tyttäreni vietiin iltapäivällä vatsa kipujen takia sairaalaan

  • Viestiketjun aloittaja pommin jäljiltä
  • Ensimmäinen viesti
mummoa musta ei saa tekemälläkään
Alkuperäinen kirjoittaja X. :
Onnea tulevalle mummolle
Hei mä olen 35-v ja en todellakaan mikään mummo =) Itse haaveilen vielä "iltatähdestä" vaan tässä taitaa tähteä olla nyt tarpeeksi =)
jännä miten sitä ei osannut yhtään pelätä et näin voisi käydä. Tytär ollut aina erittäin vastuuntuntoinen niin kuin alkoi viime kesänä puhumaan et on ajatellut et jos hankkisi pillerit kun suhde edennyt "niin" pitkälle (itse olen kasvattanut tyttäreni niin et pitää tulla heti kertomaan kun menkat alkaa ja kun alkaa hormoonit hyrräämään siihen malliin et pojassa kiinnostaa muukin kuin kädestä pitäminen. ennemmin hommaan ne pillerit heille kuin kuulen yllätysuutisen...näin siis ajattelin vielä hetki sitten vaan ei näy olevan tae sekään)
 
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja mummoa musta ei saa tekemälläkään:
Alkuperäinen kirjoittaja X. :
Onnea tulevalle mummolle
Hei mä olen 35-v ja en todellakaan mikään mummo =) Itse haaveilen vielä "iltatähdestä" vaan tässä taitaa tähteä olla nyt tarpeeksi =)
jännä miten sitä ei osannut yhtään pelätä et näin voisi käydä. Tytär ollut aina erittäin vastuuntuntoinen niin kuin alkoi viime kesänä puhumaan et on ajatellut et jos hankkisi pillerit kun suhde edennyt "niin" pitkälle (itse olen kasvattanut tyttäreni niin et pitää tulla heti kertomaan kun menkat alkaa ja kun alkaa hormoonit hyrräämään siihen malliin et pojassa kiinnostaa muukin kuin kädestä pitäminen. ennemmin hommaan ne pillerit heille kuin kuulen yllätysuutisen...näin siis ajattelin vielä hetki sitten vaan ei näy olevan tae sekään)

Kyllä sinusta ollaan tekemässä mummoa, koska tyttäresi on raskaana.

HYVÄKSY TOSIASIA

 
aps
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja mummoa musta ei saa tekemälläkään:
Alkuperäinen kirjoittaja X. :
Onnea tulevalle mummolle
Hei mä olen 35-v ja en todellakaan mikään mummo =) Itse haaveilen vielä "iltatähdestä" vaan tässä taitaa tähteä olla nyt tarpeeksi =)
jännä miten sitä ei osannut yhtään pelätä et näin voisi käydä. Tytär ollut aina erittäin vastuuntuntoinen niin kuin alkoi viime kesänä puhumaan et on ajatellut et jos hankkisi pillerit kun suhde edennyt "niin" pitkälle (itse olen kasvattanut tyttäreni niin et pitää tulla heti kertomaan kun menkat alkaa ja kun alkaa hormoonit hyrräämään siihen malliin et pojassa kiinnostaa muukin kuin kädestä pitäminen. ennemmin hommaan ne pillerit heille kuin kuulen yllätysuutisen...näin siis ajattelin vielä hetki sitten vaan ei näy olevan tae sekään)

Kyllä sinusta ollaan tekemässä mummoa, koska tyttäresi on raskaana.

näin sanoo mies naiselle joka synnyttänyt monta lasta ja todellakin tietää mitä tarkoittaa kun ollaan raskaana...silloin jostakin tulee äiti ja jostakin mummo ja jostakin isä ja jostakin ukki....apua mun ukosta tulis ukki....ei ei ja ei.....(hymähtelyä hevi ukille joka pelaa innoissaan poikien kanssa pleikaria) =)
Nyt soitti lääkäri ja sanoi et meidän ei kannata tulla, tytöllä ei mitään hätää, tämä lääkäri ei itse usko umppariin vaan epäilee muuta. Veriarvot ei olekaan niin sekaisin mitä hoitaja antoi ymmärtää, crp voi nousta kuulemma pienestäkin tulehduksesta. Aamulla mennään siis....tyttöä on lääkitty kipulääkkeillä. Pitää ehkä lähteä nukkumaan että huomenna jaksaa....vaan tuskin uni tulee

HYVÄKSY TOSIASIA
 
Pakko kommentoida, että nuorethan saavat omaan asuntoon asumistukea, äiti saa äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa sekä sen jälkeen kotihoidontukea mikäli päättää jäädä kotiin alle kolme vuotiaan lapsen kanssa. Mikäli isä opiskelee, saa hän opintotukea. Lapsesta saa lapsilisän ja tarvittaessa vielä sosiaalitoimisto voi maksaa harkinnan varaista toimeentulotukea. Ei Suomessa jää ilman tuloja jos vaan tekee jotakin!

Voimia ap:n tilanteeseen! Hämmentää varmasti nuoriakin tilanne, mutta toivottavasti saatte asiat toimimaan! :)
 
Ei voi olla totta.Katsoin ensin,että on tuttu.Tänään nimittäin kuulin,että tuttujen just pari viikkoa sitten 17v täyttänyt tyttö on raskaana.Jo niin pitkällä,että raskaus sitten jatkuukin.Halusi tai ei.Tyttö valitellut vatsakipuja ja sen vuoksi sitten menneet lääkäriin.Siellä sitten tämä yllätys....Ei ollut itse epäillyt mitään,kun kuukautiset tulleet.Menee sekin tänään tarkempaan ultraan.Ei ole kauaa edes tuntenut poikaystävää ja tämä asuu vielä toisella puolella Suomea.
 
aps
Sairaalasta kotiuduttu, rankka päivä takana. Selvisi että tyttärelläni on suolistossa tulehdus, onneksi ei ollut umppari, näillänäkymin selviää ilman leikkausta. Tänään on itketty ja naurettu, panikoitu ja rauhoituttu, tunteet laidasta laitaan. Tyttäreni ja poikaystävä todella järkyttyneet tilanteesta, vauva ei ollut suunnitelmissa milläänlailla, mutta kun aamulla miettivät umpparileikkausta vielä niin huomasin kuinka poikaystävällä oli vauvasta hätä että miten vauvalle käy leikkauksen aikana.
 
