"Ukrainan sota, päivä 371: Lukašenka vieraili Kiinassa, sodassa kuollut enemmän venäläissotilaita kuin 2. maailmansodassa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En näe asiaa ihan noin yksinkertaisena.
Ei sinne Natoon noin vain mennä, vaikka sisään piti päästä heittämällä. Ei voida varmuudella sanoa liittyykö Suomi täysmääräiseksi Naton jäseneksi vai ei. Jos ei niin emme saa Natosta suojaa, mutta tarjoamme kuitenkin Usalle alustan hillua. Ja, vaikka meidät otettaisi Naton täysjäseneksi niin satavarmasti emme apua saa tarpeen tullen siltikään ja olemme kuitenkin edelleen vain alusta jota voi käyttää hyväksi. Kuten Ukraina nyt.

En pidä luentoa asiasta, koska asiasta voisi kirjoittaa kirjan. Lisäksi tiedän, että mielipiteemme eroavat joten ehkä väittely on turha.
Olen tuonut esiin mitä mieltä asioista olen ja ne käännetään niin että olen Venäjän puolella. Totuus on kuitenkin se, että olen nimenomaan Suomen puolella ja eri mieltä joidenkin kanssa siitä miten Suomessa saadaan pidettyä rauhaa yllä.
ei ole kiellettyä olla väärässä

Yksinkertaistettuna niin, että pidän pääosin sinun lähteitä yhtä luotettavina kuin MV-lehteä ja Bäckmania. Olen molempia tahoja kyllä seurannut ihan tarpeeksi ja tullut siihen tulokseen, että niiden arvo on nolla. Tai negatiivinen.

Jos mä valitsen jonkun yrituksen, jonka kanssa teen yhteistyötä, niin se pitää täytää kaikki kriteerit. Sama tietyssä mielessä koskee mediaa.

No joskus kriteerit voivat olla liian korkeat ja tarjolla ei ole mitään. Sitten pitäö luottaa parhaaseen mahdolliseen tietoon.

Ja miljoonannen kerran voin todeta, että en suhtaudu kritiikittömästi esim. Yleen ja Hesariin. Enkä USA:han. Mutta kaikki nämä tahot ovat aivan eri tasolla kuin verrokit.

Mutta nyt täytyy mennä kasvattamaan bruttokansantuotetta kun satamatkin aukesivat.
Erikoista.
Eihän Mv-lehteä ole enää edes olemassa.
Miten Bäckman liittyy minun kirjoituksiini?

Tämä nykymedian purkaminen väittelyksi on aikaa vievää hommaa, mutta pääpiirteittäin muutama kohta:
- liian monet tärkeät kysymykset jäävät kysymättä ja silloin vastaukset etsitään muualta kuin valtamediasta
- liian moni on lähtökohtaisesti eri linjoilla valtamedian ideologian/agendan kanssa
- luotettavan ja vastuullisen, kansalaisten itse maksaman, uutismedian määritelmä ei toteudu neutraalina tiedonvälittäjänä
- media ei aja kansalaisten etua, valtamedia ei ole riittävällä tasolla vallan vahtikoira

Täällä ollaan myös jo sorvin ääressä, hyvää työpäivää!👍

En näe asiaa ihan noin yksinkertaisena.
Ei sinne Natoon noin vain mennä, vaikka sisään piti päästä heittämällä. Ei voida varmuudella sanoa liittyykö Suomi täysmääräiseksi Naton jäseneksi vai ei. Jos ei niin emme saa Natosta suojaa, mutta tarjoamme kuitenkin Usalle alustan hillua. Ja, vaikka meidät otettaisi Naton täysjäseneksi niin satavarmasti emme apua saa tarpeen tullen siltikään ja olemme kuitenkin edelleen vain alusta jota voi käyttää hyväksi. Kuten Ukraina nyt.

En pidä luentoa asiasta, koska asiasta voisi kirjoittaa kirjan. Lisäksi tiedän, että mielipiteemme eroavat joten ehkä väittely on turha.
Olen tuonut esiin mitä mieltä asioista olen ja ne käännetään niin että olen Venäjän puolella. Totuus on kuitenkin se, että olen nimenomaan Suomen puolella ja eri mieltä joidenkin kanssa siitä miten Suomessa saadaan pidettyä rauhaa yllä.

Yhden asian voin sinulle vannoa: Suomi on Natossa vuoden 2023 aikana.

