Tytön kaveri tais käydä kylässä ekan ja vikan kerran...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kiia:
Ymmärrän, että harmittaa, mutta älä ota niin vakavasti. Luulis, että toisen äitikin ymmärtäis, että kaikki lapset tekee joskus jotain pöhköä.

Voithan soittaa hänelle, ja sanoa, että tytölläsi on ollut vähän kavereita, eikä siksi oikein tiennyt, miten suhtautua kaverin lähtöön, ja toivot, että voivat leikkiä tulevaisuudessakin yhdessä.

Peesaan tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Onko tyttösi erityislapsi? Kuulostaa nimittäin siltä.... Pitäiskö tyttö viedä terapiaan tjn...? Ei ole normaalia käytöstä...

No yksittäisen tapauksen perusteella ei moisia johtopäätöksiä oikein voi kyllä tehdä.

Mulla on 4 vuotias tyttö ja jos se alkais konttailee jonkun sukat ja hame suussa ja nuuhkimaan toisen peffaa nbi varmasti veisin tutkimuksiin. En voisi kuvitellakaan semmoista tapahtuvan

Sen voin sanoa että ei todella ole kyse mistään vilkkaudesta tms. On aina ollut rauhallinen ja ei koskaan ole neuvolassa/p-kodissa puututtu asian, koska kaikki menee hyvin. Tämä ongelma on nyt ilmennyt oikestaan eskarin aikana, varmaan toivoo itsekin niin kovasti että saisi jonkun kivan kaverin, että menee sitten ihan ylikierroksille.

Ymmärrän, että harmittaa, mutta älä ota niin vakavasti. Luulis, että toisen äitikin ymmärtäis, että kaikki lapset tekee joskus jotain pöhköä.

Voithan soittaa hänelle, ja sanoa, että tytölläsi on ollut vähän kavereita, eikä siksi oikein tiennyt, miten suhtautua kaverin lähtöön, ja toivot, että voivat leikkiä tulevaisuudessakin yhdessä.

Näin mä tekisin. Ja tosiaan keskustelu tytön kanssa - ei saa suuttua. Lapset on lapsia ja niillä on välillä jos jonkinmoista metkua ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
En todellakaan ylianalysoi, vaan meillä kanssa tosissaan tilanne oli ihan mahdoton, kun lapsella ei vielä ollut ADHD - lääkettä. Hän alkoi esittämään ja pelleilemään ja teki kaikkea sitä mitä ei saisi tehdä, kun oli vieraita paikalla. Nyt kun lääkitys on päällä, niin lapsi on tosi kiltisti ja kivasti - myös silloinkin kun on vieraita kylässä tai me menemme jonnekin kyläilemään.

Sinä ylianalysoit ap:n tytärtä tämän yhden kertomuksen perusteella.

Onko tyttösi erityislapsi? Kuulostaa nimittäin siltä.... Pitäiskö tyttö viedä terapiaan tjn...? Ei ole normaalia käytöstä...

No yksittäisen tapauksen perusteella ei moisia johtopäätöksiä oikein voi kyllä tehdä.

Mulla on 4 vuotias tyttö ja jos se alkais konttailee jonkun sukat ja hame suussa ja nuuhkimaan toisen peffaa nbi varmasti veisin tutkimuksiin. En voisi kuvitellakaan semmoista tapahtuvan

Jos mun 4v tekis noin en kyllä yhden kmerran perusteella mihinkään tutkimuksiin kuskaisi. Ja tuskin edes pääsisi.

No se onkin sun tyttösi.

Ai? Meillä 30-v äitikin nuuhkii peffaa, haukkuu ja konttailee, kun koiraa leikitään! Missä iässä sen leikkimisen pitää loppua?

En todellakaan ylianalysoi, vaan meillä kanssa tosissaan tilanne oli ihan mahdoton, kun lapsella ei vielä ollut ADHD - lääkettä. Hän alkoi esittämään ja pelleilemään ja teki kaikkea sitä mitä ei saisi tehdä, kun oli vieraita paikalla. Nyt kun lääkitys on päällä, niin lapsi on tosi kiltisti ja kivasti - myös silloinkin kun on vieraita kylässä tai me menemme jonnekin kyläilemään.

Meille tulee vasta koulun alussa lääke ja kuulemma on aika selkeä adhd. Ei liioin käydä kylässä, kun kiroilu on huippujuttu/muut alapääjutut. Mut meilläki tää jatkunu jo monta vuotta tai aina jotakin erityistä, et yksi tapaus vasta kuusivuotiaana ei tietenkään ole heti adhd. Milloin ov saitte lääkityksen, me ollaan jo aika puhki!!!

jos lapsi ois kiroillut ja haistatellut niin oisin voinut vähän miettiä ja katsoa vähän tarkemmin vanhempia.
ja miettiä kannattaako jatkaa kyläilyä.
mutta koiran leikkiminen ihan normaalia. vaikka minkä ikäiseltä.

