Ulosotto ja vapaakuukaudet?

• Viestiketjun aloittaja vierailijako tämä oikein
  • Ensimmäinen viesti
vierailijako tämä oikein
Minulla on velkaa ulosotossa ja ulosottomies ei nyt suostukkaan vapaakuukausiin eikä työmatkakustannusalennukseen koska minulla vanhaa elatusapuvelkaa. Vapaakuukaudet lupasi kyllä sitten kun vuoden on peritty. Meillä meni pesukone rikki ja pyysin siihen vapaakuukautta, niin silloin ei voitu sitä antaa koska ei vuosi vielä täynnä ulosmittausta.
Ja nyt kun on ja ylikin niin ei onnistu kun minulla on elatusapuvelkaa.

Palkastani jää käteen nyt 600e/kk ( tästä vähennetty työmatkakulu 630e/kk) millä pitäisi vuokrat ym laskut maksaa.

Onko tämä nyt ihan oikein ulosottomiheltä? Aikaisemmin kun olin töissä useamman vuoden( siinä välissä työttömänä) niin sain vapaakuukaudet.

Nyt pitäisi Kelalta hakea vapautusta, ennen ei kyllä tarvinnu ja vapaakuukaudet

Jättäydynkö työttömäksi ja nostan sossurahoja vai mitä helvettiä pitäisi tehsä. Ei näinkään voi elää

Joo oma vika,mut miksi on ajettava todelliseen ahdinkoon ja mahdollisesen työttömyyteen.

vierailija
Mitä jos nyt vaan peset nyrkkipyykillä vaatteet? Paska tilanne ja itse aiheutettu joten luonnollisesti ei oikein sossukaan sinulle apuja tule antamaan. Toki voit käydä srk diakonitoimesta kysymässä pystyykö he auttamaan vaikka pienellä summalla kierrätyskeskuksen pyykinpesukoneen ostamisessa

vierailijako tämä oikein
No otin sossuun yhteyttä ja kysyin,että mitä pitäisi tällaisessa tilanteessa tehdä, että auttaako sossu.
Sossu ei voi auttaa koska tulomme riittäisi koneen ostoon. Kysyin vielä,että onko se sit vaan irtisanouduttava ja haettava sit uudestaan sossuapua niin näin kuulemma heiltä rahallista apua voi saada, ei muuten. Tarkistin vielä,että mitä jos joudun karenssille niin saako silti sossulta rahaa niin saa.
Tätä tää perkele on, mielummin työttömäksi ja sossunluukulle, kun että voisi tehdä töitä.
Meillä on siis kolme pientä lasta kotihoidossa.

Seurakunnaltakaan ei saa koska siellä myös tuloistamme ei vähennetä tuota matkakulua.

Taitaa Suomi saada taas yhden työttömän ja jää uo ilman sitäkin 10kk rahaa minkä saisi jos antaisi sen 2 vapaakuukautta
Hienosti pyörii Suomi

vierailijaaaa

Seurakunnaltakaan ei saa koska siellä myös tuloistamme ei vähennetä tuota matkakulua.

Taitaa Suomi saada taas yhden työttömän ja jää uo ilman sitäkin 10kk rahaa minkä saisi jos antaisi sen 2 vapaakuukautta
Hienosti pyörii Suomi
Eli sinulla on 3 pinetä lasta kotona joita toinen teistä hoitaa, kyllä teillä sitten suojaosuuden jälkeen jää koneen ostoon, vai uusi koneko sen pitää olla. Kai nyt hetken joku käytettykin kelpaa?
Minkä ikäinen on nuorin muksu? Olisiko mahdollista toisen tehdä töitä silloin kun toinen on kotona?
Jos toinen tekee esim 7-15.00 niin toinen ottaa jotain ilta duunia vastaan, siivoojiahan kaivataan aina ja sen äitiysavustuksen/kotihoidontuen rahan päällehän sai jotain tienata.

vierailija
Musta on aina yhtä huvittavaa, kun joku "uhkailee" jättäytymisellä työttömäksi. Ihan kuin siitä työstä hyötyy ensisijaisesti yhteiskunta ja sitten vasta henkilö itse :D

Ei ihme että asiat on solmussa, jos oma ajatusmaailma on noin sekaisin.

