Ulkonäöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ramona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla myös itsetunto-ongelma ulkonäön suhteen nykyisessä parisuhteessani. Mies möläytti suhteen alkumetreillä että kyllähän niitä kauniimpiakin naisia on olemassa, vaikka kuulemma nätti olenkin. Tästä jäi minulle fiilis, että olen ulkonäöltäni sitä tasoa, johon mies tyytyy kun ei parempaa saanut. Kun hän katsoo naisia, niin netistä,telkusta kuin livenäkin saa mut voimaan henkisesti pahoin. Pelkään sitä hetkeä, että hän saisi mahdollisuuden saada itselleen jonkun kaunottaren... Uskon että tarttuisi onkeen jos vaan voisi. Tää on todella surullista, koska itse en ole lainkaan kiinnostunut vilkuilemaan muita miehiä sillä silmällä, mieheni taas harrastaa kauniiden naisten silmäilyä harva se päivä, mm. netistä. Mulla on tullut kyllä jo erokin mieleen tän asian tiimoilta. Ollaan niin erilaisia miehen kanssa, eikä hän ymmärrä sitä että minä haluaisin olla omalle miehelleni juuri se kaikkein kaunein ja seksikkäin. Toivoisin että riittäisin hänelle eikä hänen tarvitsisi haaveilla muista :( Asiasta on puhuttu, ilman tulosta. Miehen mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä että kuvittelee esim.panoa vastaantulevasta kauniista naisesta. Ne on kuulemma vain ajatuksia eikä hän mitään sanojensa mukaan tekisi. Itse olen ilmeisesti tiukkapipo, koska mielestäni mieheni pettää minua jollain tasolla näin tehdessään......

Minä pidän miestäni viehättävämpänä kuin Brad Pitt!!! Enkä todellakaan vaihtaisi häntä mieheeni vaikka minuun päin katsoisikin. Mistä muuten voit päätellä ettei Brad voisi kiinnostua minusta?

Joten voi myös toivoa mieheltäni että hän pitäisi minua kauniimpana kuin Angelina Jolieta!! Ilmeisesti teoreetikon mielestä täysin mahdotonta?

Ei täysin mahdotonta, mutta erittäin epätodennäköistä.

Huomio, että oma parisuhdekumppani tunnetaan hyvin. Sellaista ihmistä ei olla herkästi vaihtamassa toiseen, olipa ulkoinen viehättävyys minkälainen tahansa. Älykäs ihminen tiedostaa tämän, tyhmä saattaa hakea välitöntä tyydytystä tarpeilleen unohtaen pitkän aikavälin hyödyt, jotka toimivassa parisuhteessa ovat erittäin suuria.

Jos et tuntisi miestäsi etukäteen ja vierekkäin olisivat Brad Pitt ja miehesi, jotka tulisivat sinua iskemään, lähtisit Brad Pittin mukaan (voit korvata esimerkissäni Bradin kenellä tahansa miehellä, joka mielestäsi edustaa absoluuttisen komeuden, rikkauden ja muiden positiivisten ominaisuuksien huipentumaa (edellyttäen, että miehesi ei ole tämä huippu)).

Ole huoleti. Markkinatodellisuus pitää teidät yhdessä hyvin voimakkaasti, jos miehelläsi on älliä.

Miehillä halvoin löytyy ""älliä"" kun on kauniista naisista kyse :D

Sori vaan mut mielestäni on ihan faktaa että se oma tavisvaimo unohtuu hyvin nopeaan jos silmissä siintää hyvävartaloinen povitähti. Ja jos tämä osoittaa kiinnostusta mieheen niin...? Jokainen voi käyttää mieleikuvitustaan.

Jokainen mies joka pääsee valkkaamaan parhaat päältä valkkaa myös ne parhaat. Jos ei pääse tekemään sitä, joutuu haaveilemaan. Joskus huono-onnisellakin käy flaksi ja silloin kyllä mennään ihan katselusta kosketuksen asteelle...oli tyttöystävä tai ei. kerran täällä eletään.

Naisilla on kumma tapa ajatella, että ihminen menettää kaikki visuaaliset tarpeensa ja aistinsa parisuhteessa. Jos nainen ei tunne tarvetta tuijotella muita miehiä, so be it. mutta miehet tuntevat tarvetta katsella kauniita naisia.

