Ulkonako/Paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amanda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja jos joku inhoaa läskiä niin kovasti, että kalu ei nouse ja yököttää koskea, niin takuulla tasan on ihan sama miksi se nainen on lihonut. Onko syynä 3 lasta vai se, että on lapseton ja lihava. Ylimääräisestä energiastahan se läski jokatapauksessa kertyy. Raskausaikana vain tulee herkemmin syötyä enemmän kuin kuluttaa - mutta eihän se raskauskaan nyt itsessään lihota. Ruoka se lihottaa.

Joten Inhorealistin logiikka on erittäin aukkoinen.

Mieheni ei tarvitse pyytää minua laihtumaan, sillä en itse halua lihoa. Vaikka mies tuntisi minut miten haluattavaksi tahansa 10 kiloa lihavampana, varmaankin inhoaisin itseäni. Ja kyllä jos mies näyttäisi uhkaavia levenemisen merkkejä, niin pyytäisin häntä laihduttamaan.

Tottakai. Vai ootko huijannut meistäsi, kun sait hänet vihille. Et enää sen jälkeen ole välittänyt huolehtia itsestäsi kunkala on koukussa?
Miehellä on oikeus huomauttaa asiasta tai etsia uusi vaimo. Sellainen, joka on hänen makuunsa.

hei,

kiitos kommenteista. olin tavatessamme 170 ja 58, olin valilla 69 ja nyt alaspain mennaan: 64.

kylla minun mielesta on hyva jos partneri sanoo suoraan (vaikkakin se on minua suuresti satuttanut). talla tavalla mielestani han kertoo etta nakee minut viehattavana ja haluaisi minun sailyvan niin. olen aina ollut sporttinen joten taman stressaavan elamanvaiheen aiheuttama ylipaino on myos vienyt itsetuntoani alas. joten kovasti yritan nyt paasta lopuistakin liikakiloista eroon.

kovasti minua vaan ihmetyttaa muutamat ikaluokkani kaverit jotka ovat saaneet vauvoja ja eivat ole pystyneet laihduttamaan entisiin mittoihin. aivan kauhulla ajattelen lapsen saantia, toivottavasti ulkonakoni ei muutu radikaalisti.

ja en ole mikaan missi. ihan tavallinen nainen joka pitaa huolta itsestaan.

kiitos kaikista kommenteista.

Joo, älä mee tekemään kuule lasta.

Tulee suonikohjut, raskausarpia, peräpukamat, tissit rupsahtaa. Ja mahanhanka venyy.

Kun miehesi näkee sinut, hän pelästyy niin kovasti että on varmaan impotentti lopun ikää.

Lapset huutaa yöllä.

Minun mielestä siitä saa sanoa. On rehellisempää, kuin että jättää sanomatta kun ei halua loukata, alkaa haaveilla hoikemmista ja paremman itsekurin omaavista naapurin tytöistä, ja antaa seksin laimentua. Toki sanominen satuttaa, etenkin kun olet varmaan itsekin huomannut muutoksen ja tuskastunut itseesi kun olet antanut sen tapahtua. Silti, jos rakastat miestäsi sellaisena kun hän on, niin otat omassa toiminnassasi huomioon myös sen, että mies on visuaalinen olento ja häneltä voi mennä fiilikset jos toinen rupsahtaa liikaa, varsinkin jos se johtuu omasta välinpitämättömyydestä, kuten inhorealisti sanoi.

Tiedän, ei ole helppo aihepiiri. Sain juuri viimekesänä pakit tästä syystä, ja olin aikamoisen hajalla, kun oltiin kuitenkin henkisellä tasolla aika syvällä ja meillä oli hauskaakin yhdessä. Jokainen haluaisi saada rakkautta juuri sellaisena kuin on, mutta se ei vaan mene niin. Puutteet on helpompi hyväksyä, jos ne johtuu olosuhteista, kuin jos ne johtuu toisen toiminnasta.... sittemmpin olen laihtunut 10kg, en enää voisi luottaa tähän kyseiseen ihmiseen, mutta tietyllä tavalla olen iloinen että tuli tuokin läksy opittua kantapään kautta nyt, eikä avioliitossa.

Ei nainen ole mikään esittely esine, jota vaan näytellään ympäri kyliä. Minun mielestä siitä on tosi loukkaavaa edes huomattaa että on lihonut. Eiköhän nainen nyt itsekkin sen huomaa...

sillähän ei kai ole mitään merkitystä, miksi se mies rupeaa muista haaveilemaan. Sama se haaveileeko 5 ylimääräisen kilon takia vai siksi kun oma nainen on 10 vuotta vanhempi kuin tavatessa vaikka entisissä mitoissa vai onko muuten vaan jo tuttuus astunut kuvaan.

