ulkopuolinen siivooja, mistä ja onko tyhmää vuokrakaksioon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milou

Vieras
Sain mieheltäni luvan ottaa ulkopuolista siivousapua. Kuinka monella teistä käy ulkopuolinen siivooja? Mistä liikkeestä? Mitä maksaa? Onko hyvä palvelu? Onko tyhmää ottaa siivooja vuokrakaksioon, mitä mieltä olette? Aika kun ei vain tahdo riittää siivoukseen. Asumme Satakunnassa.

mulla ei ikävä kyllä ole omaa kokemusta asiasta, mut ei tyhmää laisinkaan, olis aivan ihanaa ku kävis siivooja vaikka kerran viikkoon, tosin meillä ainakin myös välis pitäis ainakin siistiä paikkoja, mut ainakin kerran viikkoon olis kunnon siivous (naama uhkaa vihertää kateudesta...)
kotitalousvähennyshän kannattaa sit muistaa hyödyntää.

Pieneen asuntoon pitäisi siivouksen olla edullista. Sen puoleen palvelun voisi ottaakin ainakin siinä tapauksessa, että oma ehtimättömyys johtuu ansiotyöstä. Jos syynä on vapaa-ajan hupiriennot, niin sitten en ilkeäisi palkata siivoojaa. Harrastemenot ovat jossain tuossa ansiotyön ja harrastemenojen välimaastossa, mutta periaatteessa kaksion siivoukseen pitäisi riittää aikaa, vaikka harrastaisi enempikin.
Jos on pieniä lapsia, niin silloin siivoja on tosi kiva. Silloin ottaisin siivoojan ehdottamasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos syynä on vapaa-ajan hupiriennot, niin sitten en ilkeäisi palkata siivoojaa. .

Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta toisaalta taas jos on rahaa niin mikäs siinä.. Tekisin varmaan itsekin niin, vaikka kyse olisi vain hupiriennoista tai laiskuudesta. ;)

Mutta siis, jos olisi rahaa, niin ottaisin itsekin siivoojan kaksioon. Tietysti mietityttää, että pitääkö sitä aina siivota ennen siivooja tuloa, että ois siistiä..
:D

Juu sis molemmat ollaan töissä minä 7-17 ja mies 15-01 tai 11-02. Sitten meillä on koira, jonka kanssa pitää lenkkeillä joka päivä. Eli päivät viikolla menee lähinnä siihen, että tulen töistä, teen ruokaa, pyykkään ja tiskaan ja vien koiran lenkille, järjestelen tavaroita, vien roskat, imuroin. Sitten viikonloppuna lähdetäänkin toiseksi päiväksi kotiseudulle kylään ja toisena päivänä tekis mieli vaan olla rennosti kun koko viikon on huhkinut töitä. Eli sille suursiivolle ei jää aikaa. Ajattelin että kaksion saisi siivottua noin kahdessa tunnissa ja jos vaikka kaks kertaa kuussa tulis siivooja niin jos tunti on 25? niin se olis kuussa 100?. Raha riittäs hyvin, laskin että meillä menee esimerkiksi herkkuihin ja baariin 50-200? kuussa, niistä vois vähentää.

Alkuperäinen kirjoittaja Milou:
Sain mieheltäni luvan ottaa ulkopuolista siivousapua. Kuinka monella teistä käy ulkopuolinen siivooja? Mistä liikkeestä? Mitä maksaa? Onko hyvä palvelu? Onko tyhmää ottaa siivooja vuokrakaksioon, mitä mieltä olette? Aika kun ei vain tahdo riittää siivoukseen. Asumme Satakunnassa.

Ei kait se tyhmää ole,jos kertakaikkiaan ei ole kiinnostusta siivota tai ei ole aikaa.Mihin teidän aika menee sitten,jos ei ole yhtään aikaa siivota?eikö mies tee mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja Milou:
Juu sis molemmat ollaan töissä minä 7-17 ja mies 15-01 tai 11-02. Sitten meillä on koira, jonka kanssa pitää lenkkeillä joka päivä. Eli päivät viikolla menee lähinnä siihen, että tulen töistä, teen ruokaa, pyykkään ja tiskaan ja vien koiran lenkille, järjestelen tavaroita, vien roskat, imuroin. Sitten viikonloppuna lähdetäänkin toiseksi päiväksi kotiseudulle kylään ja toisena päivänä tekis mieli vaan olla rennosti kun koko viikon on huhkinut töitä. Eli sille suursiivolle ei jää aikaa. Ajattelin että kaksion saisi siivottua noin kahdessa tunnissa ja jos vaikka kaks kertaa kuussa tulis siivooja niin jos tunti on 25? niin se olis kuussa 100?. Raha riittäs hyvin, laskin että meillä menee esimerkiksi herkkuihin ja baariin 50-200? kuussa, niistä vois vähentää.

Täh,siis mihin vielä siivoojaa tarviit,jos joka päivä viikolla siivoat?

Mulla käy joskus siivooja, aika harvoin. Lähinnä tilaan suuremman siivouksen tyyliin jouluksi ja juhannukseksi ja silloin pesevät ikkunat yms. On aika kallista minusta siinä firmassa mitä käytän, 25 ?/h sis. alv. Tuolla hinnalla mä en raaski joka viikko tilata, koska meidän kämpään menee kyllä enempi kuin 2 h aikaa. Mä olen tällä hetkellä ihan täyspäiväinen kotiäiti, mutta en nää siinä mitään pahaa, jos siivoojaa käyttää. Se on ihan siitä kiinni, miten haluaa senkin ajan käyttää, hakuaako siivota vai tehdä jotain esim. lapsen kanssa. Jos mulla olisi enemmän rahaa ja palkkaisin mieluusti siivoojan joka viikko. Joissain suuremmilla paikkakunnilla siivooja on halvempaa, olen tiedustellut esim. lähikaupungista, mutta täällä takahikiällä kaikki taksat oli siitä 22-26 ?.

Tuo olisi kyllä ihan hyvä, että olette siellä toisella paikkakunnalla silloin kun siivooja käy.
Saa rauhassa tehdä työnsä ja teillä on puhdas koti, kun saavutte kyläilemästä :).

Yhteistyössä