Eskarilaiseta ja kavereista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras huolissaan

Vieras
Pojalla on kaveri jonka kanssa tykkää leikkiä sekä eskarissa että vapaa-ajalla.Ongelma on, että tällä kaverilla on jotain "ongelmia" koska hän on liian villi ja lyö herkästi poikaani.Poika ei uskalla kieltää kun kaveri kuulemma suuttuu eikä enää halua leikkiä poikani kanssa.HERRAN JESTAS sanon minä....oon painottanu aina että ketään ei saa lyödä eikä kenenkään antaa lyödä.Mutta poika vaan sanoo joo joo...eikä halua kertoa eskaritädeille.
On mun pojalla muitakin kavereita ja kivempia, mut en ymmärrä miksi hän tässä yhdessä tyypissä roikkuu.Ihan en viitsisi kieltää tapaamasta kokonaan, kun poika itse haluaa leikkiä.
sanoin kyllä että jos lyöminen ei lopu niin silloin minä jo puutun asiaa ja kiellän leikkimisen.
(pojalla oli ihan mustelma poskessa viime vkon)
Mitäs te tekisitte?
Missään kontaktissa en ole kaverin vanhempiin.

no en ole...vielä...annoin pojalle vähän aikaa itelleen.Kun hän ei halua että kerron, enkä tahdo että hän heti menettää luottamuksensa muhun.(kun sanoi etten saa kertoa)
Ja yritän rauhassa katsella asiaa monelta kantilta itsekin.

Kiitos hänen puolestaan.
On tosi harvassa ne tilanteet että pääsisin vaivihkaa juttelemaan asiasta.eskarissa on eteinen missä puokkarit oottelee vanhempia hakemaan ja muut ovet on nukkujien takia kiinne.(tosi pieni paikka)Ja poikani kyllä arvaa jos pyydän jokun sivummalle.
On käynyt niin aiemmin.
Yritän nyt sitten vaan tsempata häntä ja neuvoa minkä taidan.

tiedän,yleensä tilat ovat ahtaat ja kiire painaa.No seuraile tilannetta ja soita vaikka sitten eskarille ja kerro asiasta.En kuitenkaan nää tilannetta kovin pahana poikasi näkökulmasta kun kuitenkin haluaa leikkiä kaverinsa kanssa.Tosiasia on kuitenkin se,että lyöminen on kiellettyä ja siinä voi käydä oikeasti huonosti.Olisko mahdollista.että tämä toinen poika ei ymmärrä mitä tekee??

Jaa-a...olen toiselta vanhemmalta kuullut että jotain häikkää pojalla on, mutta kukaan ei tiedä mitä.Vaitiolovelvollisia kun ovat hoitajat vaikka olisi aika kiva tietää jos kohteena on oma poika.Ei osaa oikein puhua selvästi ja on vähän liian vilkas jne...no näillä nyt mennään

Jaa-a...olen toiselta vanhemmalta kuullut että jotain häikkää pojalla on, mutta kukaan ei tiedä mitä.Vaitiolovelvollisia kun ovat hoitajat vaikka olisi aika kiva tietää jos kohteena on oma poika.Ei osaa oikein puhua selvästi ja on vähän liian vilkas jne...no näillä nyt mennään
Ihan tosissaan puhutte näin. Oli lapsella mikä kehityshaaste tahansa niin miltä teistä kuulostaa, että omalla kohdallanne lapsenne haasteesta - vaikka kehitysvammasta - kuiskutellaan ulkopiolisten aikuisten kesken eikä reilusti kysytä lapsen vanhemmilta ja keskustella toimintamalleista. Toisen asemaan asettumista.

Yhteistyössä