Eli voi se mies siitä naapurin tytöstä haaveilla vaikkei olisi grammaakaan ylimääräistä.

Kyllä minä ainakin huomauttaisin miehelleni (kauniisti) jos huomaisin että painoa alkaisi kertymään ylenmäärin. No 5 kg ei mittään vielä, mutta 10 olisi sit jo eri asia.
Itse huolehdin kunnostani ja siitä että paino pysyy kurissa (157/54) joten ehkä siinä syy miksi omilta huuliltani varmaan huomautus lipsahtaisi.
Mutta en huomauttaisi ilkeästi, vaan jotenkin nätisti. Ja alkaisin tehdä salaatteja ja kevyttä ruokaa, ja tukisin dieetissä. En todellakaan nälvisi asiasta millään tavalla.
Monestiha on juuri niin että paino alkaa vaivihkaa nousta, ja voi olla ettei mee kaukaakaan kun sellaset parikymmentä ylimäärästä kiloa ""roikkuu"" mukana.
Parempiha se painonnousu on pysähdyttää jo alkuvaiheessa, paljon vaikeampaa se sitten myöhemmin olisi.
Ja paremminha sitä jaksaa sängyssäkin kun ei roiku ylimääräisiä kiloja mukana...itse ainakin pienenä ja sirpakkana olen aika ketterä =).

Kyllä painonnoususta saa sanoa jos sen tekee kauniisti. Olen itse reilusti ylipainoinen. Painoa kertyy mielialasyömisen johdosta, eli syön suruuni. Olin suhteemme alussa normaalipainoinen, kunne painoni nousi hyvin lyhyessä ajassa yli 7 kg. Olen lyhyt, joten tuollainen painonnousu näkyy selvästi. Mieheni ei sanonut mitään, ajattelin että hän on huomaavainen. Kysyin häiritseekö asia häntä ja hän ei ollut huomannut mitään!

Se miltä tuo tuntui oli se, että hän ei katso minua. Hän ei näe minua eikä muista miltä minun pitäisi näyttää.

Täällä on nyt vallan keskitytty siihen, saako mies huomauttaa ylipainosta. Meilläpäin tilanne (niinkuin varmasti monilla muillakin) oli niin, että siinä missä itse olen hyvännäköinen ja normaalipainoinen, mieheni paisui kymmeniä kiloja ylipainoiseksi. En kuitenkaan kertaakaan huomauttanut asiasta, onneksi hän kuitenkin älysi itse laihduttaa kilonsa pois.

En usko että sanomisesta olisi mitään hyötyä. Tulee vain pahaa mieltä. Halun laihduttamiseen pitää lähteä ihmisestä itsestään, ei siitä muuten edes tule mitään. En kyllä tosissani usko että kukaan voisi olla tietämätön ylikiloistaan. Luultavasti ylipaino ottaa asianomaista aivoon jokatapauksessa, ilman ympäristön piikittelyjä/huomauttelua.

Täytyy kyllä silti sanoa, että tuli minunkin katseltua (ja hiukan tunnusteltuakin) kiinteämpää miestä aikana jolloin omani oli todella huonossa kunnossa (ja muutoinkin välinpitämätön minua ja suhdetta kohtaan). Jälkikäteen hän on katsellut itsestään kuvia ja ihmetellyt miten olen voinut olla hänen kanssaan kun hän on ollut niin lihava. Kun katsoin kuvia, samaa mietin minäkin. Tosiasia kuitenkin on, että jos lihominen pysyy kohtuuden rajoissa, kumppani ei sitä välttämättä huomaa koska on tottunut toiseen ja näkee hänet joka päivä. Mielestäni huomauttaminen painosta on ainakin väärin, jos ihminen on kuitenkin edelleen normaalipainon rajoissa lihomisesta huolimatta. (Tästä ei ollut mieheni tapauksessa kuitenkaan kyse.)

Ethän sinä ole missään vaiheessa edes ollut ylipainoinen, vähän normaalipainoalueesi keskirajan yläpuolella vain. Jos tuollainen painonlisäys tuntuu itsestä pahalta, niin oma ruumiinkuva ei välttämättä ole ihan terve. Voi toki ollakin, mutta ainakin äitinä ollessa on hyvä olla välittämättä tuontasoista painosta huolehtimista omille lapsilleen. Etkö olisi 58-kiloisena jo vähän alipainoinen?

