Uhmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tomppa71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa71:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
sen, että isä ja äiti on ihmisiä ja antavat anteeksi!

Ilman anteeksipyyntöä?

Kyllä, jos sitä ei kahden päivän aikana ole tullut niin mitä hyötyä koko anteeksi-sanasta enää on? koko asiahan on jo vanha. Tuossa välissäkin on ehtinyt tapahtua vaikka mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Ei se ole mitään suurta ja hävettävää periksi antamista jos luovut liian vaativasta tavoitteestasi ja annat taaperosi olla taapero, ei se aika ikuisuuksia kestä. Jos tämä on sulle joku kunniakysymys niin kannattaa pysähtyä miettimään mistä se johtuu. Ei tuon ikäinen ihan aidon oikeasti osaa yhdistää rankaisua "tuhmuuteensa" jos se ei tapahdu heti.

Tästä on keskusteltu ja hän osaa itse selittää, mitä on tehnyt ja miksi tekoa pitää pyytää anteeksi.

Minua kiinnostaisi miksi se anteeksi-sana on sinulle niin äärimmäisen tärkeä kuulla, että jaksat jankata tuollaisesta aiheesta kahden päivän ajan, ja miksi ylipäätänsä haluat rankaista lasta näin vahvasti?

Kahden minuutin jäähy on kaksivuotiaalle sopiva aika ja sitä on käytetty menestyksellisesti pari kuukautta. Eilen poika vain yksinkertaisesti kieltäytyi pyytämistä anteeksi. Siksi hän saa aina uuden kaksiminuuttisen. Jos hän valitsee hankkia niitä 400 peräkkäin, minkä minä sille voin?

Jos koko ongelman saa pyyhkäistyä helposti tiskirätillä pois ja jatkossa voi panostaa siihen että lapsi saa läträtä esim. kylvyssä ruokapöydän sijaan niin miksi sinulle on niin tärkeää voittaa tämä taistelu ja pitää pintasi? Koetko lapsesi vihollisena?

Ei se ole minulle tärkeää. Minä olen siinä uskossa, että kasvatuksessa pitää olla johdonmukainen ja pitää kiinni asetetuista rajoista, koska näin hän oppii luottamaan vanhempiin.

Kyllä, jos sitä ei kahden päivän aikana ole tullut niin mitä hyötyä koko anteeksi-sanasta enää on? koko asiahan on jo vanha. Tuossa välissäkin on ehtinyt tapahtua vaikka mitä.

Kuten avausviestissäni totesin, annoin jo aamulla periksi, mutta poika teki uudestaan jäähyn arvoisen teon.

Ei se ole mitään suurta ja hävettävää periksi antamista jos luovut liian vaativasta tavoitteestasi ja annat taaperosi olla taapero, ei se aika ikuisuuksia kestä. Jos tämä on sulle joku kunniakysymys niin kannattaa pysähtyä miettimään mistä se johtuu. Ei tuon ikäinen ihan aidon oikeasti osaa yhdistää rankaisua "tuhmuuteensa" jos se ei tapahdu heti.

Tästä on keskusteltu ja hän osaa itse selittää, mitä on tehnyt ja miksi tekoa pitää pyytää anteeksi.

Minua kiinnostaisi miksi se anteeksi-sana on sinulle niin äärimmäisen tärkeä kuulla, että jaksat jankata tuollaisesta aiheesta kahden päivän ajan, ja miksi ylipäätänsä haluat rankaista lasta näin vahvasti?

Kahden minuutin jäähy on kaksivuotiaalle sopiva aika ja sitä on käytetty menestyksellisesti pari kuukautta. Eilen poika vain yksinkertaisesti kieltäytyi pyytämistä anteeksi. Siksi hän saa aina uuden kaksiminuuttisen. Jos hän valitsee hankkia niitä 400 peräkkäin, minkä minä sille voin?

Jos koko ongelman saa pyyhkäistyä helposti tiskirätillä pois ja jatkossa voi panostaa siihen että lapsi saa läträtä esim. kylvyssä ruokapöydän sijaan niin miksi sinulle on niin tärkeää voittaa tämä taistelu ja pitää pintasi? Koetko lapsesi vihollisena?

Ei se ole minulle tärkeää. Minä olen siinä uskossa, että kasvatuksessa pitää olla johdonmukainen ja pitää kiinni asetetuista rajoista, koska näin hän oppii luottamaan vanhempiin.

voi jestas sentään. Tässä ei nyt ole kysymys muusta kuin teidän periksiantamattomuudestanne! Lähtekää pulkkamäkeen ja antakaa asian jo olla!

Kuten avausviestissäni totesin, annoin jo aamulla periksi, mutta poika teki uudestaan jäähyn arvoisen teon.

Niin varmasti teki ja tekee sen jatkossakin vaikka jäähyttäisit lastasi viikon. 2v on kokeilunhaluinen ja toiset ovat kokeilunhaluisempia ja jääräpäisempiä kuin toiset. Jotkut oppivat kerrasta, toiset eivät opi edes 10 kerrasta, vaan kokeilevat uudestaa. Luonnekysymys.

Et saa tehtyä lapsestasi robottia joka tottelee sinua sormea napsauttamalla, vaikka tekisit mitä.

