Tyttö täyttää pian 3v. ja mitä minä sitten teen =0

Kyllä tää aika menee nopeesti, 6v. kotona oloo takana.

Miten minä mitään muuta osaan tehdä, vaikka pakkohan se on jos meinaa rahaa jostain saada. Nyt vasta hokasin tämän asian että mun täytyy nyt jotain keksiä, kouluun en mene!
Täällä on työpaikat kyllä niin kiven alla. Jos sitä jonnekin kurssille tai jotain....
 
Rohkeasti vain haet kouluun! Minä olin aikani kans kotona lasten kanssa ja sit päätin, että haen lähihoitaja kouluun ja pääsin, ihanaa kun 2vuotta takana opiskeluja. Enää viimeinen vuosi skarpattavana :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidipeidi:
Rohkeasti vain haet kouluun! Minä olin aikani kans kotona lasten kanssa ja sit päätin, että haen lähihoitaja kouluun ja pääsin, ihanaa kun 2vuotta takana opiskeluja. Enää viimeinen vuosi skarpattavana :wave:
Tuo koulu ei ole jotenkin minua varten, mun perse ei kestä istua montaa tuntia paikallani, liekko jotain adhd oiretta:whistle:

 
vieras
Meillä nuorin täyttää kesällä neljä... Minä olen ollut kotona pian 9vuotta ja nyt mulla on paperit vetämässä yhteen työpaikkaan. Suoraan sanottuna kammottaa!! Ajatus siitä että pääsen sinne töihin, kuten myös ajatus että en pääse:/ Ihan kauheeta... Mitenköhän noi lapsetkin asiaan mahtaa suhtautua?? Olen kyllä varotellut että äiti SAATTAA mennä töihin, eikä asia ole yhdessäkään lapsessa mitään positiivisia tunteita herättänyt:/
 
mua ahistaa jo nyt kun en tiedä mitä rupen tekee kun äippäloma loppuu ja se tapahtuu vast joulukuussa. entisest työstä irtisanouduin kun on aika mahdotonta sitä tehdä äitinä, ekan kanssa yritin ja ei siitä ollut kun paskat seuraukset koko perheelle
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
Kyllä tää aika menee nopeesti, 6v. kotona oloo takana.

Miten minä mitään muuta osaan tehdä, vaikka pakkohan se on jos meinaa rahaa jostain saada. Nyt vasta hokasin tämän asian että mun täytyy nyt jotain keksiä, kouluun en mene!
Täällä on työpaikat kyllä niin kiven alla. Jos sitä jonnekin kurssille tai jotain....
Mulla sama homma paitsi että aikaa on vuosi. Mutta nyt jo huolettaa..
 
anteeksi jo etukäteen
Mä olen niin kypsä palstalla jyllääviin kotiäiteihin, että nyt on pakko vähän provoilla. Eli miksi siellä kotona ollaankaan? Koska se on lapsen psykologisen kehityksen kannalta niin ensiarvoisen tärkeää? Vai koska työelämä pelottaa tai koulutus ei hotsita? Ja onko se lapsi kypsä hoitoon tasan 3-vuotiaana? Eikö kotiäitiys ole mitään sen jälkeen, kun kht loppuu?
 
mietit millaista työtä oikeasti haluat tehdä, kun kuitenkin se työnteko taitaa olla se pakkojuttu ainakin joskus. Jos ei töitä ilman koulutusta niin sitten kouluun ja sitä tietä töihin. Onko sinulla joku ammatti tai millainen koulutus takana?
pakko on yrittää jotakin itse, ei ne työt ja rahat yksistään kotiin kävele.
eikös niitä työkkärissa niitä jotakin neuvojia tuohon ole.
 
lähihoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä :
yksi lisää.. Vuosi myös aikaa ja kouluun taidan hakea.. Eiks toi lähihoitaja aikuiskoulutuksella kestä 2 vuotta?
Mä olen opiskellut aikuisryhmässä ja 3 vuotta puurrettiin vaikka osalla oli pohjalla perushoitajan yms. koulutuksia oli opin tie saman mittainen kaikilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi jo etukäteen:
Mä olen niin kypsä palstalla jyllääviin kotiäiteihin, että nyt on pakko vähän provoilla. Eli miksi siellä kotona ollaankaan? Koska se on lapsen psykologisen kehityksen kannalta niin ensiarvoisen tärkeää? Vai koska työelämä pelottaa tai koulutus ei hotsita? Ja onko se lapsi kypsä hoitoon tasan 3-vuotiaana? Eikö kotiäitiys ole mitään sen jälkeen, kun kht loppuu?
Mulla jäi koulu kesken esikon tullessa, ja toinen tuli siihen jatkoks tosi luontevasti. Ja KYLLÄ olisin kotiäitinä mielellään vielä pidempäänkin, mut talolaina pakottaa tekemään jotain muuta:(
Aika moni mulle on jo tullu sanomaan et likkojen pitäisi saada (päikkäristä tms) ikäistään seuraa. Tässäpä sitä tuumataan että mitä lähden tekemään. Täältä tuppukylältä ei helposti töitä saa, ja koulu taas olis matkan päässä. Eli hurjan pitkät päivät luultavasti. Nojaa, mitäpä sitä ei jaksaisi jos oikein haluaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi jo etukäteen:
Mä olen niin kypsä palstalla jyllääviin kotiäiteihin, että nyt on pakko vähän provoilla. Eli miksi siellä kotona ollaankaan? Koska se on lapsen psykologisen kehityksen kannalta niin ensiarvoisen tärkeää? Vai koska työelämä pelottaa tai koulutus ei hotsita? Ja onko se lapsi kypsä hoitoon tasan 3-vuotiaana? Eikö kotiäitiys ole mitään sen jälkeen, kun kht loppuu?
No kyllä minä ainakin olen kotona lasten takia ollut! Ja siksi juuri töihin meno tavallaan pelottaakin, koska olen ollut niin pitkään kotona kun hiukankin on ollut mahdollista! Nyt osa-aika työ kiinnostaa ihan siksikin että vanhimpiin lapsiin alkaa mennä päivä päivältä enenmmän rahaa, eikä sitä tällä hetkellä tule muualta kuin miehen tilipussista.... Kotihoidon tukea (esim. ) EN ole saannut lähes vuoteen, että eipä sen -hurjan summan- loppuminen vaikuta suuntaan tai toiseen...

 

Yhteistyössä