Ullan unelmakakku onko kukaan kattonut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuka se huippuopettaja on? Näin vaan loppua ohjelmasta ja esiintyminen oli niin takeltelevaa, stailaus jotenkin niin ristiriitaista persoonan kanssa, että aika onneton tuntuma jäi tuosta yritelmästä.

Katsoin just pari jaksoa ja pakko yhtyä edellisiin kommentteihin. :(
Väsähtäneen oloista touhua, vähän kun pakkopullaa. Kyllästyneen ja välillä kyrsiintyneen näköistä vääntämistä. Mielummin katson Nigellan ohjelmia.

katsoin molemmat jaksot ja olen vähän pihalla, molemmat kakut on olleet aika onnettomia tekeleitä. Ensimmäinen nyt vielä menetteli, koristeet ihan ok, mutta kakku kokonaisuudessaan sellainen, että sellaisen nyt tekaisee kuka vain. Varmasti herkullinen, mutta ulkonäkö tosi vaatimaton. Toisen jakson kakku taas oli ihan järkky. Kakku oli oikeasti aivan kamalan näköinen. Mikä pointti oli kuorruttaa keskimmäinen kakku kullanvärisellä sokerimassalla ja loput vaaleanpunaisella kreemillä? Värit eivät sopineet yhtään yhteen. Koristeet olivat täysin irrallisia, paperiliuskojen tarkoitusta en ymmärtänyt ollenkaan. Vaikea uskoa, että kakun tilaajat olisivat mitenkään olleet siihen tyytyväisiä. Kuvittelisin, että kun ihmiset tilaavat kakun aikas kuuluisalta kakkublokkaajalta ja kirjankin julkaiseelta kondiittorilta ja siitä tehdään vielä tv ohjelma, niin odotetaan jotain komeaa eikä tuollaista sekametelisoppaa. Mietin vain, että onko ohjelman tarkoitus vain mainostaa ja esitellä ullan liikkeessä myynnissä olevia tuotteita. Tuota samaa paperia kun näyttää siellä olevan myynnissä.

Toivottavasti seuraavat jaksot eivät ole yhtä noloja.

[QUOTE="vieras";27336192]Kuka se huippuopettaja on? Näin vaan loppua ohjelmasta ja esiintyminen oli niin takeltelevaa, stailaus jotenkin niin ristiriitaista persoonan kanssa, että aika onneton tuntuma jäi tuosta yritelmästä.[/QUOTE]sellanen ihana nallekarhu:saint:

[QUOTE="vieras";27336192]Kuka se huippuopettaja on? Näin vaan loppua ohjelmasta ja esiintyminen oli niin takeltelevaa, stailaus jotenkin niin ristiriitaista persoonan kanssa, että aika onneton tuntuma jäi tuosta yritelmästä.[/QUOTE]

Ei täällä viiti opettajan nimeä kertoa, mutta se on mainittu ainakin yhessä Ullan kirjassa jos kovasti kiinnostaa.

[QUOTE="joo";27339532]Ei täällä viiti opettajan nimeä kertoa, mutta se on mainittu ainakin yhessä Ullan kirjassa jos kovasti kiinnostaa.[/QUOTE]
löytyy myös oppilaitoksen tiedoista missä ulla opiskellut, tosin kyseistä toimipistettä ei enää ole, mutta sama opettaja samassa koulussa kuitenkin vielä opettaa

[QUOTE="Höh";27336187]Ihme ilkeilyä täällä. Kannattaa ensin katsoa kaikki jaksot ennen ruotimista. Ei kai sitä heti voi tulla täydellistä ohjelmaa, kun kaikki on ihan uutta. Minusta Ulla on rohkea ja sille täydet pinnat.[/QUOTE]

No ei se ihan noinkaan mene. Jos ensimmäisellä jaksolla ei ole katsojia, niin ohjelma häipyy ruudustä hyvin nopeasti. Ei siinä vaiheessa enää harjoitella, vaan niitä harjoitteluja pitää tehdä etukäteen. Ja se mitä tässä on ihmetelty on nimenomaan se, että Ulla kyllä osaa leipoa, mutta miksi se ei näy telkkarissa. Siis miksi ohjelmaan on valittu noin mitäänsanomattomia leivoksia, eikä muutenkaan ohjelmaan ole juuri panostettu esim. keittiön ja muun lavastuksen osalta. Ullaa ei siis ole haukuttu, vaan ohjelmaa.

