ulkomaalaisten vaimot hoi!

  • Viestiketjun aloittaja jose
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Aika paljon afrikasta tai turkista puolisoita? eikö euroopan miehet niin innosta?
ihmettele rauhassa vaan..kuulepas kun se vaan on niin,että jos rakastuu,niin ei sillon oo mitään väliä mistäpäin puoliso on..vai haittaako se sua jotenkin?

 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Aika paljon afrikasta tai turkista puolisoita? eikö euroopan miehet niin innosta?
Innostaa nekin :D mutta se oikea sattui kävelemään vastaan kun asuin ja tein töitä nimenomaan Turkissa enkä missään Keski-Euroopassa tms.
Ja sanottakoon vielä se, että lähtiessäni Turkkiin olin avoliitossa ja kihloissa suomalaisen miehen kanssa, ja sillä mielellä että en kyllä koske ainoaankaan miehenpuolikkaaseen siellä, vaan teen työni ja vietän vapaa-aikani naisseurassa ja sillä hyvä. Kun isäni vei minut linja-autoasemalle lähtiessäni reissuun, hän heitti vitsinä että "älä sit tuu turkkilaisen vaimona takaisin" ja sanoin että ei oo pelkoa semmoisesta. Kuuluisat viimeiset sanat :LOL:.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Onkohan meille kerhoa? Oisko tarvetta? ; )
joo ois ihan kiva semmonen monikulttuurinen kerho,missä vois puhua ilman ulkopuolisten viisasteluja.. =)
Meistä ulkosuomalaisista on useamalla mitta täysi tuota viisastelua. ajatteleeko ne meitä muka jotenkin leuhkina vai eikö me vaan kuuluta ns. sisäpiiriin. Tee vaikka minkälaisia aloituksia niin kukaan ei kyllä varmasti vastaile jos ei ole itse ulkosuomalainen.
Onko meissä joku tauti joka tartuu palstailun välityksellä??
se on sitä suvaitsemattomuutta..kaipa ne sit luulee olevansa jotenkin parempia ihmisiä?mun mielestä se on rikkautta,kun saa tutustua uusiin kulttuureihin ja ihmisiin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Onkohan meille kerhoa? Oisko tarvetta? ; )
joo ois ihan kiva semmonen monikulttuurinen kerho,missä vois puhua ilman ulkopuolisten viisasteluja.. =)
Meistä ulkosuomalaisista on useamalla mitta täysi tuota viisastelua. ajatteleeko ne meitä muka jotenkin leuhkina vai eikö me vaan kuuluta ns. sisäpiiriin. Tee vaikka minkälaisia aloituksia niin kukaan ei kyllä varmasti vastaile jos ei ole itse ulkosuomalainen.
Onko meissä joku tauti joka tartuu palstailun välityksellä??
Tata on hyva peesata :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Onkohan meille kerhoa? Oisko tarvetta? ; )
joo ois ihan kiva semmonen monikulttuurinen kerho,missä vois puhua ilman ulkopuolisten viisasteluja.. =)
Meistä ulkosuomalaisista on useamalla mitta täysi tuota viisastelua. ajatteleeko ne meitä muka jotenkin leuhkina vai eikö me vaan kuuluta ns. sisäpiiriin. Tee vaikka minkälaisia aloituksia niin kukaan ei kyllä varmasti vastaile jos ei ole itse ulkosuomalainen.
Onko meissä joku tauti joka tartuu palstailun välityksellä??
se on sitä suvaitsemattomuutta..kaipa ne sit luulee olevansa jotenkin parempia ihmisiä?mun mielestä se on rikkautta,kun saa tutustua uusiin kulttuureihin ja ihmisiin.
Aivan. minusta se on kanssa rikkautta. Oppii suvaitsevammaksi muita ihmisiä kohtaa ja ymmärtämään miksi eri kulttureissa käyttäydytään erilailla ilman että ne pitää leimata saman tien joksikin ihan muuksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mihinkähän kerhoon me kuuluttais kun ollaan molemmat suomalaisia kyllä mutta vuosien asuminen maailmalla muuttanut meitä jo sen verran, ettei enää tunneta itseämme niin suomalaisiksi...

