Tyttö 3vkoa, kaikki kommentoi hörökorvia :(

  • Viestiketjun aloittaja "Surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Surullinen"
Esikoistyttömme on perinyt mummonsa korvat. Ensin ajattelin, että ne voi vielä muuttua kasvun myötä, mutta nyt todella moni sukulainen on voivotellut tytön korvia ja ihmetellyt kuinka ne on niin höröt :( . Itselläni on todella paha mieli asiasta kun tehdään noin iso numero, tyttö on kuitenkin terve ja söpö! Onko muilla kokemusta tämmöisestä? :(
 
Peyote
Hörökorvat ei mitenkään ole mikään vika. Mun mielipide on se, että kaikki kasvot olis höröillä korvilla vielä hiukan nätimmät, mutta se on vaan mun mielipide. Oon huomannut, että täälläpäin, en tiedä onko muissakin pohjoismaissa, hörökorvia pidetään onnettomana sattumuksena, mutta ei kaikkialla niin ajatella.

Onhan ihmisillä erilaisia neniäkin. Jokaisella on omanlaisensa piirteet.
 
Vvvvieras
Mä tykkään hörökorvista. Mun mielstä ne on kivan näköiset ja antaa persoonallisuutta ja särmää ulkonäköön. En varmaan ole ainut, joka tykkää niistä eli ei ne kaikkien mielestä ole rumat.

Valitettavasti mulla itsellä ei ole :(
 
  • Tykkää
Reactions: as if
Peyote
Mä tykkään hörökorvista. Mun mielstä ne on kivan näköiset ja antaa persoonallisuutta ja särmää ulkonäköön. En varmaan ole ainut, joka tykkää niistä eli ei ne kaikkien mielestä ole rumat.

Valitettavasti mulla itsellä ei ole :(
Mäkin tykkään. Minullakaan ei itsellä ole, mutta lapsillani on oikein mukavat. Katson välillä peilistä ja käännän korvat niin ja mietin, miten paljon paremmin ne kehystäisi päätä jos ne olisi enemmän ulkonevat.
 
----ap------
Kiitos ihanista vastauksista! Itsekin ihmettelen miten ihmiset kehtaa, mutten ole uskaltanut sanoa mitään takaisin näille kommentoijille :( . Muutenkin on mieli herkillä niin ikävät kommentit vauvan ulkonäöstä harmittaa. Tuntuu että onko se nyt NIIIN iso asia millaiset korvat :(
 
das
Mä kommentoisin takaisin sillain epäsuorasti vauvalle puhuen: "Äidin mielestä olet aivan ihana ja suloinen, vaikka Xxxxxx sanoi sinua juuri rumaksi. Ehkä hörökorvakommentoijalla sytyttäisi, että tuli päästettyä sammakko suusta...
 
Peyote
Kiitos ihanista vastauksista! Itsekin ihmettelen miten ihmiset kehtaa, mutten ole uskaltanut sanoa mitään takaisin näille kommentoijille :( . Muutenkin on mieli herkillä niin ikävät kommentit vauvan ulkonäöstä harmittaa. Tuntuu että onko se nyt NIIIN iso asia millaiset korvat :(
Sikäli se voi olla isokin asia, että joku voi joskus vaikka ihastua niihin korviin. :) ei se välttämättä ole ollenkaan kielteinen asia.
 
"rasvie"
Vauvasi on varmasti ihana ja hänestä kasvaa suloinen tyttö. Pönttöjä sukulaisia, älä valita. Kannattaisi kyllä sanoa suoraan ettei, kommentointi tunnu yhtään kivalta. Ehkä katsovat sen jotenkin oikeudekseen kun ovat sukua vauvalle. Toivottavasti edes tajuavat jossain vaiheessa miten typerästi ovat käyttäytyneet.
 
das
Mä kommentoisin takaisin sillain epäsuorasti vauvalle puhuen: "Äidin mielestä olet aivan ihana ja suloinen, vaikka Xxxxxx sanoi sinua juuri rumaksi. Ehkä hörökorvakommentoijalla sytyttäisi, että tuli päästettyä sammakko suusta...
Niin ja sanot tämän siis vauvalle, vauvaan katsoen. Hymyilet ja lepertelet vauvalle...Näin ei tarvitse antaa palautetta päin näköä, mutta kolahtaa kommentoijalle varmasti ;)
 
