne menee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Ja se ap:n mieshän oli siis halunnut tarkistuttaa summaa,toivossa että se pienenisi!! Miksi ap on silloin ahne?
Mun mielestä tuo 200e/lapsi nyt ei mikään älyttömän iso summa kuitenkaan ole. Eiköhän ap kuitenkin joudu vielä sen saman summan pistämään että kaiken tarvittavan saa hankittua?

Ja siis,musta se ei kyllä tosiaan ole reilua että exällä ei olis varaa maksaa autoa niin sen takia pitäis elarit pienentää?? Kukaan ei kommentoinut tuotakaan mitenkään,keskitytään vaan ap:ta mollaamaan.
Tolla perusteellahan jokainen jolla on lapsia aiemmasta suhteesta voi velvoittaa exänsä maksamaan kaikki kalleimmat harrastukset.
Ja jos tosiaan toinen tekee överiä sen takia, että sillä on varaa hankkia itselleen parempi auto niin siihenkään ei ois oikeutta ?
Sen mitä katsoin ap:n profiilia niin ne lapset ei ole vielä edes kovinkaan isoja eli tuskin on harrastuskulut 100e per nassu per kk.
 
mia
Olikos ap:lla marraskuussa-08 syntyneet kaksoset? Kuulostaa vähän siltä että hän miettii jo äippäloman loppumista;)?? Mitäs jos jäis hoitovapaalle kolmeksi vuodeksi ja EXÄ PISTETTÄIS MAKSUMIEHEKSI?? Tunnusta pois,ahne muija:( YÄK YÄK YÖK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Melko surrealistinen meininki...

Siis jos exäsi on rahoissaan, sinä haluat siitä osasi? Eikös se riitä, että lapsesi saavat osansa ja heillä on kaikki mitä tarvitsevat?
Kuka muu lasten puolesta voi haluta kuin minä. Ei joka väliin jaksa jauhaa lapset sitä lapset tätä. Minä olen ollut se joka lapset on elättänyt ja kasvattanut tähän asti.

Ja sulle joka sanoit et auto lainarahalla. Niin onkin. Sen takia ex halusi tarkistuttaa elari määrän kun olisi halunnut maksaa autonsa kk kulut yms muut ja sen jälkeen vasta laittaa lapsiin sen mitä jää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Ja se ap:n mieshän oli siis halunnut tarkistuttaa summaa,toivossa että se pienenisi!! Miksi ap on silloin ahne?
Minusta jos ap ajattelisi, että summa isonee ja mies ajattelee että summa pienenee, niin eikö silloin olekin oiva tilaisuus oikeasti katsoa miten tuo tilanne menee?
Mä ymmärsin että olivat jo käyneet tarkistuttamassa,kun exä olis tahtonut pienentää summaa? Mutta lastenvalvojen mukaan summa oliskin ollut oikeasti isompi kuin tuo 400e.
Korjaa ap jos ymmärsin väärin
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä