Tytön kaveri tais käydä kylässä ekan ja vikan kerran...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
eli väänsit tapahtuman toistepäin :D

Mun mielestä äiti oli nolo, lapsi oli vaan lapsi.

Oon oikeesti tarkka siitä kenen luo päästän lapseni. Liiankin tarkka ehkä.

okei,muutaman vuoden päästä et pysty vahtimaan joten löysää vähän.
äitiä nolotti lapsen käytös ja antaisit porttikiellon

okei,muutaman vuoden päästä et pysty vahtimaan joten löysää vähän.
äitiä nolotti lapsen käytös ja antaisit porttikiellon

NYT pystyn vahtimaan joten vahdin, tottakai. Jos joku koti/äiti/isä ei vaan tunnu sellaiselta johon täysin luotan ja josta tykkään, niin lapset leikkii sitten yhdessä pihalla, meillä, ja tässä tapauksessa eskarissa kun kerran eskarikamuja ovat.
Ei sen suurempi asia. Ei pitäisi olla mikään ongelma kenellekään...

Mä olisin kyllä varmaan komentanut lasta siinä vaiheessa kun oli toisen vaatteet suussa. Mutta olisin todennäköisesti tehnyt sen sanoilla: No niin koira tuos ne tänne äläkä kuolaa toisen vaatteita. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Meille saisi tulla, meillä saa konttailla lattioilla yms ihan vapaasti.
Meillä on konttailtu takapihassakin ilman housuja ja pissitty puskaan. Kuten koirat! :D

Sairasta.

Eikö olekin? :D Poika alle 2 v oli roolileikissä koira, otti sitten housut pois ja konttasi hau hau-hokeman kera pissalle puskaan.

Soita sossuun :attn:, jospa ne tekisi jotain vielä yli 2 v jälkeenkin tuollaiselle kamaluudelle :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rajaton:
Oon samaa mieltä liian vähän kavereita kotona ja harmi leikkikaverin lähtiessä purkautui sitten tuolla tavalla :hug: Josko tyttö pyytäis käytöstään anteeksi seuraavan kerran, kun tapaa kaveria ja äitiä?

Joo, peesaan tätä. Lapsihan tyttö vielä on ja lapsilla nyt voi tulla kummallisiakin päähänpistoja. En tekisi tytölle isoa numeroa tuosta, sanoisin vain että oli sopimatonta käytöstä. Kaverin äidille harmittelisin tytön huonoa käytöstä ja sanoisin että puhuitte asiasta ja ei toistu. Ja kehuisin vielä että kuinka muuten kivaa tytöillä oli. Ei tossa nyt tarvii mistään adhd:stä olla kyse, jos tyttö muuten on ihan ok.

Meillä on konttailtu takapihassakin ilman housuja ja pissitty puskaan. Kuten koirat! :D

Sairasta.

Kyllä mä ymmärrän että moni aikuinen on tollanen tiukkapipo mutta että yritätte ryöstää lapsuuden lapsilta kieltämällä heiltä hulluttelun ja hauskanpidon. Se vasta sairasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Kyllä mä ymmärrän että moni aikuinen on tollanen tiukkapipo mutta että yritätte ryöstää lapsuuden lapsilta kieltämällä heiltä hulluttelun ja hauskanpidon. Se vasta sairasta on.

Kaikki käytös ei ole tervettä lapsillakaan. Tajuatko?

Kaikki käytös ei ole tervettä lapsillakaan. Tajuatko?

No en tajua miten ap:n lapsen käytöstä pidetään epäterveenä kertomuksen mukaan. En todellakaan.

Lisäksi tässä vedettiin jo vaikka mitä päätelmiä yhden pienen kertomuksen mukaan. Lähinnä äiti siinä oli paniikissa, kun hänen tyttärensä ei käyttäydykään hänen standardiensa mukaan.

