Lapsen leikki ja päiväkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Olen kohta laittamassa 4-vuotiaani päiväkotiin, vaikka kaikkien mielestä kerhot riittää. Lapseni on ollut tähän asti kotihoidossa, hänellä on myös pikkusisko. Kotipihoilla on paljon lapsia. Olen itsekin ajatellut, että se riittää. Mutta lapseni luonne on todella hankala, leikit ei suju kenenkään kanssa. Kerhosta ei ole tullut ketään leikkikaveria, leikkii siellä kuulemma mieluiten yksin (rakentelee legoilla tms.). Omilla pihoillakaan leikit ei tahdo sujua, riitaa tulee koko ajan kaikkien kanssa. Olen ihan helisemässä lapseni kanssa ja mietin, onko todellakin kohta ainoana vaihtoehtona laitto päiväkotiin, missä on enemmän kavereita mistä valita. Mitä mieltä olette? Lapsi kuitenkin kaipaa seuraa, sillä koko ajan pitää minun tai mieheni olla leikkimässä, mutta kavereiden kanssa leikit ei vaan suju vaikka lapsi kuinka haluaisi.

mun mielestä johtuu siitä että on vaan ollut äidin kans kotona vaikka kerhossa käynyt ja jne.!Ei saa tarpeeksi virikkeitä ja ei ole oppinut kunnolla kommunikoimaan muiden lasten kanssa kun on ollu suurimman ajan elämästään vain aikuisten seurassa

Minusta pk on ihan hyvä vaihtoehto, jos ryhmässä toimiminen ja leikkiminen ei tunnu onnistuvan. Siellä on ammattilaisia seuraamassa ja ohjaamassa. Kyllä keskiverto 4v osaa noissa puitteissa leikkiä kavereiden kanssa, ehkä lapsella on jotain muutakin ongelmaa, jossa tarvitsee apua.