ulkona käyminen

Tänään lähössä... poika 3kk :whistle: Omatunto soimaa kyllä jo nyt ihan pirusti. :ashamed: Poju on kumminsa luona yökylässä lypsetyn maidon ja tuttelin turvin, tiiän että poika on paremmassa kun hyvässä hoidossa, mut silti vähän paha mieli. :(
Mutta huomenna kullanmuru tulee kotiin jo ennen kymmentä! :heart:
 
äide
en todellakaan halua nyt yleistää,enkä todellakaan sano että jokainen tällä palstalla on juuri tämmöinen mutta löytyy kyllä runsaasti juuri näitä nuoria äitejä jotka tekevät alle 20 lapsen ja sitten lapsi on paljon isovanhempien ym. hoidossa siksi että vanhemmat pääsevät juomaan ja järjestämään kotibileitä,mikä mielestäni todella lapsellista..

tottakai on ok ja ihan hyväkin että välillä käy tuulettumassa mutta monesti lukee ja kuulee nuorista äideistä jotka käyvät joka toinen viikko tai vähintään kerran kuussa ja sitten lapsen kuluista säästetään kaikkein halvinta vaan..kyllä se kelpaa. pitää säästää rahaa viinaan.

ja mielestäni talossa jossa asuu lapsi on törkeää pitää bileitä vaikka lapsi olisikin muualla sen aikaa sitten vaan aamulla krapulassa haetaan paikkaan missä haisee vanha viina ym..

olen itsekin äiti ja käyn kyllä baareissa,noin kaksi kolme kertaa vuodessa ja se on ihan tarpeeksi. jos tuntuu että pitää vähän väliä päästä bilettämään ei todellakaan ole valmis äidiksi.

kenenkään ei tarvi loukkaantua,tämä on minun mielipiteeni ja vielä kerran en VÄITÄ ETTÄ TE KAIKKI OLETTE TÄLLÄISIÄ!!!
 
epunäiskä
no mulla tuo kotibile vaihe kyllä jäin jo ajat sitten pois..mä en henk.koht halua omaan asuntooni mitään remujengiä mellastamaan. muutaman kaverin kanssa otetaan alottelu siiderit mut ei todellakaan mitään musa pauhaa täysillä ja talo täynnä porukkaa....
ja vastauksena ap kysymykseen niin tyttö oli jotain 2,5 kuukautta. Mä vähän väliä soittelin iskälle että pärjäättekö ja miten menee, hyvin selvisivät vaikka en ollutkaan niskaan huohotamassa.
 
Mä en ole ikinä pitänyt kotibileitä. Taidan olla tosi epäkehittynyt yksilö. :D

Mutta olin ekaa kertaa viihtellä kun tyty oli kolmisen kuukautta, ja sillonkin lähdin kesken illan pois. Vaikka lapsella oli kaikki ok mummin kanssa, mutta itseeni alko baari ahdistaan ja se että tisuista maito lensi kaaressa parin alkomaholipitosen jälkeen.. :whistle:

 
olen 17 vuotias nuori äiti tyttö on nyt 10kk eikä ole ollut kun pari kertaa hoidossa mummilla. enkä ole ollut missään pippaloissa vaan olen ollut ihan kotona mieheni kanssa ja katseltu jotain elokuvaa. eli ihan rauhallista koti-iltaa vietetty.
eli ei se ikä katso sitä menemistä!!
yhtälailla yli 20 vuotiaat voivat laittaa lapsiansa hoitoon viettääkseen iltaa ihan itsekseen tai pitääkseen juhlia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 20:37 äide kirjoitti:
en todellakaan halua nyt yleistää,enkä todellakaan sano että jokainen tällä palstalla on juuri tämmöinen mutta löytyy kyllä runsaasti juuri näitä nuoria äitejä jotka tekevät alle 20 lapsen ja sitten lapsi on paljon isovanhempien ym. hoidossa siksi että vanhemmat pääsevät juomaan ja järjestämään kotibileitä,mikä mielestäni todella lapsellista..