Hieman taas jotku ylireagoi :D Mullekin tuli ensimmäisenä mieleen että neiti leikkii koiraa :D Ja mikäs sen mukavampaa kun saa lapsena eläytyä leikkeihinsä, toi pissimisjuttu oli hauska ja onneks meitä on paljon jotka antaa lapsiensa käyttää mielikuvitustaan tervettä järkeä käyttäen! Ei se tarkota jos omalla pihalla pissii pusikkoon koiraa leikkien, että sillä lailla tehtäis joka paikassa.. Jotain rajaa, LAPSET ON LAPSIA!!! Tsemppiä ap:lle :)

ihan ekaks... sain mitä mojovimmat naurut, voin kuvitella lapsen pimahtamisen, ja äidin kauhun...
Mut oikeesti, lapsi on lapsi, voin ihan hyvin kuvitella omanikin alkavan esittää vieraiden läsnäollessa. Kuten edellä mainittiin, ap itse taisi nyt turhasta hätääntyä. Mielestäni lapsellasi ei ole MITÄÄN syytä pyytää kaveriltaan anteeksi. Ainoa puhuttelun paikka oli, kun äitiä ei uskonut.

Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Onko tyttösi erityislapsi? Kuulostaa nimittäin siltä.... Pitäiskö tyttö viedä terapiaan tjn...? Ei ole normaalia käytöstä...

Hahhah, joo :laugh: :headwall: Nauru multa pääs kun luin tuon ap:n aloituksen vaikka ei varmasti silloin kauheesti naurattanut. Jospa sen kaverin äidillä kuitenkin löytyis huumorintajua sen verran että antais asian olla ja ystävyys jatkuisi. Eihän tuo nyt sopivaa käytöstä ollut mut ehkä sun tyttö oli jo niin väsynyt ja innoissaan että "vähän" riehaantui.

Anteeksi, että repesin ihan täysin. Siis mun mielestä ihan normaalia ja tuo koiran leikkiminen tuli vaan mullakin mieleen. Ei kai tuo nyt niin vakavaa, ei minua ainakaan haittaisi tämän toisen tytön äitinä. Meillä 5v. poika keksii välillä kanssa tällaista.

No en tajua miten ap:n lapsen käytöstä pidetään epäterveenä kertomuksen mukaan. En todellakaan.

Lisäksi tässä vedettiin jo vaikka mitä päätelmiä yhden pienen kertomuksen mukaan. Lähinnä äiti siinä oli paniikissa, kun hänen tyttärensä ei käyttäydykään hänen standardiensa mukaan.

Epätervettä se minusta on. En tunne yhtään lasta, joka käyttäytyisi noin edes pahimmillaan. Mutta tunnenkin vain normaaleja ihmisiä.

Sairasta.

munkin mielestä. kumma kun ei voida lapsissa sietää sitä että ne on lapsia :(

Alkuperäinen kirjoittaja www:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Onko tyttösi erityislapsi? Kuulostaa nimittäin siltä.... Pitäiskö tyttö viedä terapiaan tjn...? Ei ole normaalia käytöstä...

No yksittäisen tapauksen perusteella ei moisia johtopäätöksiä oikein voi kyllä tehdä.

Mulla on 4 vuotias tyttö ja jos se alkais konttailee jonkun sukat ja hame suussa ja nuuhkimaan toisen peffaa nbi varmasti veisin tutkimuksiin. En voisi kuvitellakaan semmoista tapahtuvan

Jos mun 4v tekis noin en kyllä yhden kmerran perusteella mihinkään tutkimuksiin kuskaisi. Ja tuskin edes pääsisi.

Joo vois olla että nauraisivat ja sanoisivat että hei meillä on ihan tarpeeksi ihan oikeatakin tutkittavaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja :D:

Epätervettä se minusta on. En tunne yhtään lasta, joka käyttäytyisi noin edes pahimmillaan. Mutta tunnenkin vain normaaleja ihmisiä.

No siinä tapauksessa pysykää te normaalit ihmiset kaukana meistä muista.
Herrajee taas.
Siis oikeestiko et voi kuvitella lapsen tuolla lailla esittävän?

