tytön matikan koe ja opettaja.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäliini

Vieras
eli meillä 8v tokaluokkalainen tyttö...

koulussa oli matematiikan kokeet...ja tyttö tuli kotiin ja sanoi ylpeänä, että 10- tuli ;)

no... huomasin, että kokeessa oli ollu ensi numerona 8+

kysyin asiasta ja tyttö sanoi että opettaja oli kysynyt, että: " olitko unohtanu tehdä kokonaan yhden tehtävän?" ja antoi tytön tehdä sen ja sehän sit meni oikein ja arvosana muuttui....

no... minä tietysti ihan äimänä... kun huomasin, että tehtävä oli aika hankala ja ihan keskellä paperia, joten ei ihan helposti kyllä "huomaamatta" jää....tai että olisi "unohtanu" tehdä sen...

sanoin sitten, että: jos vaan et oikein osannu tehdä sitä...ja jätit siis tekemättä...?
tyttö meni aikas vaikeaksi, mutta väitti, että kyllä se oli unohtunu. jätimme sitten asian taakse ja sanoin, että tule sitten sanomaan äidille, jos mietityttää asia ja haluat jutella...

onhan se tietysti väärin, jos numeronsa on "vääryydellä" saanu, mutta en kyllä viitsi asiaa eteenpäin viedä...

miten te toimisitte???

tyttö on tosi hyvä koulussa ja muutenkin kaikki ok :)

Mulla on käynyt kanssa kerran unohtanut alaasteella tehdä yhden enkun tehtävän kokeesta joka oli keskellä sivua ja en vaan ollut huomannut tai siis hyppäsin sen yli.. Ope antoi mun tehdä sen ja numero nousi 8 -->9 el ivoihan olla oikeasti että tyttö on sen unohtanut.. opin tästä, että tarkistan aina.. ja tämän jälkeen en tehtäviä ole unohtanut tehdä.. patsi tahallaan :)

Jos kerran lapsi osaa tehdä sen ilman apuja, niin hyvähän se on. Tuskin oli erityisesti harjoitellut asiaa kokeen jälkeen, varsinkin kun matikasta on kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Mitä väliä oliko se oikein tehty kokeen aikana vai myöhemmin jos kerran opetteja antoi mahdollisuuden tehdä sen silloin myöhemmin.

no eipä sillä nyt olekkaan niin väliä, varsinki ku on vielä pieni.... ajattelin vaan, että onko muilla ollu tällasia tapauksia...kunhan vaan rupesin miettimään...

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Mitä väliä oliko se oikein tehty kokeen aikana vai myöhemmin jos kerran opetteja antoi mahdollisuuden tehdä sen silloin myöhemmin.

no eipä sillä nyt olekkaan niin väliä, varsinki ku on vielä pieni.... ajattelin vaan, että onko muilla ollu tällasia tapauksia...kunhan vaan rupesin miettimään...

Alkuperäinen kirjoittaja Rompales:
Mulla ois tällänen teoria. Jos ei heti osannut ja aatellut tehdä muut tehtävät eka ja sitten niiden jälkeen paneutua tähän hankalaa mutta unohtikin sitten kokonaan.

Näin minullekin on lapsena sattunut ja opettaja antoi tehdä tehtävän ennen kuin koe palautettiin.

Eikös se ole pääasia, että tyttösi OSASI tehdä sen tehtävän? Mä olin mukulana kauhea koejännittäjä, mutta koska opettaja ja vanhemmat tiesivät että OSAAN kuitenkin asiat, niin sain parempia numeroita todistuksiin kuin olisin koenumeron perusteella saanut. Lukiossa pääsin psykologille ja erityisopettajalle, ja vuoden verran tein harjoituksia joiden avulla pääsin eroon koejännityksestä. Yo-kokeista sain E:n paperit :)

Mulla koejännitys oli just tota, että unohdin tehdä puolet tehtävistä, kädet hikosivat niin ettei kynä pysynyt kädessä, pissatti ja keskittymiskyky katosi kokonaan.

Mulla ois tällänen teoria. Jos ei heti osannut ja aatellut tehdä muut tehtävät eka ja sitten niiden jälkeen paneutua tähän hankalaa mutta unohtikin sitten kokonaan.

joo.... mä rupesin kans kelaamaan, että näin on voinu todellakin käydä, kun yleensä on niin tarkka ja kiltti oppilas ;)

Ei kai tuossa nyt kauheaa vääryyttä kuitenkaa ole tapahtunut. Vai epäiletkö, että tyttö olisi kokeen jälkeen harjoitellut tuota tehtävää tms. Jos hän opettajan valvonnassa teki tehtävän uudestaan ja se meni oikein, niin ihan ok se sitten on. Voit toki puhua asiasta vielä tytön kanssa ja sonoa, että koe kannattaa aina tarkistaa ja kaikkiin tehtäviin kannattaa aina vastata, vaikkei ihan varma olisikaan meneekö oikein. Kaikki opettajat eivät välttämättä myöhemmin anna koetta täydentää :)
Musta tuntuu, että opettajakin tiesi tytön osaavan tehtävän ja antoi siksi yrittää uudelleen.

Mä tein aina tälleen koulussa aikuisiälläkin.

Mulle kävi kerran niin, että opettaja oli unohtanut laskea yhden täydellisesti oikein menneen tehtävän pisteet lopulliseen pistemäärään mukaan. Johan parani arvosana kohinalla kun tuli 16 lisäpistettä.

et hyppäsin hankalan tehtävän yli, jatkoin kokeen tekemistä, ja kun olin tehny viimeisen tehtävän sivun lopusta, en enää muistanu, et keskellä / alussa paperia olin yksi / monta tehtävää tekemättä, palautin kokeen ja tällä tyylillä myös reputin yhden kurssin amiksessa :headwall:

Ihan hyvin on voinut unohtaakin. Itse tein kokeessa aina ensin ne helpoimmat tehtävät ja palasin viimeisenä niihin vaikeisiin, joten on itselläkin joskus joku tehtävä unohtunut.

Yhteistyössä