Ulosottomies kimpussa

Avaan jo valmiiksi sateenvarjon ja varaudun ottamaan vastaan kommentit että itsepä olen asiani sössinyt :p

Kyllä, velat pitää tietenkin maksaa ja mielelläni ne maksankin. Mutta miksi sen summan pitää olla niin iso kerralla?? Kyllä iski ahdistus niskaan kun huomasin että ulosotto alkoi viemään taas tiliä ja mulle jäi 300 euroa vuokran jälkeen. Eihän sellasella rahalla elä. Tuli tunne että mikä hyöty käydä edes töissä! Joku 200-300 euroa olisi vielä kohtuullista maksaa kuukaudessa.

Nöyränä soitin uo-miehelle ja selittelin ja suostui siihen että otetaan vain 300 euroa kuussa puolen vuoden ajan ja sitten asia on kuitattu..
 
Asiasta mitään tietävänä, niin tottakai ne haluaa, että se velka on kuitattu mahdollisimman nopeasti ennen kuin ihminen saattaa sössiä asiansa uudelleen. Kun otetaan iso summa kerralla, niin maksu on nopeasti maksettu ja sitten ulosotto pääsee tästä. Luulisi, että velallinenkin haluaa mahdollisimman nopeasti velasta eroon.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
se menee sen suojaosuuden mukaan, eikö se oo kahelle vähän päälle 800e mitä pitää jäädä ja kolmelle 1100e jne. onko sulla paljon vielä velkaa jäljellä? mies teki nyt niin että uo vie kaikki loput velat miehen tässäkuussa tulevasta palkasta, joudutaan kans kituuttaa tää kuu mut sit ne on maksettu. (miehen osalta) :D mullakin ulosottovelkaa joku 3-4tuhatta, mut empä pääse niitä makselee ennen ku alan tienaamaan (tällä hetkellä opiskelen)
 
Asioita on (ainakin mun) vaikea sössiä uudelleen kun luottotiedot on menneet viisi vuotta sitten jo. Ja tuntus että ei kai heillä mitään kiirettä ole asiakkaista päästä, sehän on heidän työtään.

Musta se vaan tuntuu epäinhimilliseltä, että kovalla työllä saadusta rahasta otetaan niin paljon kerralla ettei elämä ole enää ihmismäistä. Ja näin ollen ajautuu masennukseen ja yleiseen helvettiin ja vaikka perhesurmiin!
 
"vieras"
No eikös ne laske kuukausittaisen lyhennyksen niin, että ihmiselle jäisi riittävä summa elämiseen... Ja varsinkin jos on lapsia, niin suojaosuudet pitäisi jäädä. Onko sulla lapsia, joista saat lapsilisät, elarit tms? Eihän 300€ paljon ole, mutta jos siihen lisätään vähän lapsilisiä tms. etuuksia, niin kyllähän sillä pitäisi pärjätä. Elämä ei ehkä ole kovin leveätä, mutta ei kait sen tuossa tilanteessa tarvitsekaan. Olet elänyt yli varojesi, joten nyt on takaisinmaksun aika...
 
Asioita on (ainakin mun) vaikea sössiä uudelleen kun luottotiedot on menneet viisi vuotta sitten jo. Ja tuntus että ei kai heillä mitään kiirettä ole asiakkaista päästä, sehän on heidän työtään.

Musta se vaan tuntuu epäinhimilliseltä, että kovalla työllä saadusta rahasta otetaan niin paljon kerralla ettei elämä ole enää ihmismäistä. Ja näin ollen ajautuu masennukseen ja yleiseen helvettiin ja vaikka perhesurmiin!
tervetuloa niiden maailmaan joilla on helvetin korkea veroprosentti! Aivan yhtä masentavaa!
 
Joo meillä suojaosuus vähän päälle 800 euroa. Mut sekihän on ihan eri asia jos olis puoliso siinä. En tiedä onko suojaosuus sama ihmiselle joka on vaikka naimisissa, kuin yksinhuoltajalle?

Esim. on Erkki ja Maija ja heillä lapsi ja Erkiltä ulosmitataan rahaa. Onko Erkin suojaosuus se 800 euroa koska hällä on huollettava?