Toki Putkonen/Bäckman (eivät taida olla enää kavereita) voivat liittymisen jälkeenkin väittää toista.

Minkä sinä näkisit Suomen kannalta parhaana ratkaisuna Ukrainan tilanteeseen. Ja älä sano "rauha", vaan millainen rauha?

Itse näen, että kyse ei ole Ukrainan tilanteesta vaan Venäjän tilanteesta. Ja paras ratkaisu Suomelle, lännelle ja kenties loppujen lopuksi Venäjän kansalle olisi se, että ainakin Putinista päästäisiin eroon. Ja sitten uusi yritys siellä rakentaa jotain uutta, omannäköistä kuviota, joka ei olisi niin suuri uhka muulle maailmalle.

Minun näkemyksen mukaan Venäjä ja sen erinäiset muodot on ollut suurin uhka maailmanrauhalle viimeistään vuodesta 40-luvun lopulta kun saivat kopioversion ydinpommista aikaan. Olet varmaan tästä taas eri mieltä. Eli kaipaatko tätä kylmän sodan mukavaa kaksinapaista maailmaa?

• Tykkää
Reactions: ruuttis
tämä kohta korjaantuu kun maahan saadaan porvarihallitus
Se olisikin hyvä. Kokoomus on avoimena perse pystyssä Bryssälle ja Ellu lupas tuhansia lasteja lisää mamuja Suomeen. Saataisi entistäkin irvokkaammat orjatyömarkkinat. Kokoomusta ei myöskään kiinnosta kotimainen ruoantuotanto, ilmeisesti ruokariippuvuittakin haetaan?

Harmi vain, että nuo kaikki ovat valtamediankin agendalla.

Se olisikin hyvä. Kokoomus on avoimena perse pystyssä Bryssälle ja Ellu lupas tuhansia lasteja lisää mamuja Suomeen. Saataisi entistäkin irvokkaammat orjatyömarkkinat. Kokoomusta ei myöskään kiinnosta kotimainen ruoantuotanto, ilmeisesti ruokariippuvuittakin haetaan?

Harmi vain, että nuo kaikki ovat valtamediankin agendalla.
maatalous on jo kymmeniä vuosia ollut täysin riippuvainen kansainvälisestä kaupasta

lannoitteet, koneet ja polttoaineet on kaikki tuontitavaraa

määrät on niin pieniä että ei ne riitä mihinkään

rattorit ehkä kasataan Suomessa mutta osat on pitkälti tuontitavaraa

Olis kyllä kiva tietää, että millaista omavaraisuuden tasoa havitellaan. Ja millä elintason tippumisen hinnalla.

Luulen, että paluu edes 80-luvun tason omavaraisuuteen olisi aika hintavaa. Jäisi nämä vihreän siirtymän hintalaput toiseksi kirkkaasti.

Realistisempaa olisi tietenkin se, että isompi osa kaikesta tehtäisiin lähempänä: EU lähinnä. Venäjään ja Kiinaan ei ole luottaminen.

Mutta jos et pysty tunnustumaan, että MV-lehti oli valemedia kuten on sen seuraaja UMV-lehti, niin sitten keskustelu on hedelmätöntä.
Tästä olen kyllä eri mieltä. MV-lehti ei ollut yleisesti ottaen ja absoluuttisesti valemedia. Varmaan 80-prosenttia sen kaikísta julkaisuista oli suoraan kopioitu valtamediasta! Sitten niihin oli lisätty joku vitsikuva tai somekommentti tyyliin katsokaa nyt tätäkin tai Onko tässä mitään järkeä? Miksi vasemmisto haluaa tuhota Suomen?. Sekö niistä valtamedian uutisista teki valeuutisia?

No faktantarkastajien mukaan kyllä. Siellähän sitten tarkasteltiin juuri tuollaisia vasemmisto haluaa tuhota Suomen-heittoja ja todettiin ettei yhdenkään puolueen ohjelmassa ajeta Suomen tuhoamista eli kyseessä on valeuutinen. Näin se kuule meni.

Ja sitten myöhemmin tuomio tuli juuri tekijänoikeusloukkauksista ja perusteena oli mm. mainostulojen saamatta jääminen kun ihmiset eivät enää halunneet tilata hesaria kun lukivat samat jutut (siis valeuutiset?) MV-lehdestä.