tottakai on ok ja ihan hyväkin että välillä käy tuulettumassa mutta monesti lukee ja kuulee nuorista äideistä jotka käyvät joka toinen viikko tai vähintään kerran kuussa ja sitten lapsen kuluista säästetään kaikkein halvinta vaan..kyllä se kelpaa. pitää säästää rahaa viinaan.

ja mielestäni talossa jossa asuu lapsi on törkeää pitää bileitä vaikka lapsi olisikin muualla sen aikaa sitten vaan aamulla krapulassa haetaan paikkaan missä haisee vanha viina ym..

olen itsekin äiti ja käyn kyllä baareissa,noin kaksi kolme kertaa vuodessa ja se on ihan tarpeeksi. jos tuntuu että pitää vähän väliä päästä bilettämään ei todellakaan ole valmis äidiksi.

kenenkään ei tarvi loukkaantua,tämä on minun mielipiteeni ja vielä kerran en VÄITÄ ETTÄ TE KAIKKI OLETTE TÄLLÄISIÄ!!!
Ja minkähä ikänen äiti oot ku tänne pitää tulla haukkuu nuorempia???Miksi nuori äitä on huono??Ei mun mielestä mitenkää!!Meijä poika oli 2kk ku olin maistelemassa,ja ihan hyvässä hoidossa oli.Millä perusteella ei oo äidiksi jos pitää käyä bileissä??Oo kirjottelematta tuommosia jos et halua et joku loukkaantuu!!Kannattas monet asiat pitää vaan päässäsä ja miettiä hetken siellä ennenku kirjottaa ja haukkuu muita.Typerää kun pitää haukkua toisia ja vielä ilman nimimerkkiä..
 
no, tänään menee molemmat lapset ekan kerran yökylään, esikoinen on kohta 1v5kk ja kuopus kohta 6kk. kaks kertaa oon synttäreillä käyny kuopuksen syntymän jälkeen isukin vahtiessa lapsia. eikä tänäänkään varmaan minnee erikoisemmin mennä, nukutaan vaan huomenna pitkään =)
en kyllä itsekään voi ymmärtää miten joku voi laittaa parikkuukautisen vauvan yöksi hoitoon, isälle jättämisen ymmärrän. toisaalta mulla on joku helvetin hyvä-äiti-syndrooma joka estää mua laittamasta lapsia edes pariksi tunniksi mummolaan. tekis varmaan ihan hyvää näille hermoille kyllä laittaa useammin ku kerran vuodessa... ai, mut olihan esikko 11kk ikäsenä yötä mummolassa, itse nukutin ja lähdin synnyttämään sen jälkeen! :D

 
Suomineito
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 20:37 äide kirjoitti:
en todellakaan halua nyt yleistää,enkä todellakaan sano että jokainen tällä palstalla on juuri tämmöinen mutta löytyy kyllä runsaasti juuri näitä nuoria äitejä jotka tekevät alle 20 lapsen ja sitten lapsi on paljon isovanhempien ym. hoidossa siksi että vanhemmat pääsevät juomaan ja järjestämään kotibileitä,mikä mielestäni todella lapsellista..

tottakai on ok ja ihan hyväkin että välillä käy tuulettumassa mutta monesti lukee ja kuulee nuorista äideistä jotka käyvät joka toinen viikko tai vähintään kerran kuussa ja sitten lapsen kuluista säästetään kaikkein halvinta vaan..kyllä se kelpaa. pitää säästää rahaa viinaan.

