Unipuu-sängyn omistavia muita paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaan monella on homeongelma, joka on erehtynyt ottamaan vaneripohjan. Jo vuosikymmeniä sitten lastensänkyihin porattiin vaneripohja täyteen reikiä. Ihminen hikoaa patjan läpi useita desejä, jopa litran-pari, yön aikana. Vaihda sänkyyn sälerimoista koottu pohja. Eräs huonekalukauppa sanoi meille, ettei vaneripohjaa kannata laittaa ko. sänkyyn eikä sitä ollut saatavillakaan ehkä tuon ongelman vuoksi. Rimapohjan saa tilattua tehtaalta eikä maksa paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unipuu:
Varmaan monella on homeongelma, joka on erehtynyt ottamaan vaneripohjan. Jo vuosikymmeniä sitten lastensänkyihin porattiin vaneripohja täyteen reikiä. Ihminen hikoaa patjan läpi useita desejä, jopa litran-pari, yön aikana. Vaihda sänkyyn sälerimoista koottu pohja. Eräs huonekalukauppa sanoi meille, ettei vaneripohjaa kannata laittaa ko. sänkyyn eikä sitä ollut saatavillakaan ehkä tuon ongelman vuoksi. Rimapohjan saa tilattua tehtaalta eikä maksa paljon.

Minä ostin tuon huutonetin kautta ja myyjä jätti siihen vanhat patjat paikoilleen ja nyt muistan, että niissä oli hometta juuri tuossa samassa kohdassa nurjalla puolella. Me heitettiin ne tietysti muutenkin menemään, ei käytetä toisten vanhoja patjoja, mutta siis siellä ollut sama juttu.

Helvetti kun nyt on muitakin rahareikiä niin alkaa sitten jotain sälepohjaa tähän kohtaan. :(

Siis Unipuuta valmistavalta tehtaalta saa niitä sälepohjia?
 
Aamulla kävin tsekkaamassa ja alasängyn patjassa ei näy mitään hometta.

Arvatkaa vaan paljonko ällöttää ja kyllä se on sellanen juttu että eihän tuota sängynpohjaa mitään puhkomaan voi itse alkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aamulla kävin tsekkaamassa ja alasängyn patjassa ei näy mitään hometta.

Arvatkaa vaan paljonko ällöttää ja kyllä se on sellanen juttu että eihän tuota sängynpohjaa mitään puhkomaan voi itse alkaa.

kyllä voi. pora kauniiseen käteen.
 
meillä on unipuun kerrossänky ja siinä on ihan ne "normaalit" sälepohjat ja ei mitään ongelmia ollut, sänky ostettu joskus vuonna -83-84...kunnostin maalaamalla ja ostin uudet patjat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:
Sälepohjia saa tohon sänkyyn alle 20 euroa esim. Ikeasta!!!!

Pitää hankkia sellanen jahka tästä joskus pääsee ikeaan asti. Vituttaa kyllä että helvetin kallis sänky kyseessä eikä edes pohja oo oikeanlainen. Laitoin palautettakin jo valmistajalle.
 
Meiltä löytyy Unipuu kerrrossänky eikä tuolalista onglemaa ole. Tuota (halvempaa) umpipohjaa eivät edes suositelleet Vepsälaisessä kun sänkyä ostimme. Muutenkin olimme päättäneet ostaa vanerisälepohjan.

Unipuun oma, tukevampi kuin Ikean sälepohja ei sekään kallis ole. Suosittelen ostamaan sänkyyn oikean pohjan joka on siihen suunniteltu ja tehty. n. 30e tuo sälepohja taisi olla... On paljon paksumpi kuin halvemmat vastaavat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:
Sälepohjia saa tohon sänkyyn alle 20 euroa esim. Ikeasta!!!!

Pitää hankkia sellanen jahka tästä joskus pääsee ikeaan asti. Vituttaa kyllä että helvetin kallis sänky kyseessä eikä edes pohja oo oikeanlainen. Laitoin palautettakin jo valmistajalle.

Kyllä siihen sänkyyn sen hengittävän sälepohjankin saa, kaikki eivät sitä vain halua. Se on ihan yleisesti tiedossa ettei tuo umpi pohja ole hengittävä, siksi sen kanssa suositellanakin kunnon tuuletusta aika-ajoin. Ei se valmistajan vika ole jos patjan tuuletuksesta ei ole huolehdittu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:
Sälepohjia saa tohon sänkyyn alle 20 euroa esim. Ikeasta!!!!

Pitää hankkia sellanen jahka tästä joskus pääsee ikeaan asti. Vituttaa kyllä että helvetin kallis sänky kyseessä eikä edes pohja oo oikeanlainen. Laitoin palautettakin jo valmistajalle.

Kyllä siihen sänkyyn sen hengittävän sälepohjankin saa, kaikki eivät sitä vain halua. Se on ihan yleisesti tiedossa ettei tuo umpi pohja ole hengittävä, siksi sen kanssa suositellanakin kunnon tuuletusta aika-ajoin. Ei se valmistajan vika ole jos patjan tuuletuksesta ei ole huolehdittu.

