Ramonalle.
Voin hyvin ymmärtää mietiskelyitäsi, kun joskus ajattelen samaten. Ei kukaan meistä ole viimeistä piirtoa myöten täydellinen ja itsevarma... Haluan näyttää hyvältä oman miehen silmissä, mieluiten tietenkin kauneimmalta

, mutta kuitenkin tärkeintä minulle olisi olla se luotettavin, rakkain, hauskin, lohduttavin, tukevin jne. oma kulta. Tiedän olevani ihan kaunis, mutta aiemmin todetusti maailma on täynnä kauniita ihmisiä. Vaikka oman miehen täytyy näyttää minua mielyttävältä esim. miellyttäviä piirteitä ja fiksu käytös, itse ainakin ihastun luonteeseen ja arvostan sitä, miten hyvin sovimme yhteen luonteiltamme. Loppu viimein useimpien ihmisten kanssa ei natsaa niin hyvin, että yhdessä olisi hauskaa ja viihtyisää. Luulisin suurimman osan naisista ja miehistä myös tuumailevan näin...
Muiden naisten katselusta sitten. Muiden ihmisten ja ympäristön tarkkailu ja ihastelukin, kun aihetta löytyy, on normaalia. Sitten taas muiden naisten suoranainen kuolaaminen tai arvostelu kertoo vain miehen itsetunnon paikkaamisesta. Minä ainakin katselen kaiken ikäisten ja kummankin sukupuolen vartaloita ja käytöstä ilman seksuaalisia tarkoitusperiä. Kiinnostuksen herättämiseen tarvitaan paljon muutakin. Yleensä ottaen naisissa löytyy melkoinen skaala persoonia ja näin luonnollisesti myös miehissä eli yleistyksiä on turha hakea, ja sinä parhaiten tunnet oman siipakkeesi!
Mikä on sinusta kaunista? Vetäviltä näyttää minusta kaikki aktiiviset ja kunnostaan huolehtivat, hymyilevät, ystävälliset ja ennen kaikkea sellaista rauhallista itsevarmuutta viestivät ihmiset. Keittiöpsykologiaa parhaimmillaan, mutta tällaiset naiset vetoavat miehiin ja toisinpäin. Itsevarmuus, huumori ja naisellisuus/miehekkyys on aina seksikästä!
Joistakin kirjoituksista sai sellaisen kuvan, että miehet olisivat aivan vietävissä ja aivot narikassa, kun kaunis nainen astuu näkökentälle. Sinä tunnut järkevältä tytöltä ja olet luultavasti miehenkin valinnut sen mukaan. Uusista ympyröistä, kavereista, kokemuksista saa piristettä itsetunnolle ja herättää huomaamaan, jos on liian fiksaantunut yhteen asiaan. Silloin askelta kauemmas, koska kokonaisuudet ratkaisevat. Mitä haette suhteeltanne? Miten suhteenne muuten toimii? Luotatteko toisiinne? Samanlainen huumorintaju? Jos suhteenne tulevaisuudessa takkuaa, niin tuskinpa se ulkonäön puutteeseen loppuu.
Vastaus saattoi olla hieman sivusta kysytystä, mutta taatusti parhaimman hyödyn saat itseesi panostamisesta. Muut mietinnän aiheet ratkeavat siinä samalla. Omaa elämää elävä, itsevarma tyttöystävä (ja vieläpä muidenkin miesten kehuma) saa miehesi arvostamaan omaa kultaa entistä enemmän ja ehkä jopa vastavuoroisesti miettimään omaa ""markkina-arvoansa"".