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja aps:
Sairaalasta kotiuduttu, rankka päivä takana. Selvisi että tyttärelläni on suolistossa tulehdus, onneksi ei ollut umppari, näillänäkymin selviää ilman leikkausta. Tänään on itketty ja naurettu, panikoitu ja rauhoituttu, tunteet laidasta laitaan. Tyttäreni ja poikaystävä todella järkyttyneet tilanteesta, vauva ei ollut suunnitelmissa milläänlailla, mutta kun aamulla miettivät umpparileikkausta vielä niin huomasin kuinka poikaystävällä oli vauvasta hätä että miten vauvalle käy leikkauksen aikana.

No mites tulevat mummot ja ukit ovat suhtautuneet tilanteeseen?

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
:O kuin pitkällä oli??? Pääsi kotiin? Ettei mitään hätää?
ei päässyt kotiin, kipuili niin ja oli aika järkyttynyt. huomenna ultra ja sosku jututtaa tyttöä. Ikää on 16-v, olen huomannut et on pyöristynyt, mut luulin et pillerit tekevät kun aloitti pillerit viime vuoden puolella.
Siis täh?Eikö ultrata heti?MItä jos kohdunulkoinen?Mistä päättelivät raskauden keston sitten?
Eihän tä nyt oo mikään provo taas....
 
aps
Alkuperäinen kirjoittaja Mies :
Alkuperäinen kirjoittaja aps:
Sairaalasta kotiuduttu, rankka päivä takana. Selvisi että tyttärelläni on suolistossa tulehdus, onneksi ei ollut umppari, näillänäkymin selviää ilman leikkausta. Tänään on itketty ja naurettu, panikoitu ja rauhoituttu, tunteet laidasta laitaan. Tyttäreni ja poikaystävä todella järkyttyneet tilanteesta, vauva ei ollut suunnitelmissa milläänlailla, mutta kun aamulla miettivät umpparileikkausta vielä niin huomasin kuinka poikaystävällä oli vauvasta hätä että miten vauvalle käy leikkauksen aikana.

No mites tulevat mummot ja ukit ovat suhtautuneet tilanteeseen?
Pojan isä syyttää melkoisesti poikaansa tilanteesta. Tilanne kävi aika kuumana sairaalassa yhdessä vaiheessa. Pojan äiti oli aivan hysteerinen että poika on nyt pilannut tyttäreni elämän. Me ei osata näin ajatella, nuoret toimivat vastuullisesti, olivat yhdessä sopineet että makkarissa ei tapahdu mitään ennen kuin tytär saa pillerit ja pillereitä on tytär syönyt säännöllisesti, vahinko mikä vahinko
 
katso
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
:O kuin pitkällä oli??? Pääsi kotiin? Ettei mitään hätää?
ei päässyt kotiin, kipuili niin ja oli aika järkyttynyt. huomenna ultra ja sosku jututtaa tyttöä. Ikää on 16-v, olen huomannut et on pyöristynyt, mut luulin et pillerit tekevät kun aloitti pillerit viime vuoden puolella.
Siis täh?Eikö ultrata heti?MItä jos kohdunulkoinen?Mistä päättelivät raskauden keston sitten?
Eihän tä nyt oo mikään provo taas....
Ykkös sivun vika viesti.


hii:

miks ne sossut häntä jututtavat? eikö ultrattu heti??



ultrattiin,m utta huomenna pääsee äitipolillle jossa parempi laite, nyt tytär soittaa...hetkinen
 
vieras
16 v on mun mielestä aika nuori harrastamaan seksiä. Mut se on vaan mun mielipide. Ehkäisyn piti olla kunnossa,harmi että pettikin. Uskon silti,että oli päätös mikä tahansa ni sen kanssa oppii elämään. Varmasti myös 16 v voi tulla hyvä äiti jos on siihen itse halukas.

Eihän se elämä lopu vauvan tuloon.Ja koko elämä vielä edessä. Nuorena äitinä jaksaa varmasti paremmin hoitaa lasta ja nuorena äitinä jaksaa paremmin teinin kiukut jne.

Jos ollu yhdessä jo jonkin aikaa ja aikomuksena muuttaa yhteen ni eiköhän se vauvakin ole pienen alku shokin jälkeen tervetullut. Molempien vanhemmilta vaan tukea tarpeeksi,että saavat koulunsa käytyä loppuun jne. Eivät saa jäädä asian kanssa yksin-Ettei aikuisiksi tarvitse kasvaa "yhdessä yössä".





 
teiniäipäx
oletkos ap varma, että tyttö on syönyt pilsuja säännöllisesti
ettei vaan olis vauvakuume iskenyt...sitten vaan näyttelee järkyttynyttä niin hyvin menee läpi

no, tän siitä saa kun lapset sekstaa keskenään
 
vieras
niin melko harvoin pillerit pettää. pitää ottaa oikeaan aikaan yms. ja jos ap:n lapsi saanut alkunsa joulukuussa jolloin myös aloittanut pillerit niin alussa ei ole ollut tarkkana...
 

Yhteistyössä