Ullan unelmakakku onko kukaan kattonut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No vihdoin oli tämän päivän kakku hieman parempaan suuntaan :) Jälki nyt ei mitään superhienoa ollut, mutta juu, toivottavasti lähtisi ohjelman kakut tästä paranemaan :) Se vain jäi ihmetyttämään, että miksi kysyä asiakkailta toiveita kakusta, jos niitä toiveita ei sitten kuitenkaan kuunnella. 3 toivetta ilmaisivat, kuvastaisi jotenkin työtä, jotain vihreää ja mikroskooppi.

[QUOTE="vieras";27454590]No vihdoin oli tämän päivän kakku hieman parempaan suuntaan :) Jälki nyt ei mitään superhienoa ollut, mutta juu, toivottavasti lähtisi ohjelman kakut tästä paranemaan :) Se vain jäi ihmetyttämään, että miksi kysyä asiakkailta toiveita kakusta, jos niitä toiveita ei sitten kuitenkaan kuunnella. 3 toivetta ilmaisivat, kuvastaisi jotenkin työtä, jotain vihreää ja mikroskooppi.[/QUOTE]

oisko syynä se että on kuitenkin tv-ohjelma? Ei kai niitä oikeasti tilauksesta tehty?

Tuo "roomalais teemainen" kakku oli aivan karmea. Kakku on vinkkeli, joku järkky rimpsu roikkuu vinossa päällimäisessä kakussa ja potaat on selvästi vain leikattu suoraan sokerimassa paketista paksut klöntit massaa. Ei ole vaivauduttu edes pehmittämään massaa niin, että olisi tullut siistimmät portaat. Onko ylempi kakku oikeasti vain laitettu noiden pilareiden ja ohkaisten grillitikkujen varaan lepäämään? Millä ihmeellä sen olisi tarkoitus tuolla tavalla pysyä siinä päällä kakkua leikatessa ja liikuttamisen ajan?

oli pakko mennä ruutu.fi katsomaan muutama jakso ja ihan oikeessa olitte.

Se antiikkikakku oli muhkurainen ja vino, todella pliisu. Ne viinirypäleet näytti hölmöltä siinä vain könttinä maatessa.
Ja ne portaat, huoh.

Mutta voiton vei kyllä se TYKS-kakku. :D :D

Toive oli että jotain sairaanhoitajien työstä kertovaa ja toinen toivoi kauniin luonnon innoittamana vihreää ja raikasta.

Ja akka tekee kakun jossa on käsi josta törröttää neula ja veri roiskuu kättä pitkin. :D

Huvittavaa miten noista kakkua noutavista asiakkaista näkyy se peitelty pettymys kun kakku lävähtää pöytään.

Kuka tuon Ullan opettaja sitten on kun kaikki sitä hehkuttaa?

Mun oli kans pakko käydä ruutu.fissä kahtoo tuo viimeinen. Joo... Ihan kun noi kakuntilaajat olis ollut taas tosi pettyneitä. Ei ollut kovin kummoinen kakku tuo...

se, että juhlien teemoihin ei tunnuta koskaan perehtyvän oikeasti. Googlettaisi parissa minuutissa teemaa ja voila, olisi hieman enemmän kartalla. Se 20-luku teemaisiin juhliin mennyt järkyttävä kerroskakkua, mitä ihmettä korsetit teki siinä kakussa? Korseteista oli luovuttu vuosikymmen aiemmin, 20-luvulla juhlittiin lyheneviä, helmuavia helmoja, löysiä vyötärölinjoja, vapautuneempaa pukeutumista. TYKS kakun suunnittelussa ei kuunneltu asiakkaita ollenkaan, ja se ruisku suonessa, olisi googlettanut oikeat verinäytteenottovälineet. Tuo ruisku tuo mieleen vain piikittävän narkkarin. Ja tämä roomakakku, asiakkailta kysyttiin, millaista makua kakkuun halusivat ja vastasivat, että antiikin roomassa käytettiin paljon voimakkaita mausteita eli jotain mausteista ja voimakkaan makuista. Kahvikakku? Kahvi saapui eurooppaan vasta 1500 luvulla. Kakku kuulosti kyllä herkulliselta, mutta jälleen ei kuunneltu asiakkaiden toiveita. Lopettaisi sen kyselyn, jos ei aio toiveita ottaa huomioon. Ei tulisi niin pettyneen näköisiä asiakkaita jakso toisensa jälkeen.