Kuuleppas ennen kuin kauhistelet ja moralisoit kuvitteellisia teinitapauksia, avaa silmäsi pienestä maailmastasi. Kun äiti voi hyvin lapsikin tuntee olonsa rakastetuksi.Äiti joka sorkkii toisia varsinkin täällä keskusteluissa panee ajattelemaan, että onko kohdalla kaikki hyvin. Tuo moralöisoiti viittaa siihen että sinulla on paha olla siellä kotosalla. Jätä yksi siivous väliin ja tee pieni pyörähdys ystävättäresi kera leffassa, mukavassa trendikahvilassa tai muussa ympäristössä, vaikka kirjastossa ja lainaat jotakin "elämääkin korkeampaa" ihanaa luettavaa. Kärttyinen, moralisoiva ja suvaitsematon äiti on marttyyri riiviöakan alku.
Lapsillekkin on hyvä olla sosiaalisissa tiolanteissa. Kutsukaa vieraita vaikka nyyttäri meiningillä, tai menkää porukalla ulos. Valitettavasti on surullisen paljon asuinpaikkoja, joissa ei ole muuta meininkiä kylillä kuin nuhruinen kaljakuppila ongelma tapauksineen ja vanhoinen alkoholisti asiakkaineen. Siinä tapauksessa täytyy käyttää mielikuvitusta, varsinkin pimeänä synkkänä talviaikana. Kaiken karvaiset teemaillat ja niputetut yhteiset synttärit (ei tarvi olla samaa perhettä ei edes ikäluokkaa), muutkin kissanristiäiset nostavat mieltä kummasti. Syökää , pelatkaa tai katselkaa videoita, mutta muistakaa tehdä siitä yhteinen juttu.
p.s ei halpa ole aina huono ratkaisu. Täytyy osata vertailla. Lasten vaatteiden kestävyyksissä on suuria eroja riippuen ostopaikoista. Sen sijaan on sääli jos äiti ei välitä itsestään henkisesti tai ruumiillisesti.
 
Sosuli
oottepa äkkiä lähteny..mulla tyttö puolivuotias ja nyt vasta pystyy edes aatteleen et raskis hoitoon jättää ja ryyppäämään lähteä..enkä siis vieläkään oo menossa mut kohtapuoliin vois alkaa suunnitteleen..
 
vanhus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 23:55 Sosuli kirjoitti:
oottepa äkkiä lähteny..mulla tyttö puolivuotias ja nyt vasta pystyy edes aatteleen et raskis hoitoon jättää ja ryyppäämään lähteä..enkä siis vieläkään oo menossa mut kohtapuoliin vois alkaa suunnitteleen..
Anteeksi että heitän kommentin, mutta kun se näillä nuorila näyttää tämä hauskanpito ryyppäämistä olevan. Aikuinen ihminen, siis vanhempi kokee sen eri tavalla. ei vedä perskännejä siitä ilosta että joskus nokkansa kodin ulkopuolle saa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 08:27 vanhus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 23:55 Sosuli kirjoitti:
oottepa äkkiä lähteny..mulla tyttö puolivuotias ja nyt vasta pystyy edes aatteleen et raskis hoitoon jättää ja ryyppäämään lähteä..enkä siis vieläkään oo menossa mut kohtapuoliin vois alkaa suunnitteleen..
Anteeksi että heitän kommentin, mutta kun se näillä nuorila näyttää tämä hauskanpito ryyppäämistä olevan. Aikuinen ihminen, siis vanhempi kokee sen eri tavalla. ei vedä perskännejä siitä ilosta että joskus nokkansa kodin ulkopuolle saa.
[/quote

perusteleppas toi että nuorilla on ryyppäämistä toi hauskan pito!!
olen 17 vuotias nuori äiti ja tyttöni on 10kk enkä ole tasan tarkkaan missään ryyppäämässä ollut!!
joten ÄLÄ YLEISTÄ!!!
 
epunäiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 08:27 vanhus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 23:55 Sosuli kirjoitti:
oottepa äkkiä lähteny..mulla tyttö puolivuotias ja nyt vasta pystyy edes aatteleen et raskis hoitoon jättää ja ryyppäämään lähteä..enkä siis vieläkään oo menossa mut kohtapuoliin vois alkaa suunnitteleen..
Anteeksi että heitän kommentin, mutta kun se näillä nuorila näyttää tämä hauskanpito ryyppäämistä olevan. Aikuinen ihminen, siis vanhempi kokee sen eri tavalla. ei vedä perskännejä siitä ilosta että joskus nokkansa kodin ulkopuolle saa.
jaahas..vai että ei nämä aikuiset äidit ota perskännejä...kyllä niitä kuule löytyy niitäkin tapauksia. ja ei vältämättä nuoretkaan aina lähe vetämään perskännejä, vaan vaikka leffaan tai ihan vaan rauhassa ruokakauppaan.
 
