ulosotto, laskunmaksu, merkintä ym. apuja tarvitsen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuoruuden pöljäilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuoruuden pöljäilijä

Vieras
Eli viime viikolla mulle tuli kirje että maksuhäiriömerkintä on poistunut rekisteristä. LUULIN että merkintä joka poistui oli nuoruuden ajan petturipoikaystävän maksamatta jättämät vuokrat joita multa karhuttiin. Mutta tänään tulikin ulosottovirastosta kirje että PERINNÄSSÄ olleet ylläluetellut vuokrat onkin nyt siirtynyt ulosottoon. (jouduin työttömäksi loppukesästä enkä voinut enää velkaa lyhentää) Perintä jota oon vuosikausia luullut ulosottolaskuksi on aina mennyt suoraveloituksena tililtä. Selitys on sekavaa enkä oikein itekkään saa tosta selvää mut koittakaa ymmärtää tosta jotain..

1) Mistä saan tietää mikä toi aiempi ulosotto on ollut? Oon kokoajan elänyt siinä uskossa että se on noi vuokrat eli mitäään selvää erittelyä en luultavimminkaan ole saanut :O
2) kauanko ulosottomerkintä pysyy?
3) jos maksan ton ulosoton pois nyt niin lähteekö merkintä aiemmin?

näihin kysymyksiin ei lapuista vastausta löytynyt. hirvittävä määrä kyllä ohjeita valituksen tekemiseen.

Kyllä sinulla on oikeus saada sieltä erittely mitä saatavia on ulosotossa sekä mihin niitä tilittämiäsi rahoja on käytetty kuukausittain. Ja itse asiassa siitä pitäisi joka kuukausi tulla sinulle erikseen pyytämättä kirje jossa näkyy asia, ja asiaan käytetty summa.
Ettei olis käynyt niin että olet saanut maksetuksi vain pelkkää korkoa ja kulua?
Ulosottomerkintä pysyy siitä päivästä josta se on sinne saatavaksi ilmoitettu niin riippuen sen saatavan laadusta 2v, 4v ja olikohan joku pidempikin.

Soita sinne huomenna ja pyydä erittely sekä varmista että ovat huomoineet sinun maksut.

Kannattaisi koittaa saada pankista laina että maksaisit sillä ne saatavat pois koska halvempi korko ja muutenkin. Takaaja siihen tarvitaan varmaan mutta ei kai se salaisuus ole jos sulla on merkintä takana tuollaisen vuoksi?
Toisaalta ihmettelen miten olet joutunut vastuuseen toisten maksamattomista vuokrista? Olitko ns. takajaa niissä sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja Eli:
Kyllä sinulla on oikeus saada sieltä erittely mitä saatavia on ulosotossa sekä mihin niitä tilittämiäsi rahoja on käytetty kuukausittain. Ja itse asiassa siitä pitäisi joka kuukausi tulla sinulle erikseen pyytämättä kirje jossa näkyy asia, ja asiaan käytetty summa.
Ettei olis käynyt niin että olet saanut maksetuksi vain pelkkää korkoa ja kulua?
Ulosottomerkintä pysyy siitä päivästä josta se on sinne saatavaksi ilmoitettu niin riippuen sen saatavan laadusta 2v, 4v ja olikohan joku pidempikin.

Soita sinne huomenna ja pyydä erittely sekä varmista että ovat huomoineet sinun maksut.

Kannattaisi koittaa saada pankista laina että maksaisit sillä ne saatavat pois koska halvempi korko ja muutenkin. Takaaja siihen tarvitaan varmaan mutta ei kai se salaisuus ole jos sulla on merkintä takana tuollaisen vuoksi?
Toisaalta ihmettelen miten olet joutunut vastuuseen toisten maksamattomista vuokrista? Olitko ns. takajaa niissä sitten?

Laina?! Korjatkaa jos väärässä oon, mutta eihän pankista mitään lainaa saa, kun ne luottotiedot on mennyt sen perinnän mukana.

nuorena ja viksuna seurustelin vanhemman ei-niin-kivan miehen kanssa ja yhdessä oltiin kirjoilla vuokra-asunnossa. sovittiin että mies ,jolla suurempi palkka, hoitaa vuokran ja sähkön ja mä sitten ruoka ostokset. no eräs kaunispäivä oli oven takana mies jolla oli mun nimellä varustettuna haaste ja sitten hain oikeuden päätöksen ulosotosta. multa kuulemma saa varmemmin rahat. miehellä ennestäänkin velkoja. olin v*tun tyhmä. :(

Yhteistyössä