Odotin paljon tältä ohjelmalta, vinkkejä ja uusia näköhulmia leivontaan. Todella pettynyt olen kyllä, sillä juurikin se mitä asiakkaat pyysivät ei ollut lähellekään nähtävissä lopputuloksessa. Lopputulos oli hutiloitu tuotos, johon tuskin kukaan pyrkii. Toivottavasti edes jossakin jaksossa tulee jotakin mielenkiintoista, jos nyt jaksaa katsoa vielä. Ehkä vain odotin liikaa. Samaa hätäilyä kyllä löytyy ainakin yhdestä Ullan kirjastakin, jonka löysin kirjastosta, onneksi en tilannut :(

Täytyy olla samaa mieltä ohjelmasta, mitä suurin osa täällä on ollutkin. Eli iso pettymys oli koko ohjelma. Kakut surkeita räpellyksiä, itse teen hienompia, vaikka en kondiittori olekkaan. Ja se ihmetytti, kun yhdessä jaksossa vieraita oli tulossa yli 60 ja Ulla teki 12 munan kakun, josta leikkasi vielä ison palan poiskin. Meillä ei kyllä tuolle väkimäärälli riittäisi missään nimessä noin pieni kakku. Kamalaa olisi, jos tilaisi konditoriasta juhliin kakut ja ne loppuisi kesken. :/

Oikeasti ärsyttää - pojat halus SUKLAAkakun ei mangokinuskia ja ainainen sokerimassa päälle - miksi kysyy toiveita edes? Hienoa, ihanaa...
Samaa mieltä muiden kanssa - ohjelma on täysi floppi!

[QUOTE="toinen";27664630]Oikeasti ärsyttää - pojat halus SUKLAAkakun ei mangokinuskia ja ainainen sokerimassa päälle - miksi kysyy toiveita edes? Hienoa, ihanaa...
Samaa mieltä muiden kanssa - ohjelma on täysi floppi![/QUOTE]

Sorry vaan, satun tietämään, että kakut oli jo tehty, kun "asiakkaat" tulivat niitä hakemaan. Tuo tilausongelma on käsikirjoittajan vika. "Tilaus" olisi pitänyt saada sopimaan jo tehtyyn kakkuun. Tilaajat saivat sillä ehdolla, että omia toivomuksia täytteistä ei voi oikeasti toivoa. Moka ei ole Ullan!

Minusta ohjelma on saanut kohtuutonta kritiikkiä, tulee pakosti mieleen että onko tässä ketjussa 1-2 kirjoittelijaa, jotka säännöllisen epäsäännöllisesti jatkavat Ullan haukkumista.
Kommenteissaan kannattaa olla varovainen, tässäkin ketjussa on systemaattisesti haukuttu & parjattu:
"Nettikiusaaminen on kiusaamista

Varsinaisesta kiusaamisesta puhutaan silloin, kun kiusaaminen on systemaattista, jolloin tarkoituksellinen toista vahingoittava käyttäytyminen kohdistuu toistuvasti yhteen ja samaan henkilöön.
Internetissä on näennäisesti helppo kiusata. Nettikiusaaja saattaa luulla, että hän ei voi jäädä kiinni. Lähes aina nettikiusaaja pystytään kuitenkin tunnistamaan, viimeistään palvelun ylläpidon ja poliisin yhteistyöllä. Kiusatun kannattaa tallentaa todisteet kiusaamisesta."