vanhus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 19:14 epunäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 08:27 vanhus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 23:55 Sosuli kirjoitti:
oottepa äkkiä lähteny..mulla tyttö puolivuotias ja nyt vasta pystyy edes aatteleen et raskis hoitoon jättää ja ryyppäämään lähteä..enkä siis vieläkään oo menossa mut kohtapuoliin vois alkaa suunnitteleen..
Anteeksi että heitän kommentin, mutta kun se näillä nuorila näyttää tämä hauskanpito ryyppäämistä olevan. Aikuinen ihminen, siis vanhempi kokee sen eri tavalla. ei vedä perskännejä siitä ilosta että joskus nokkansa kodin ulkopuolle saa.
jaahas..vai että ei nämä aikuiset äidit ota perskännejä...kyllä niitä kuule löytyy niitäkin tapauksia. ja ei vältämättä nuoretkaan aina lähe vetämään perskännejä, vaan vaikka leffaan tai ihan vaan rauhassa ruokakauppaan.
Harvemmin kyllä näet jonkun 40 v naisihmisen perskännissä tuolla kaupungilla tai edes kotonaan. Mutta katsopas tuota nuorempaa väkeä. en sano että kaikki mutta monet.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 22:06 vanhus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 19:14 epunäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 08:27 vanhus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 23:55 Sosuli kirjoitti:
oottepa äkkiä lähteny..mulla tyttö puolivuotias ja nyt vasta pystyy edes aatteleen et raskis hoitoon jättää ja ryyppäämään lähteä..enkä siis vieläkään oo menossa mut kohtapuoliin vois alkaa suunnitteleen..
Anteeksi että heitän kommentin, mutta kun se näillä nuorila näyttää tämä hauskanpito ryyppäämistä olevan. Aikuinen ihminen, siis vanhempi kokee sen eri tavalla. ei vedä perskännejä siitä ilosta että joskus nokkansa kodin ulkopuolle saa.
jaahas..vai että ei nämä aikuiset äidit ota perskännejä...kyllä niitä kuule löytyy niitäkin tapauksia. ja ei vältämättä nuoretkaan aina lähe vetämään perskännejä, vaan vaikka leffaan tai ihan vaan rauhassa ruokakauppaan.
Harvemmin kyllä näet jonkun 40 v naisihmisen perskännissä tuolla kaupungilla tai edes kotonaan. Mutta katsopas tuota nuorempaa väkeä. en sano että kaikki mutta monet.
minä olen kyllä nähnyt.
ehkä ne eivät silloin juuri ole ollut liikkeellä kun sinä olet ollut!!
ja mitä sitten vaikka nuoria näkyy kännissä?
tottakai niitä näkee nehän elävät nuoruuttansa eikä niillä välttämättä ole lapsia!
ota se huomioon!!
 
olen itsekin nuori ja äitiki samalla ja mulla on joka toinen v.loppu vapaata ja olen yh ja hoidan kaiken..en mä kyllä kotiin jää yksin ja käynkin ystävieni luona ja olen kuskina koska en juo.mutta on sekin pahasta jos selvänä käy?mä itse kyllä satsaan lapsiini jopa liikaaki ja se on hyvä että käy tuulettumassa koska pitäähän olla sosiaalisia kontakteja.
 
äetyli86
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 08:27 vanhus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 23:55 Sosuli kirjoitti:
oottepa äkkiä lähteny..mulla tyttö puolivuotias ja nyt vasta pystyy edes aatteleen et raskis hoitoon jättää ja ryyppäämään lähteä..enkä siis vieläkään oo menossa mut kohtapuoliin vois alkaa suunnitteleen..
Anteeksi että heitän kommentin, mutta kun se näillä nuorila näyttää tämä hauskanpito ryyppäämistä olevan. Aikuinen ihminen, siis vanhempi kokee sen eri tavalla. ei vedä perskännejä siitä ilosta että joskus nokkansa kodin ulkopuolle saa.
voi ei..:)hassuja olette, samalla tavalla te "vanhatki" juopottelette, kunhan vain meitä nuoria taas kiusaatte.eikä sitä perskännejä tarvitse vetää, en ainakaan minä, silleen juo et on hyvä olla..ja voihan sitä muutenki hauskaa tosissaan pitää ku juomalla, näin teen minäkin joskus.no jaksamista kaikille! :wave:
 