Tämä Uusi MV-lehti UMV sen sijaan on alusta alkaen ja avoimesti ollut puhdas valemedia. Sitä pyörittää tunnetusti ja avoimesti Janus Putkonen, joka on samaten tunnetusti ja avoimesti propagandan ammattilainen ja Venäjän rahoittama mediatoimija, jolla on välillä ollut jopa puolivirallinen status Donetskissa (mikä ei ollut avoimesti tunnettua, mutta paljastui tiedustelun kautta).

UMV ei ole sama asia kuin MV-lehti. Ihan niin kuin valemediakentän uudella tulokkaalla Tampereen Sanomilla ei ole mitään tekemistä vuonna 1866 perustetun Tampereen Sanomien kanssa. UMV yritti ja mainiosti onnistuikin siinä, että se sai aika monta MV-lehden lukijaa kusetettua jatkamaan UMV:n seuraamista. Meillä ei tietenkään ole tietoa miten kävimäärät sivustolla ovat kehittyneet eli kuinka monta näistä onnistuttiin lopulta aivopesemään venäjämielisiksi, mutta päätellen siitä miten vähän UMV:hen viitataan nykyään, tuskin kovin moni sitä enää seuraa.

MV-lehden lukijakunta oli kuitenkin pohjimmiltaan isänmaallista ja heidän kääntämisensä putinisteiksi ei välttämättä ole kovin helppoa, jos medialukutaitoa yhtään löytyy. Lähinnä siihen sortuvat ne, joilta medialukutaitoa ei löydy eli nämä joille totuus ylipäätään on subjektiivinen kokemus ja mielipideasia ja valtamedia on automaattisesti aina väärässä ja silloinkaan kun ei ole, kyseessä on joku salaliitto ja kuunatsien mediatemppu.

Olis kyllä kiva tietää, että millaista omavaraisuuden tasoa havitellaan. Ja millä elintason tippumisen hinnalla.

Luulen, että paluu edes 80-luvun tason omavaraisuuteen olisi aika hintavaa. Jäisi nämä vihreän siirtymän hintalaput toiseksi kirkkaasti.

Realistisempaa olisi tietenkin se, että isompi osa kaikesta tehtäisiin lähempänä: EU lähinnä. Venäjään ja Kiinaan ei ole luottaminen.
80-luku oli Suomen parasta aikaa: valtio velaton ja kaikilla halukkailla oli töitä.

Toista se on nyt kun kuulutaan Euroopan unioniin.

Toki Putkonen/Bäckman (eivät taida olla enää kavereita) voivat liittymisen jälkeenkin väittää toista.

Minkä sinä näkisit Suomen kannalta parhaana ratkaisuna Ukrainan tilanteeseen. Ja älä sano "rauha", vaan millainen rauha?

Itse näen, että kyse ei ole Ukrainan tilanteesta vaan Venäjän tilanteesta. Ja paras ratkaisu Suomelle, lännelle ja kenties loppujen lopuksi Venäjän kansalle olisi se, että ainakin Putinista päästäisiin eroon. Ja sitten uusi yritys siellä rakentaa jotain uutta, omannäköistä kuviota, joka ei olisi niin suuri uhka muulle maailmalle.

Minun näkemyksen mukaan Venäjä ja sen erinäiset muodot on ollut suurin uhka maailmanrauhalle viimeistään vuodesta 40-luvun lopulta kun saivat kopioversion ydinpommista aikaan. Olet varmaan tästä taas eri mieltä. Eli kaipaatko tätä kylmän sodan mukavaa kaksinapaista maailmaa?
Näkisin, että tästä asiasta päättää Turkki, et sinä. Turkki on Naton toiseksi suurin resurssi.
Tämä onkin sitten vähän kimurantimpi kuvio, josta voisi jälleen kirjoittaa ummet ja lammet.
Turkki voisi rsim. ajella vaikka kaksilla rattailla hyötyen, sekä idän, että lännen hedelmistä. Jos valinta pitäisi tehdä niin kumman Turkki valitsisi….konservatiivisena maana….?

Pitäisikö sinun mielestä Natoa tarkastella myös kriittisesti? Näetkö Natossa huonoa? Mitä mieltä olet Naton toiminnasta ja onko Natossa mielestäsi kyseenalaisia mahdollisia tulevia kumppaneita?

En ymmärrä miten Putkonen ja Bäckman liittyvät tähän keskusteluun.

