Meillä 6v. poika nielaisi vahingossa pienen litteän legopalikan. Oli todella niitä ihan pikkiriikkisiä legoja, kokoa vain n. 0,5cm x 0,5cm ja vielä sellainen litteä. Poika säikähti todella ja mä vain rauhoittelin, että kyllä se tulee kakan mukana pois. Juotiin mehua päälle. Onneksi poika tajusi sanoa mulle, että on se kumma tunne, kun mä tiedän tarkasti missä lego on menossa ja näytti tohon alas kurkun kohdalle. Silloin mulla rupes hälytyskellot soimaan ja soitin päivystykseen. Sieltä sanottiin, ettei lapsi saa mennä makuulle ja heti ambulanssi soitettava hakemaan. Mä olin ihmeissäni, mutta tottelin käskyä. Poika vietiin päivystyksestä lastenosastolle yöksi seurantaan ja seuraavana aamuna lego poistettiin keuhkoputkesta tähystämällä. Mies oli mukana ja miehen mukaan sitä ei edes yritetty kuvata, koska niin pieni ei välttämättä näy kuvissa. Lääkäri oli pyytänyt miestä kuvailemaan minkälainen lego sieltä pitäisi löytyä. Löytyihän se lego sieltä onneksi pois.
Mä en varmaan olisi ymmärtänyt varoa makuulle laittamisia tms. jos niistä ei olisi annettu erikseen ohjeita... Sitä vain ajatteli, että kun se lego oli niiiiiiiin pieni.