Jättäydy kuule ihan rauhassa työttömäksi, loisimaan verorahoilla ja vetämään lonkkaa. Ennustan sinulle mukavaa ja rentouttavaa loppuelämää. Toivottavasti voitat lotossa tai jotain :D

vierailija
Musta on aina yhtä huvittavaa, kun joku "uhkailee" jättäytymisellä työttömäksi. Ihan kuin siitä työstä hyötyy ensisijaisesti yhteiskunta ja sitten vasta henkilö itse :D

Jättäydy kuule ihan rauhassa työttömäksi, loisimaan verorahoilla ja vetämään lonkkaa. Ennustan sinulle mukavaa ja rentouttavaa loppuelämää. Toivottavasti voitat lotossa tai jotain :D
Eikö näillä kaikilla ulosotossa olevilla/ sossubummeilla nyt yleensäkin ole tuo elämäntapa hallinta hiukan sekaisin :whistle:

vierailijako tämä oikein
Lapset on 4kk ja 2x 3v ja kotihoidontuki on kotona olevan tulo +lapsilisä.
Itse olen työssä/työmatkalla klo 7- 18
Yhteiset käteenjäävät rahamme on 2000e mistä 630e menee matkoihin eli 1370e jää muuhun. Saamme laiken just maksettua, mitään ylimääräistä ei ostella näillä, edes käytettyä

Tarkoitin että Suomi mahdollistaa tällaisen, että. Jos jäät omasta halusta pois töistä ja sossu maksaa. Sehän on ihan väärin

vierailijako tämä oikein
Eikö näillä kaikilla ulosotossa olevilla/ sossubummeilla nyt yleensäkin ole tuo elämäntapa hallinta hiukan sekaisin :whistle:
Itse olen kyllä kaikki maksuni maksanut tämän typeryyden jälkeen. Itse vielä ilmoitin uolle että työt alkaa. En ole yrittänyt luistaa maksuista (lapsi on minulle tärkeitä) Oikeasti luulin (tämä se tuperyys) että olin kuitannut elatusavun kun niin siitä sovittiin. Maksoin jopa enemmän kk mitä elatusapu ns minimi on. Maksoin kalliin harrastuksen ilman kirjallistasopimusta.Oltiin suullisesti sovittu että maksan sen ja en erikseen enää ns elatusapua. Ex päätti,että hakee takautuvasti elatusavun. Siin ei harrastemaksut paljon auttanut vaikka näyttöä oli. Maksut lankesi silti.

Itse koen olleeni rehellinen ja maksuni hoitanut. Kun kaikki lankesi maksuun niin en silloin voinut niitä maksaa ja meni uo.

vierailija
Jos on elatusapuvelkaa voudille niin silloin ei saa vapaakuukausia ennenkuin kaikki ulosotossa olevat elatusavut on maksettu.
Elatusavut ulosotossa lähtee ennen kaikkia muita velkoja eikä niihin kerry korkoja, oikeusenkäyntikuluja tai mitään muutakaan kuin alkuperäinen summa.

vierailija

Samaa olen nauranut. Mutta tohon törmää jopa yllättävän yleisesti. Että tyyppi uhittelee jos en saa sitä ja tätä, niin jään sitten työttömäksi. Ja sekö on parempi vaihtoehto.

Joo saa uhkailla mun puolesta kanssa ihan vapaasti.

vierailija
Missä asut minulla on ylimääräinen pyykkikone saat sen ilmaiseksi, ainut vaan että luukku hiukan kiukuttelee mutta sen saa turvallisesti kiinni kun nostaa hiukan, sulkemis mekanismi ym muuten toimii pesee ihan muuten hyvin pyykit ei muuta moitittavaa.

vierailija
No otin sossuun yhteyttä ja kysyin,että mitä pitäisi tällaisessa tilanteessa tehdä, että auttaako sossu.
Sossu ei voi auttaa koska tulomme riittäisi koneen ostoon. Kysyin vielä,että onko se sit vaan irtisanouduttava ja haettava sit uudestaan sossuapua niin näin kuulemma heiltä rahallista apua voi saada, ei muuten. Tarkistin vielä,että mitä jos joudun karenssille niin saako silti sossulta rahaa niin saa.
Tätä tää perkele on, mielummin työttömäksi ja sossunluukulle, kun että voisi tehdä töitä.

Hienosti pyörii Suomi
Kannattaa tosiaan jättäytyä työttömäksi ja toimeentulotuelle. Ulosottokin hyväksytyään menoksi toimeentulotukilaskelmassa.

vierailija
Lapset on 4kk ja 2x 3v ja kotihoidontuki on kotona olevan tulo +lapsilisä.
Itse olen työssä/työmatkalla klo 7- 18
Yhteiset käteenjäävät rahamme on 2000e mistä 630e menee matkoihin eli 1370e jää muuhun. Saamme laiken just maksettua, mitään ylimääräistä ei ostella näillä, edes käytettyä

Tarkoitin että Suomi mahdollistaa tällaisen, että. Jos jäät omasta halusta pois töistä ja sossu maksaa. Sehän on ihan väärin
Saisitte ppaljon enemmä rahaa työttöminä ja toimeentulotuella. Palkat ovat aivan liian pienet.

Yhteistyössä