En ihmettelisi, jos tässäkin kiusaajaksi paljastuukin toinen bloggaaja tms. tulee mieleen hieman tämä surullinen Jarnan tapaus, jossa toinen bloggaaja paljastui kiusaajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jotain rajaa- niinpä!;27667184:
En ihmettelisi, jos tässäkin kiusaajaksi paljastuukin toinen bloggaaja tms. tulee mieleen hieman tämä surullinen Jarnan tapaus, jossa toinen bloggaaja paljastui kiusaajaksi.

Olisipa aika mielenkiintoista kun kirjoittelija paljastuisikin toiseksi bloggaajaksi tai kilpailevan yrityksen pitäjäksi :D

Ei tässä mistään kiusaamisesta ole kyse. Ihmiset sanovat mielipiteensä. Saa kai sen sanoa jos ei tykkää?
Minullekin oli pettymys.työnjälki on usein huolimatonta. Odotin ohjelmasta enemmän ja että olisin oppinut jotain itse. Mutta ei vaan käynyt niin

Eli siis taas mennään sihen että on kiusaaja jos ei tykkää jostain ja sanoo sen ääneen?

Eihän tässä nyt ole kukaan ollut kiusaamassa ja haukkumassa Vaan on otettu kantaa ohjelman laatuun ja tehtyjen kakkujen laatuun. Kakut eivät monenkaan mielstä ole olleet kovinkaan hienoja, ohjelman kuvaustekniikka ja lavasteet sekä suunnittelu on ollut tökeröä jne. Monet ovat kuvitelleet että kirjoja tehnyt, vuosikausia suosittua blogia pitänyt nainen, oikea kondiittori olisi tehnyt hieman siistimpiä kakkuja, panostanut toiveiden toteuttamiseen jne. Ja jos ohjelman ajatuksena oli että oikeasti toiveita ei kuunnella vaan annetaan vitriinistä se kakku mikä siellä sattuu olemaan niin silloinhan ei mitään tilaajia olisi tarvittu. Silloin olisi voinut tulla kakkuja katsomaan ja valita niistä sen mieluisan.

Onko kaikki eri mieltä oleminen kiusaamista? Onko se kiusaamista jos sanotaan että MINUN MIELESTÄNI ohjelma ei vastannut sitä tasoa jota odotin? Onko se kiusaamista jos sanoo että MINUN MIELESTÄNI kakku oli epäsiisti?

ja ei, en koe itseäni kiusaajaksi, en ole kakublogisti enkä kondiittori. Katson ohjelmaa tavallisena kuluttajana, tavallisena kotileipurina ja tavallisena tv-katsojana ja teen huomioni sen mukaan mitä mieltä minä olen ohjelmasta ja sen teoksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jotain rajaa- niinpä!;27667184:
Minusta ohjelma on saanut kohtuutonta kritiikkiä, tulee pakosti mieleen että onko tässä ketjussa 1-2 kirjoittelijaa, jotka säännöllisen epäsäännöllisesti jatkavat Ullan haukkumista.
Kommenteissaan kannattaa olla varovainen, tässäkin ketjussa on systemaattisesti haukuttu & parjattu:
"Nettikiusaaminen on kiusaamista

Varsinaisesta kiusaamisesta puhutaan silloin, kun kiusaaminen on systemaattista, jolloin tarkoituksellinen toista vahingoittava käyttäytyminen kohdistuu toistuvasti yhteen ja samaan henkilöön.
Internetissä on näennäisesti helppo kiusata. Nettikiusaaja saattaa luulla, että hän ei voi jäädä kiinni. Lähes aina nettikiusaaja pystytään kuitenkin tunnistamaan, viimeistään palvelun ylläpidon ja poliisin yhteistyöllä. Kiusatun kannattaa tallentaa todisteet kiusaamisesta."

