Tyttöjen ja poikien pukeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa

Vieras
Moni sanoo,että jos pojan jälkeen tulee tyttö niin sillä voi hyvin pitää isoveljen vanhoja vaatteita.Mutta jos tytön jälkeen tulee poika niin sille pitää olla poikien vaatteet.MIksi???Eikö tää oo taas sitä naissukupuolen halventamista??? Ite ainaki puen poikani poikien ja tyttöni tyttöjen vaatteisiin.Ei kävis mielen vieressäkää laittaa tytölle veljensä pieneksijääneitä vaatteita.

Ainakin vauvanvaatteet oli meillä niin neutraaleja suurin osa, että aivan varmasti menis pojan vaatteet tytölle käyttöön. Ja päinvastoin, jos olisi ollut tyttö ensin. Toki mekot ja suurimmat röyhelöt jättäisin pois käytöstä.

No, onhan se niin. Tyttöjen vaatteet ovat melkein kaikki niitä röyhelö-kukka-unelmia ja mekkoja tai vähintäänkin vaaleanpunaisia. Laita niitä sitten pojalle. Tytölle kuitenkin olisi helppo pukea vaikka jotkut poikien perusfarkut, kun isoveljeltä olisi vanhana olemassa.

Kyllä itsekin "syyllistyn" siihen, että puen poikani poikamaisesti, mutta oikeasti olen sitä mieltä, että nuo pukeutumiskaavat on turhia. Musta on hienoa nähdä pojilla vaaleanpunaista tms. sukupuolirajoja rikkovaa.

Meidän esikoinen on poika ja on kyllä pitänyt tytön vanhoja vaatteita. Nuorempi on tyttö ja monet lempivaatteet on juuri isoveljen vanhoja. Mikähän älläkkä siitä nousis jos mää piilottaisin ton neidin traktoripaidan.

Poika on ihan itse valinnut kaupasta itselleen kukkakuvioisia vaatteita yms.

Meillä on nyt vaan tämä esikoinen, tyttö. Hänelläkin on paljon "neutraalimpia" vaatteita eli esim. vihreää tai ruskeaa. Jos joskus poika saadaan niin en nyt varmaan mekkoa ja hörhelöitä pue tai muuta vaaleanpunaista unelmaa, mutta ihan hyvin voidaan pistää vaikka nuo vaaleanpunaiset tennarit kiertoon jos on hyvät vielä sitten :D. Missään nimessä en aio millekään tummansini-musta-linjalle lähteä. Pojilla voi olla keltaista ja oranssia ja punaistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?:
Kyllä itsekin "syyllistyn" siihen, että puen poikani poikamaisesti, mutta oikeasti olen sitä mieltä, että nuo pukeutumiskaavat on turhia. Musta on hienoa nähdä pojilla vaaleanpunaista tms. sukupuolirajoja rikkovaa.

mä en puutu väreihin.mun mielestä väri kuin väri sopii kelle tahansa.Pointtina on tyyli.Miksi tyttö voi käyttää vaatteita joissa sitä voidaan luulla pojaksi mutta harva laittaa pojalle vaatteita joissa sitä luullaan tytöksi?

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?:

mä en puutu väreihin.mun mielestä väri kuin väri sopii kelle tahansa.Pointtina on tyyli.Miksi tyttö voi käyttää vaatteita joissa sitä voidaan luulla pojaksi mutta harva laittaa pojalle vaatteita joissa sitä luullaan tytöksi?

poikia pitää paapoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Meillä on nyt vaan tämä esikoinen, tyttö. Hänelläkin on paljon "neutraalimpia" vaatteita eli esim. vihreää tai ruskeaa. Jos joskus poika saadaan niin en nyt varmaan mekkoa ja hörhelöitä pue tai muuta vaaleanpunaista unelmaa, mutta ihan hyvin voidaan pistää vaikka nuo vaaleanpunaiset tennarit kiertoon jos on hyvät vielä sitten :D. Missään nimessä en aio millekään tummansini-musta-linjalle lähteä. Pojilla voi olla keltaista ja oranssia ja punaistakin.

edelleenkin,värillä ei väliä.Pointti on TYYLI, EI VÄRI.MOni olettaa heti tästä aiheesta puhuttaes että pojat puetaa sinisiin ja tytöt punaisiin.Siitä ei oo kyse.

