Auttakaa nimiasiassa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimipohdintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimipohdintaa

Vieras
Meillä on "perinteenä", että lastemme toiset nimet viittaavat johonkin iso- tai esivanhempaan arvostuksesta heitä kohtaan. Minulle hyvin tärkeän mummoni nimi oli Anna ja jos tämä masussa kasvava vauva on tyttö, haluaisin hänen toiseksi nimekseen jotain tästä Anna-nimestä johdettua. Ensimmäinen nimikin on hakusassa mutta on tyyliltään esim. Venla/Laura tms. Keksikää ehdotuksia toiseksi nimeksi, joissa olisi mukana tämä Anna???

Itse en keksinyt kuin Annastiina ja Annika (ei kovin kivoja mielestäni kumpikaan)
 
Eikö hälle voi voi vain antaa Annaa yhdeksi nimeksi. Sopiovat nimet vain seyraksi.

Hyvä idea muuten mutta kun suosikki-etunimi-ehdotuksemme ovat kaikki a-loppuisia, joten tuntuu että seuraavaksi ei sovi taas a:lla alkava nimi, esim. Veera Anna... Tai en tiedä sopisiko jos oikein makustelisi? En haluaisi lapselle kolmea nimeä, kun muillakaan ei ole.

Kiitos tähän astisista ehdotuksista, lisää vain! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22055079:
Hyvä idea muuten mutta kun suosikki-etunimi-ehdotuksemme ovat kaikki a-loppuisia, joten tuntuu että seuraavaksi ei sovi taas a:lla alkava nimi, esim. Veera Anna... Tai en tiedä sopisiko jos oikein makustelisi? En haluaisi lapselle kolmea nimeä, kun muillakaan ei ole.

Kiitos tähän astisista ehdotuksista, lisää vain! =)

Anna Veera Sofia. Kutsutaanhan monia toisilla nimillä. Ai niin, teille ei kolmea. Veera Anna Vilhelmiina.
 

Similar threads

Yhteistyössä