Minä luulen,että nuo lapsiraukkani hakeutuvat aikuisiällä -anonyymit PMS-hirviönuhrit- terapiaan :ashamed:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Minä luulen,että nuo lapsiraukkani hakeutuvat aikuisiällä -anonyymit PMS-hirviönuhrit- terapiaan :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Tää palsta saa mut joskus ihmettelemään että mitä ihmisten päässä liikkuu?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja annika:iltaa B) minkälainen päivä teillä on ollut?
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Tää palsta saa mut joskus ihmettelemään että mitä ihmisten päässä liikkuu?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:Alkuperäinen kirjoittaja annika:iltaa B) minkälainen päivä teillä on ollut?
Iltaa iltaa... oikeen kiva päivä.. käytiin kaveriperheen kanssa HopLopisssa ja tyttö simahtikin sitten jo seiskalta! B) Aamupäivällä käytiin ulkona kävelyllä ja äidin hermoja hiukka koeteltiin pysähtymällä jokasen tienviitan eteen ja kysyttiin että mitä tossa lukee ja sitten kun kerroin niin tyttö luetteli kaikki kirjaimet kyltistä.. ja taas muuatma kymmenen metriä eteenpäin ja sama juttu... :kieh:
osaa nyt ulkomuistista kirjottaa jo lähes kaksikymmentä sanaa... ja tänään oli kirjottanu omalle magneettitaululleen Hyvää jolua!!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja annika:Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:Alkuperäinen kirjoittaja annika:iltaa B) minkälainen päivä teillä on ollut?
Iltaa iltaa... oikeen kiva päivä.. käytiin kaveriperheen kanssa HopLopisssa ja tyttö simahtikin sitten jo seiskalta! B) Aamupäivällä käytiin ulkona kävelyllä ja äidin hermoja hiukka koeteltiin pysähtymällä jokasen tienviitan eteen ja kysyttiin että mitä tossa lukee ja sitten kun kerroin niin tyttö luetteli kaikki kirjaimet kyltistä.. ja taas muuatma kymmenen metriä eteenpäin ja sama juttu... :kieh:
osaa nyt ulkomuistista kirjottaa jo lähes kaksikymmentä sanaa... ja tänään oli kirjottanu omalle magneettitaululleen Hyvää jolua!!![]()
meillä sama juttu noiden sanojen kanssaarvaa vaan kuinka hankalaa se sitten on kun joudut niitä kylttejä autosta lukemaan kun ne siinä kadun varressa siintää B)
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Meillä taas kirjoittaminen on vielä esikoisellekin todella haastavaa. Kieli keskellä
suuta piirtyy kirjaimia, suuria ja väärinpäin kääntyneitä.
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:No mulla ei ole korttia lainkaan.. onneksi.. B)
Ei varmaan mene kauaa juu... Se siinä just on, että e lukutaito avaa lapselle niin paljon lisää... niin hyvässä kuin pahassa.. :/
Meillä tuttavapiirissä ei ole ketään 3-vuotiaana lukemaan oppinutta ja jotenkin meidän äiti koko ajan kauhistelee asiaa ja on ihan ihmeissään... mä oln koittanut liikaa olla tytölle höösäämättä... toki kehun häntä, mutta en mitenkään ylistä... oppii lukemaan sit ku oppii...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Meillä minä saan seistä vieressä tai ainakin ihan saatavilla katsomassa, kuinka
ekaluokkalainen tekee läksyjään. Osaa auttavasti lukea, mutta aika alkutekijöissään on sekin taito vielä. Jos läskyjä on paljon vievät ne aikaa, kauhulla odotan tulevaa töihinpaluuta, että miten niitten läksyjen kanssa sitten käy. Menee väkisinkin myöhäisemmäksi niitten teko.
Ja meillä tytöt tulevat minuun humalaisennäköisissä kirjaimissaan. Oman ekaluokan kirjan tekstirivit eivät koskaan riittännet suurille kieroille kirjaimilleni.
Lukijoita toivoisin tytöistäni. Esikoinen harjoitteleekin jokailta lukemani iltasadun jälkeen lukee nyt pätkän helppolukuisista kirjoista itselleen =)
Alkuperäinen kirjoittaja annika:Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:No mulla ei ole korttia lainkaan.. onneksi.. B)
Ei varmaan mene kauaa juu... Se siinä just on, että e lukutaito avaa lapselle niin paljon lisää... niin hyvässä kuin pahassa.. :/
Meillä tuttavapiirissä ei ole ketään 3-vuotiaana lukemaan oppinutta ja jotenkin meidän äiti koko ajan kauhistelee asiaa ja on ihan ihmeissään... mä oln koittanut liikaa olla tytölle höösäämättä... toki kehun häntä, mutta en mitenkään ylistä... oppii lukemaan sit ku oppii...![]()
aivan, kaikki aikanaan B) Minä en edes tiedä mikä musta tulee "isona". kaikki aikanaan![]()
Meidän esikoisella ja keskimäisellä oli ongelmia oppia lukemaan, vaati kovasti työtä. Luulen että osa ongelmaa oli siinä että ovat huonoja keskittymään. Vanhimalla on adhd ja tuolla toisellakin samaa piirrettä. Sama huono keslittyminen jatkuu edelleen, äitiinsä kai tulleet. :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Meillä minä saan seistä vieressä tai ainakin ihan saatavilla katsomassa, kuinka
ekaluokkalainen tekee läksyjään. Osaa auttavasti lukea, mutta aika alkutekijöissään on sekin taito vielä. Jos läskyjä on paljon vievät ne aikaa, kauhulla odotan tulevaa töihinpaluuta, että miten niitten läksyjen kanssa sitten käy. Menee väkisinkin myöhäisemmäksi niitten teko.
Ja meillä tytöt tulevat minuun humalaisennäköisissä kirjaimissaan. Oman ekaluokan kirjan tekstirivit eivät koskaan riittännet suurille kieroille kirjaimilleni.
Lukijoita toivoisin tytöistäni. Esikoinen harjoitteleekin jokailta lukemani iltasadun jälkeen lukee nyt pätkän helppolukuisista kirjoista itselleen =)
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Ihme kyllä esikoiseni ei ole vielä tajunnut lööppien maailmaa, hyvä niin.
Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:No täällähän te..musum mussum.. :wave:
jää lyhyeks tää ilta ,kun likka vielä pyllykiitää täysillä..päikkärit meni myöhäseen tänään.mut oon ainakin tullut moikkaan mussuja![]()
Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:No täällähän te..musum mussum.. :wave:
jää lyhyeks tää ilta ,kun likka vielä pyllykiitää täysillä..päikkärit meni myöhäseen tänään.mut oon ainakin tullut moikkaan mussuja![]()
Todella hyvä. Meillä tuo alämäntuskaa poteva 8v tahtoo välillä saada päänsä sekaisin lööpeistä. Noin niinkuin kärjistettynä. Palottaa ja silti kiinnostaa.Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Ihme kyllä esikoiseni ei ole vielä tajunnut lööppien maailmaa, hyvä niin.