Ulosottomies kimpussa

[QUOTE="niin";27446872]Onpa yleistä täällä että luottotiedot menny. Menot pitää sopeuttaa tuloihin, jos ei oo rahaa niin ei voi ostella.
Maksa mahd pian vaan kaikki velat pois, pääset niistä eroon ja saat luottotiedot takas.[/QUOTE]

Maksuhäiriömerkintähän on puolella miljoonalla suomalaisella joten ei kai se niin outoa ole että muutama heistä täälläkin palstailee.
 
"Vieras"
Mulla on ulosotossa saatavia, eli mulle ollaan velkaa. Tuskin koskaan saan rahojani takaisin. Korkoa ne kasvavat muistaakseni 7,5% vuodessa. Hyvä sijoitus olisi jos vaan ne sieltä joskus saisin...
 
"joku"
Jokuhan ne kulutetut rahat joutuu maksamaan, jos ei itse niitä maksa niin meille muille ne kin lankeavat maksettavaksi.
Ei pidä paikkaansa. Mä olen kysynyt ulosottomieheltäni että miten velkojen käy jos kuolen ja vastaus oli että ne vaan niin sanotusti unohdetaan, eli se kenelle on velkaa jää ilman rahaa. Ei valtio tai veronmaksajat joudu niitä maksamaan.
 
[QUOTE="Vieras";27446914]Mulla on ulosotossa saatavia, eli mulle ollaan velkaa. Tuskin koskaan saan rahojani takaisin. Korkoa ne kasvavat muistaakseni 7,5% vuodessa. Hyvä sijoitus olisi jos vaan ne sieltä joskus saisin...[/QUOTE]

Paljonko sulla on saatavia?

Itsekin samassa tilanteessa ja voin sanoa että en tuu saamaan takas mitään. Velallinen hakeutunut hiljattain velkajärjestelyyn...
 
"vieras"
[QUOTE="joku";27447004]Ei pidä paikkaansa. Mä olen kysynyt ulosottomieheltäni että miten velkojen käy jos kuolen ja vastaus oli että ne vaan niin sanotusti unohdetaan, eli se kenelle on velkaa jää ilman rahaa. Ei valtio tai veronmaksajat joudu niitä maksamaan.[/QUOTE]
No sehän on lohdullista.
 
"vieras"
Mitä se ulosotto käytännössä tarkottaa? Mulla on velka, jota en oo saanu maksettua ja nyt pelottaa, että mitä tapahtuu. Tuleeko kotiin joku uo-mies tarkastamaan omaisuuden? :(
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";27447830]Mitä se ulosotto käytännössä tarkottaa? Mulla on velka, jota en oo saanu maksettua ja nyt pelottaa, että mitä tapahtuu. Tuleeko kotiin joku uo-mies tarkastamaan omaisuuden? :([/QUOTE]

velkojan pitää laittaa asia perintäfirmalle ja he laittavat uo-toimistoon elleivät saa perittyä. Perintäfirma ei voi asettaa palkasta ulosmittausta ellei velallinen tee heidän kanssaan sopimusta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27445485]Huh!!! Siis tuosta summasta pitäisi sitten maksaa vuokra yms? Eli jos multa ulosmitattaisiin niin että rahaa jäisi 650,70e, ensin maksan vuokran noin 500e, sitten luottokorttilaskun jos sitä on, puhelimen ja netin ja sähkön ja nämä muut pakolliset, niin kyllä nälkä tulisi loppukuusta! Oikeastiko tuo voi olla noin pieni??[/QUOTE]

No onhan se velallinen jo saanut jotain ostamaansa kamaa sen summan edestä. Eikö se ole periaatteessa sama maksaako käteisellä vai ulosoton kautta. Joka tapauksessa joskus se raha on pois muusta kulutuksesta. V***u kun ihmiset on yksinkertaisia. Silloin kun on jättänyt jotain maksamatta, on sama raha ollut enemmän käytettävissä. Se on erikoista, että ylläolevan mielipiteen kirjoittaja ei ymmärrä, että jos ostaa vaikkapa 5000,- EUR tauluTV:n, vaikka ei ole siihen rahaa, niin joskus se silti TÄYTYY maksaa. Ja nytkin ulosottoon maksaminen on tavallaan osamaksua, vaikkaki helkutin korkealla korolla.
 
[QUOTE="vieras";27448011]Ei sinulla voi olla auto kun olet varaton. Auto myyntiin nyt aivan ensimmäisenä, se on järjetön rahareikä.[/QUOTE]

Enkä myy kun just pari viikkoa sitten ostin. Kyllä mulla voi olla auto, oon normaali vakituisessa työsuhteessa oleva ihminen ja mulla on varaa pitää autoa ainakin silloin kun palkasta ulosmitataan vaan tuo 300 euroa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27451484]No onhan se velallinen jo saanut jotain ostamaansa kamaa sen summan edestä. Eikö se ole periaatteessa sama maksaako käteisellä vai ulosoton kautta. Joka tapauksessa joskus se raha on pois muusta kulutuksesta. V***u kun ihmiset on yksinkertaisia. Silloin kun on jättänyt jotain maksamatta, on sama raha ollut enemmän käytettävissä. Se on erikoista, että ylläolevan mielipiteen kirjoittaja ei ymmärrä, että jos ostaa vaikkapa 5000,- EUR tauluTV:n, vaikka ei ole siihen rahaa, niin joskus se silti TÄYTYY maksaa. Ja nytkin ulosottoon maksaminen on tavallaan osamaksua, vaikkaki helkutin korkealla korolla.[/QUOTE]

Siis minä kirjoitin tuon lainaamasi tekstin enkä ymmärrä miten siitä saa tuollaisen vastauksen... Kun ihmettelen miten paljon ulosotto voi mitata suoraan palkasta, se siis tarkoittaa sitä että en ymmärrä että ostetut tuotteet pitää maksaa? Just!
 

Yhteistyössä