Urheiluvaatteiden pesu 95 asteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko kukaan täällä pessyt teknisiä urheiluvaatteita (juoksutrikoot, paidat, rintsikat,..) 95 asteessa? Mulla oli jäänyt noin kolmeksi viikoksi muovipussiin kasa vaatteita, joissa on saattanut olla hiukan kosteutta, ja nyt vähän hirvittää alkaa availemaan pussia. Mukana on myös noita teknisiä urheiluvaatteita, ja mietin että mitähän niille käy jos lyön koko pussin sisällön desinfioitumaan 95 asteessa pesukoneeseen? Noi teknisethän on periaatteessa muovia, voikohan ne tyyliin sulaa noin kovassa lämpötilassa?

Kokeile pakkasta. Pakastamisen pitäisi tappaa pöpöjä ja niitä hajuja aiheuttavia pöpöjä. Jos peset ne 95 niin kyllä kutistuu tai muuten kärsii materiaali. Tai sitten ostat jotain desinfioivaa pesuainetta. Homepesuunkin on omat aineet. On vaihtoehtoja, eli ei kannata pestä 95.

Pese vaan kokeeksi, roskiin joutusit jokatapauksessa heittämään. Vaarana voi olla, että kun on muovikuituja, niin ne sulaa liian korkeassa lämpötilassa mut ethän menetä mitään, vaikka kokeilet

Pese vaan kokeeksi, roskiin joutusit jokatapauksessa heittämään. Vaarana voi olla, että kun on muovikuituja, niin ne sulaa liian korkeassa lämpötilassa mut ethän menetä mitään, vaikka kokeilet

Olen mä joskus pessyt, ihan vaan jotteivat ala haista.

En tietenkään "päällys" vaatteita joissa gore-tex- tai vastaavia ominaisuuksia. Alusvaatteita, treenipaitoja ja trikoita lähinnä tarkoitin.

Yhteistyössä