sama taalla , olemme v -91 lahteneet ekan kerran maailmalle ja sen jalkeen muutama Suomen vuosi. Olen kylla taysin sydammeltani suomalainen, ehka enemman kuin koskaan. Mutta vuodet maailmalla ovat muuttaneet meita todella paljon. Olen kasvanut henkisesti ihan alyttoman paljon. Ja huomannut sen, etta saman asian voi tehda miljoonalla tavalla ja silti lopputulos on suurinpiirtein sama. Suosittelen kaikille lahtoa ulkomaille, kenella vaan mahdollisuus
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
sama taalla , olemme v -91 lahteneet ekan kerran maailmalle ja sen jalkeen muutama Suomen vuosi. Olen kylla taysin sydammeltani suomalainen, ehka enemman kuin koskaan. Mutta vuodet maailmalla ovat muuttaneet meita todella paljon. Olen kasvanut henkisesti ihan alyttoman paljon. Ja huomannut sen, etta saman asian voi tehda miljoonalla tavalla ja silti lopputulos on suurinpiirtein sama. Suosittelen kaikille lahtoa ulkomaille, kenella vaan mahdollisuus
Kyllä täytyy myöntää, että arvot ovat muuttuneet täállä ulkomailla asuessa. Ja suomalaisuutta on oppinut arvostamaan aivan eri kantilta, eli kaikki ei ole niin yksinkertaista kuin kuvitellaan.
 
Itse olen "kateellinen"niille joilla on mahdollisuus lähteä ulkomaille..
Ja mun mielestä jokainen kansalaisuus on rikkaus.

Itse toivoin,että saisin edes vuoden viettää ulkomailla,mutta nyt sen haaveen saan haudata aina tuonne hamaan tulevaisuuteen asti..
Mutta aijon toteuttaa sen vielä.

Ja itse tykkään keskustella ulkosuomalaisten kanssa heidän kokemuksistaan ja näkemyksistään.

Ja jos niiltä jotain tarttuu on kytö muuttaa pois edes vuodeksi suomesta.. :D
 
vieras
En oo ulkomaalaisen vaimo mutta melkein koko "värisuora" on tullut kokeiltua, keltainen vielä puuttuu.
Enkä nyt si tiiä oliko siinä taidossa eroa oli sitten minkä värinen vaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Jotta kuka ois niin reipas,että perustaisi kerhon meille? :D siihen vois liittyä ulkomailla asuvat ja ulkomaalaisten kanssa avo/avioliitossa olevat :whistle:
Pistä kerho hauksi ulkomailla asuvat ja jätä hakemus. Meitä on siellä 18 äiskää juttelemassa. Eiköhän ulkomaisen parin omaavatkin ole tervetulleita. Ainakin minun mielestä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En oo ulkomaalaisen vaimo mutta melkein koko "värisuora" on tullut kokeiltua, keltainen vielä puuttuu.
Enkä nyt si tiiä oliko siinä taidossa eroa oli sitten minkä värinen vaan
Niin, niistä taidoistahan tässä nimenomaan onkin kyse :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Jotta kuka ois niin reipas,että perustaisi kerhon meille? :D siihen vois liittyä ulkomailla asuvat ja ulkomaalaisten kanssa avo/avioliitossa olevat :whistle:
Pistä kerho hauksi ulkomailla asuvat ja jätä hakemus. Meitä on siellä 18 äiskää juttelemassa. Eiköhän ulkomaisen parin omaavatkin ole tervetulleita. Ainakin minun mielestä.
ok,täytyypä laittaa hakemusta joku pvä..kiitos :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Jotta kuka ois niin reipas,että perustaisi kerhon meille? :D siihen vois liittyä ulkomailla asuvat ja ulkomaalaisten kanssa avo/avioliitossa olevat :whistle:
Pistä kerho hauksi ulkomailla asuvat ja jätä hakemus. Meitä on siellä 18 äiskää juttelemassa. Eiköhän ulkomaisen parin omaavatkin ole tervetulleita. Ainakin minun mielestä.
Tottakai on tervetulleita kaikki kenella siteita "ulkomaille". Siellahan minakin keskustelen :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Itse olen "kateellinen"niille joilla on mahdollisuus lähteä ulkomaille..
Ja mun mielestä jokainen kansalaisuus on rikkaus.

Itse toivoin,että saisin edes vuoden viettää ulkomailla,mutta nyt sen haaveen saan haudata aina tuonne hamaan tulevaisuuteen asti..
Mutta aijon toteuttaa sen vielä.

Ja itse tykkään keskustella ulkosuomalaisten kanssa heidän kokemuksistaan ja näkemyksistään.