Ihan suoraan voin sanoa, että 90% miehistä menee panemaan siitä kaupungin kauneinta jos vaan pääsee ja loput valehtelevat. Kesäkaduilla kun katselee mimmejä, niin kyllä siinä välillä puntissa sykkii. Sitä parasta ei vaan aina saa, joten pitää ottaa se minkä saa. Se ei estä haaveilemasta muista, niistä paremmista. Näin se vaan on, sori. Ei se, että itselläni on tyttöystävä, tarkoita, että pidän häntä maailman kauneimpana. Hän nyt vaan on se, jonka ulkonäkö riittää ok ja joka on luonteeltaan ihan jees.
Ap:lle sanoisin, että sulla on jonkiasteinen pakkomielle.
Älä elä pumpulissa ja muista että maailmassa on muutakin kuin sun ulkonäkösi.

Sattuipa juuri sopivasti tuo kirjoituksesi kun itse olen pohtinu ja kyselly poikaystävältäni että mikä se saa kuolaamaan perään ja ihailemaan laihoja. Itse tunnen olevani huono jos poikaystävä sattuu kuulleni kehaisemaan jotain itseäni kauniimpaa naista tyyliin WAU onpa hyvännäkönen nainen ja jää sitten perään tuijottamaan.Se lannistaa mieltä kun ne naiset saa joka miehen pään kääntymään ja itse olet heidän rinnalla kauhea läski.Eikä poikaystäväni ulkonäön takia kanssani ole ja on hän kehunu minuaki kauniiksi,söpöksi yms... Ei vaan tahdo aina todesta ottaa noita kehuja ajattelen vaan itsemielessäni että joopa joo en varmasti ole kaunis ja söpö. Sen verran sain tietää että nykyään kuulemma laihat naiset on se in.

mies31:n kirjoituksen luettuani sanoisin, että olenpa tyytyväinen kun olen sinkku. Ei todellakaan huvittaisi olla parisuhteessa hirveän metelin ja häävalmistelujen ym. kanssa vain sen takia, että toisen mielestä on tarpeeksi ok, että viitsii lyödä hynttyyt yhteen.

Mielestäni seuraavien kahden tapahtuman todennäköisyyttä

1) miehesi pitää jotain tavista suomalaista naista Angelinaa kauniimpana

2) Brad olisi parisuhdemielessä kiinnostunut taviksesta suomalaisesta naisesta (panemassa voisi sinkkuna käydä, jos nainen olisi ehdotonta huippua, mutta parisuhteeseen asti ei mitään saumaa)

voidaan hyvinkin verrata siihen todennäköisyyteen, että Westendissä on omakotitalo myynnissä eurolla. Teoreettisesti se siis on toki mahdollista..

Paras puolustus onkin juuri se tieto, että kyseinen mies on tämän taviksen kanssa pariutunut. Eivät he olisi pariutuneet, jos mies tietäisi tasonsa olevan merkittävästi korkeampi kuin tämän naisen suhteellinen taso.

On siis hyvin epätodennäköistä, että kukaan povipommi, puhumattakaan Angelina Joliesta (heh), olisi tuosta tavismiehestä siinä määrin kiinnostunut, että osoittaisi hänelle kiinnostuksen merkkejä. Kilpailu on kova voima ja kyseinen mies tuntee asemansa tässä kilpailussa.

Eli jos nainen ei ole täydellisen kaunis, voi hän odottaa että mies pettää häntä (jos vain saa mahdollisuuden) kauniimman naisen kanssa? Ja miehen haaveilu muista (=kauniimmista) naisista johtuu vain siitä, että oma ei ole riittävän hyvännäköinen?

Ok, mä taidan alkaa lesboksi :)

Tässäkin on valitettavasti virhe. Ei auta, vaikka olisi objektiivisesti ja miehenkin mielestä aidosti maailman kaunein. Sellainen mies, joka on tuollaisen naisen itselleen kumppaniksi saanut, on erittäin tavoiteltu. Kyseisen naisen pillun vetovoiman täytyisi pystyä ylittämään sadan muun maailman lähes kauneimman naisen pillun vetovoima (kyseinen mies saa suurimmalta osalta heistä helposti). Se on täysin mahdoton tehtävä yhdellekään naiselle. Valitan.

