Unikoulu alkoi hetki sitten... *muoks. 2. yö ohi ja nyt kaivataan unikouluvinkkejä miehelle*

Ohhoh...uusi ilta, uudet kujeet.

Vein likan sänkyyn ja huuto alkoi HETI kun hänet sinne laskin. Hän ei ole koskaan aiemmin nukkumaanmenoa protestoinut, eli ei taida lapsi olla kovinkaan mielissään tästä uudesta tavasta. Eikä tämä tosiaan äitiäkään vakuuta.

Tällä kertaa se huuto on ihan oikeaa itkua, eikä lapsi suostu olemaan sängyssä lainkaan makuuasennossa vaan pomppaa välittömästi ylös :/

Hätä lapsella ei ole, eli itkuissa on selkeitä taukoja (enemmän hän on tähän mennessä ollut hiljaa, kuin huutanut) mutta äitinä sanon vaan, että tämä ärsyttää silti. Siis se ärsyttää, että lapsi joutuu itkemään...mutta kaipa tämän täytyy sitten näin mennä.

4 yötä vielä, sitten pitäisi olla jonkinmoista tietoa siitä että mihin suuntaan tämä tästä lähtee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
voih :/ kunpa tänään lopulta menisi yhtä hyvin kuin viime yönä. olen koko päivän miettiny miten teillä sujuu...
Nyt on ollut jo 2 min ihan hiljaa...lähetin miehen vakoilupuuhiin :LOL:
meil unikoulutettiin esikko 8kk iässä mutta sillä ei ollu vaikutusta. yhtäkkiä alkoi 1veenä nukkumaan yöt putkeen. oli aina siis todella huono nukkuja, heräs sen 20krt/yö.

kuopus taas aluks oli hyvä nukkumaan, no nyt 7kk ikänen ja hohhoi...

Toivottavasti miehes tulee hyvien uutisten kera takas :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
voih :/ kunpa tänään lopulta menisi yhtä hyvin kuin viime yönä. olen koko päivän miettiny miten teillä sujuu...
Nyt on ollut jo 2 min ihan hiljaa...lähetin miehen vakoilupuuhiin :LOL:
meil unikoulutettiin esikko 8kk iässä mutta sillä ei ollu vaikutusta. yhtäkkiä alkoi 1veenä nukkumaan yöt putkeen. oli aina siis todella huono nukkuja, heräs sen 20krt/yö.

kuopus taas aluks oli hyvä nukkumaan, no nyt 7kk ikänen ja hohhoi...

Toivottavasti miehes tulee hyvien uutisten kera takas :)
Juu, tuli hyvien uutisten kera takaisin.

Ensimmäinen herääminen on odotettavissa taas tuossa 1-1,5h kuluttua, eli sitä odotellessa. Saattaapi olla että tämä mamma painuu sitä ennen pehkuihin, kun on koko päivän väsyttänyt niin pirusti.

Jotenkin aika hassua...kun on kerrankin saanut nukkua hyvin, niin sitten olen koko päivän ihan rätti. Mulle ehkä sittenkin sopii paremmin se yöllä useasti herääminen :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
voih :/ kunpa tänään lopulta menisi yhtä hyvin kuin viime yönä. olen koko päivän miettiny miten teillä sujuu...
Nyt on ollut jo 2 min ihan hiljaa...lähetin miehen vakoilupuuhiin :LOL:
meil unikoulutettiin esikko 8kk iässä mutta sillä ei ollu vaikutusta. yhtäkkiä alkoi 1veenä nukkumaan yöt putkeen. oli aina siis todella huono nukkuja, heräs sen 20krt/yö.

kuopus taas aluks oli hyvä nukkumaan, no nyt 7kk ikänen ja hohhoi...

Toivottavasti miehes tulee hyvien uutisten kera takas :)
Juu, tuli hyvien uutisten kera takaisin.

Ensimmäinen herääminen on odotettavissa taas tuossa 1-1,5h kuluttua, eli sitä odotellessa. Saattaapi olla että tämä mamma painuu sitä ennen pehkuihin, kun on koko päivän väsyttänyt niin pirusti.

Jotenkin aika hassua...kun on kerrankin saanut nukkua hyvin, niin sitten olen koko päivän ihan rätti. Mulle ehkä sittenkin sopii paremmin se yöllä useasti herääminen :LOL:
Johtunee siitä että alitajusesti ootat milloin se herää. Näin käy mulle aamuyöllä kun tyttö heräilee silloin koko ajan. Kun se nukahtaa niin mä en saa unta. Passailen vaan koska se herää. Asioiden miettiminen ja käsitteleminen väsyttää enempi kun arvaiskaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Hääräsin lastenhuoneessa noin 3 minuuttia kunnes poistuin sieltä.
Mitä ihmettä sä jäät sinne hääräämään?
No mä häärääsin siellä puhtaiden pyykkien kanssa. Tarkoituksena oli tuottaa lapselle hieman pehmeämpi lasku, eikä siis vain törkätä häntä sänkyyn ja poistua.