Ja jos niiltä jotain tarttuu on kytö muuttaa pois edes vuodeksi suomesta.. :D
Itse lähdin suomesta 25 vuotiaana. Tutustuin Turkissa pariin purjehtijaan ja he saivat minut puhuttua Atlantin ylitse purjetimisesta. Maita ja saaria on tullut koluttua enkä ole katunut päiväkään. Nyt tosin olen asunut Espanjassa 9 vuotta, mutta silti en ole kyllästynyt kuuntelemaan tai luukemaan tarinoita muista maista. Kaipa tämä on sellanen sammumaton jano.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Onkohan meille kerhoa? Oisko tarvetta? ; )
joo ois ihan kiva semmonen monikulttuurinen kerho,missä vois puhua ilman ulkopuolisten viisasteluja.. =)
Meistä ulkosuomalaisista on useamalla mitta täysi tuota viisastelua. ajatteleeko ne meitä muka jotenkin leuhkina vai eikö me vaan kuuluta ns. sisäpiiriin. Tee vaikka minkälaisia aloituksia niin kukaan ei kyllä varmasti vastaile jos ei ole itse ulkosuomalainen.
Onko meissä joku tauti joka tartuu palstailun välityksellä??
Tata on hyva peesata :wave:
Minusta taas tuntuu, että sain paljon enemmän vastauksia silloin kun olin ulkosuomalainen. Tuli paljon useammin yy:tä, ja muutenkin oltiin kiinnostuneempia. Nyt kun olen taas "normisuomalainen", kukaan ei ole kiinostunut aloituksistani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Onkohan meille kerhoa? Oisko tarvetta? ; )
joo ois ihan kiva semmonen monikulttuurinen kerho,missä vois puhua ilman ulkopuolisten viisasteluja.. =)
Meistä ulkosuomalaisista on useamalla mitta täysi tuota viisastelua. ajatteleeko ne meitä muka jotenkin leuhkina vai eikö me vaan kuuluta ns. sisäpiiriin. Tee vaikka minkälaisia aloituksia niin kukaan ei kyllä varmasti vastaile jos ei ole itse ulkosuomalainen.
Onko meissä joku tauti joka tartuu palstailun välityksellä??
Tata on hyva peesata :wave:
Minusta taas tuntuu, että sain paljon enemmän vastauksia silloin kun olin ulkosuomalainen. Tuli paljon useammin yy:tä, ja muutenkin oltiin kiinnostuneempia. Nyt kun olen taas "normisuomalainen", kukaan ei ole kiinostunut aloituksistani.
Mulla on taas ihan päinvastasia kokemuksia. ulkosuomalaisten aloituksiin vastailee nykyään vaan ulkosuomalaiset. Minusta on kiva lukea mitä maailman on tapahtunut vaikka ne sitten olisi niitä ihan arkipäiväisiä juttuja
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Onkohan meille kerhoa? Oisko tarvetta? ; )
joo ois ihan kiva semmonen monikulttuurinen kerho,missä vois puhua ilman ulkopuolisten viisasteluja.. =)
Meistä ulkosuomalaisista on useamalla mitta täysi tuota viisastelua. ajatteleeko ne meitä muka jotenkin leuhkina vai eikö me vaan kuuluta ns. sisäpiiriin. Tee vaikka minkälaisia aloituksia niin kukaan ei kyllä varmasti vastaile jos ei ole itse ulkosuomalainen.
Onko meissä joku tauti joka tartuu palstailun välityksellä??
Tata on hyva peesata :wave:
Minusta taas tuntuu, että sain paljon enemmän vastauksia silloin kun olin ulkosuomalainen. Tuli paljon useammin yy:tä, ja muutenkin oltiin kiinnostuneempia. Nyt kun olen taas "normisuomalainen", kukaan ei ole kiinostunut aloituksistani.
Ma olen taas ihan eri mielta :wave:


 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Ma olen taas ihan eri mielta :wave:
Joo, voihan mulla vaikuttaa, että olin silloin itse paljon aktiivisempi palstailija, ja ehkä silloin oli vähemmän aktiivipalstailijoita, eli silloin kaikki tunsi paremmin toisensa, kun nyt tuntuu että suurin osa hukkuu isoon massaan, minä mukaanlukien. ELi ehkä oikeasti sillä ei ole merkitystä että olinko vai enkö ollut ulkosuomalainen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Jotta kuka ois niin reipas,että perustaisi kerhon meille? :D siihen vois liittyä ulkomailla asuvat ja ulkomaalaisten kanssa avo/avioliitossa olevat :whistle:
Pistä kerho hauksi ulkomailla asuvat ja jätä hakemus. Meitä on siellä 18 äiskää juttelemassa. Eiköhän ulkomaisen parin omaavatkin ole tervetulleita. Ainakin minun mielestä.
Tottakai on tervetulleita kaikki kenella siteita "ulkomaille". Siellahan minakin keskustelen :wave:
Mina myos :wave: Tervetuoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
No,mun alotuksiin harvemmin vastataan kans :snotty: ja usein mun vastaus on vika muissa alotuksissa :eek: Yv:tä saan säännöllisesti yhdeltä äidiltä =)
tuntuu olevan ihan sama täällä eli, kun vastaan johonkin aloitukseen ei sinne enään jälkeeni tule vastailemaan. Tai ainakin tällä mitäs nyt? palstalla
 

Yhteistyössä