Tyttären seurustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elina"

Vieras
Hei! Olen aivan uusi näillä palstoilla enkä oikein tiedä käytäntöjä, mutta toivoisin silti saavani kommentteja ja mielipiteitä itseäni askarruttavaan asiaan. Minulla on 15 kohta 16 vuotta täyttävä tytär joka ilmoitti minulle, että hänellä on poikaystävä. Ei siinä mitään. Osasinhan tuota arvella, että kohta tulee aika näille asioille, mutta sitten sain kuulla poikaystävän täyttävän 23 vuotta tänä vuonna. En oikein tiedä miten suhtautua asiaan. Miehellä on jo oma asunto ja koulut käyty. Pitäisikö ikäerosta olla huolissaan? Tyttö on tosin aina ollut hieman ikäistään kehittyneempi ja vastuuntuntoisempi. Onko täällä muita äitejä joiden tyttärillä on ollut vanhempia poikaystäviä ja miten olette tilanteeseen suhtautuneet?

Onhan tuo jo aikamoinen ikäero tuossa vaiheessa... Itse olin 17v ja mieheni oli 21v kun tavattiin ja meillä oli joidenkin mielestä liian iso ikäero.

Itse äitinä en hyväksyisi suhdetta mutta en kieltäisikään vaan yrittäisin tutustua mieheen. Enkä kyllä yökylään päästäis ennen kunnon tutustumista.

Tyttö oli e-pilleritkin jo hakenut lääkäristä.. Olivat kuulemma suunnitelleet, että mies tulisi täällä meillä kotona käymään. Jos tämä poikaystävä ehdokas nyt sattuukin olemaan huonoa seuraa niin miten sen seurustelun voisi edes kieltää? Aina on tyttö ollut myös sen verran omapäinen ettei varmaan kuin suuttuisi jos kieltämään alkaisin.. Joskus tuntuu, että eikö sitä voisi palata siihen aikaan kun tyttö oli vielä pieni ja tietämätön näistä asioista.

itse tiedän tyttöä joka oli 14 kuna alkoi seurustelee 30v miehen kanssa, nyt heillä on 1,5v lapsi ja toinen tulossa.

Itse kun olen nuori , olen itekin aina tykänny vanhempien miesten peräässä juosta ja kaikki parisuhteet mitä on ollut on kans ollut n 5-6 vuotta vanheman kanssa. ja mielestäni ei ole ikäerossa mitään väliä, kuhan ei ole hyväksi käyttöä, väkivaltaa yms niin on kaikki hyvi :)

6?§ Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö

Joka koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan tämän kehitystä, tai saa tämän ryhtymään sellaiseen tekoon, on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa, jos rikos ei 7 §:n 1 momentissa tarkoitetulla tavalla ole kokonaisuutena arvostellen törkeä. Lisäksi lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan se, joka menettelee 1 momentissa tai edellä tässä momentissa tarkoitetulla tavalla kuusitoista mutta ei kahdeksantoista vuotta täyttäneen lapsen kanssa, jos tekijä on lapsen vanhempi tai vanhempaan rinnastettavassa asemassa lapseen nähden sekä asuu lapsen kanssa samassa taloudessa.

Yritys on rangaistava.

Yhteistyössä