Tyttö luulee, että olen ihan seniili ;)

Tuo 17v siis :)

Eilen tuli kotiin ja kokeili ensin, että miten mieheni suhtautuisi sellaiseen selitykseen, että tytön on pakko mennä kaverinsa pikkusisaruksia hoitamaan vappuaattona, että kaverin äiti pääsee juomaan :eek:

No, mies ei ottanut kantaa :) , josta innostuneena tyttö ajatteli varmaan selityksen uppoavan minuunkin =) mutta toisin kävi.....neiti ei rellestä missään kotoa kauempana tänä Vappuna ainakaan, kun huomenaamulla pitää olla reippaana myymässä ilmapalloja =)
 
todella hämmästynyt
Anteeksi nyt että sanon tämän, mutta mun käy oikeesti sun tyttöäsi sääliksi millanen kotikasvatus sillä on. Mä olisi kuollu 17v. jos joku mun äiti ei olisi päästänyt mua vappuna juhlimaan ja olisi joutunut jotain ilmapalloja myymään. Eikö sun käy mielessä et harrastat vapaudenriistoa. 17v. on jo melkein aikuinen. Itse tapasin sillon (vappuaattona) nykyisen mieheni. Yritätkö tuhota lapsesi elämän vai etkö osaa päästää irti, hellitä hei vähän. Vai haluatko että hänestä kasvaa joku peräkammarin tapaus kun annat selvää viestiä että itsenäistyminen on paha asia. Toinen joutuu valehtelemaan että pääsisi vapauteen. :D Lastenpsykiatrisella osastolla on potilaita, joita on sidottu liikaa ja jotka ovat lopuksi täysin passivoituneet, mieti sitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:40 todella hämmästynyt kirjoitti:
Anteeksi nyt että sanon tämän, mutta mun käy oikeesti sun tyttöäsi sääliksi millanen kotikasvatus sillä on. Mä olisi kuollu 17v. jos joku mun äiti ei olisi päästänyt mua vappuna juhlimaan ja olisi joutunut jotain ilmapalloja myymään. Eikö sun käy mielessä et harrastat vapaudenriistoa. 17v. on jo melkein aikuinen. Itse tapasin sillon (vappuaattona) nykyisen mieheni. Yritätkö tuhota lapsesi elämän vai etkö osaa päästää irti, hellitä hei vähän. Vai haluatko että hänestä kasvaa joku peräkammarin tapaus kun annat selvää viestiä että itsenäistyminen on paha asia. Toinen joutuu valehtelemaan että pääsisi vapauteen. :D Lastenpsykiatrisella osastolla on potilaita, joita on sidottu liikaa ja jotka ovat lopuksi täysin passivoituneet, mieti sitä.
Höpöhöpö, itse haluaa ihan sadalla niitä ilmapalloja myymään - ei kukaan pakota =)
Eikä hänellä ole mitään tarvetta tavata tulevaa miestään vappuna =)

Tiedätkö, että jos 17vee tavataan "juhlimasta" niin se on vanhempien vastuulla?? :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:40 todella hämmästynyt kirjoitti:
Anteeksi nyt että sanon tämän, mutta mun käy oikeesti sun tyttöäsi sääliksi millanen kotikasvatus sillä on. Mä olisi kuollu 17v. jos joku mun äiti ei olisi päästänyt mua vappuna juhlimaan ja olisi joutunut jotain ilmapalloja myymään. Eikö sun käy mielessä et harrastat vapaudenriistoa. 17v. on jo melkein aikuinen. Itse tapasin sillon (vappuaattona) nykyisen mieheni. Yritätkö tuhota lapsesi elämän vai etkö osaa päästää irti, hellitä hei vähän. Vai haluatko että hänestä kasvaa joku peräkammarin tapaus kun annat selvää viestiä että itsenäistyminen on paha asia. Toinen joutuu valehtelemaan että pääsisi vapauteen. :D Lastenpsykiatrisella osastolla on potilaita, joita on sidottu liikaa ja jotka ovat lopuksi täysin passivoituneet, mieti sitä.

:eek: :LOL: :LOL:
Sori, mua vaan naurattaa tää. En minä ainakaan halua, että tyttöni sitten joskus koheltaa tuolla puskissa kännissä ku apina... että kotona on ja pysyy. Rellestää sitten täysi-ikäisenä :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:42 Provo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:40 todella hämmästynyt kirjoitti:
Anteeksi nyt että sanon tämän, mutta mun käy oikeesti sun tyttöäsi sääliksi millanen kotikasvatus sillä on. Mä olisi kuollu 17v. jos joku mun äiti ei olisi päästänyt mua vappuna juhlimaan ja olisi joutunut jotain ilmapalloja myymään. Eikö sun käy mielessä et harrastat vapaudenriistoa. 17v. on jo melkein aikuinen. Itse tapasin sillon (vappuaattona) nykyisen mieheni. Yritätkö tuhota lapsesi elämän vai etkö osaa päästää irti, hellitä hei vähän. Vai haluatko että hänestä kasvaa joku peräkammarin tapaus kun annat selvää viestiä että itsenäistyminen on paha asia. Toinen joutuu valehtelemaan että pääsisi vapauteen. :D Lastenpsykiatrisella osastolla on potilaita, joita on sidottu liikaa ja jotka ovat lopuksi täysin passivoituneet, mieti sitä.
Höpöhöpö, itse haluaa ihan sadalla niitä ilmapalloja myymään - ei kukaan pakota =)
Eikä hänellä ole mitään tarvetta tavata tulevaa miestään vappuna =)

