Tytön kaveri varastaa siteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Ovat 11-vuotiaita. Tyttäreni kaveri on aika kehittyneen oloinen ainakin fyysisesti. Hän käy meillä aina välillä kylässä. Olen huomannut nyt parin viime käynnin jälkeen, että on epäilyttävästi hävinnyt siteitä useampikin kappale vessasta... Miten te toimisitte? Ottaisitteko tytön kaverin puhutteluun vai sanoisitteko tytöllenne, että kertoo kaverilleen ettei niin saa tehdä?

[QUOTE="Äiti";25247522]Ovat 11-vuotiaita. Tyttäreni kaveri on aika kehittyneen oloinen ainakin fyysisesti. Hän käy meillä aina välillä kylässä. Olen huomannut nyt parin viime käynnin jälkeen, että on epäilyttävästi hävinnyt siteitä useampikin kappale vessasta... Miten te toimisitte? Ottaisitteko tytön kaverin puhutteluun vai sanoisitteko tytöllenne, että kertoo kaverilleen ettei niin saa tehdä?[/QUOTE]

Tarpeeseensa niitä varmastikin varastaa. Ei ole kehdannut vanhemmilleen kertoa menkkojen alkamisesta.

En nolaisi tyttöä ottamalla puhutteluun. Sitäpaitsi et voi olla 100% varma kuka siteitä on ottanut, jos kukaan. Antaisin "varastaa" niitä jatkossakin. Toinen vaihtoehto on piilottaa siteet.

• Tykkää
Reactions: Tara74 ja Wandii
En ottais puheeksi. Tosi nolo asia tytön kannalta. Laittaisin sidepaketin toiseen paikkaan kokonaan joksikin aikaa. Tyttö huomaa, että sinä olet huomannut ja todennäköisesti lopettaa moisen.

Meilläkin alkoi hävitä siteitä ihan kamalat määrät vessasta, usein jopa koko paketti kerralla. En tiedä kuka tytön kavereista se oli. Otin siteet pois sieltä, nykyään pidän niitä makuuhuoneessa vaatekaapissani. Rajansa kaikella, ei mulla ole tosiaan varaa ostaa siteitä jatkuvasti.

Jos esim. kaverini tarvitsee siteen ollessa luonani, niin toki saa niitä käyttää. Sama juttu muiden vieraiden kanssa, joihin kuuluu myös tyttöni kaverit. Eli en tekisi tai sanoisi mitään.

[QUOTE="vieras";25247607]miun siteet on kyllä vapaasti muidenki käytössä. ei miun maailma nyt siteiden lainaamiseen kaadu.. siskot ja kaverot saa ihan vapaasti niitä "lainailla"[/QUOTE]

Kauanko annat olla olla lainassa ja missä kunnossa vaadit palutettavan??

[QUOTE="vieras";25247607]miun siteet on kyllä vapaasti muidenki käytössä. ei miun maailma nyt siteiden lainaamiseen kaadu.. siskot ja kaverot saa ihan vapaasti niitä "lainailla"[/QUOTE]

Samaa mieltä, itse en siteitäni piilottaisi mihinkään, veisi niitä sitten aikuinen tai nuori. Mun siteitä saa kyllä ottaa :) Harmi kyllä mulla ei yleensä sellaisia täällä ole kun enimmäkseen käytän kuukuppia.

[QUOTE="marianna";25247674]Pitäisin sitäitä runsaasti tarjolla, saa ottaa jos ei ole kotona kertonut syystä tai toisesta. En todellakaan alkaisi varastelusta puhuttelemaan.[/QUOTE]

Mun mielestäkin saisi käyttää paketista omaan tarpeeseen meillä ollessa, mutta kun hävisi aina koko paketti ja ihan jokainen side minkä vein sinne vessaan, niin kyllä sellainen on jo pöllimistä eikä mitään lainailua... En minäkään pöltsi vessapapereita kenenkään kotoa, enkä mitään muutakaan.

Luulenpa ettei ole uskaltanut kertoa äidilleen että menkat ovat alkaneet ja nyt sitten vie niitä muilta tarpeeseensa. Itse en uskaltanut kertoa aikoinaan äidilleni ja käytin parit ekat kerrat talouspaperia suojana.

No, jos on käyttänyt siteitä teillä ollessaan? Vai onko vienyt niitä useita kappaleita mukanaan? Kyllä mäkin voin kyläpaikassa siteen ottaa, jos menkat alkaa yhtäkkiä eikä ole omia mukana. Jos on vähän vieraampi kyläpaikka niin saatan kysäistä, saako ottaa. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään pitää sitä varastamisena. Itsestäänselvyys pitäisi olla, että saa hätätapauksessa ottaa. Tytölle varmaan nolo asia niin ei kehtaa kysyä lupaa eikä ehkä ole kertonut äidilleen kuukautisista...?