Mulla on 1800 euroa tällä hetkellä ulosotossa. Mutta perintätoimistoilla on lisää, niitä jotka on tulleet joskus vuonna 2006-2008. Tiedä sitten millon menevät uo:hon. Aika hyvin oon maksusuunnitelmia kyllä voinut perintäfirmojen kanssa tehdä ja niitä noudattanut.
 
minä,
Avaan jo valmiiksi sateenvarjon ja varaudun ottamaan vastaan kommentit että itsepä olen asiani sössinyt :p

Kyllä, velat pitää tietenkin maksaa ja mielelläni ne maksankin. Mutta miksi sen summan pitää olla niin iso kerralla?? Kyllä iski ahdistus niskaan kun huomasin että ulosotto alkoi viemään taas tiliä ja mulle jäi 300 euroa vuokran jälkeen. Eihän sellasella rahalla elä. Tuli tunne että mikä hyöty käydä edes töissä! Joku 200-300 euroa olisi vielä kohtuullista maksaa kuukaudessa.
Nöyränä soitin uo-miehelle ja selittelin ja suostui siihen että otetaan vain 300 euroa kuussa puolen vuoden ajan ja sitten asia on kuitattu..
Oikeuslaitos - Palkan ulosmittaus
Palkalla tai muulla tulolla tarkoitetaan ulosmittauksessa nettopalkkaa tai -tuloa eli sitä määrää, joka jää jäljelle, kun veron ennakonpidätys ja sitä vastaavat muut pidätykset on tehty.

Ulosottovelalliselle jätettävä niin sanottu suojaosuus on vuoden 2012 alusta 21,69 euroa päivässä velallisen itsensä osalta ja 7,79 euroa päivässä velallisen elatuksen varassa olevan henkilön, esimerkiksi lapsen, osalta.

Suojaosuus kalenterikuukaudessa 1.1.2012 lukien:
Velallinen yksin: 650,70 €
Velallinen
+1 elatuksen varassa: 884,40 €
Velallinen
+2 elatuksen varassa: 1118,10 €
Velallinen
+3 elatuksen varassa: 1351,80 €
Ulosmitattava määrä:
1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Oikeuslaitos - Palkan ulosmittaus
Palkalla tai muulla tulolla tarkoitetaan ulosmittauksessa nettopalkkaa tai -tuloa eli sitä määrää, joka jää jäljelle, kun veron ennakonpidätys ja sitä vastaavat muut pidätykset on tehty.

Ulosottovelalliselle jätettävä niin sanottu suojaosuus on vuoden 2012 alusta 21,69 euroa päivässä velallisen itsensä osalta ja 7,79 euroa päivässä velallisen elatuksen varassa olevan henkilön, esimerkiksi lapsen, osalta.

Suojaosuus kalenterikuukaudessa 1.1.2012 lukien:
Velallinen yksin: 650,70 €
Velallinen
+1 elatuksen varassa: 884,40 €
Velallinen
+2 elatuksen varassa: 1118,10 €
Velallinen
+3 elatuksen varassa: 1351,80 €
Ulosmitattava määrä:
1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.
Puhuinkin että meille jää vuokran JÄLKEEN se 300 euroa. Asuntoa en vaihda ja ei täältä oikein halvempaakaan saa. Juuri kesällä tähän muutettiin niin hyvälle paikalle ihan mummolan naapuriin etten pois muuta.

Ja mullahan ei siis nyt ongelmana ollut se, ettenkö velkoja haluais maksaa ja ettenkö tietäis eläneeni yli varojen ennen. Ihmettelin vaan että miksi sen summan pitää olla niin helvetin iso.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Suojaosuus kalenterikuukaudessa 1.1.2012 lukien:
Velallinen yksin: 650,70 €
Velallinen
+1 elatuksen varassa: 884,40 €
Velallinen
+2 elatuksen varassa: 1118,10 €
Velallinen
+3 elatuksen varassa: 1351,80 €
Ulosmitattava määrä:
1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.
Huh!!! Siis tuosta summasta pitäisi sitten maksaa vuokra yms? Eli jos multa ulosmitattaisiin niin että rahaa jäisi 650,70e, ensin maksan vuokran noin 500e, sitten luottokorttilaskun jos sitä on, puhelimen ja netin ja sähkön ja nämä muut pakolliset, niin kyllä nälkä tulisi loppukuusta! Oikeastiko tuo voi olla noin pieni??
 
Katylinan kanssa oon samaa mieltä siitä, että ulosoton takia ei pitäis saada toimeentulotukea. Mikä järki siinä on?? Jos ihmiseltä otetaan palkasta niin paljon että on oikeutettu sen jälkeen toimeentulotukeen niin taas tulee veronmaksajille eli tuen saajalle itselleenkin, lisää maksettavaa. Paljon järkevämpää olisi niin että ulosottoon menevän rahan määrä suhteutettaisiin muihin elämisen kustannuksiin.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
[QUOTE="vieras";27445485]Huh!!! Siis tuosta summasta pitäisi sitten maksaa vuokra yms? Eli jos multa ulosmitattaisiin niin että rahaa jäisi 650,70e, ensin maksan vuokran noin 500e, sitten luottokorttilaskun jos sitä on, puhelimen ja netin ja sähkön ja nämä muut pakolliset, niin kyllä nälkä tulisi loppukuusta! Oikeastiko tuo voi olla noin pieni??[/QUOTE]

Jos sulta ulosmitattaisiin, sulla ei ehkä olisi luottokorttia.
 

Yhteistyössä