Ei ne välttämättä kokonaan säikkyneet ap. Poika on aina välillä leikkinyt erään 3v kanssa jolla samantyyppistä meininkiä aina kun me lähetään tai he lähtevät. En ole antanut sen häiritä koska muuten leikkivät mielellään ja tapaavat. Jos on kaveriton lapsi tai näkee vähän muita niin voi mennä överiksi jos ei halua että leikit loppuvat.

tyttösi esitti selkeesti koiraa ja jos olis ollut mun lapsi niin olisin kyl heittänyt jotain että lopetas nyt se koiran esittäminen ja jatkanut juttelua. Ja mä olisin kyllä kauhistunut siitä, että lapsi laitetaan omaan huoneeseen eikä saa sanoa kaverille heippoja ja sen takia ajatellut että mitähän toi äiti tekee jos mun lapselta tippuu vaikka jotain lattialle ruokapöydästä, kun se on kylässä siellä. voikohan enää päästää lasta sinne. Toi on niin normaalia, kun olla ja voi. Mulla on ollut myös oikein kekseliäitä pikkutyttöjä ja nyt murrosiässä sitten kaikki nolottaa.

Ai? Meillä 30-v äitikin nuuhkii peffaa, haukkuu ja konttailee, kun koiraa leikitään! Missä iässä sen leikkimisen pitää loppua?

Koiran leikkiminen on eri asia kuin sekoamiskohtaus :(

Mä, Meillä lääkkeen lapsi sai nyt vuoden alusta ja lapsellamme on ikää nyt 5,5v - syksyllä lähtee eskariin avustajan kera.

Moi ov, ,saanko kysellä vähän. Me vasta äsken saatiin adhd tieto, kaikkee muuta tutkittu. Kuinka paljon lääke auttaa, ,siis meneekö tosiaan kyläilyt hyvin nyt kun on lääke, onko puheet muuttuneet ym.?

Taisit hieman ylireagoida tilanteeseen...
toinen on älyttömän innoissaan ja käy vähän ylikierroksilla, kun on kaveri kylässä ja leikit loppuu kesken...
Aikuisen tilanne- ja huumorintaju auttaa tämmösessä tilanteessa eteenpäin.

sai tyttö heipat sanoa, meni vielä ulos asti vilkuttamaan. Huoneeseen komento oli ukaasi jos ei lopeta niin saa mennä pois eteisestä sinne miettimään, mutta onneksi sitten lopetti siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sen voin sanoa että ei todella ole kyse mistään vilkkaudesta tms. On aina ollut rauhallinen ja ei koskaan ole neuvolassa/p-kodissa puututtu asian, koska kaikki menee hyvin. Tämä ongelma on nyt ilmennyt oikestaan eskarin aikana, varmaan toivoo itsekin niin kovasti että saisi jonkun kivan kaverin, että menee sitten ihan ylikierroksille.

Aivan, vasta sitten kun tapahtuu toistuvasti, mitä nyt ei tiedetä, mut oletan että tapahtunut vain kerran, ei tietenkään ole mitään syytä huoleen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa ihan siltä,kuin neidilläsi olisi ADHD. Vaikuttaa ihan samanlaiselta tapaukselta kuin oma poikani, silloin kun hänellä ei vielä ollut lääkitystä päällä. Silloin hän kanssa oli ihan mahdoton riiviö ja kuriton tenava, kun tuli vieraita. Kaikki mahdollinen ja mahdotonkin piti välttämättä tehdä. Eikä uskonut mitään kieltoja eikä käskyjä. Onneksi tämän alussa pääsimme sairaalaan tutkimuksiin ja tuli selkeä ADHD - diagnoosi. Sitten sai lääkityksen ja kyllä on elämä sen jälkeen mennyt huomattavasti paremmaksi. Ei lapsi ole ihan villi viikari ja on tottelevaisempi mitä ennen. Osaa olla myös nyt fiksusti kun mennään kylään tai meille tulee vieraita.

Kunnon ylianalysointia taas kerran.

Megapeesi.

mä, menee kyläilyt nyt hienosti ja on oikein kivasti rauhoittunut lääkityksen myötä. onneksi lapsi ei ole ikänä rumia puhunut, mutta muuten saattaa aloittaa juttelemisen keskeltä lausetta ja luulee että kaikki tajuavat mistä hän puhuu - mutta tuokin ongelma on vähän väistynyt lääkityksen myötä - edelleen kuitenkin tuota vaivaa on.

Yhteistyössä