ulkomaalaisten vaimot hoi!

  • Viestiketjun aloittaja jose
  • Ensimmäinen viesti
Puhun suomea tyttarellemme ja mieheni englantia. Koska olen paivat kotona neidin kanssa,niin suomi on vahvempi. Kieltaminenkin onnistuu paremmin suomeksi! Mieheni kun sanoi "NO",ei oikein tehonnut...mutta kun mieheni sanoi "EI",neiti teki tayskaannoksen ja ei koskenut minne aikosi :D
 
Gloria Mundi
Amerikkalainen mies ja USAssa asutaan. Tavattiin vuonna 85 eli on siita jo jonkin aikaa. Ensi vuonna tulee 20 vuotta avioliittoa tayteen. Lapsia 4. Paljon on muuteltu paikasta toiseen tassa vuosien aikana; nyt tassa osavaltiossa vahan paalle 6 vuotta mutta kovasti jo polttelee etta jonnekin tasta pitais taas,,,,

ja englantia puhutaan meilla. Suomen kielen kavi vahan niin ja nain siina vaiheessa kun lapset menivat kouluun ja tuli kaverin sun muut kuvaan.
 
:wave: Ulkomaalaisen vaimona 4 vuotta :heart:
Helsingissä tavattiin 2vkoa miehen Suomeen saapumisen jälkeen ja siitä paikasta alettiin seurustella. Mies puhuu lapsille englantia.
Meillä lapset 3v5kk, 1v2kk ja kolmannen la 28.12.
 
mulla on mies kurdistan, iraq.. oltu yhessä 4v ja lapset 2v ja 2kk. herra on ollu suomes 6v mut sen vanhemmat jo yli 10.. perheen yhistämisel tuli suomeen...

nii ja meil puhutaan ihan suomea... tahtoisin lapset oppis kurdinkin, mut itse en sitä osaa ja mies puhuu niille pääasiassa suomea, niin aika heikosti oppivat... poika 2v3kk puhuu joitain sanoja ja ymmärtää jonkin verran, mut ei mainittavasti kuitenkaan...

tapasimme samas työpaikassa. mies oli vasta muuttanut etelä-suomesta tänne pohjoseen töihin.
 
AnniHelena
Mulla on irkkumies (olikohan ainoa tässä ketjussa?)

Tavattiin reilut 9 v. sitten baarissa Briteissä (olin siellä 4v. töissä). Nykyisin asutaan Suomessa ja on poika, 1v. 8kk.
 

Yhteistyössä