ukko sai lähetteen mielenterv polille, minunkin mentävä mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ellu

Vieras
niin oli sanonu lähetteen kirjottanu tohtori että meette vaimon kanssa yhessä.
miksi muka?
mieshän se on masentunu. vai mitä se on miusta puhunu? :D joudutaankohan johonki parisuhdeterapiaan vai mitä tuo tarkottaa kun yhessä mentävä.

mitä siellä mielenterveyspolilla on? onko siellä psykologeja vai mitä?

Te olette pariskunta ja koska asutte yhdessä (?) ja elätte yhdessä, koskettaa miehesi masennus myös sinua ja mahdollisesti koko perhettä..tai ainakin normaali ihmisten kohdalla niin tapahtuu, en tiedä miten teillä sitten on.

Mun mies käy mielenterveyskeskuksessa ja siellä kehotettu ottamaan vaimokin mukaan, mutten ole mennyt. Varmaan jotenkin siksi, että sais kuulla sairauden vaikutuksista yms. "ulkopuoliseltakin", masentuneella kun saattaa olla vähän ns. vääristynytkin kuva siitä, millaista elämä kotona on jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te olette pariskunta ja koska asutte yhdessä (?) ja elätte yhdessä, koskettaa miehesi masennus myös sinua ja mahdollisesti koko perhettä..tai ainakin normaali ihmisten kohdalla niin tapahtuu, en tiedä miten teillä sitten on.

Tottakai näin on mutta en oo ikinä kuullu että molemmat menee jos toinen on vaan masentunut?
Noh, kai mie sinne sit mukaan lähen ja puhun suuni puhtaaks tilanteesta :D

se voi olla että pääset itsekkin juttelemaan erikseen jonkun kanssa.
kyselevät miten miehesi masennus ilmenee ja että onko tehnyt sinulle minkä laista psyykistä vahinkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Mun mies käy mielenterveyskeskuksessa ja siellä kehotettu ottamaan vaimokin mukaan, mutten ole mennyt. Varmaan jotenkin siksi, että sais kuulla sairauden vaikutuksista yms. "ulkopuoliseltakin", masentuneella kun saattaa olla vähän ns. vääristynytkin kuva siitä, millaista elämä kotona on jne.

Siis miksi et ole mennyt? Sehän on sun miehesi. Kai sä haluat tukea sitä???

Alkuperäinen kirjoittaja outoa:

Tuen kyllä ja tuin silloinkin. Mutta miehen kanssa mietittiin että parempi jos menee yksin, saa paremmin purettua ajatuksiaan jos en ole paikalla. Ymmärrän hyvin, sama asia on mullakin. Ja mies osaa aika hyvin ilmaista itseään ja melkoisen realistinen on masentuneenakin, mitä nyt pessimismi pukkaa esiin välillä...

Alkuperäinen kirjoittaja outoa:

Mä ymmärrän ihan hyvin, ettei ole mennyt. Ei se tarkoita sitä, ettei muka olisi tukena, vaan ehkä mies ei halua muita mukaan? Ainakin meillä on niin. Tosin hän on vasta käynyt ne masennustestit ym. verikokeet tekemässä, ja tuloksia vasta odotellaan. Mutta en ihmettelisi jos ei halua minua mukaan, enkä siitä loukkaannu. Mieheni on sellainen suomalainen jässikkä... ja sen kanssa on elettävä.

jotenkin tuntuu kuin halveksisit miestäsi kun hän on sairastunut ja "joutuu" tuollaiseen paikkaan!!! |O Ja miten voi joutua parisuhdeterapiaan??? Eiköhän jokaisessa parisuhteessa ole kehitettävää vaikkei mitään ongelmia olisikaan....

Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:
"vaan masentunut"? :o

Ei kuulkaa te olette ymmärtäneet väärin VAIN MASENTUNUT tarkoitta lähes samaa kuin kevät lenssu. Lääkepurkki kouraan ja köyttä voitelemaan... eikun siis parempaa huomista odottamaan... Sisso VAAN MASENTUNUT! Kuinkakohan moni VAAN MASENTUNUT makaa haudassa jonne on päässyt oman käden avustamana.. VAAN MASENTUNUT VOI KIKKELI SANON MINÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
jotenkin tuntuu kuin halveksisit miestäsi kun hän on sairastunut ja "joutuu" tuollaiseen paikkaan!!! |O Ja miten voi joutua parisuhdeterapiaan??? Eiköhän jokaisessa parisuhteessa ole kehitettävää vaikkei mitään ongelmia olisikaan....

elähän nyt viitti. minä sen lääkäriin pakotin. ja olen tyytyväinen että pääsee hoitoon.

Miten musta tuntuu että ap nyt ymmärrettiin ihan väärin oikaisusta huolimatta... :D Täällä jos jossain pitää olla hemmetin tarkka sanoistaan ja sanajärjestyksestä, jotkut tykkää ymmärtää väärin. :whistle:

Miten musta tuntuu että ap nyt ymmärrettiin ihan väärin oikaisusta huolimatta... :D Täällä jos jossain pitää olla hemmetin tarkka sanoistaan ja sanajärjestyksestä, jotkut tykkää ymmärtää väärin. :whistle:

no näköjään ;D

No kannattaahan siellä ainakin ekana kertana käydä, koska kyllähän sinullakin on näkemys asiasta, koska miehesi hoitoon passitit. Näätpähän hänen hoitajansa ja saat kuvan siitä, miten miestäsi aletaan hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tottakai näin on mutta en oo ikinä kuullu että molemmat menee jos toinen on vaan masentunut?
Noh, kai mie sinne sit mukaan lähen ja puhun suuni puhtaaks tilanteesta :D

Aika jännä jos laitat tänne vain tuollaisia iloisia ja nauravaisia hymiöitä, kun miehesi on masentunut eli sairas. Ei sillä, että sinunkin pitäisi masentua, mutta kyllä se ihan vakava asia minusta on.

Jos sinut on pyydetty vastaanotolle, niin ihmeessä käy siellä yhdessä miehesi kanssa, koska koko perhettä koskettaa tietenkin yhden perheenjäsenen sairaus. Miehesi varmana käy vastaanotolla useammankin kerran, ehkä sinun haluavat käyvän siellä vain kerran.

Yhteistyössä