Itse näen asian niin, että lokaatiollemme emme mitään voi. Olemme Venäjän naapurimaa. Olemme pitäneet tässä paikassamme rauhaa yllä vuosikymmenet, idän ja lännen välissä.
Olemme tehneet onnistuneesti Venäjän kanssa kauppaa vuosikymmenet. Venäjä on hyödyttänyt Suomea todella paljon. Väitteet siitä, että Venöjä on uhannut meitä kaikki menneet rauhan vuodet ovat ihan höpöä joita selitellään joillain ilmatilaloukkauksilla tms. Kai ihmiset ymmärtävät sen, että suomalaisetkin harrastavat samaa, ja tätä nyt tapahtuu kaikilla mailla.
Kulttuurierot ovat kovia ja kulttuurista tietämättömät, esim. liian kokemattomat kauppiaat eivät välttämättä pärjää Venäjän kaupassa. Venäjä on meille vaikea, mutta jotta minkä tahansa asiakkaan kanssa saa kaupat lyötyä lukkoon, niin parhaiten se onnistuu kun tunnet asiakkaasi ja hänen todelliset tarpeensa. Meillä tulisi olla halua ymmärtää paremmin Venäjää ja venäläisiä.
Valtataistelut maailmassa aiheuttavat Suomelle todella kurjia oloja ja vetävät meidät lopulta mukaan sotiin mihin emme kuulu! Suomen kannalta parhaana olisin nähnyt pyrkimyksen pitää Suomi itsenäisenä. Tämä ei valitettavasti ole toteutunut. Suomen tulisi tehdä jatkossa Suomen itsenäisyyttä tukevia päätöksiä, me emme halua olla suurvaltojen geopoliittinen pelinappula.
Ukrainankaan ei olisi kannattanut alkaa Usan pelinappulaksi. Usa &co teki vuosia roiston töitä Ukrainassa lietsoen russofobiaa ja maalaillen Ukrainalle unelmia rahasta jota tulee ovista ja ikkunoista kun Ukraina liittyy EU:iin ja rikastuu kuten baltian maat, Suomen kurjistuessa ja velkaantuessa entisestään.
Vuodet 2021–2027 käsittävällä budjettikaudella Suomi maksaa EU:in kassaan yli 6 miljardia enemmän kuin se sieltä saa. Hyvä esimerkki kunnon parasiitista on Viro. Viron valtion velka ennen koronakriisiä oli kolmisen miljardia - Suomella on yli sata miljardia euroa velkaa.
Vuosina 2021−2027 Viron euromääräinen nettosaanti kasvaa huomattavasti, melkein kolmanneksella, ja on 5,9 miljardia euroa eli noin miljardi per vuosi. Viro saa siis EU:sta yhtä paljon kuin Suomi sinne maksaa.
Viro sai EU:n koronarahastosta 1,55 miljardia euroa. Suomi sen sijaan joutui maksamaan koronaelvytysrahastoon 3,4 miljardia euroa enemmän kuin mitä se sieltä saa.

Montako parasiittia vielä kykenemme elättämään? Ei, en toivo, että Ukraina liittyy parasiittilaumaan imemään meiltä yhtään enempää rahaa.
Miksi keskitymme täällä kiristämään vöitä ja kurjistamaan suomalaisia entisestään, eikö meidän tulisi mielummin alkaa suhtautumaan kriittisemmin EU:in toimintaan ja tehdä päätöksiä mitkä toisivat etuja suomalaisille. Meillä on paljon huono-osaisia suomalaisia ja kovasti työtä tekeviä suomalaisia, jotka ovat ansainneet päättäjät joiden päätökset tuovat hyvää suomalaisille. Ei nykyisen kaltaisia päättäjiä jotka ovat mielummin valmiita kritisoimaan ja kurjistamaan suomen kansalaisia kuin verenimijä EU:a.
Tämä siis erään laisena esimerkkinä sille, että Suomen toiminta monikansallisissa organisaatioissa ei toimi. Suomen edustajat eivät toimi suomalaisten hyväksi. Suomi tuskin osaisi pitää suomalaisten puolia myöskään Natossa. Samalla lailla se suomalaisten etu unohdettaisi Natossakin. Meillä on paljon annettavaa Natolle, mutta annamme sitä tälläkin hetkellä lähes ilmaiseksi pois. Jotakin vinkkejä saattaa tipahdella strategioista, mutta onko todellisuudessa väärti?