Vikahan ei tietysti voi olla hikoilevassa lapsessa tai jossain jyskin `ykkös´laadun patjassa.Miksi ostaa kallis sänky ja joku halpis patja:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:
Sälepohjia saa tohon sänkyyn alle 20 euroa esim. Ikeasta!!!!

Pitää hankkia sellanen jahka tästä joskus pääsee ikeaan asti. Vituttaa kyllä että helvetin kallis sänky kyseessä eikä edes pohja oo oikeanlainen. Laitoin palautettakin jo valmistajalle.

Kyllä siihen sänkyyn sen hengittävän sälepohjankin saa, kaikki eivät sitä vain halua. Se on ihan yleisesti tiedossa ettei tuo umpi pohja ole hengittävä, siksi sen kanssa suositellanakin kunnon tuuletusta aika-ajoin. Ei se valmistajan vika ole jos patjan tuuletuksesta ei ole huolehdittu.

Vikahan ei tietysti voi olla hikoilevassa lapsessa tai jossain jyskin `ykkös´laadun patjassa.Miksi ostaa kallis sänky ja joku halpis patja:(

Sori mutta patja ei kyllä ole mikään paska. Maksoikin melkein satasen kipaleelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:
Sälepohjia saa tohon sänkyyn alle 20 euroa esim. Ikeasta!!!!

Pitää hankkia sellanen jahka tästä joskus pääsee ikeaan asti. Vituttaa kyllä että helvetin kallis sänky kyseessä eikä edes pohja oo oikeanlainen. Laitoin palautettakin jo valmistajalle.

Kyllä siihen sänkyyn sen hengittävän sälepohjankin saa, kaikki eivät sitä vain halua. Se on ihan yleisesti tiedossa ettei tuo umpi pohja ole hengittävä, siksi sen kanssa suositellanakin kunnon tuuletusta aika-ajoin. Ei se valmistajan vika ole jos patjan tuuletuksesta ei ole huolehdittu.

Vikahan ei tietysti voi olla hikoilevassa lapsessa tai jossain jyskin `ykkös´laadun patjassa.Miksi ostaa kallis sänky ja joku halpis patja:(

Sori mutta patja ei kyllä ole mikään paska. Maksoikin melkein satasen kipaleelta.

satasen patja ykkösluokkaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:
Sälepohjia saa tohon sänkyyn alle 20 euroa esim. Ikeasta!!!!

Pitää hankkia sellanen jahka tästä joskus pääsee ikeaan asti. Vituttaa kyllä että helvetin kallis sänky kyseessä eikä edes pohja oo oikeanlainen. Laitoin palautettakin jo valmistajalle.

Kyllä siihen sänkyyn sen hengittävän sälepohjankin saa, kaikki eivät sitä vain halua. Se on ihan yleisesti tiedossa ettei tuo umpi pohja ole hengittävä, siksi sen kanssa suositellanakin kunnon tuuletusta aika-ajoin. Ei se valmistajan vika ole jos patjan tuuletuksesta ei ole huolehdittu.

Vikahan ei tietysti voi olla hikoilevassa lapsessa tai jossain jyskin `ykkös´laadun patjassa.Miksi ostaa kallis sänky ja joku halpis patja:(

Sori mutta patja ei kyllä ole mikään paska. Maksoikin melkein satasen kipaleelta.

satasen patja ykkösluokkaa...

Mitä helvetin ykkösluokkaa? Kerroin, että se on sitä jyskin gold-sarjaa eli jyskin patjojen parasta mallia. Se oli muuten tarjouksella silloin eli hinta oli korkeampi oikeasti. Tälläinen patja:

http://www.jysk.fi/4/5/16/19/3205723/a/catalog

Millaisia patjoja teillä siis on pikkulastensängyissä jos satasen patjat on ihan paskoja ja nauruun tikahdutte, kun kuulette että jonkun lapsella on sellainen?
 
Ilmeisesti unipuun laatu on romahtanut. Moni kertoo kyseisen sängyn olevan laadukas. Ostettiin tuo kerrossänky lapsille nimenomaan lautapohjalla. Kaiken piti olla tip top. Kotimaista laatua jne.

Jo kokoamisen aikana putosin alasängyn lautapohjasta läpi. Löysä lastulevyrunko antoi siis heti senttikaupalla periksi, kun normaalipainoinen isä 85 kg kiipesi siihen. Myöhemmin myös vaimo putosi samasta pohjasta läpi nukuttaessaan lasta. Sopii siis lapsille, mutta aikuinen ei voi mennä siihen nukuttamaan lasta. Myös petaaminen on vaikeaa, kun ei kestä aikuisen painoa. Mielummin siis ikean tai jyskin halvin romu kuin tuo.
 

Yhteistyössä