En pitäisi tuollaista käytöstä kovin epänormaalina, kiusallista se toki lapsen vanhemmasta ja myös kenties sen kyläilevän kaverin vanhemmasta tuntuu, vaikkei hän sitä ehkä niin epänormaalina pitäisikään. Eiköhän siinä tilanteessa, lapsi vaan todella yrittänyt pitkittää ja viivästyttää lähtötilannetta ja ehkä kaikki vierailun etukäteisjännitys ym. purkautui tälläisenä käytöksenä.
Sitä paitsi lapsethan ovat mestareita vaistoamaan tilanteita, joissa huomaa pieniä jänniteitä ja he saavat tilaisuuden riehua (kuten vaikkapa päiväkotien juhlat yms) siis aikuisten välisiä mahdollisia jänniteitä. Lapsi vaistoaa sen, ettei toisen aikuisen läsnäollessa oma vanhempi ehkä "uskallakaan " käyttäytyä niinkuin ihan perheen kesken kotioloissa.

Jos lattialla olisi lapsen sijasta konttaillut äiti ja käynyt nuuskuttelemassa näitä poislähtijöitä olisin ehkä itsekin hakevan äidin asemassa miettinyt, mahtaako lapseni kyläillä siellä enää :D .

Mut oikeesti näitä tiukkapipoisia rajoittuneitakin vanhempia valitettavasti on :/ Erään sukulaispoikani isä on ihme tosikko ja niin fiini että. Ihmettelin kerran kun heidän n. 4-vuotias lapsi pihalla pelleili jotain ihan normaalia, niin isänsä katsoi halveksuen ja tiuskaisi "mitä tuo nyt oikein on". Jotkut ei ymmärrä että lasten pitää saada leikkiä eikä vain olla järkeviä isoja aikuisia jo lapsesta pitäen. :|

Alkuperäinen kirjoittaja :D:

:laugh: onneksi mä en sitten tunne normaaleja ihmisiä, mä tunnen lapsia jotka leikkii ja aikuisiakin jotka leikkii niiden lasten kanssa.

ap, sun tyttö oli koira, älä syyllistä häntä ja mun mielestä se anteeksipyyntökin olisi enemmän sun hommia kuin pienen lapsen joka leikki. voisit itse mainita äidille, että "harmi kun siinä tilanteessa olin ite jännittynyt ja jäi tajuamatta, että tyttö leikki koiraa".

Hei vaan taas, eilen en pystynyt kunnolla kirjoittelemaan kun oli sitten iltahommat ja muuta.

Nyt jo pystyn itsekin nauramaan tilanteelle. Taisi tosiaan olla ylireagointia itseltäni, ja tytön innostus tosiaan purkautui. Kertoi itse kun käytiin tilannetta läpi, että oli niin mukava kun "Auli" oli meillä leikkimässä ja en oisi halunnut että lähtee, sitten vaan tuli joku typeryys päähän. Sovittiin että ensi kerralla sanoo että oli mukavan kun kävit ja toivottavasti tulet pian uudelleen sen sijaan että alkaa esittää koiraa =)

Huolissani en ole, koska tyttö on rauhallinen ja normaalikäytöksinen lapsi paitsi silloin, kun innostus purkaantuu. Muutamia aiempia vastaavia tilanteita kun on ollut, saattaa rueta puhumaan niinkuin pikkulapsi yhtäkkiä tai jotain vastaavaa.

Aamulla näin eskarikaverin äitiä päiväkodin pihalla, oli "Auli" tykännyt meillä olla kertomansa mukaan. Sanoin äidille, että tytöillä oli mukavaa ja omani innostus purkaantui vähän hupsusti siinä lopussa, ja että asiasta illalla puhuttiin. Äiti nauroi jo siinä sitten ja sanoi ettei haitannut mitään, lapsilla sattuu kaikenlaista ja tulee toistekin =)

Olisin tietysti itsekin voinut käyttäytyä fiksummin, en nyt sentään huutanut tai kimittänyt lapselle siinä.. Mutta paniikissa sitä tulee töllösteltyä itsekin, onneks ei siitä huolimatta olla mitään kummajaisia (ainakaan ihan kaikkien mielestä) :)

Mukavaa päivänjatkoa ja kiitos kommenteista!

Yhteistyössä