"mielipide"
Voihan sitä myös sanoa että paljon pahempiakin asioita vois lapsella olla kuin hörökorvat. Varmaan moni vanhempi ottais mieluumin sen hörökorvan kuin vaikka huuli- ja suulakihalkion tai syövän tai puutuvat raajat tms.
 
ihan vieras
Mun rakkaalla pikku siskollani oli aivan valtavat hörökorvat vauvana.Jotka eivät ole "suoristuneet"vieläkään.vaikka Rouva on jo yli 30.Sehän on vain yksi piirre joka tekee susta vain sinut:)
 
m@m
Meidän pojalla oli hörikset syntyessään ja kun ei osannut vielä kääntyä rullautuivat aina eteenpäin nukkuessa. Itsekin kauhistelin niitä alkuunsa mutta muutamassa kuukaudessa alkoivat suoristua ja pää kasvaa korvia kiinni :) ilmeisen yleistä pienillä...
 
Peyote
Meidän pojalla oli hörikset syntyessään ja kun ei osannut vielä kääntyä rullautuivat aina eteenpäin nukkuessa. Itsekin kauhistelin niitä alkuunsa mutta muutamassa kuukaudessa alkoivat suoristua ja pää kasvaa korvia kiinni :) ilmeisen yleistä pienillä...
Meillä oli molemmilla ihan liimana päässä kiinni ja ehdin jo huolestua, että eivätkö muka yhtään ala höröttämään. Alkoivat onneksi.
 
maitonaama
Tämä jonkun ominaispiirteen kommentointi on todella yleistä. Oma tyttöni on kohta neljä ja todellakin hoikka ollut aina. Ja sitähän kommentoidaan: oletpas kevyt, voi kun olet hoikka, kun hän on noin laiha/rimpula/siro jne. Yleensä se sanotaan kyllä ihailevasti ja kehuen, mutta mulla nousee karvat pystyyn. Tyttökin selvästi reagoi asiaan ja yhteen aikaan häntä ei saanut nostaa, koska "on niin painava ettet sä jaksa!"

Että kyllä sitä hämmästelyä riittää ihan sit vuosiksi yksinkertaisilta ihmisiltä.
 
Minusta hörökorvat on tosi suloiset. :heart:

Minua ärsyttää se, kun meidän tytöllä on luonnonkiharat, niin varsinkin kun tämä oli pienempi, oli joka paikassa kiharoitten ihastelijoita ja lääppijöitä. So what, ne on kiharat ja varmaan jossakin vaiheessa tytölle tulee turhautuminen niitä kohtaan, kun ne pirulaiset ovat kurittomia, varsinkin kosteassa säässä. :D
 
"Vvvv"
Tiedän tunteesi. Meidän poikaa sanottiin jopa Mikki hiireksi :( ja vaikka korvat ei nyt niin kamalan höröt ole. Ne jotka haukkuvat lastasi, eivät tajua mitä sanovat. Mutta yritä antaa asian olla. Vauvasi on kaunis :)
 
hus
Älä välitä, vaan nauti ihanasta vauvastasi! Tosi tahdittomia ihmisiä sitä onkin.. Tytöillä on hyvä kun hiukset saa kasvaa, omalla 3v ei korvat oo näkyneet hiusten alta aikoihin:)
 
"Lotta"
Kaikki kommentoijat eivät välttämättä edes tarkoita sanomaansa pahalla!
Äiti vain on herkällä päällä ja itse epävarma korvien suhteen..
Siksi pienikin huomautus tuntuu arvostelulta vaikka osa saattaa vain kommentoida neutraalisti tai jopa ihailevasti.
Tietysti "voi tyttö raukkaa mitkä korvat"kommentti on oikeasti tahditon ja loukkaava.
Tuollaisille ihmisille ap:n pitäisi todellakin kommentoida takaisin.
 

Yhteistyössä