urbaani/kaupunkilegendat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Passepartout
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Passepartout

Vieras
Mihin legendan olet joskus langennut... Tuli tosta narkkareiden neulatyyny appelsiineista mieleen...
Kaveri kertoi joskus niin taitavasti sen sukellusorava-tarinan, että uskoin. Ja käpykakkukin meni läpi... :laugh:

Orava lyhyesti: Kaverukset löysi kuolleen oravan ja keksivät auton takapenkiltä pikkusiskon sukellusbarbin. Varustivat oravan sukellusvehkeillä ja pistivät naapurin isännän katiskaan...
Käpykakku: Täti tuli konditoriasta, erehtyi autosta, pieraisi lujaa istuessaan ja jätti käpykakun vieraaseen autoon pois lähtiessään, kun huomasi siis erehtyneensä autosta.
Jos tarina kerrotaan hienosti, että mun siskolle tms. niin helposti uskoo.. :ashamed:
*muoks* Siis täti oli sopinut, että miehensä tulee hakemaan konditorian edestä, mutta meni väärään autoon..

Alkuperäinen kirjoittaja Passepartout:
Orava lyhyesti: Kaverukset löysi kuolleen oravan ja keksivät auton takapenkiltä pikkusiskon sukellusbarbin. Varustivat oravan sukellusvehkeillä ja pistivät naapurin isännän katiskaan...
Käpykakku: Täti tuli konditoriasta, erehtyi autosta, pieraisi lujaa istuessaan ja jätti käpykakun vieraaseen autoon pois lähtiessään, kun huomasi siis erehtyneensä autosta.
Jos tarina kerrotaan hienosti, että mun siskolle tms. niin helposti uskoo.. :ashamed:

Mäki oon pienenä langennu tohon orava-tarinaan, mut en kyllä ymmärtäny tosta sun selityksestä tota käpykakku-juttua?

Alkuperäinen kirjoittaja Passepartout:

Toi käpykakku juttu on vähän eri versioina tapahtunut joka toisen tutun tutulle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Samu:
Selittäiskö joku ton käpykakun niin että tällanen tyhmempiki tajuu..?

Täti haki käpykakun, miehensä odotti autossa ulkopuolella. Tätiä alkoi pierettää, ja kirmasi käpykakku kainalossa autoon ja päästi kaasut pihalle. Sitten vasta huomasi istuvansa ventovieraan miehen vieressä väärässä autossa. Tätille tuli nolostuksissaan niin kiire poijes että käpykakku ja sille tielle.

No minä lankesin ainakin osittain ja äitini ihan täysin joskus 80-luvulla kiertäneeseen legendaan, jossa tuliterä Bemari myytiin alle 10 000 mk:lla (eli melkein ilmaiseksi!). Auto oli siksi niin halpa, koska sen sisään oli juuri ennen talvea kuollut mies. Kun sitten satoi lunta ja auto peittyi, ei kukaan huomannut autossa mitään erikoista. Kevään tullen ja ilmojen lämmettyä joku ohikulkija oli huomannut ruumiin autossa ja hälyttänyt poliisin paikalle. Kun ovet avattiin, lemu oli tietenkin karmea ja se oli tarttunut auton verhoiluihin. Miehen perilliset sitten halusivat päästä autosta pian eroon ja myivät sitä hajun takia niin halvalla.

Äitini olisi ollut valmis ostamaan auton heti, sanoi vaan että kloriittia ja mäntysuopaa peliin niin johan lemut lähtee :laugh:

Tämä legenda on itseasiassa maailmanlaajuinen, sillä se testattiin joskus Myytinmurtajissa käyttäen sian ruhoa. Hajua ei tosiaankaan saatu millään pois eli se kaikkeen tepsivästä mäntysuovasta!

Mulle tulee ekana mieleen juttu pariskunnasta, joka on kesämökillään lomailemassa, ja poslähtiessään päättävät tyhjentää paskahuussin. Huussin sisältö täytyy kuskata jätelaitokselle, joten se suljetaan muovipussissa isoon tyhjään pahvilaatikkoon. Pahvilaatikko on tullut uuden hienon laajakuva-tv:n pakkauksena. TV-laatikko sisältöineen nostetaan peräkärryyn ja lähdetään matkaan. Puolimatkassa pariskunta päättää kuitenkin pitää pienen tauon huoltoasemalla, ja auto jätetään parkkipaikalle.
Autolle palatessaan he huomaavat, että joku on nostanut TV-laatikon heidän peräkärrystään ja siirtänyt omaan autoonsa. Tyytyväiset varkaat huristavat tiehensä luullen saaneensa hienon telkkarin, ja varkauden uhrit naureskelevat miettiessään rosvojen ilmeitä, kun totuus paljastuu...

Mulle tulee ekana mieleen juttu pariskunnasta, joka on kesämökillään lomailemassa, ja poslähtiessään päättävät tyhjentää paskahuussin. Huussin sisältö täytyy kuskata jätelaitokselle, joten se suljetaan muovipussissa isoon tyhjään pahvilaatikkoon. Pahvilaatikko on tullut uuden hienon laajakuva-tv:n pakkauksena. TV-laatikko sisältöineen nostetaan peräkärryyn ja lähdetään matkaan. Puolimatkassa pariskunta päättää kuitenkin pitää pienen tauon huoltoasemalla, ja auto jätetään parkkipaikalle.
Autolle palatessaan he huomaavat, että joku on nostanut TV-laatikon heidän peräkärrystään ja siirtänyt omaan autoonsa. Tyytyväiset varkaat huristavat tiehensä luullen saaneensa hienon telkkarin, ja varkauden uhrit naureskelevat miettiessään rosvojen ilmeitä, kun totuus paljastuu...

:D
Tää oli hyvä!

:laugh: :laugh: Tä naurattaa aina

Siis mulle on oikeasti käynyt vähän samantyylinen juttu kun tuo paskahuussi-taulutv. No aika vähän, mut tuli tosta mieleen. Vein taloyhtiön jätelavalle kissan pilalle paskoman ja kuseman ikean sohvan. Meillä oli siihen ylimääräinen päällinen ja laitoin sen sohvan päälle, kun ei sille päälliselle olis ollu mitään käyttöä ilman sohvaa. Uuden päällisen kanssa se sohva tietenkin näytti hyvältä ja seuraavana päivänä, joku olikin käynyt nappaamassa itselleen uuden sohvan... Lava oli aika monta päivää siinä pihalla ja vikana päivänä sohvamme oli tuotu takaisin lavalle. Taisi olla aika ikävä yllätys tuo kissan pissan lemu.

Yhteistyössä