Tytön nimi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimiongelmikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimiongelmikko

Vieras
Mitä mieltä nimestä Annastiina?
Olisiko fiksumpaa Anna Stiina, Anna-Stiina vaiko Stiina= Stina?

Halutaan kuitenkin kutsumanimeksi Annastiina tuolla stiinalla, eli ei pelkkä Anna.
 
Minusta tulee Annastiinasta nukke mieleen. Mut mitäs sitten.. ehkä hän on kaunis kuin nukke. =) Mutta laittaisin vaan Annastina, jos kerran haluatte että koko nimeä käytetään. Viivoilla olevat ovat just sellasia jotka lyhenee vuosien mittaan, mut jos alunperin on yhteen kokonaisena nimenä, niin uskon että tulee enempi käytettyä. Ja jättäsin sen yhen iinkin pois, jotta ei tule sitä Tiina vaikutelmaa joka taas voisi lyhentää nimeä pelkäksi Annaksi.
 
Meillä on taas niin supisuomalainen sukunimi, että sillä on vähän vierastettu tuota Stinaa, kun se kuulostaa "ruotsalaiselta". Pieni vivahde-erohan siinä nimen ulkoasussa on.
 
Annastiinakin on sen verran pitkä nimirimpsu sukunimineen, että kolmas "turha" nimi päätettiin jättää pois. Sillä nimellä ei olisi käyttöä.
Siis ei haluta mitään Peppi Lotta Sikuriina....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Annastiinakin on sen verran pitkä nimirimpsu sukunimineen, että kolmas "turha" nimi päätettiin jättää pois. Sillä nimellä ei olisi käyttöä.
Siis ei haluta mitään Peppi Lotta Sikuriina....

Lapsi kuitenkin tykkää, että on kaksi nimeä, usko pois! Miun kummityttö (jo aikuinen) on nimeltään Emilia Annastiina.
 
Me mietittiin sitä kanssa, kun lapsi joutuu kirjoittamaan tuon nimensä ja siihen lisäksi ei-niin-lyhyimmästä-päästä olevan sukunimen, että voisi olla riittävän ärsyttävän pitkä ketju, jos siinä olisi vielä yksi nimi lisää. Ei varmaan monessakaan kaavakkeessa ruudut riittäisi nimelle sukunimineen. Kolmannen nimen siis voi unohtaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Me mietittiin sitä kanssa, kun lapsi joutuu kirjoittamaan tuon nimensä ja siihen lisäksi ei-niin-lyhyimmästä-päästä olevan sukunimen, että voisi olla riittävän ärsyttävän pitkä ketju, jos siinä olisi vielä yksi nimi lisää. Ei varmaan monessakaan kaavakkeessa ruudut riittäisi nimelle sukunimineen. Kolmannen nimen siis voi unohtaa :)

Siis Annastiinahan on yksi nimi.
 
Antakaa tuo nimi yhteenkirjoitettuna, eli ihan Annastiina.
Mutta miettikää nyt vielä toisen nimen antoa. Muistan kuinka pienenä tyttönä oli mielenkiintoista tietää muiden toinen nimi. Ikinä en ole ketään tavannut jolla olisi vain yksi etunimi. Mutta tuskinpa se ketään pahentaa vaikka vain yksi nimi oliskin. Ja onhan se pitkänlainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Antakaa tuo nimi yhteenkirjoitettuna, eli ihan Annastiina.
Mutta miettikää nyt vielä toisen nimen antoa. Muistan kuinka pienenä tyttönä oli mielenkiintoista tietää muiden toinen nimi. Ikinä en ole ketään tavannut jolla olisi vain yksi etunimi. Mutta tuskinpa se ketään pahentaa vaikka vain yksi nimi oliskin. Ja onhan se pitkänlainen.

eikun kolmannesta nimestähn puhuit.. :whistle:
Juu, kolmas olis liikaa.
 
No voihan sen ajatella niinkin, että Anna + Stiina = Annastiina
Joo mun lapsus, mutta varmaan kuitenkin tulin ymmärretyksi? ehkä...toivottavasti :D

Nimen ulkoasusta aluksi sitä neuvoa kyselin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niinhän se on-yksi pitkä nimi :)

Ei sen nyt niin väliä ole, esikoinen sai lyhyen nimen ja vain kaksi, miehen halusta. No kakkosella onkin sitten pitkä etunimi ja sukunimi ja kolme nimeä. Ei sillä nyt niiiiin väliä ole mahtuuko viivalle vai ei, pääasia että on kiva nimi.
 

Similar threads

Ä
Viestiä
8
Luettu
654
V
O
Viestiä
6
Luettu
2K
V
N
Viestiä
23
Luettu
622
V

Yhteistyössä