Olemme samaa mieltä Putinista/Venäjän johdosta. Uusi alku saattaa vaatia uudet ihmiset. Mutta myös Suomeen tarvitaan uutta verta johtajistoon. Tarvitsemme päättäjiä jotka ajavat suomalaisten etuja.
Globalistina toki ajattelet suoraan koko maailmaa, minä toivoisin, että harjoiteltaisi nyt edes pärjäämään kahdenvälisessä yhteistyössä toisen maan kanssa. Tehtävää on jo siinäkin kun ottaa huomioon Suomen huonon menestyksen lähes kaikissa kaupoissa. Kovasti näitäkin kauppoja kuitenkin aina hehkutetaan, vaikka ovat olleet Suomea ja suomalaisia vahingoittavia. Joskus harvoin kirjoitetaan sentään että nyt ei ollut priimat kaupat, mutta selvittiin pienellä tappiolla/vähimmän haitan mukaan. Todellisuudessa tappiot olivat erittäin mittavia joka tapauksessa, mutta siitä ei puhuta sen enempää, eikä syitä huonoihin kauppihin perata, annataan puolen miljoonan bonukset huonoille johtajille ja se oli siinä.

Ukrainan rauha rakennetaan niin, että Venäjä saa turvatakuita niin paljon kuin viitsii pyytää ja Venäjä otetaan jatkossa huomioon kaikissa pöydissä. Russofobian levittämiselle tehdään loppu. Itä-Ukrainalle myönnetään itsenäisyys, se tekee kauppaa molempien maiden kanssa. Venäjä ei voi ottaa maa-alaa Ukrainasta noin. Venäjä yhdessä Usan/Nato/CIA tms. kanssa maksaa Ukrainalle sotakorvaukset. Usa/Nato/CIA tms. lisäksi korvaa Euroopalle jotenkin aiheuttamansa vahingot. Usa/Nato/CIA tms. luikkii takaisin sinne mistä tulikin ja osaa hävetä tekojaan. Yksi maailman vaikutusvaltaisimmista maista ja organisaatioista eivät voi toimia tavalla jolla ovat nyt toimineet.
Diplomatiasta ja rauhasta tehdään prioriteetti. Ehkä tulevaisuudessa suurvallat tulisi hajoittaa?

Noniin, olet ollut niin kovin kiinnostunut mieleni maailmasta niin sait oikein extraa!😁 Tähän meni puolet lounashetkestä, mutta olin yksin syömässä niin mitäpä tuosta.

Viimeksi muokattu:
maatalous on jo kymmeniä vuosia ollut täysin riippuvainen kansainvälisestä kaupasta

lannoitteet, koneet ja polttoaineet on kaikki tuontitavaraa
Ei me voida alkaa riippuvaiseksi ruasta, se nyt on melko selvä asia.

Puhdas kotimainen ravinto on prioriteetti.

Meillä on kuule jopa kvanttitietokone
luulen, että kykenemme melko moneen.
Kyse on jälleen kerran päättäjistä jotka priorisoivat asioita todella kummallisesti. Mutta isoin huoli on kansalaisista jotka eivät kyseenalaista.

Kyllä Putinista joskus aika jättää.
En jaksa enää lukea Lispetin kilometrien pituisia ritirampsuja..
Saas nähdä miten Euroviisuedustaja Käärijän suosiolle käy Sofi Oksasen kirjoituksen jälkeen.
Luulisi pakotteiden koskevan myös nettikirjoituksia. Tyhmyydestä sakoitetaan.