Hei, minä olen tämän keskustelun aloittaja. En ole kakkublogisti, vaan olen kakun teossa täysin maallikko ja ilahduin ensin siitä, että katsottavissa on suomenkielistä kakkuohjelmaa. Sitten kun katsoin sitä, petyin, koska se ei ollut mielestäni hyvä. Anteeksi nyt vain, mutta kakut ei ole olleet kovin erikoisia ja täytteetkin on todella teollisia ja niissä on aina liivatetta. On ihan naurettavaa että väität sen perusteella minua kiusaajaksi. Ohjelma on huono, eikä se ole minun vikani.

Jos olisin kiusaaja, pyrkisin aloittamaan näitä samanlaisia keskusteluja aivan joka paikkaan ja keksisin Ullasta paljon haukuttavaa. Tämä on ainoa keskustelu jonka olen tästä ohjelmasta aloittanut. Tässä on käsitelty ohjelmaa ja kakkuja. Olin suoraan sanottuna hyvin yllättynyt, ettei vastaavia keskusteluja löydy enempää netistä, koska ohjelma tosiaan ei ole kovin hyvin käsikirjoitettu ja se etenee madellen. Kakut on ok, muttei erikoisen hienoja.

Mielipiteensä saa toki ilmaista,mutta kiusaamisen raja ylittyy sillä hetkellä, kun sama ihminen jatkaa keskustelua samasta asiasta ja nostaa ketjua säännöllisesti. Jos olisin kyseisen ohjelman juontaja, tuottaja tms. veisin asiaa ehkä eteenpäin, ip-osoitteet on helppo tarkastaa.

Toiset tykkää ja toiset ei. Eikös se ole ihan normaalia? Ihmettelen vaan miksi just tämä ohjelma saa niin paljon kommentteja? Hei, näähän on vaan kakkuja! Saaks joku muu kokkiohjelma yhtä paljon ihmisiä kommentoimaan, oli sitte hyvä tai ei.

[QUOTE="toinen";27664630]Oikeasti ärsyttää - pojat halus SUKLAAkakun ei mangokinuskia ja ainainen sokerimassa päälle - miksi kysyy toiveita edes? Hienoa, ihanaa...
Samaa mieltä muiden kanssa - ohjelma on täysi floppi![/QUOTE]

Joo, ja ne pelaajat siinä kakussa näytti siltä ku ne ois singottu siihen katapultilla ja pökränneäinä valuisivat alas sitä palloa pitkin. :D Oikeasti miksi niitä kuollleita pikkupoikia oli laitettu siihen kakkuun?

[QUOTE="Vierailija";27667564]Mielipiteensä saa toki ilmaista,mutta kiusaamisen raja ylittyy sillä hetkellä, kun sama ihminen jatkaa keskustelua samasta asiasta ja nostaa ketjua säännöllisesti. Jos olisin kyseisen ohjelman juontaja, tuottaja tms. veisin asiaa ehkä eteenpäin, ip-osoitteet on helppo tarkastaa.[/QUOTE]

Ihan vapaasti mun puolesta, mä en usko että tässä on yks kaks ihmistä asialla, olihan tähän useempi eri rekisteröitynytkin nikki kirjoittanut. Oletko itse katsonut koko ohjelmaa? Oikeasti mäkin ensin luin tätä ketjua hämmentyneenä, ja mietin että liioitellaankohan tässä nyt taas. Lopulta tulin uteliaaksi ja katsoin netistä löytyvät jaksot, ja olin ihan samaa mieltä. Se ykkösjakson suklaakakun kurrute oli oikeasti sen näköinen että mä saisin sellaisen lopputuloksen aikaan vaan jos multa ois oikea käsi leikattu pois ja vasenkin käsi sidottu selän taa. Ullan fb-sivua ja blogia seuranneena tuollainen tason laskeminen oli oikeasti shokki.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä