Ulosotto

Mulla on tullu kirje perintä tomistola ja uhkaavat siirtää yhden velan ulosottoon. Mulla ei oo rahaa maksaa ja en oo saanu sovittua asiaa. kuinka nopeesti noi menee ulosottoon? Jos mä saan jotki sovittua nuo maksut ni tuleeks silloin merkinä luotto tietoihin?
 
maalaisjärki
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka ja tytöt;29669506:
Kai mäolisin maksanu jos olis rahaa!!! Ja musta tässä ei oo mitää nauramista!!
Jos ei ole rahaa niin ei osteta mitään. Jos on pakko ostaa niin hakee maksositoomuksen sossulta.
 
"Hmh"
Kaikki ei ole oikeutettuja sossun apuun, tämä edelliselle.
Ap, jos suoraan ulosottokelpoinen perittävä (esim. sairaalamaksu) niin siirtynee aika piankin. Jos taas vaatii oikeuden päätöksen, niin saat ensin haasteen, parin viikon aikana voit vastata haasteeseen jos haluat vaikka kiistää laskun, tai sopia maksusta. Sitten tulee oikeuden päätös ja sen jälkeen siirtyy ulosottoon. Ulosottokin ensin lähettää laskun, ja jos et maksa sitä, ulosmittaa palkastasi/muusta tulosta. Eli viikkoja vie ainakin.
 
Kiito hmh! Toi on yks kulutus luotto jota en oo voinu maksaa. Mä sain kyllä karhu kirjeuitä ja mä olin yhteydessä tonne firmaan mut mä en saanu sovittuu siten että mä olison vaan maksanu korkoja ja ku ne ei siihe sustinut ni ne laitto sit perintää. Mulla ei oo oikein mitää kunno tuloja ku oon työttömänä. Avomies on kyllä tösissä mut ei silläkää oo kuvin iso palkka ja muutenki noita varasto hommii sillä on ollu vähemmä ni ei oo tullu yli töitä. Vaikuttaaks jos mä joudun ulosottoon tohon ukonki luotto tietoihin? Ei olla siis naimisissa.
 
bvcgj
Jotkin laskut menevät nopeastikin ulosottoon. Ulosotolta tulee asiasta ensin ilmoitus perinnästä ja siinä on vielä eräpäivään mennessä aikaa maksaa ja välttää merkintä.

Jos taas sovit ulosoton kanssa maksusta,esim. haluat tehdä maksusuunnitelman,tulee siitä merkintä
 
Jippii'1!! saadaa vaermaan järjestettyy tämä asia kuyntoon ja ei tuu merkintää luotto tietoiuhin! miehen veli on kultainen ja lainaa rahat meille ja me maksetaan sille sit pikku hiljaa pois. onneks ei oo kovin iso velka aluks oli jotain 3000 euroa muta nyt se on jo kasvanut vähä yli 5000 euroon. harmittaa kuitenki kun tohon on tullu kaks tonnii lisää ku tolla rahalla ois käyny melkein vaikka etelän matkalla. :(
 
velkoja
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka ja tytöt;29669566:
Kiito hmh! Toi on yks kulutus luotto jota en oo voinu maksaa. Mä sain kyllä karhu kirjeuitä ja mä olin yhteydessä tonne firmaan mut mä en saanu sovittuu siten että mä olison vaan maksanu korkoja ja ku ne ei siihe sustinut ni ne laitto sit perintää. Mulla ei oo oikein mitää kunno tuloja ku oon työttömänä. Avomies on kyllä tösissä mut ei silläkää oo kuvin iso palkka ja muutenki noita varasto hommii sillä on ollu vähemmä ni ei oo tullu yli töitä. Vaikuttaaks jos mä joudun ulosottoon tohon ukonki luotto tietoihin? Ei olla siis naimisissa.
Se, ettei osaa edes kirjoittaa ymmärrettävää suomea, kertoo paljon perimmäisestä ongelmasta. Ilmeisesti maksua ja yhteydenottoa ensin velkojaan ja sitten perintätoimistoon on vältelty riittävä kauan, että sopiminen ei enää ole ollut mahdollista. Kun velka menee käräjäoikeuteen siihen tulee vielä helposti yli 1000,- € oikeudenkäyntikuluja päälle. Että siitä vaan velkaa tekemään tulottomana ja työttömänä
 
velkoja
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka ja tytöt;29679246:
Jippii'1!! saadaa vaermaan järjestettyy tämä asia kuyntoon ja ei tuu merkintää luotto tietoiuhin! miehen veli on kultainen ja lainaa rahat meille ja me maksetaan sille sit pikku hiljaa pois. onneks ei oo kovin iso velka aluks oli jotain 3000 euroa muta nyt se on jo kasvanut vähä yli 5000 euroon. harmittaa kuitenki kun tohon on tullu kaks tonnii lisää ku tolla rahalla ois käyny melkein vaikka etelän matkalla. :(
Velkoja ei makseta, vaan otetaan taas miehen veljeltä laina. Sen maksusta ei varmaan ole tietoa, kun ei ole ennenkään ollut varaa ja haluja velkoja maksaa. Sitten ensimmäinen, mikä tulee mieleen, on etelänmatka. Voi helvetti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka ja tytöt;29679246:
Jippii'1!! saadaa vaermaan järjestettyy tämä asia kuyntoon ja ei tuu merkintää luotto tietoiuhin! miehen veli on kultainen ja lainaa rahat meille ja me maksetaan sille sit pikku hiljaa pois. onneks ei oo kovin iso velka aluks oli jotain 3000 euroa muta nyt se on jo kasvanut vähä yli 5000 euroon. harmittaa kuitenki kun tohon on tullu kaks tonnii lisää ku tolla rahalla ois käyny melkein vaikka etelän matkalla. :(
:O
 

Yhteistyössä