En usko että siitä mitään haittaa voi olla, mutta ehkä siitä saattaa olla hyötyä?!

Tuona aikana en lasta passannut, en edes katsonut päin, mutta olin näkösällä ja poistuin sieltä ihan samalla tapaa, kuin päikkäreidenkin aikaan, jolloin usein siivoan rojut lattialta tjtn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
voih :/ kunpa tänään lopulta menisi yhtä hyvin kuin viime yönä. olen koko päivän miettiny miten teillä sujuu...
Nyt on ollut jo 2 min ihan hiljaa...lähetin miehen vakoilupuuhiin :LOL:
meil unikoulutettiin esikko 8kk iässä mutta sillä ei ollu vaikutusta. yhtäkkiä alkoi 1veenä nukkumaan yöt putkeen. oli aina siis todella huono nukkuja, heräs sen 20krt/yö.

kuopus taas aluks oli hyvä nukkumaan, no nyt 7kk ikänen ja hohhoi...

Toivottavasti miehes tulee hyvien uutisten kera takas :)
Juu, tuli hyvien uutisten kera takaisin.

Ensimmäinen herääminen on odotettavissa taas tuossa 1-1,5h kuluttua, eli sitä odotellessa. Saattaapi olla että tämä mamma painuu sitä ennen pehkuihin, kun on koko päivän väsyttänyt niin pirusti.

Jotenkin aika hassua...kun on kerrankin saanut nukkua hyvin, niin sitten olen koko päivän ihan rätti. Mulle ehkä sittenkin sopii paremmin se yöllä useasti herääminen :LOL:
Johtunee siitä että alitajusesti ootat milloin se herää. Näin käy mulle aamuyöllä kun tyttö heräilee silloin koko ajan. Kun se nukahtaa niin mä en saa unta. Passailen vaan koska se herää. Asioiden miettiminen ja käsitteleminen väsyttää enempi kun arvaiskaan...
Pohdinkin tosiaan että tää väsymys tulee varmaan henkisen "stressin" kautta, koska tosiaan olen nyt tätä asiaa pyörittänyt päässäni 24/7.

Aamuyöllä heräsin muutaman kerran ja automaattisesti katsoin sinne likan "vanhaan" sänkyyn, mutta ei se lapsi siellä tosiaan ollut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja VoiElämä:
voih :/ kunpa tänään lopulta menisi yhtä hyvin kuin viime yönä. olen koko päivän miettiny miten teillä sujuu...
Nyt on ollut jo 2 min ihan hiljaa...lähetin miehen vakoilupuuhiin :LOL:
meil unikoulutettiin esikko 8kk iässä mutta sillä ei ollu vaikutusta. yhtäkkiä alkoi 1veenä nukkumaan yöt putkeen. oli aina siis todella huono nukkuja, heräs sen 20krt/yö.

kuopus taas aluks oli hyvä nukkumaan, no nyt 7kk ikänen ja hohhoi...

Toivottavasti miehes tulee hyvien uutisten kera takas :)
Juu, tuli hyvien uutisten kera takaisin.

Ensimmäinen herääminen on odotettavissa taas tuossa 1-1,5h kuluttua, eli sitä odotellessa. Saattaapi olla että tämä mamma painuu sitä ennen pehkuihin, kun on koko päivän väsyttänyt niin pirusti.

Jotenkin aika hassua...kun on kerrankin saanut nukkua hyvin, niin sitten olen koko päivän ihan rätti. Mulle ehkä sittenkin sopii paremmin se yöllä useasti herääminen :LOL:
Johtunee siitä että alitajusesti ootat milloin se herää. Näin käy mulle aamuyöllä kun tyttö heräilee silloin koko ajan. Kun se nukahtaa niin mä en saa unta. Passailen vaan koska se herää. Asioiden miettiminen ja käsitteleminen väsyttää enempi kun arvaiskaan...
Pohdinkin tosiaan että tää väsymys tulee varmaan henkisen "stressin" kautta, koska tosiaan olen nyt tätä asiaa pyörittänyt päässäni 24/7.

Aamuyöllä heräsin muutaman kerran ja automaattisesti katsoin sinne likan "vanhaan" sänkyyn, mutta ei se lapsi siellä tosiaan ollut :D
Mä olen kelannut ja kelannut tosi kauan miks meidän lapsilla on ollut kaikkee mahollista(allergioita, koliikkia, sairaalareissuja, tms. eikä nuo oo ees vielä vanhoja...) Stressasin ja kettuunnuin ja ahdistuin. Eilen veetutti niin paljon että aattelin että nyt jumankeuta huumorilla tämä homma. Ei pysty muuten, pää räjähtää.............
 