mammu09
tyty oli 1v. Mun mielestä on aika outoa jos jättää jo alle puoli vuotiaan yö hoitoon... Kukin tietysti tyylillään, mutta en kyllä itse ikuna niin pientä olisi muiden harteille heittänyt..:/
 
piipuska
on se kumma juttu et jos nuoret äitit käy ulkona niin ne on huonoja äitejä mut jos päälle 30veet käy niin niitä taputetaan selkään ja sanotaan että voi kun hyvä kun otat itsellesi aikaa..itse 23v ja auta armias jos kerran vuodes ukon kans bilettämään mennään niin johan ollaan huonot vanhemmat ja olis kannattanu lapset jättää tekemättä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 22:06 vanhus kirjoitti:
Harvemmin kyllä näet jonkun 40 v naisihmisen perskännissä tuolla kaupungilla tai edes kotonaan. Mutta katsopas tuota nuorempaa väkeä. en sano että kaikki mutta monet.
kyllähän noita nuorempia enemmän baareissa näkyy, mutta ootkos tehny niille gallupin että kuinka monella on tensku kotona?? mulla ainakin on noin joka toinen vapaailta pyhitetty baarireissulle ja joka toinen on nukkumista tai leffaa varten. Ja sen vapaaillan saan noin kerran kuukaudessa, jos meille tulee hoitaja tai poika on isänsä kanssa kotona.
 
Mira86
Meillä poika täyttää maaliskuun puolivälissä 6kk, enkä ole vielä kertaakaan raaskinut jättää hoitoon - en yöksi tai päivälläkään. Tai onhan se sentään kaksi kertaa saanut olla isukin kanssa ihan kahdestaan vajaan tunnin, ensimmäisen kerran kun kävin jälkitarkastuksessa ja toisen kerran kun olin jossain talonyhtiön kokouksessa. Mulla olisi tarkoitus suorittaa nyt keväällä yksi englannin kurssi etälukiossa, että saisin kirjoitettua sen ensi syksynä ja olen miettinyt pääni puhki, että voivoi mun täytyy jättää poitsu 4 kertaa kahdeksi tunniksi jonkun muun hoitoon. :'( ;) Aion varmaan yrittää sen kurssin vetäjän kanssa jotain diiliä siitä, että mun ei tarvitsisi olla niillä lähiopetustunneilla niin kauaa, voitaisiin vain poitsun kanssa käydä hakemassa materiaali ja lähteä käsikkäin kotiin :) .

Joo, tämäkin on tietysti vähän sairasta, ettei voi lastaan hetkeksikään jättää toisten hoiviin.. Tulis vaan niin ikävä. En silti väitä, että olisin parempi äiti, kuin ne jotka jättävät vauvansa hoitoon - jokainen tekee niin kuin itse katsoo hyväksi, tuskin vauva traumatisoituu, jos joutuu olemaan mummin ja ukin tai iskän kanssa yhden illan.
Mulla taustalla tähän eroahdistukseen voi tiedostamattomasti olla sekin, että poitsu syntyi keskosena ja joutui olemaan sairaalassa ensimmäisen kuukautensa. Joka ilta hänet piti jättää sinne, kun ei sinne yöksi voinut jäädä... :'(

Alkoholista vielä. Itse olen juonut överikännit vain kerran ja se riitti. Opin, että kohtuus tekee illasta kaikkein miellyttävimmän. Olen jo luvannut miehelle, että lähden sitten vuoden päästä hänen kanssaan kapakkakierrokselle Kallion (Hki) baareihin, kun poika ei enää syö tissiä ja tajuaa jo vähän enemmän elämästä. Nyt on juuri alkaneet ne vierastusvaiheet, niin ettei voisi hoitoon jättämistä edes kuvitella.. Eikä kyllä huvitakkaan.
 

Yhteistyössä