Tiedätkö, että jos 17vee tavataan "juhlimasta" niin se on vanhempien vastuulla?? :\|
Joo viisaampi on mennä palloja täytteleen. Sen äidin ei tarvi ryyppäämään mennä. Käyttäs senkiajan lasta/lapsia rakastaen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:47 Ninniliina kirjoitti:
No joo: miksi sen pitäisi olla itsestään selvyys, että 17v saa juhlia ja juoda, ilman että vanhemmat saavat siihen puuttua :whistle:

Ja mitä tekemistä sillä on itsenäistymisen kanssa, että saa juoda alaikäisenä?
mun on pakko omalta kohin oikaista että juomista/ryyppäämistä en kannata ja sitä en suvaitse ala-ikäiseltä,mutta jotain rajaa sentään!?kai nyt tyttö saisi edes JUHLIA ystävien kanssa?eikai se automaattisesti tarkoita että se olisi juovuksissa kuin apina?
 
Joo ja mitäs siitä naureskelemaan ettei tytöllä ole tarvetta tavata tulevaa aviomiestään vappuna. Toisen tunteiden ja elämän mitätöimistä. Mistäs sen kukin tietää onko tarvetta vai ei. Eikös ne tulevat kumppanit siinä iässä haeta. Liian kovaa kasvatusta, äiti viestittää lapselle ettei luota tähän ja ei saa itsenäistyä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:51 tiku kirjoitti:
Joo ja mitäs siitä naureskelemaan ettei tytöllä ole tarvetta tavata tulevaa aviomiestään vappuna. Toisen tunteiden ja elämän mitätöimistä. Mistäs sen kukin tietää onko tarvetta vai ei. Eikös ne tulevat kumppanit siinä iässä haeta. Liian kovaa kasvatusta, äiti viestittää lapselle ettei luota tähän ja ei saa itsenäistyä.
Pöh, miksi lapsen pitäisi miettiä mitään aviomiesjuttuja vielä??
Aivan varmasti ehtii niitä miettiä yllinkyllin myöhemminkin....
Lukiolaisella on toivottavasti muuta tärkeämpääkin ajateltavaa :)

Edelleenkään ei ole kyse luottamuksesta, vaan tietyistä säännöistä ja vastuunkantamisesta - mitä sitten, kun tuolla Vappuhumussa jotain oikeasti sattuisi 17-vuotiaalle, vaikka itse olisi kuinka selvinpäin??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:49 biatsh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:47 Ninniliina kirjoitti:
No joo: miksi sen pitäisi olla itsestään selvyys, että 17v saa juhlia ja juoda, ilman että vanhemmat saavat siihen puuttua :whistle:

Ja mitä tekemistä sillä on itsenäistymisen kanssa, että saa juoda alaikäisenä?
mun on pakko omalta kohin oikaista että juomista/ryyppäämistä en kannata ja sitä en suvaitse ala-ikäiseltä,mutta jotain rajaa sentään!?kai nyt tyttö saisi edes JUHLIA ystävien kanssa?eikai se automaattisesti tarkoita että se olisi juovuksissa kuin apina?
No ei tietenkään juhliminen tarkoita automaattisesti juomista tai juominen tarkoita kaatokännissä olemista. (Paitsi suurimman osan suomalaisten mielestä...) Mutta jos joku vanhemmista epäilee, että hänen jälkikasvunsa tarkoitus on suunnata nimenomaan ryyppäämään, niin eikö silloin tällä vanhemmalla ole oikeus se kieltää?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:59 Ninniliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:49 biatsh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:47 Ninniliina kirjoitti:
No joo: miksi sen pitäisi olla itsestään selvyys, että 17v saa juhlia ja juoda, ilman että vanhemmat saavat siihen puuttua :whistle:

Ja mitä tekemistä sillä on itsenäistymisen kanssa, että saa juoda alaikäisenä?
mun on pakko omalta kohin oikaista että juomista/ryyppäämistä en kannata ja sitä en suvaitse ala-ikäiseltä,mutta jotain rajaa sentään!?kai nyt tyttö saisi edes JUHLIA ystävien kanssa?eikai se automaattisesti tarkoita että se olisi juovuksissa kuin apina?
No ei tietenkään juhliminen tarkoita automaattisesti juomista tai juominen tarkoita kaatokännissä olemista. (Paitsi suurimman osan suomalaisten mielestä...) Mutta jos joku vanhemmista epäilee, että hänen jälkikasvunsa tarkoitus on suunnata nimenomaan ryyppäämään, niin eikö silloin tällä vanhemmalla ole oikeus se kieltää?
toki on oikeus.mä en varmasti olisi niin rankasti edes kommentoinut tätä,mutta kun olen lukenut aiempia provon kirjoituksia tytöstä ja "säännöistä" niin.... :/
 
harmis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:53 vierailija kirjoitti:
mulle tulee tosta provon ja sen tyttären suhteesta aina mieleen se vilkkumaan biisi... "mä sanon viimeisen sanan ja se on ei..." ;)
Sama laulu on käynyt mielessä. Minä olen kyllä ihan samaa mieltä, että turha sen 17v. on missään yökaudet luuhata. sitähän se tuossa iässä on!

