Ukko osti uuden Skoda Octavian

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettymys

Vieras
Ukko osti sitten uuden Skoda Octavian, jollain 2 litrasella tiiseli koneella. Minä en olisi halunnut Skodaa, nyt saa sitten hitto hävetä silmät päästään. Mitä naapuritkin ajattelee, kun joku Skoda pihassa :( Kyllähän siitä joku itäauto tulee mieleen.

No, omilla rahoillaan osti, en voi asialle mitään. Sanoin kyllä, että kyytiin en sitten tule! :(

Provo. Jopa kiven alla elävä apinakin tietäisi, että nykyskoda on palannut juurilleen ja on vahvaa tsekkilaatua. Kaukana on neuvostoajat jolloin skoda meni maihin. Taitaa ap olla ikäloppu tai vaan tyhmä ;) Jos noin jurppii ettei ole kanttia ostaa kunnon autoa niin osta 90 -luvun mersu ja aja isäntä lippis päässä muiden junttejen kanssa ;)

Ap tainnut ostaa ylihintaisen Audin ja tajunnut sen olevan sama kuin Skoda :D Voi voi.. kannattaa lukea tekniikan maailmaa yms niin tietää vähän enemmän. Tosin perähikiälle voi tietty tieto kulkea vähän hitaammin... hmm..

Skoda on kelpo peli. Hinta-laatu suhteeltaan luultavasti paras.

Ap tainnut ostaa ylihintaisen Audin ja tajunnut sen olevan sama kuin Skoda :D
Tämä ihan pokkana vertaa Audia ja Skodaa???

laughing_smiley.gif

Skoda on todella hyvä auto ja luotettava + hinta-laatusuhde kohdallaan! Meillä ollut sekä octavia että superb. Eikä kyllä oo hävettäny yhtään ajella niilläi. Nyt jouduttiin vaihtamaan vw:hen kun perhe kasvaa eikä skodalla ole vielä 7 paikkasia autoja.

Skoda on todella hyvä auto ja luotettava + hinta-laatusuhde kohdallaan! Meillä ollut sekä octavia että superb. Eikä kyllä oo hävettäny yhtään ajella niilläi. Nyt jouduttiin vaihtamaan vw:hen kun perhe kasvaa eikä skodalla ole vielä 7 paikkasia autoja.
Taidatte ilmeisesti olla VAG-uskovaisia?
Olen pyörinyt monella eri autofoorumilla ja pitää kyllä sanoa että VAG-foorumilla on kaikkein fanaattisinta ja lippispäisintä porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28663274:
Taidatte ilmeisesti olla VAG-uskovaisia?
Olen pyörinyt monella eri autofoorumilla ja pitää kyllä sanoa että VAG-foorumilla on kaikkein fanaattisinta ja lippispäisintä porukkaa.

Ei olla! meillä on ollut myös muun merkkisiä autoja, mutta octavian ostaessamme todettiin että kyllä on hyvä auto!

Skoda Jeti on ihq :) Mulla on sellanen, 4 vetosena. Talvella menee missä vaan ja kesälläkin mukava. Monet sanoo, et se on kolhon näkönen, minusta se on söpö :) Mikään tilaihme se ei ole.

Aika kummallista, jos joku olisi automerkille "uskollinen". Koomista. VAG konsernin autot nyt vaan on aika samaa kamaa. Pohjat, moottorit, vaihteistot aivan samaa tavaraa. Audiin on pikkusen laitettu nahkaa rattiin ja penkit verhoiltu paremmin. Jos joku siitä haluaa maksaa törkeän ylihinnan, niin siitä vaan. Ja monille on tärkeää, että se auto on audi, eikä vaikka skoda, vaikka kyllä ne nyt ihan oikeesti on se ja sama auto. Ja seat vielä siihen samaa. Niin ja volkkari.

Omien kokemusten mukaan volkkarit näistä on jostain syystä niitä, missä aina on jotain vikaa, vaikka samaa kamaa nuo kiesit pitäs olla.

Itse ajan bemarilla, 320d. Ihan hyvä auto kesällä, talvella onneton paska ja vaihtoon menee. Tyttäreni osti Skodan, Ocun sillä 1.4 tsi moottorilla. Kävin kokeilee, ja vaikka ei aivan bemukkani veroinen olekkaan monin osin, oli se ajoltaan vähintään bemukan veroinen, ja varmasti talvella parempikin. Yllättävän riuskasti jopa kulki noin pienellä moottorilla. Sitä en tiedä, että miten noin pieni moottori, mistä puristetaan suht reilusti tehoa, kestää. No miksi ei, eihän niillä aina kaasu pohjassa ajeta, ja moottorin pienentäminen ja ahtopaineen nostaminen on tulevaisuutta, kulutus pienenee, päästöt vähenee, ja pienikin turbokone vääntää mukavasti. Hyötysuhde paranee noilla keinoin.

Joku tästä jo laittoikin, mutta jatkan vielä.
Juuri autokoulunopettaja sanoi, että uusin skoda (en muista mallia) on käytännössä sama auto ku audilla joku malli. Eri kuoret vaan. ;)

Yhteistyössä