Unettomuus!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sleepless"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sleepless"

Vieras
Tää unettomuus tekee mut ihan sairaaksi. Otin unilääkkeenkin jo tunti sitten mut en vaan saa unta. Ja aamut on aina hirveitä, kun pitää väsyksissä nousta laittamaan lapsia valmiiksi. Mulla ei ole edes ketään auttamassa, lasten isän kans erottu ja omat vanhemmat asuu kaukana. Tätä unettomuutta on jatkunu jo monia vuosia, et ei tosiaan oo hetkellistä. Ainakin kahta eri mielialalääkettäki kokeiltu. Ainut millä saan jotenkin unta on tosiaan unilääke, mut aina ei toimi sekään. Mitä tehdä?

Olet ilmeisesti käynyt lääkärillä kun lääkkeitä olet saanut? Oletko kokeillut erilaisia rentoutumistapoja? Joku hypnoterapeutti tai mitä näitä nyt onkaan vois auttaa. Tai sitte ihan psykologi, jos unettomuuden takana on jotain mielenterveysongelmia.

Oot varmaan kokeillu tän peruskauran eli stressin välttäminen, ulkoilu ja suihkussa käynti ennen nukkumaanmenoa, kofeiinia vain aamulla, makuuhuoneen tuuletus, "rauhoittumishetki", kirjan lukeminen...?

Pimennysverhot yöllä ja riittävästi ulkoilua (aamupäivävalo tahdistava tekijä, talvisin hankittava kirkasvalolampusta), jotta melatonin eritys toimisi normaalisti.

Mulla sama, paitsi en oo viittiny hakee lääkkeitä. En vaan osaa mennä nukkumaan ennen aamuyön tunteja ja sitten aamulla on kauheet pussit silmien alla ja kaikki ärsyttää. Jotenkin nukkumaanmeno pelottaa, en tiedä miks, en mene nukkumaan kunnes tiedän, että kun pää koskee tyynyyn niin uni tulee takuuvarmasti.

Kahvia on pakko juoda monta mukia päivän mittaan et pysyn virkeänä, en kuitenkaa illalla. Miten vältän stressiä, kun nuorempi lapsi on hirveän levoton iltaisin? Diagnoosia ei ole, on muuten vaan tosi temperamenttinen tapaus. Unettomuus juuri meni pahaksi silloin kun tää nuorempi syntyi, nyt 6vuotias. Ollut aina vaikea. Mä en pysty nukkua ilman lääkettä, en vaikka olisin miten väsynyt

Jaan teidän kärsimyksenne, ja tuntuu pahalta kuulla että niin moni kärsii. Usean vuoden ajalta olen itsekin kärsinyt unettomuudesta ja muista mieleen liittyvistä ongelmista. Haluaisin rohkaista teitä, että älkää luovuttako. Apua on saatavilla. Jumala voi teitä auttaa. Hän lähetti poikansa Jeesuksen, jotta saisimme kaikki syntimme anteeksi hänen kautta ja myös parantuisimme vaivoistamme ja sairauksistamme; Jeesus kantoi molemmat (mm. Jesajan kirja 53: 4-5, 1.Pietarilaiskirje 2:24). Suosittelen menemistä, jos paikkakunnallanne on seurakunta, jossa uskotaan Raamattuun ja rukoillaan sairasten puolesta tai kaupungissanne on esim. Healing room –palvelutyö, jossa on paljon myös parantunut ihmisiä. Tai sitten kotona vain rukoilla ja pyytää Jumalaa pelastamaan ja parantamaan. Hän ei asu kirkoissa, eikä ole uskonnollinen? ! Jeesus teki elävän tien Isän tykö, ja sinne on pääsy vain Hänen kauttaan. Mutta haluan rohkaista teitä rakkaat, Jumala parantaa sairaita tänäkin päivänä ja haluaa auttaa teitä kaikkia!!! Hän rakastaa teitä!!

Yhteistyössä