[QUOTE="vieras";27339703]No ei se ihan noinkaan mene. Jos ensimmäisellä jaksolla ei ole katsojia, niin ohjelma häipyy ruudustä hyvin nopeasti. Ei siinä vaiheessa enää harjoitella, vaan niitä harjoitteluja pitää tehdä etukäteen. Ja se mitä tässä on ihmetelty on nimenomaan se, että Ulla kyllä osaa leipoa, mutta miksi se ei näy telkkarissa. Siis miksi ohjelmaan on valittu noin mitäänsanomattomia leivoksia, eikä muutenkaan ohjelmaan ole juuri panostettu esim. keittiön ja muun lavastuksen osalta. Ullaa ei siis ole haukuttu, vaan ohjelmaa.[/QUOTE]

Juu, en minäkään katso ohjelmaa, jollei ensimmäinen tai pari ekaa jaksoa vakuuta. Ellei nyt sitten olisi kyseessä joku tuttu, jonka vuoksi olisi kiinnostusta muutenkin. Eivät kaikki ole tv-persoonia, hyvä niin.

Mulla ei ole mitän ikävää sanottavaa Ullasta esiintyjänä, mun mielestä ihan normaalia kivaa höpöttelyä, ehkä vähän jännittää, mutta se nyt on normaalia :) mielummin oma itsensä kuin teennäistä esiintymistä.

Mutta ne kakut :( en vaan tajua niitä, meidän lapsetkin osais jo tehdä hienompia. Jos joku olis näyttänyt kuvat niistä kakuista enkä olisi ohjelmaa nähnyt, en ikinä olisi uskonut, että ovat Ullan kakkuja. Noita kakkuja kun katsoo, niin en kyllä lähtisi Ullalta kakkuja tilaamaan, tuollaisia en haluaisi, mielummin vaikka jotkut marketin mansikka-kermakakut. Sääli, odotin ohjelman alkua tosi paljon :(

Entä jos ohjelmassa on tarkoituskin että jokainen osais tehdä kotona samanlaisen kakun? Jos olis huippuhienoja niin mulla ainakin loppuis innostus tehdä koko kakkua, viikonloppuna aion kokeilla eka jakson kakkua kun täytteet kuulosti hyviltä :)

Miksei sen opettajan nimeä voisi sanoa, jos on mainittu kirjassakin? Ja tosiaan, en usko että musta tulisi hyvää kokkia vaikka Hans Välimäki pitäisi pari oppituntia...

[QUOTE="vieras";27344264]Entä jos ohjelmassa on tarkoituskin että jokainen osais tehdä kotona samanlaisen kakun? Jos olis huippuhienoja niin mulla ainakin loppuis innostus tehdä koko kakkua, viikonloppuna aion kokeilla eka jakson kakkua kun täytteet kuulosti hyviltä :)[/QUOTE]

Tunnen Ullan ja olin myös muutaman päivän sivusta seuraamassa ohjelman tekoa. Pahalta tuntuu lukea näitä kommentteja, kun on itse nähnyt, kuinka monimutkaista ohjelman teko on. Tuotantoyhtiön panostuksessa olisi minustakin ollut paljon parannettavaa, mutta sille Ulla itse ei voinut mitään. Monet asiat määrätään ylhäältä päin ja kun ohjelman tekoon on suostunut, niin siinä se sitten on oltava. Ullan kakuntekotaito ei ole mihinkään kadonnut ja onkin eri asia väkertää kakkua ja koristeita kotona kaikessa rauhassa tuntitolkulla kuin kiireisessä kuvausaikataulussa. Kirjoista vielä asiaa esim. kirjojen kakkuja ei ole mitenkään "meikattu", vaan ovat ihan ehtaa tavaraa. Kuvia ainoastaan kirkastetaan.

Mukavaa syksyä kaikille ja katsokaa ohjelmaa kaikesta huolimatta, sillä se antaa kuitenkin paljon vinkkejä ja ideoita varmasti jokaiselle leipojalle :)

Terveisin Ebe Mansikkamäestä

• Tykkää
Reactions: Terwa
[QUOTE="vieras";27344576]taidat olla yks Anna, se kateellinen opettajan suosikki joka sai koulun mielistelyllä läpi :D[/QUOTE]

Lucifer=Anna voisi mennä myös leipomaan tv-ohjelmaan niin voitais täällä sit ruotia myös sitä :D

[QUOTE="vieras";27345278]Lucifer=Anna voisi mennä myös leipomaan tv-ohjelmaan niin voitais täällä sit ruotia myös sitä :D[/QUOTE]:popcorn: no vaikka en kyseinen Ännä olekaan niin ihan omana itsenäni minulle riittää että leipomuksistani nauttii perheeni ja tyytyväiset asiakkaat, en tunne tarvetta omaan tv-ohjelmaan. vaikka toisaalta olisihan se uusi kokemus.

Siis WOT? Onko täällä muitakin emiksellä opiskelleita? Tapsahan siellä opetti noita leipomoppuolen oppilaita. Mä olin itse kokkipuolella samaan aikaan Ullan kanssa :)

Mä näin vaan pienen pätkän tuota ohjelmaa ja ensimmäinen kommenttini oli: "Häh, jossain kerrostalon keittiössäkö tuo on tehty??". Olisivat nyt vähän inspiroivamman ja nätimmän keittiön hommanneet kuvauspaikaksi.

Yhteistyössä