Unikoulu ilman yösyöttöjen lopettamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Onnistuuko unikoulu ilman yösyöttöjen lopettamista? Vauva 7, 5kk nukahtaa vain tissille, päiväunet nukkuu kyllä ulkona vaunuissa. Illat yhtä taistelua, nukahtaminen vie helposti sen pari tuntia. Nukahtaa rinnalle, havahtuu heti kun tissi katoaa. Ja tätä voi kestää sen pari tuntia. Toisina iltoina ei välttämättä tahdo edes nukahtaa vaan koittaa vain pysyä hereillä vaikka olisi kuinka väsynyt. Yösyöttöjen lopettaminen ei varmaankaan onnistu vielä koska vauva syö kiinteitä vasta kolme kertaa päivässä. Tähän asti nukkunut perhepedissä mutta nyt tarkoitus siirtää omaan sänkyyn. Yölläkin heräilee sen tunnim välein, eikä todellakaan herää nälkään. Tyytyy siihen että saa tissin suuhun, mutta ei ime ahnaasti vaan pikkaisen luputtaa. Tuttia ei syö, vaan minä saan toimittaa sen virkaa. Nyt vinkkejä kehiinn miten kannattaisi edetä?

Yösyötöt pois ja päivällä imetät enemmän ja annat lisää kiinteää ruokaa, varmaan alkaa maistua paremmin kun ei heräily imemään maitoa.. Ei oikein ole mahdollista pitää unikoulua ilman että lopetat yösyötöt, tai ainakin vauva tulee olemaan todella ymmällään mistä on kyse.

Nyt vaan ripeästi lisäämään täydet ateriat päiviin tuonikäiselle ja sitten yötissi pois. Monesti se yötissistä vieroitus sujuu paremmin, jos äiti menee vaikka toiseen huoneeseen nukkumaan, pois "haisemasta" sieltä makkarista. Onko mahdollista, että isä tai mummo hoitaisi sen vieroitus homman?
Meillä on onnistunut molemmilta lapsilta vieroitus yösyötöistä tuossa iässä parissa yössä. Kysykää neuvolasta ohjeita unikouluun, tsemppiä!

Voi pitää unikoulun ja silti yösyöttää. Itse tein aikoinaan niin, että huomasin lapsen imevän kunnolla maitoa nälkäänsä vasta klo 3 jälkeen. Stten vain päätin, että tissiä tulee vasta klo 2 jälkeen ja muuten taputellaan, hyssytellään mitä se ikinä vaatiikaan niin uneen. Teillä ongelmana nukahtaminen, joten varmasti paranee yöt, jos saat pois tuo nukahtamisen tissille pois.

Kiinteitä syö hyvin mutta ollaan edetty hitaasti kun mahan toiminnan kanssa ongelmia. Haluaisin pitää yösyötöt ohjelmassa mutta maks 1-2krt/yö. Täysin rintavauva, ei huoli pulloa. Maitoallergia epäilyn takia ei ole voinut juuri da korviketta ja itse en ole lypsämällä saanut irti niin etä olusi mitä antaa pullosta. Nyt koittanut opetella veden juontia pullosta mutta ei vielä onnistu. Joten yösyönti olisi ihan hyvä että maidon tulo pysyis yllä. Mutta uskoisin että vauva itse vähentäisi heräilyjä kun ei enää saisi nukahtaa rinnalle. Toisin sanoen heräisi vain nälkään ja syömään. Siksi toivoisin kokemuksia ja rohkaisua siitä että tämäkin yhtälö voi toimia!

Oman vauvan vieroitin rinnalle nukahtamisesta niin, että isä nukutti n. viikon ajan lasta. Yöllä sitten kuitenkin vielä annoin rintaa, kun pyysi. Eka ilta huusi tunnin, tokana iltana nukahti ilman itkuja. Kolmas ilta otettiin vähän takapakkia, ja neljäntenä meni taas hyvin.

Itse voi olla hankalaa tuota toteuttaa, koska vauva haistaa sen maidon ja on siksi sinnikkäämpi ja kiukkuisempi.

[QUOTE="väsynyt";29178026]Onnistuuko unikoulu ilman yösyöttöjen lopettamista? Vauva 7, 5kk nukahtaa vain tissille, päiväunet nukkuu kyllä ulkona vaunuissa. Illat yhtä taistelua, nukahtaminen vie helposti sen pari tuntia. Nukahtaa rinnalle, havahtuu heti kun tissi katoaa. Ja tätä voi kestää sen pari tuntia. Toisina iltoina ei välttämättä tahdo edes nukahtaa vaan koittaa vain pysyä hereillä vaikka olisi kuinka väsynyt. Yösyöttöjen lopettaminen ei varmaankaan onnistu vielä koska vauva syö kiinteitä vasta kolme kertaa päivässä. Tähän asti nukkunut perhepedissä mutta nyt tarkoitus siirtää omaan sänkyyn. Yölläkin heräilee sen tunnim välein, eikä todellakaan herää nälkään. Tyytyy siihen että saa tissin suuhun, mutta ei ime ahnaasti vaan pikkaisen luputtaa. Tuttia ei syö, vaan minä saan toimittaa sen virkaa. Nyt vinkkejä kehiinn miten kannattaisi edetä?[/QUOTE]

Toiset vauvat kyllä pärjäävät ilman yösyöttöjä, vaikkeivät söisi kiinteitä ollenkaan. Pyri lopettamaan yösyötöt.

Yhteistyössä