Kysyneelle: kyllä. Mies pitäytyy tasossaan koska on pakko mutta jos pääsee ikäänkuin kukoksi tunkiolle (ts. kaunottarien päälle) niin miksi mies ei menisi?

Teoreetikko on oikeassa. Halle berryäkin petetään jatkuvasti.

Näissä teoreetikon ja mies31:n kirjoittamissa viesteissä näkee taas kuinka typeriä luuserimiehiä täällä elleissä liikkuu. Ei mikään ihmekkään ettette saa p-i-l-l-ua kuin rumilta naisilta, katsokaa peiliin ;) En myöskään usko, että teillä on kaunista kumppania koskaan ollutkaan :S

Kun asia-argumentit loppuvat, turvaudutaan henkilökohtaiseen solvaukseen. Aina yhtä huvittavaa.

Olen vain kertomassa täällä totuutta. Mielestäni olen myös pyrkinyt antamaan toivoa siinä suhteessa, että kannattaa valita mies, joka pyrkii hyötymään parisuhteestaan pitkällä aikavälillä. Jos mies on enemmän sitä tyyppiä, joka pyrkii aina tyydyttämään tarpeensa lyhyellä aikavälillä (välittämättä pitkän aikavälin seurauksista), hän ei välttämättä tässä suhteessa ole luotettava.

Takuuvarmasti joskus tulee tilaisuus käydä pökkimässä vaikkapa vaihtelun vuoksi jotain muuta naista kuin omaa parisuhdekumppaniaan. Tällöin vain järki pitää pöksyt jalassa.

Eli päästään lopulta siihen tosiasiaan, että vaikka nainen olisi kuinka kaunis tai mitä tahansa, hänen miehensä tulee pettämään häntä joko kauniimman tai jos nainen on jo lähes täydellinen niin yhtä kauniin kanssa.

Herää kysymys mitä nainen tekee ylipäätään miehellä?

""Kuinka tärkeä ulkonäkö on?""

Hyvin tärkeä, jokaisella miehellä on tietty kriteeri joka pitää ylittää. Jos jo seurustelette, niin olet tod. ylittänyt tämän rajan. Lähes jokainen mies kuitenkin ymmärtää omat realiteettinsa ja sen tosiasian ettei tavallisella miehellä ole mahdollisuuksi Carmen Electran kaltaisiin huipputyttöihin. Vähän huonompikin kelpaa, eteenkin jos sillä on mukava luonne.

""Vai pitääkö naisen yrittää näyttää missiltä saadakseen kiinnostuksenne?""

Ei pidä yrittää, mutta kaunistautuminen vain miestä varten on säännöllisesti suotavaa ja miehet odottavat tätä.

""Entä kuinka ajattelette muista kauniista naisista ympärillänne?""

Kaunista naista on kiva katsoa, jopa fantasioida seksistä hänen kanssaan, mutta ei kaikki ole heti valmiita pettämään, vaikka siihen tulisi tilaisuus. Miehen vietti vain ohjaa katsomaan ja tarkkaan, jokaisen pitkäsäären ja isotissin.

""Tiedän, ettei ulkonäkö ole parisuhteen tärkeimpiä asioita.""

Kyllä se on kuitenkin siellä ihan kärjessä.

Näinhän se taitaa olla, kuten luin juuri myös tenttikirjastani, tieteellisiä tutkimuksia, että pariutuvat naiset ja miehet ovat tavallisimmin viehättävyydeltään samaa tasoa. Kauniimmilla ja viehättävämmillä on varaa valita ja odotukset vastapuolestakin korkeammalla. Taas vähemmän viehättävät vähemmän kauniit tyytyvät parissaan myös vähempään.
Kuinka viehättävänä pidät kumppaniasi? siinä peili?

Siinä puhuu mies joka ei ole koskaan ollut rakastnut. Jos olisit ollut niin ymmärtäisit jotain siitä onko se paras sittenkään se joka on kaikkein kaunein. Miksi ylipäätään seurustelet jos mielestäsi et ole parhaan mahdollisen naisen kanssa? Kannattaisiko jatkaa etsintää?