Itse olen 161 ja 54 ja aivan normaalipainoni alarajoilla. 50 kiloa on minulle jo lievää alipainoa. Painoin lapseni syntymän jälkeen parikin vuotta yli 60 kiloa ollen silti normaalipainon rajoissa. Nuo terveyden, ei nykyaikaisten anorektikkoihanteiden mukaiset painoskaalat ovat hyödyllisiä: vaikka itsestä tuntuisi, että on liian lihava, niin jos on skaalan mukaan normaalipainossa, pitää alkaa kehittää korvien välissä itseään aikuiseksi, itsenäiseksi naiseksi, joka ei korviaan lotkauta sairaille naisihanteille sen sijaan, että rupeaisi laihduttamaan!

Ei siirretä anorektikkoihannetta eteenpäin tyttärillemme (tai pojillemme, heilläkinhän on anoreksia lisääntynyt)!

Taitaa olla niin,että jos Rakastaa,ei anna tuollaisten asioiden tulla tielle. Vaikka komea,hoikka ja vaalea mieheni lihoisi, saisi aknen, kaljuuntuisi ja pukeutuisi tuulipukuun, palvoisin ja rakastaisin häntä ihan yhtä paljon! Tottahan toki haaveilisin hänen aikaisemman ulkomuotonsa palautumisesta,mutta se ei vaikuttaisi tunteisiini. Ja totta helvetissä olen visuaalinen,mutta se ei todellakaan oikeuta huonoa käytöstä! Jos hän haluaisi laihduttaa ja muuttaa ulkonäköään,tukisin siinä toki ilomielin.
Minäkin olen hieman yli 170cm ja n.57kg,mutta en ole koskaan tuntenut itseäni hoikaksi tässä painossa. Vasta useita kiloja alipainoisena,53-kiloisena,olen ollut balanssissa itseni kanssa. Valitettavasti normaalilla ruokavaliolla en pysty laihtumaan niin paljoa,joten syön todella vähän,kerran pari päivässä,ja silloinkin vain hedelmän tai pienen annoksen jotain terveellistä,jotta en ainakaan nostaisi painoani. Anoreksiaan taipuvainen olen ollut jo 9-vuotiaasta,jolloin laihdutin ensimmäisiä kertoja. 60-kiloisena en varmasti voisi katsoa itseäni pelistä itkemättä,koska se jo nyt on hankalaa. Miehen mielestä olen kaunis,mutta en aina oikein usko häntä.. jos hän pyytäisi minua laihtumaan,olisin itseni tuntien sängyn pohjalla viikkoja,täysin masentuneena. Mies,mieti siis sanotko naisellesi ylikiloista ollenkaan....

Huonoitsetuntoiset ihmiset yleensä tarvitsevat kumppanin, jota ""palvoa"" ja purskahtelevat itkuun jos itselle kertyy muutama kilo. HUono itsetunto taas tulee siitä, että oma tavoiteminä ja todellinen minä ovat liian kaukana toisistaan. Liian korkeat tavoiteminä kriteerit tulevat usein omilta vanhemmilta kasvatuksen sivutuotteina, ja ne siirtää helposti omille lapsilleenkin, jos ei pysähdy miettimään asioita ja tavoiteminäänsä.

Tarkennan nyt sen verran,että palvonnalla tarkoitan lähinnä toisen rakastamista ""hulluna"",niin kuin toista rakastaa niin että sattuu,ja haluaa tehdä toisen onnelliseksi. Kuuluu mielestäni jokaiseen oikeaan parisuhteeseen.
Viestissäsi oli ehkä vähän ikävä sävy,niin kuin huonon itsetunnon omaavana huvikseni itkeskelisin. Nämä ovat minulle oikeita,vakavia asioita..

On ihan hölmöä tuijottaa pelkästäänvaa´an lukemia ja syyttää niiden perusteella itseään tai toisia lihaviksi tai peräti läskeiksi, kuten täällä nimitellään.

Minä olen 168 pitkä ja painoin 60 kiloa,kun aloitin pari vuotta sitten kuntosaliharjoittelun. Muutama kuukausi myöhemmin painoni oli noussut 66 kiloon mutta YLLÄTYS-YLLÄTYS: vyötäröni oli kaventunut 6 senttiä ja lantio 8 senttiä, reidet 4-5 senttiä jne. Nyt painan noin 70 kiloa ja mittani ovat suunnilleen samat.

Minä en siis ole lihava, vaikka painan noin 10 kiloa enemmän kuin aloittaessani kuntoilun. Vaatekokonikin pieneni harjoittelun myötä yhdellä-kahdella numerolla riippuen vähän valmistajasta. Selitys on siinä, että tiivis lihas painaa enemmän kuin ""läski"".

Enemmän kannattaa siis mittailla ympärystään kuin tuijottaa vaakaan. Vaaka voi näyttää naisille esim. menkkojen aikaan nesteen kerääntymisen takia jopa 2-3 kiloa enemmän kuin normaalisti. Kysymyksessä ei ole lihominen vaan hormoonitoiminnasta johtuva muutos elimistössä.

