Uimakoulugalluppia!

Kävi eskarin uimakoulun, 10 kertaa, ryhmästä kai 1 oppi uimaan. Ekaluokan jälkeen ei edelleenkään osannut uida, joten meni kesällä kaupungin uimakouluun. Sama tuntimäärä, oppi uimaan, kuten lähes kaikki ryhmästä. :) En sit tiiä, enemmän taitaa olla lapsen omasta valmiudesta kiinni, mut tota ekaa uimakoulua piti joku ensikertalainen, joten sekin varmasti vaikutti asiaan. Hintaa en muista, useamman kympin maksoi.

on käynyt. 4-5 vuotiaasta lähtien, käy edelleen. 80-100€ per syys tai kevät kausi. Itse olen tykännyt, että lapselle on jäänyt paljon oppia ja lapsi tykkää paljon.

Aloittivat 5-vuotiaana ja ekan kurssin jälkeen (15kertaa) kumpikin on osannut uida.
Hintaviahan nuo uimaseurojen kurssit pääkaupunkiseudulla on, mutta kyllä siellä lähes jokainen näyttää uivan.

isänsä opetti uimaan esikoisen ja nuorimmainen opettelee samassa opissa vuorostaan. molemmat on käyneet nyt päiväkodin kanssa uimaopettajan ohjauksessa, esikoinen tuntenut tylsäksi koska osaa uida ja muut porukasta ei. mutta on sitten kuulema itse tehnyt tehtäviä vaikeammaksi.

Meillä on molemmat lapset alottaneet uimakoulut 4-5-vuotiaana ja hyvä juttu on ollu. Nyt ei meinaa enää löytyä sopivia uimakouluja, kun taidon on niin hyvät, mutta ikää ei ole vielä tarpeeksi tai uimakouluja ei ole tarjolla esim. 8v:lle joka osaa uida 200m yhteen menoon, sukeltaa lähemmäs 15m- ja hypätä pääedellä tai vajaa 6:lle joka osaa uida ja sukeltaa yli 10 metriä.

Ovat käyneet, useammankin. 4 vuotiaana ensimmäisen kerran. 9 v käy yhä uimakurssilla, tekniikkasellaisella, parisensataa siihen taitaa upota kaudessa jäsenmaksuineen.

Juu. Molemmat kävi ensin vesipeuhulan ja sen jälkeen uimakouluja, nuoremmalla uimakoulut vielä kesken. Aloittivat 5-vuotiaana "uimakoulu-uransa" ja esikoinen oppi kolmannessa uimakoulussa uimaan ja samoin näyttää käyvän nyt kuopuksella. Maksoi jotain 50-100e/kausi (noin 10 kertaa).

Poika meni uimakouluun 3-vuotiaana (osasi jo vähän uida), 4-vuotiaana suoritti "uimataitomerkin" ja 1km uintimerkin (ei uida kerralla), nyt 5-vuotiaana on uimaseuran vesiralliryhmässä, hyvin on oppi menny perille ja tykkää ite uia paljon. Ui 2km merkin täs syksyllä (ja taas, sitä ei uia kerralla). Eli oppu on menny perille. Meillä maksaa uimakoulu 50e/10kertaa ja vesiralli 60e/10 kertaa. Kysy paikalliselta uimaseuralta hintoja ja ryhmiä. Uimisen iloa!

Yhteistyössä