Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Ei se ole mitään suurta ja hävettävää periksi antamista jos luovut liian vaativasta tavoitteestasi ja annat taaperosi olla taapero, ei se aika ikuisuuksia kestä. Jos tämä on sulle joku kunniakysymys niin kannattaa pysähtyä miettimään mistä se johtuu. Ei tuon ikäinen ihan aidon oikeasti osaa yhdistää rankaisua "tuhmuuteensa" jos se ei tapahdu heti.
Tästä on keskusteltu ja hän osaa itse selittää, mitä on tehnyt ja miksi tekoa pitää pyytää anteeksi.
Minua kiinnostaisi miksi se anteeksi-sana on sinulle niin äärimmäisen tärkeä kuulla, että jaksat jankata tuollaisesta aiheesta kahden päivän ajan, ja miksi ylipäätänsä haluat rankaista lasta näin vahvasti?
Kahden minuutin jäähy on kaksivuotiaalle sopiva aika ja sitä on käytetty menestyksellisesti pari kuukautta. Eilen poika vain yksinkertaisesti kieltäytyi pyytämistä anteeksi. Siksi hän saa aina uuden kaksiminuuttisen. Jos hän valitsee hankkia niitä 400 peräkkäin, minkä minä sille voin?
Jos koko ongelman saa pyyhkäistyä helposti tiskirätillä pois ja jatkossa voi panostaa siihen että lapsi saa läträtä esim. kylvyssä ruokapöydän sijaan niin miksi sinulle on niin tärkeää voittaa tämä taistelu ja pitää pintasi? Koetko lapsesi vihollisena?
Ei se ole minulle tärkeää. Minä olen siinä uskossa, että kasvatuksessa pitää olla johdonmukainen ja pitää kiinni asetetuista rajoista, koska näin hän oppii luottamaan vanhempiin.