Unohdin ison kattilallisen makkarakeittoa koko yöksi huoneenlämpöön

jep
Uskaltaa. Olen itsekin monesti syönyt. Kyllä siitä on pöpöt kuolleet keiton aikana - ellei sitten ole keittämisen jälkeen sörkitty paljon epähygienisillä välineillä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Haista ennenkuin maistat...
Ei ruokamyrkytystä hajusta tunnista. Makkarakeitto on mausteista eikä varmasti pysty hajusta päättelemään onko makkara pilaantunutta, keitto voi haista ihan normaalilta. En missään nimessä söis enää...
 
Mä kyllä aamulla sitä maistoin ja haistoin, enkä huomannut mitään poikkeavaa ja tietty laitoin heti kylmään.Oli niin tuskasta sitä keittoa eilen tehdäkin, kun kuorin perunoita, niin oikea käsi puutui ja sai ravistella sitä useaan otteeseen :(
Jos kyse olisi jauhelikeitosta, niin en olisi ajatellutkaan syöväni, mutta nyt olen kahden vaiheilla...ehkä jää syömättä tämäkin jos haluaa varman päälle pelata
 
kokki
ei voi syödä. ruokamyrkytyksen riski kasvanut ihan liian suureksi. kurjaa kun noin käy, mutta ei voi mitään. oma ja perheen terveys tärkempää. ikinä en uskaltaisi moista riskiä ottaa
 
kokki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Haista ennenkuin maistat...
Ei ruokamyrkytystä hajusta tunnista. Makkarakeitto on mausteista eikä varmasti pysty hajusta päättelemään onko makkara pilaantunutta, keitto voi haista ihan normaalilta. En missään nimessä söis enää...
just näin.
ei siihen vaikka home vielä ole kerääntynyt, mutta miljoonia bakteereja kylläkin.
ei oikeasti ole enää syömiskelpoista, vaikka voikin haista ja näyttää ihan hyvältä
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Itse en kyllä söisi vaikka harmittaisi :(
jos jäisi makkarapaketti pöydälle niin söisitkö sitä enää aamulla?
kyllä söisin. söin lettujakin jotka oli koko yömn ollet pöydällä. ( ei ollut maitoon tehty)
ja perunajauhoon tehdyt keitot suositellaan säilytettäväksi huoneenlämmössä, muuten keitoista tai kiisseleistä tulee harmahtavia eivätkä ole enää niin hyvän näköisiä.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Haista ennenkuin maistat...
Ei ruokamyrkytystä hajusta tunnista. Makkarakeitto on mausteista eikä varmasti pysty hajusta päättelemään onko makkara pilaantunutta, keitto voi haista ihan normaalilta. En missään nimessä söis enää...
just näin.
ei siihen vaikka home vielä ole kerääntynyt, mutta miljoonia bakteereja kylläkin.
ei oikeasti ole enää syömiskelpoista, vaikka voikin haista ja näyttää ihan hyvältä
on se. nykyään vaan ollaan LIIAN tarkkoja, siski ruokamyrkytykset on lisääntyneet. Raaoista kasviksista pahiten tarttuu.
 
kokki
Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Meillä on käynyt monesti noin ja aina ollaan ruoka pois syöty. Eikä olla sairastuttu. Syö pois vaan. :)
mäki oon lapsena ollut sadat kerrat auton kyydissä ilman turvaistuinta, eikä ikinä mitään sattunut. voinko nyt siis viedä 2 vuotiaan ajelulle ilman istuinta. ei, en todellakaan voi. tiedättekö paljonko ennen kuoli ihmisiä ruokamyrkytykseen kun ruokaa ei osattu säilyttää oikein. juuri tuollaisesta ruoasta voi sairastua hyvinkin vakavasti. järki käteen äidit.
 
ennen oli laivat pettua
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
höpö höpö... syö pois vaan. eihän sitä ennenvanhaakaan pistetty kylmään ruokaan ja paljon terveempiä ovat kuin nykyihmiset.
Juuri näin, kauppojenkin kylmähyllyt on ihan turhakkeita, taas joku "insinööri" päässyt vauhtiin niitä suunnitellessaan. Lihakin olis paljon halvempaa kun ei hintaan lisättäis niitä kylmälaitteiden lisäkuluja. Tää nykyaika on ihan perseestä, olispa vielä kaikki niinkuin ennen. Mä haluan sinne karjalaan :´(
 

Yhteistyössä