Kyllä Putinista joskus aika jättää.
En jaksa enää lukea Lispetin kilometrien pituisia ritirampsuja..
Saas nähdä miten Euroviisuedustaja Käärijän suosiolle käy Sofi Oksasen kirjoituksen jälkeen.
Luulisi pakotteiden koskevan myös nettikirjoituksia. Tyhmyydestä sakoitetaan.
Mikä auktoriteetti Sofi on? Entä jos Kääriä vastaan tämän kaltaisella jutulla?
"Kauheinta on että Sofi Oksanen uskoo jo itsekkin kirjoittaaneena “Puhdistuksen” yksin. Oksanen ei mainitse missään, eikä koskaan Imbi Pajun osuutta kirjaan. Alkuun he olivat yhdessä tekemässä aiheesta kuunnelmaa.
Sen jälkeen Mika Myllyahoa teki materiaalia dramatisoiden siitä näytelmän. Mutta Imbikö ei tehnyt mitään, vaikka kaikki kirjassa olevat vanhemman ajan muistelmat ovat Imbin materiaalia. Kustantajastakin oli seksikkäämpää, että Gootti ja myös bi-seksuaalisuuttaan maineensa kantimiksi tarjonnut nuori nainen oli yksin kirjan tekijä. Imbi sai lohdutukseksi julkaista kirjan “Kaiken takana on pelko”.
Niin onkin Oksasen kohdalla. Kuvottavaa kuuneltavaa kirjamessuilla Oksasen leveä-ääninen puhe siitä että ei niitä aiheita missään ole. Keksiä ne pitää. Oksanen keksi ottaa kirjaansa ison osan materiaalia toisen ihmisen kokemuksista, jotka tämän piti julkaistakin ominaan tai yhdessä Oksasen kanssa. Kuulehan Sofi; myös kustannustoimittajat tietävät asiasta liian paljon sinun kannaltasi.
Ja sopiihan tähän lisätä sekin tosiasia, että “Stalinin lehmät” ja “Baby Jane” ovat jokseenkin paskaa kirjallisuutta, mutta ihan sinun omaa tekemääsi. “Puhdistus” ei ole."
JUORU JA TIETO | JUSSI PARVIAINEN NETTI-TV. Totuus. Ankara Totuus - Danton.

En viitsi lainata pitkiä viestejä, mutta viestissä #88 on paljon asiaa. Tässä lainauksia eräästä kuvauksesta koskien MV-lehteä. Vastaa omaa näkemystäni kyseisestä aviisista. '

"MV (tai Mitä Vittua??!!)-lehti on siis Ilja Janitskin-nimisen miehen propagandistinen viha- ja törkysivustoksi luokiteltu julkaisu, joka julkaisee muualta varastettuja ja tekaistuja juttuja. Lehdellä ei ole virallista päätoimittajaa, eikä julkaisujen kirjoittajia mainita. Ilja Janitskin sanoo lehden olevan "rehellinen ja puolueeton" ja julkaisevan juttuja, joista valtamedia vaikenee. Janitskin itse on tuomittu useista väkivaltarikoksista."

"Oma mielipiteeni on se, että Ilja Janitskin on yksinäinen hullu, joka on sattunut keksimään näppärän rahantekokoneen. Epäilen myös hänen mielenterveyttään nähtyäni tuon haastattelun sekä muutamia juttuja FB:ssä. Olen aivan helvetin peloissani tämän lehden vaikutuksista. Ihmiset vakuuttelevat, että kyseessä on vain enemmän ja vähemmän huumorijulkaisu joka vähitellen unohtuu ja putoaa marginaaliin, mutta ainakin minun Facebook-feedissäni jaetaan mitä järjettömimpiä juttuja ja niihin uskotaan. Siitä puhutaan myös vaihtoehtona valtamedialle (itse en näe miten jokin joka ei ole mediaa, voi olla vaihtoehto medialle). Ihmisten pinna on muutenkin kireällä. Jokainen tilanne, kun joku persu-Jaakko-25-vee joka ei tykkää loisista, lukee MV-lehdestä miten somalit saavat kultapaikat hampaisiin autot vaatteet iphonet, on kännissä ja hakkaa kavereidensa kanssa mustan miehen, on aivan vitusti liikaa. Enkä halua edes tietää kuinka monta tuollaista tilannetta MV on jo aiheuttanut ja aiheuttaa."

Kyllä mä sanoisin, että kyseessä oli Suomessa laajimmin seurattu ainakin osittain viha-valesivustoksi luokiteltava alusta.

Vihasivusto ei ole sama kuin valesivusto. Tosin eipä se ollut kovin kummoinen vihasivustokaan. Ennemminkin sellainen vihainen maahanmuuttoon keskittyvä päivälehti pitkälti varastetulla sisällöllä. Lainaamasi kommentit taas kuvaavat hyvin sitä ylireagointia, joka oli vallalla kun jossain olikin yhtäkkiä laajalti tunnettu lähde avoimen maahanmuuttokriittiselle materiaalille. Se sokeerasi. Vaikka ajat olivat jo alkaneet muuttua, vielä elettiin kuitenkin sitä pimeintä sensuroinnin aikaa, joka 2000-luvun alkupuolella oli vallallaan.

Mutta se siitä. Pointti on vaan se, että Ilja Janitskin oli ihan erilainen toimija kuin Janus Putkonen ja Janitskinin lehti oli ihan eri lehti kuin Putkosen lehti.