Noin pieni lapsi ei koskaan valitse asioita, vaan sinä aikuisena valitset laittaa lapsesi jäähylle. Uusi kaksiminuuttinen jäähy tuosta asiasta on aivan kohtuuton! Hänhän on aivan pieni lapsi eikä todellakaan ymmärrä asioiden todellisia syy-seuraus-suhteita sinun haluamallasi tavalla, vaikka miten vastailisi kysymyksiisi haluamallasi tavalla (anteeksipyyntöä lukuunottamatta). Anna lapsesi olla lapsi ja hanki itsellesi marketista nukke, joka pyytää anteeksi vatsasta nappia painamalla,

Muoks: Tilanne ratkeaisi helposti jos itse nyt vain halaisit lastasi ja pyytäisit anteeksi että olet vaatinut häneltä kohtuuttomia ja sitten unohtaisitte koko jutun.

Onko kahden minuutin jäähy kohtuuton?

Yksi kahden minuutin pituinen jäähy ruokapöydässä sikailusta ei ole kohtuuton. Mutta lisäjäähyjen jakelu anteeksipyytämättömyyden takia on kohtuutonta. Yhden kaksiminuuttisen kärsittyään voisit laittaa lapsesi kädet sinun ympärillesi ja sanoa "näin pyydetään anteeksi", ja sitten päästät lapsen yhteisen siivoamisen jälkeen leikkeihin. Näin lapsi saa käytännön kokemuksen siitä, miten pyydetään anteeksi ja mistä jäähyssä on kysymys; ei arvovaltataisteluista vaan pysähtymisestä ja rauhoittumisesta miettimään, oliko äskeinen teko kiltisti tehty vai ei. Kun sinä annat lapselle anteeksi, oppii myös lapsi antamaan anteeksi sinulle ja tulevaisuudessa ystävilleen ilman päiväkausien mökötyksiä, jotka leikin tohinassa muksauttavat lasta vaikka lapiolla päähän.

Uusi kaksiminuuttinen jäähy tuosta asiasta on aivan kohtuuton

Eli ehdotat, että lakkaamme vaatimasta anteeksipyyntöä jäähyn lopuksi?

Kyllä. Anteeksipyyntö tulee myöhemmin aivan varmasti itsestään, mutta jos juuri tällä hetkellä omaa tahtoaan kovasti opetteleva lapsenne ei ymmärrä tai tahdo sitä merkittävää anteeksi-sanaa sanoa, nin voisitte tulla siinä sen verran vastaan että halaatte yhdessä lapsen kanssa ja sanotte "näin halaamalla pyydetään anteeksi" ja sitten jatkatte hommia. Vaatimus anteeksi pyytämisestä on hyvä ajatuksena, mutta jos se ei käytännössä toimi, kuten ei teidän lapsen kohdalla tällä hetkellä näytä olevan, on vaihdettava taktiikkaa ja keksittävä jotain muuta. Ehkäpä kuukauden päästä anteeksipyyntö tulee katuvaisena itsestään, kunhan ensin itse aikuisena osoitatte lapselle mitä se todellisuudessa merkitsee.

Uusi kaksiminuuttinen jäähy tuosta asiasta on aivan kohtuuton

Eli ehdotat, että lakkaamme vaatimasta anteeksipyyntöä jäähyn lopuksi?

ei, vaan yhden jäähyn jälkeen siivotaan jäljet ja jos poika ei pyydä anteeksi niin sitten voi vaikka rutistaa syliin ja sanoa, että rakas lapsi näin pyydetään anteeksi ja että isälle ja äidille tulee paha mieli sotkemisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja GangBang:
Siellä jäähylläkö poika istuu vieläkin?

Seisoo, mutta käymme noin kahden minuutin välein kertomassa, että kuinka se loppuu.

Poika tietää ihan varmasti, kuinka anteeksi pyydetään ja tietää, miksi nyt pitää pyytää anteeksi, mutta kieltäytyy vain sanomasta sanan "anteeksi".

ei, vaan yhden jäähyn jälkeen siivotaan jäljet ja jos poika ei pyydä anteeksi niin sitten voi vaikka rutistaa syliin ja sanoa, että rakas lapsi näin pyydetään anteeksi ja että isälle ja äidille tulee paha mieli sotkemisesta.

Tuohan tarkoittaa, että anteeksi ei tarvitse enää pyytää, vaikka aiemmin sitä on vaadittu ja hän on sitä tehnyt.

Seisoo, mutta käymme noin kahden minuutin välein kertomassa, että kuinka se loppuu.

Poika tietää ihan varmasti, kuinka anteeksi pyydetään ja tietää, miksi nyt pitää pyytää anteeksi, mutta kieltäytyy vain sanomasta sanan "anteeksi".

:o ottakaa nyt se poika sieltä jäähyltä syliin, rutistakaa ja keskustelkaa asia selväksi. Sanokaa, että sotkeminen on rumaa ja siivotkaa jäljet yhdessä. Tuo ei ole oikeasti enää normaalia. Kyse on 2v!!!!!!

Glueus maximus me vastattiin samaan kysymykseen kyllä ja ei, mutta sisältö oli kuitenkin sama. :D

varmaan tarkoitettiin kuitenkin samaa...minä tarkoitin sitä, että kyllä anteeksi pitää pyytää, mutta eri tavalla jos anteeksi- sanaa ei tule.

Sääliksi käy lastanne. :'(

Suosittelisin teitä ottamaan yhteyttä perheneuvolaan ja keskustelemaan näistä "arvovaltakiistoista" siellä. Saisit varmasti uusia näkökulmia sieltä asiaan.

Meidän poika (2v9kk) ei koskaan pyydä sanallisesti anteeksi jäähyn jälkeen vaan halaa ja antaa pusun. Spontaanisti poika osaa kyllä anteeksi pyytää, mutta ei pakottamalla.

Mitä voitat sillä, että kuulet sen sanan ilman, että poika todella tarkoittaa sitä? Eikö halaaminen riitä sinulle?!

Yhteistyössä