uä raskausviikolla 10+2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mami

Aktiivinen jäsen
28.05.2004
1 062
0
36
Mentiin tänään miehen kanssa ekaa kertaa uä:n. Viikkoja 10+2. Jännitti tosi paljon ja pelotti onko kaikki ok. Neuvolantäti sano että pieni on jos edes 9 viikkoinen. Mutta huolestuin kun alkio ei koko ultran aikana liikkunut lainkaan. Ja sydämmen tykytystä ei näkynyt. Ei se täti uskaltanut sanoa mitään. Siirsi seuraavan ajan puolentoista viikon päähän. Nyt oon itkuni itkeny ja pelkään pahoin että vauvi on kuollut. Hirveetä oottaa ens viikkoon saakka kun mennään uudelleen uä:n. Kuuluuko 9 viikkoisen sikiön liikkua paljon? :'(

Peukkuja pystyssä pidän minäkin täällä!
Samaa mieltä kuitenkin minäkin olen, että jos raskaus on kymmenennellä viikolla, pitäisi sykkeen näkyä.
Onhan toki täysin mahdollista, että viikkoja ei todellisuudessa vielä olekkaan niin paljon.
Jos on mahdollista, mene vaikka jo aiemminkin uuteen ultraan, niin saat ainakin varmuuden.
Itse kävin yksityisesti äitiysneuvolassa ja aina, kun joku asia mietitytti tai huolestutti, sain avun.
Jos käyt kunnallisella puolella, ainahan on mahdollista käväistä vaikka yksityisellä lääkäriasemalla tarkastuttamassa tilanne.

Kuulostaa tosi tutulta.. mulle kävi samoin viisi vuotta sitten. Tuntui et maailma kaatuu eikä millään ollut mitään väliä.Syytin itseäni ja itkin itkin ja itkin.Mä olin silloin yksityisellä lääkäriasemalla ja lekuri oli virallinen ja kysy vaan et minne haluat lähetteen kaavintaan! Hoitaja seiso nurkassa eikä sanonut sanaakaan. Lappu kouraan ja näkemiin! Jorvin sairaalassa oli ihana lekuri ja ystävällinen MIEShoitaja jotka olivat empaattisia ja auttoivat asiassa eteenpäin. Tiedän että se mitä tapahtui oli parempi tapahtua silloin kuin myöhemmin mutta ei se sitä tuskaa poistanut silloin. Jos olisin sinä soittaisin vaikka lähimmän sairaalan äitiyspolille ja kysyisin voiko tulla sinne vai mihin. En itse haluaisi odottaa päivätolkulla epätietoisena. Asiassa ei pääse muuten eteenpäin. Lämpöisiä ajatuksia sinulle miehellesi ja tulevaisuudellenne! :hug: :hug: :hug:

Kiitos kaikille ihanista vastauksista! Yritän vaan jaksella. Aamulla heräsin 5:30 hirveeseen ahdistukseen. Itkin niin paljon että helpotti. Miesparka on vaikea katsoa kärsivää vaimoa :'(
Aamulla tuli kamala olo-mulla on mahassa kuollut vauva ja se vaan on siellä vielä.. Tiedä kuinka kauan vielä. Oon siis jo lähes vakuuttunut että vauva on kuollut. Pahoinvointi vaan jatkuu mutta rinnan päät ei ole enää niin arat kuin vielä pari päivää sitten. Oon ollut kesälomalla-perjantaina ois alkanut työt. Soitin neuvolaan ja sain saikkua. Oon lasten alalla enkä kestä mennä töihin ennen uutta ua:ta.
Anteeks tää vuodatus mutta se helpottaa!

En tiedä helpottaako, mutta minulle lääkäri sanoi, että kaikki raskausoireet loppuvat samalla hetkellä kun sikiö kuolee. Liekö totta vai ei, mutta minulla piti paikkansa ja elävä sikiö löytyi.

Otan osaa :hug:

Kyllä minun mielestä syke pitäisi näkyä rv10

Itse joudun käymään ultrassa rv6-7 ja syke näkyy jo silloin, viimeksi kävin rv6 ultrassa kaikki oli vielä silloin hyvin, pieni syke näkyi ja raskaus vastasi viikkoja, seuraavassa ultrassa rv12 huomattiin että sikiö on kuollut, tavallista pienempi, ei liikkeitä, ei sykettä, arvioitiin kuolleen rv9. Kaavinta oli seuraavana päivänä ja minä tajusin vasta sen jälkeen että vauva on poissa.
Toipunut olen pikku hiljaa.

Voimia kovasti :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2005 klo 23:25 gringa harmaana kirjoitti:
En tiedä helpottaako, mutta minulle lääkäri sanoi, että kaikki raskausoireet loppuvat samalla hetkellä kun sikiö kuolee. Liekö totta vai ei, mutta minulla piti paikkansa ja elävä sikiö löytyi.
Mulla kävi niin et pahaolo loppu kuin seinään ja kun aamulla menin neuvolaan niin ei sydänääniä kuulunu ja vauva oli kuollu rv 12..
Osasin kyllä epäilläkin ettei kaikki ollu kunnossa ku ei ollu enää oireitakaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2005 klo 23:25 gringa harmaana kirjoitti:

Mulla oli alkanu liitoskivut tosi aikaisin n. rv:lla 7. Ne jatkuivat edelleen, vaikka sikiö oli ollut kuolleena jo muutaman viikon. Keskenmeno todettiin rv:lla 11+5 ultrassa. Mittojen mukaan sikiö oli kuollut n. 8-9 vk:lla. Vasta lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen liitoskivut loppuivat. Muita raskausoireita ei ollut koko aikana ihan alkuraskauden kovaa väsymystä lukuunottamatta.

Yhteistyössä