En viitsi lainata pitkiä viestejä, mutta viestissä #88 on paljon asiaa. Tässä lainauksia eräästä kuvauksesta koskien MV-lehteä. Vastaa omaa näkemystäni kyseisestä aviisista. '

"MV (tai Mitä Vittua??!!)-lehti on siis Ilja Janitskin-nimisen miehen propagandistinen viha- ja törkysivustoksi luokiteltu julkaisu, joka julkaisee muualta varastettuja ja tekaistuja juttuja. Lehdellä ei ole virallista päätoimittajaa, eikä julkaisujen kirjoittajia mainita. Ilja Janitskin sanoo lehden olevan "rehellinen ja puolueeton" ja julkaisevan juttuja, joista valtamedia vaikenee. Janitskin itse on tuomittu useista väkivaltarikoksista."

"Oma mielipiteeni on se, että Ilja Janitskin on yksinäinen hullu, joka on sattunut keksimään näppärän rahantekokoneen. Epäilen myös hänen mielenterveyttään nähtyäni tuon haastattelun sekä muutamia juttuja FB:ssä. Olen aivan helvetin peloissani tämän lehden vaikutuksista. Ihmiset vakuuttelevat, että kyseessä on vain enemmän ja vähemmän huumorijulkaisu joka vähitellen unohtuu ja putoaa marginaaliin, mutta ainakin minun Facebook-feedissäni jaetaan mitä järjettömimpiä juttuja ja niihin uskotaan. Siitä puhutaan myös vaihtoehtona valtamedialle (itse en näe miten jokin joka ei ole mediaa, voi olla vaihtoehto medialle). Ihmisten pinna on muutenkin kireällä. Jokainen tilanne, kun joku persu-Jaakko-25-vee joka ei tykkää loisista, lukee MV-lehdestä miten somalit saavat kultapaikat hampaisiin autot vaatteet iphonet, on kännissä ja hakkaa kavereidensa kanssa mustan miehen, on aivan vitusti liikaa. Enkä halua edes tietää kuinka monta tuollaista tilannetta MV on jo aiheuttanut ja aiheuttaa."

Kyllä mä sanoisin, että kyseessä oli Suomessa laajimmin seurattu ainakin osittain viha-valesivustoksi luokiteltava alusta.
Sulle nyt kaikki on vihaa ja vaIetta mikä ei mahdu sun kuplan sisään.

”Kuulehan Sofi; myös kustannustoimittajat tietävät asiasta liian paljon sinun kannaltasi.
Ja sopiihan tähän lisätä sekin tosiasia, että “Stalinin lehmät” ja “Baby Jane” ovat jokseenkin paskaa kirjallisuutta, mutta ihan sinun omaa tekemääsi.”

Luuleeko joku kännipäissään tälle palstalle sönkkääjä, että Sofi Oksanen kirjoittaa tällä
puolinukuksissa olevalla mammapalstalla. Sain makeat naurut viestiini kommentoijalta.
Lähipäivinä on ollut paljon juttu digiväkivallasta. Esimerkkitapauksena ollut nainen on karmaisevaa luettavaa. Hän on traumatisoitunut nettikiusaajiensa takia.
Minullakin on ainakin yksi kiusaaja tällä palstalla. Tyyppi postailee Sanna-vihaviestejä ja luulee olevansa suurikin yhteiskunnallinen vaikuttaja tällä palstalla. Kun annan samalla mitalla takaisin, hän vääntelee vuestejäni nettietiketin vastaisesti.
Vauva av:lla on hyvät ja perusteelliset ohjeet nettikirjoittamiseen.
Jussi Parviainen on kammottava tyyppi. Hän oli aikoinaan paljon lööpeissä sekopäisen käyttäytymisensä johdosta. En ole lukenut Sofin kirjoja kuin vain kevyesti selailemalla.
Hän kirjoittaa lehtijuttuja älykkäästi ja analyyttisesti ja on pysynyt goottityylissään. Muistan kun goottityyli oli pk-seudulla huipussaan. Kaduilla kävelleessäni tuli tunne olenko jossain kauhuelokuvassa vai unissani. Nykyään saman asian ajaa älyttömät tatuoinnit. Säälin ihmisiä jotka ovat pilanneet ihonsa töherryksillä. Kaikki tatuoinnit ovat ihon pilaamista.

Yhteistyössä