Eihän se tietenkään noin mene vaikka jotkut pojanklopit täällä niin koittavat väittääkin. Ei täydellinen kauneus takaa sitä etteikö mies koskaan pettäisi eikä kauneuden puute ole syynä siihen että mies pettää. Mies pettää jos on pettääkseen, oli ulkonäkö mikä tahansa. Toisaalta, mies joka on oikeasti rakastunut ajattelee että oma nainen on kaikkea mitä voi haluta, koska hänen kanssaan on hyvä olla. Eikä rakastunut mies naistansa petä vaikka vastaan tulisi minkä näköinen nainen.

Jos otetaan äärimmäisen kaunis nainen ja kysytään miehiltä miten moni voisi teoriassa tätä panna, niin varmasti aika moni. Jos taas kysytään moniko pettäisi tyttöystäväänsä tuon naisen kanssa niin vastaukset ovat varmasti aivan erilaiset. Se että mies teoriassa sinkkuna ollessaan voisi jotain tehdä tai ei pidä ajatusta epämiellyttävänä ei tarkoita että mies käytännössä tekonsa toteuttaisi

En yhdy tuohon näkemykseen. Missään ei ole todistettu jokaisen miehen varmasti pettävän. Kauneus ei kuitenkaan suoraviivaisesti takaa, ettei tulisi suhteessaan petetyksi (käytännöllisiä esimerkkejä: Halle Berry, Jennifer Aniston), mutta sitä voi kyllä hyödyntää todennäköisyyden pienentämiseksi. Kerron siitä lisää.

Ensimmäinen asia on tietysti tuo pitkäjännitteisyys tavoitteiden toteuttamisessa. Tämä on ehdottomasti tärkeä asia, eikä suoranaisesti vielä pakota tekemään kompromisseja kumppanin markkina-arvon suhteen. Tämä tietysti koskee vain niitä, jotka eivät anna poikkeuksellisen suurta arvoa kumppaninsa täydelliselle spontaaniudelle eri tilanteissa. Voi sitten kysyä, kenen vika on, jos ei ole tajunnut tällaisen hulivilin panevan kiihottavia naisia, kun (ei jos) niitä eteen tulee.

Toinen keino on valita kumppani, joka on sen verran alhaisemmalla markkina-arvolla varustettu, että mies tietää varmuudella, että ei koskaan tule saamaan parempaa kumppania, edes satunnaiseen seksiin. On tietysti kyseenalaista, halutaanko pettämistodennäköisyyden pienentämiseksi käyttää näin radikaaleja keinoja. Te päätätte siitä itse. Miehen pitää myös olla perusteellisesti todennut oma tasonsa eli hänellä ei saa olla mitään harhakuvitelmia. Tällöin hän kyllä ymmärtää (jos on riittävän älykäs) saaneensa ""lahjan Jumalalta"" ja pitää varmasti naistaan kuin kukkaa kämmenellä.

Sun kannattaisi kyllä laittaa suhde katkolle. Ei tuo kuulosta terveeltä parisuhteelta ja jos vain puhut etkä tee mitään niin viimeinenkin kunnioitus sua kohtaan murenee.

Pari viestiä takaperin kommentoineelle ""mies 31:lle"" tmv:
Sinä et ole mies joten älä oleta että tuntisit miesten ajatusmaailman.

Elämä vaan nyt on sellaista, että sitä mitä haluaa ei aina saa mutta jos sen myöhemmin saa niin ottaa mielellään.

Pidän miestäni hyvin viehättävänä! Kaikista komeimpana jne. Mutta ei hän voi sanoa samaa minusta... Hän ei pidä minua kaikista kauneimpana... Sanoo kyllä, että olen paras, mutta tyhmää kyllä, vastaus kuulostaa silti jotenkin valjulta korvissani. Haluaisin olla hänelle myös kaunein ja seksikkäin... =(

En voi sietää ajatusta, että hän ihailee jotain mallia tai missiä! Tuntuu, että mitäpä minä sitten teen? Vedän jätesäkin päälleni ja toivon, ettei mies huomaa, että olen olemassa ja paljon rumempi kuin joku missi? Häpeän itseäni ja sitä, etten ole kyllin kaunis mieheni silmissä ja toion, että hän vain tyytyy unelmoimaan Lolasta naidessaan minua...? Aika ankeat tulevaisuuden näkymät.

Jos taas olisin miehen mielessä se kaikkein kaunein ja seksikkäin voisin vapaasti ""loistaa""... Niin se vaan menee...

Yhteistyössä