Päiväkodin henkilökunnan toiminta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hansu81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hansu81

Jäsen
29.10.2007
649
0
16
Mulla 1v4kk tyttö aloittamassa päiväkodissa viikon päästä. On käynyt isänsä kanssa tutustumassa tän viikon. Perjantaina olivat lähdössä tytön kanssa kotiin ja hanskoja (reimatecin kintaita) ei löytynyt mistään, vaikka eivät olleet olleet ulkoilemassakaan. Mies kysyi henkilökunnalta asiasta ja täti totesi iloisesti, että ne on varmaan lainattu jollekulle toiselle lapselle ulkoiluun (satoi vettä ja ei vissiin ollu vedenpitäviä hanskoja toisella lapsella) ja kävi hakemassa läpimärät hanskat kuivauskaapista (mihin niitä ei edes saa laittaa...). Mies oli ihan, että täh!?!?! Erehdys ei ollut kysessä, sillä meillä on kaikissa vaatteissa selvästi nimi, sukkia myöten.
Kotiintultuaan kysyi mun mielipidettä ja sanoi asiaa itsekin ihmetelleensä. Mä olin kyllä aika ärsyyntyny, kun kuiteski noi taaperot imeskelee hanskoja ym, siinähän vaihtaa pöpötki jo omistajaa. Ja mitä sitten, jos vaikka sadevaatteet menee rikki jne? Kuka maksaa? Kerrotaanko vanhemmille, että vaatteet oliki jollain toisella lapsella vai väitetäänkö oman rikkoneen? Ja kaiken huippu oli, että meidän neiti joutu tulee kotiin märissä hanskoissa, kun toinen oli ne kastellu :( Oon kyllä aikeissa laittaa tytölle toiset kintaat mukaan, jos aamu-ulkoilun jälkeen ei oo saatu kuivaks, mutten tosiaan tarkota, että joku toinen kastelee ja likaa ne!!!! :headwall: Menen maananataina kans tutustuu tarhaan ja aion ottaa asian puheeks. Olen ite myös tarhas töis, eikä mulle tulis mieleenkään, että lainaisin ristiin lasten vaatteita!!!!

Mitä mieltä te olette, haluaisitteko, että päiväkodissa toiset lapset käyttävät teidän lasten vaatteita ilman teidän lupaa (mieheltäni ei ollut edes kysytty lupaa, vaikka oli koko ajan paikalla)? Oonko teistä nipo vai onko aihetta mainita henkilökunnalle asiasta? Muuten tarha vaikuttaa aivan huipulta ja henkilökunta ihanalta, mutta toi vaatteiden lainaus ottaa päähään (mies kuuli tätien sopivan, että "Ville" lainasi "Eetun" kuratakkia eli ilmeisesti heillä yleinen käytäntö). Kannanottoja kaivataan :kieh:

Et ole nipo, vaan aivan aiheesta järkyttynyt. Ota ihmeessä asia puheeksi. Ei noin voi tehdä. En todellakaan haluaisi itse, että meidän lapsen vaatteita lainataan toisille. Ymmärrän jonkin hätätilanteen, että esim. omalla lapsella on kahdet hanskat päiväkodissa ja jollakin häviää tai kastuu pahasti hanskat ja näitä varahanskoja lainataan, mutta minun mielestä siitäkin henkilökunnan pitää kertoa reilusti vanhemmille.

Siis ei ole totta? En ole koskaan kuullut moisesta. Ja itse myös päiväkodissa töissä, niin ei koskaan lainata toisen lapsen vaatteita, vaan sitten päiväkodin varavatateita. Vaikak olisikin hätä tilanne niin ei siltikään.
Eriasia olisi jos erehdyksissä olisi mennyt vaikka oliskin nimi sattuuhan vahinkoja, mutat jos tuollainen asenne oli että lainataan jos hyvältä näyttää...en haluisi. Ja en usko että kukaan mukaan haluisi että noin toimitaan.
Ota ihmeessä puheeksi asia....

en ole kuullut moista.välillä tosin hanskat vaihtuneet vahingossa mutta ei niitä tahalleen lainata toisille lapsille!
jos vaatteet kastuu/likaantuu tms. eikä omia vaihtareita ole niin ovat aina lainanneet päiväkodin varavaatteita.
eihän nyt kukaan voi väittää että olisi sallittua lainata toiselle lapselle toisen vaatteita. :o

Mä kyllä ottaisin myös asian puheeksi! En itse kyllä sietäisi tuollaista käytöstä :/ . Aika törkeetä suorastaan. Kyllä mua sylettäisi ostaa muksulle kalliita ulkoiluvarusteita tarhaan, jos ne annettaisiin sitten muitten lapsille käyttöön ja ilmeisesti tämä on kyseisessä tarhassa ihan yleinen käytäntö :o . Mites jos laittaist lapsesi mukaan toiset vedenpitävät rukkaset varahanskoiksi, käyttäisikö "Eetu" sitten niitä aina sadekelillä? Oikeampi tapa olisi huomauttaa "Eetun" äidille siitä, että laittaisi varahansikkaat lapselle mukaan ja lopettaa toisten vaatteiden "lainaaminen"!

Minä nostaisin kyllä metelin. Ihan jo siitäkin syystä, että tuon ikäisellä sormet menevät helposti suuhun. Kun sitten nuo kintaat ovat lainassa sellaisella, jolla on kihomatoja, niin niitä munia on kintaiden sisäpinnalla, josta ne tarttuvat sormiin. Lopun varmaan arvaattekin. Sitten niitä häädetään urakalla, sanoo sellainen, joka odottaa vielä puolitoista kuukautta tietääkseen, onnistuiko kihomatojen häätö.

Yhteistyössä