tulevaan mieheen voi törmätä siellä lukion penkilläkin. Kuten minulle kävi :wave: :LOL:
 
Ajattelin tätä asiaa uudelleen ja voipi olla, että tyttö on siinä suhteessa vähän lapsellisempi että hänellä on, nyt vasta 17v. murrosikä. Kehittyminen tapahtuu monella nuorella ero tahtia ja jos kotikasvatus on sitonut paljon, niin silloin voipi olla että itsenäistyminen tapahtuu vasta nyt. Murrosiässähän lapsi haluaa rajoja, haluaa myydä ilmapalloja, toisaalta ei. Joten voipi olla ihan oikeanlaista toimintaa provolta, itse kun en tiedä minkälaisesta lapsesta on kysymys.

Hyvää vappua joka tapauksessa. Anteeksi jos sanoin liian kärkevästi, ei ollut tarkoitukseni. Ja mamma muistaa kanssa maistaa illalla vähän shampanjaa eikös juu?
 
eiikä
Aikas rajua toimintaa. muistatko itse millaista oli olla nuori. Vaikka sen likkas pitäisit kahlittuna kotona, et voi vahtia sen tekemisiä 24/h vrk. Löysäähän vähän. Nyt se uhmasta tekee jotain, se on vain ajan kysymys. Tajuutsä miltä tuntuu viettää aikaa vanhusten kanssa kun muut saa olla kavereidensa kanssa. Jos sä näin osotat ettet luota tyttöös, vai onko syytä epäillä, että se vetää koomat? Sanon vain ettei tyttös muista sua hyvällä kun aikuistuu. ja eri asia olis jos se olis joku 13 tai 15v.
 
Provo: nyt on pakko kysyä, että mitä meinaat tehdä max.vuoden päästä kun tyttäresi täyttää 18 ja sulla ei ole enää sananvaltaa sen menemisiin ja tulemisiin??

Kyllä mun mielestä on parempi antaa löysää pikkuhiljaa, kun se että päästää vasta irti kun nuori on 18.. Sittenhän se menee ja örveltää kun puolihullu kun aikaisemmin ei ole mitään saanu tehdä...
 
Meillä vanhin poika on 16- vuotias ja kyllä on rippikoulun jälkeen saanut viettää viikonloppuisin vapaasti aikaa kavereittensa kanssa iltaisin. Päivisin sitten onkin töissä ja omasta tahdostaan.

Osaa todellakin laskea tulonsa ja menonsa. Kertaakaan ei ole tullut kännissä kotiin.

Itsekin sain tuon ikäisenä mennä ja todellakin, onneksi poika on näköjään pudonnut kauaksi puusta! ;)

Toivottavasti nuoremmatkin lapseni osaavat elää ihmisiksi, kun heitä ei kahlita.

Ja uskompa, että pitkälle viinanjuontitavat tulevat kotoa. Meillä on aina otettu lasten nähden, esim. 1-2 siideriä/olutta ja jopa pari kertaa viikossakin. Mutta humalassa ei ole oltu koskaan, jos nyt isännän muutamaa ylilyöntiä ei lasketa. (Nämä juomiset ei ole tapahtunut kotona.)
 
Beehoo
No huh huh! Onneks en ole sun tytär!

Oma äitinikin oli aikoinaan hyvin tarkka siitä missä aikaani vietin, mutta kyllä kuitenkin vaput ja uudetvuodet sai viettää kavereiden kanssa.

Mieti vähän minkälainen sosiaalinen hylkiö tyttärestäsi voi tulla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 12:31 vicy kirjoitti:
Provo: nyt on pakko kysyä, että mitä meinaat tehdä max.vuoden päästä kun tyttäresi täyttää 18 ja sulla ei ole enää sananvaltaa sen menemisiin ja tulemisiin??

Kyllä mun mielestä on parempi antaa löysää pikkuhiljaa, kun se että päästää vasta irti kun nuori on 18.. Sittenhän se menee ja örveltää kun puolihullu kun aikaisemmin ei ole mitään saanu tehdä...
Juu, kyllä minäki tätä mieltä olen. Parempi antaa pikkuhiljaa enemmän vapauksia ja kokeilla kaikkea. Ja kertoohan se luottamuksestakin jo paljon.
 
Christina
Muistan kun itse olin 17 vee. Olisin varmasti kuollut ( no en ihan, melkein..) jos mutsi olisi pakottanut jäämään vapuksi kotiin :ashamed: :whistle:
Mut saas nähdä kun omat likat on tuossa iässä, saatanpa tehdä saman päätöksen kuin Provo. Tiedä sitten B)
 

Yhteistyössä