Just sitä.Monen mun tutun mielestä tytölle voi panna haalarin jossa on auton kuvia ja lukee joku "superman" tai jotain.Mutta samat ihmiset ei vois kuvitella laittavansa pojalleen haalaria jossa on prinsessan kuva...

haen vaan vastausta kysymykseen,että miksi näin on?Miksi poikien vaatetus on tärkeäm´pi kuin tyttöjen? MIksi tyttö voi olla maskuliinen mutta poika ei voi olla feminiininen?

No kyllä meillä tyttö saa kulkea ainakin alle 2 veenä veljen vanhoissa sinisissä ulkoaatteissa. Uusia en vain värin takia osta. Jos sukupuolet olis olleet toisin päin, niin en tiedä olisinko poikaa vaaleanpunaiseen haalariin pukenut...

haen vaan vastausta kysymykseen,että miksi näin on?Miksi poikien vaatetus on tärkeäm´pi kuin tyttöjen? MIksi tyttö voi olla maskuliinen mutta poika ei voi olla feminiininen?

Tämä on muuten oikeasti ihan aiheellinen kysymys! Itse en osaa vastata...

Itse en välttämättä pukisi tyttöä v.sin. paitaan ja farkkuihin, mutta, miten esim farkut tekevät tytöstä pojan näköisen? Tai sammarit ... Kelta / ruskea / vihreä - bodyt? Minusta perussiistejä ja sukupuoli neutraaleita vaatteita, toisin kuin mekot, vaaleanpunainen, pitsit ja röyhelöt (joihin moni pukee ne tyttölapset). Mutta jos tytöltä jää esim sitä ruskeaa, niin kyllä minä sen pojalle pukisin.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
No kyllä meillä tyttö saa kulkea ainakin alle 2 veenä veljen vanhoissa sinisissä ulkoaatteissa. Uusia en vain värin takia osta. Jos sukupuolet olis olleet toisin päin, niin en tiedä olisinko poikaa vaaleanpunaiseen haalariin pukenut...

tämä juuri!! Miksi aina näin.Jos tyttö voidaan pukea poikien haalariin niin sitte saatte luvan laittaa pojallenne myös sen vaaleanpunaisen röyhelöhaalarin.Silloin alkaa olla edes jonkinlaista oikeudenmukaisuutta ilmassa!!!

Toisaalta, käytätkö itse vain ja ainoastaan naisten vaatteita? Vain hameita ja röyhelöpaitoja? Et koskaan mitään ns. miehekästä eli farkkuja, paitapuseroita tms., jotka ainakin ennen muinoin oli miesten vaatteita ja vasta myöhemmin tuli myös naisten käyttöön`?

Ei kaikki halua muutenkaan pukea työttöä röyhelöihin ja vaaleanpunaiseen. Meidän tytöllä suurin osa vaatteista on vihreää ja ruskeaa ja kirkkaanpunaista ja malleiltaan ja kuvioinneiltaan monetkin sopisivat kummalla sukupuolelle vain. Mieheni sen sijaan omistaa parikin vaaleanpunaista paitaa. En näe tarpeelliseksi että ulkopuolisten, tuntemattomien ihmisten tarvisi erottaa lapseni sukupuolta vaatteista, tosin lastani on luultu pojaksi jopa vaaleanpunaisissa vaatteissa. Niin ja siis kyseessä ainokainen.

Tytöille nyt vaan tulee usein ostettua kukkaisprintiä, röyhelöä ja hörhelöä. Niitä ei oikein pojalle ilkeä laittaa.
Mutta tytölle taas voi hyvin laittaa siniset tai vihreät tai ruskeat "poikien" housut ja jotain tyttömäisempää puseroa kaveriksi.
"Poikien housuilla" tarkoitan nyt ihan vaikka poikien vaateosastolta ostettuja housuja... toki college- ym sellaiset menee molemmille sukupuolille väristä huolimatta.

Yhteistyössä