Huomenta! *silmät ristissä hymiö*

Tyttö nukkui todella hyvin.

Ensimmäisen kerran hän heräsi klo 22:50, kitisi minuutin ja rupesi nukkumaan.

Toisen kerran hän heräsi klo 23:55, kitisi 3 sekuntia (eli saattoi kyllä kitistä ihan unissaankin) ja nukahti.

Aamulla klo 6:35 hän heräsi kitisemään, mutten mennyt vielä hänen luokseen sillä arvelin että hän saattaisi vielä jatkaa hetken uniaan. Hän torkahtikin noin 10 minuutin ajaksi jonka jälkeen hän heräsi ja kävin ottamassa hänet viereeni aamutuhinoimaan :)

Siinä vaan pääsi käymään niin, että me torkahdettiin ja herättiin tunnin päästä :ashamed:

Toivottavasti tuo ei nyt pahasti tehnyt hallaa uikoululle.

Mutta sitten se miehen unikoulutus...osaisko joku kertoa miten saan miehen joko opetettua oksentamaan yöllä ihan hipihiljaa, tai nukkumaan yönsä aamuun saakka, jonka jälkeen aamulla saa oksentaa kovaäänisestikin? :saint:

Eli miehelle paukahti klo 2:30 päälle jokin oksennustauti tms. ja sitä oksentelua jatkui klo 6 saakka. Enkä mä todellakaan pystynyt tuolloin nukkumaan :( eli mä olen ihan yhtä väsynyt, kuin ennenkin. Great :/
 
vieras
Mahtavaa, että teillä meni lapsen osalta yö hyvin! Meillä myös mies oksentaa oksentaa niin kovaäänisesti, että siihen herää luultavasti koko kerrostalo! Paranemisia miehelle, toivottavasti muu perhe säästyy taudilta! Ja sinä varmsinkin, äitini synnytys pikkuvlejestäni käynnistyi muutama viikko ennen laskettua aikaa oksennustaudin takia:/
 
Miten ihanaa että yö meni hyvin =) Tuntuu kivalta kuulla, että vaikka kaikki on tuntunu olevan niin mahdotonta niin toivoa kuitenkin on!!

Tulipa hyvä mieli!!!!

Oksutautia on kyllä liikkeellä nyt, toivottavasti se ei nyt teihin muihin tartu, varsinkin jos se nyt tarttuis unikoulutettavaan niin vois ottaa unikoulu takapakkia...
 
kahdenäiti:)
Lueskelin ketjua ja ihanaa että unikoulu toimii. :)

Oletko koskaan ajatellut, että ehkä juuri tuo viereenen nukuttaminen, mitä teillä ilmeisesti harrastettiin, ni olisi ollut ongelmien syynä? En todellakaan tarkoita pahalla, joten kerrotaanpa vähän taustaa.

Lapsihan (ja aikuinen) nukkuu sykleissä, on kevyempää ja syvempää unta. Ihminen tavallaan havahtuu kevyenunen aikana ja varmistaa että kaikki ympärillä on kun nukkumaan mennessä ja voi jatkaa turvallisesti unia. Jos kaikki on hyvin nukahdetaan takasin, eikä aamulla muisteta edes näitä havahtumisia.

Jos lapsi nukutetaan viereen ja kun hän havahtuu ja äiti/isi on poissa, niin paniikkihan siinä iskee. Joku aikanaan vertasi tätä siihen, että menisit itse sänkyyn nukkumaan ja tunnin puolitoista nukuttuai havahtuisit ja heräät keittiöstä. Kyllä iskisi paniikki isommallekin ihmiselle.

Kaikille uniongelmaisille suosittelen ehdottomasti Anna Wahlgrenin Lapsi kirjaa (suosittelen sitä kyllä ihan kaikille vanhemmille ;) ) sen kirjan vinkeillä 2v4kk on nukkunut yönsä kokonaan 10kk asti ja neiti 8kk nyt nukkuu yhdellä heräämisellä, eikä tarvitse nykyään kuin tutin suuhun ja uni jatkuu! :)

http://www.annawahlgren.com/index.php/view/finska/anna-wahlgren tuolta löytyy saman kirjoittajan "Nyt nukutaan- unikoulu" :)

Ei meillä ihan pilkun tarkasti noita ohjeita olla noudatettu, mutta sama periaate meidän perheelle sopivaksi soveltaen :)
 

Yhteistyössä