Olen muuten sitä mieltä, että jokaisella on oikeus itse määrittellä oma ulkonäkönsä. Jokainen henkisesti tasapainoinen ihminen huolehtii itsestään niin, ettei aiheuta itselleen tahallisesti ongelmia.

Normaali siisteys ja puhtaus on huomaavaisuutta muita kohtaan ja ylilihavuus tai ylilaihuus joko johtuu sairaudesta tai johtaa sairastumiseen.

on se hellanlettas aivan hirviää kun tulee 5-10kg lissää painoa ja pitäis vielä jonku turparästingiä alakaa kuunteleen kun on kalliilla saatu itteensä nekin kilot!
paskat!
jokainen saa olla just mitä haluaa ja jos tullaan sanomaan,voisin sanoa takas että kylläpä sulla nahkat ikävästi roikkuu,kohentaisitko vähän.
ootteko muuten nähäny niitä ikävän näkösiä yli 50v,jotka on laihutellu ja naamassa iho roikkuu ja ollaan niin sievää että...
siinä ei edes kirkkaan punanen huulipuna auta kun ei mehevyyttä naisesta enää löydy ja nämä ne anoreksiassaan sairastelleekin aivan kauhiasti!

Tietenkin painosta saa sanoa. Sanonhan minäkin miehelleni.

Itse olen 160 cm ja vaaka näyttää nippinappi 50 kg. Mutta itsepä olen tähän halunnut, ei mies pakottanut.

Mies on 170 ja vaaka näyttää 74 kg. Joten olen kaikella tavoin yrittänyt saada häntä laihduttamaan, mutta kun ei. Pitää kohta hankkia lukko jääkaappiin.

Totuus on kuitenkian aina, että hoikkana näyttää paremmalta. Muutama kilo vielä pois, niin minäkin olen taas aika sutjakka.

On oikein sanoa ja pitää sanoa. Kuten monet ovat jo todenneet on lioamiseen vain yksi syy: liikaa energiaa ravinnosta. Olen lisäksi huomannut, että energiset ja aktiiviset naiset eivät koskaan ole lihavia, vaan painon nousu yleensä vaatii myös lässähtämisen ja sohvalla lojumista. On vain loppukädessä hyvä sanoa tylysti ja saada vaikka tappalu aikaiseksi kuin katsoa toisen pulskistumista huolestuneena ja tekemättä mitään. Itse pidän hoikista naisista ja omastani tulisi ylipainoinen köntys, niin seksuaalisen kiihottumisen saaminen muuttuu vaikeammaksi. Näin se vain menee, rakastan kyllä puolisoani mutta sitten jää seksi vähemmälle. Ihmisellä ei ole mitään syytä ylläpitää ylipainoa, joten kaikki tekosyyt ovat vain laiskuutta ja saamattomuutta.

Olen nainen yli 50v 174/80.
Hassua mutta kukaan ei koskaan sano minua lihavaksi,
kai minulla on painavat luut.
vaatteet ovat 42 kokoa.
Nuorena painoin alle 60 kg tuttavat moittivat laihaksi.
Koko oli noin 38. valitettavasti esim housujen pituus ei koskaan riittänyt.
KUKIN ON MITÄ ON. Kun sais olla terve.

Hoh hoijaa... aina niin yhtä mielenkiintoinen ja eteenpäin vievä keskusteluaihe

Lyhyt yhteenveto aiheesta: täytyy olla todella tylsä elämä jos ja kun viitsii kommentoida/ottaa kantaa

mutta, itseäni ei alkuunkaan haittaa muutama ylikilo
perustelen, täytyy olla jotain mistä ottaa kiinni

- ei 5 - 10 kiloa näy tässä tapauksessa misään

Minun mieheni taas haluaisi minun pyöristyvän muutamalla kilolla. Itse pidän itsestäni tällaisena kuin olen joten en aio lihottaa. Hänen mielestään olen laiheliini.

Pääasia on että itse pitää itsestään, oli sitten laiha, normaali tai lihava. Rakkaus ihan oikeasti katsoo muualle kuin kiloihin.

Laihduttakaa ihmeessä te miehen tahtoon alistetut, anoreksiaan taipuvaiset naiset! Nyt on yhteiskunnassa otollinen aika käsillä! Lintuinfluenssa on saapumassa ja se tulee niittämään satoa. Ensimmäisenä lähdette te huonolla vastustuskyvyllä varustetut aliravitut, miehiänne kumartavat pellet. Yhteiskunta pääsee teistä eroon ettekä onneksi ole enää levittämässä sairauttanne jälkikasvullenne. On suuren puhdistuksen aika!

-Antianoreksia-liike-