Tytöt sitten päiväkodissa ilman aamupalaa, mun moka että oltiin 5min myöhässä, harmittaa

törkeää
Sinun kirjoituksiasi olen lainannutkin, en ap:n.

Tuleeko sinulle jotenkin yllätyksenä että isommassa ryhmässä on tarpeen noudattaa sääntöjä tiukemmin, jotta homma toimii? Minulle tämä on itsestäänselvä juttu. Jos lapsia on 5 tai 25, niin tottakai se näkyy siinä ryhmän arjessa.
Tuo mitä olit lainannut, ei ollut minun tekstiäni. Minulle ei ole yllätys, että kaikki kiukuttelevat joskus. Ja ryhmäkoossa ei ole kovin suurta eroa. Ryhmiksessä lapsia oli 12, päiväkodissa heitä taitaa olla 18? (en ole ihan varma)

Ja kyllä toki on tarpeen noudattaa sääntöjä ja aikatauluja. Mutta jos joku on joskus myöhässä, niin minusta on julmaa jättää alle kouluikäinen ilman aamiasta. Eikä mekään nyt kovin usein myöhässä olla, mutta jokainen on joskus.
 
Huom harmaana
Aiemminhan tuossa kirjoitin että en tässä päiväkotia syytä, eikä muidenkaan tarvitse. Käsittääkseni aloituksessani tuli jo ilmi että oma vikani, harmittaa vain. Eli, myöhästyminen ja että lapset eivät ehtineet aamupalalle, oli OMA VIKANI, ei KENENKÄÄN muun vika. Pahoillani itse olen tapahtumasta ja toivon että lapset jaksavat sinne puoleenpäivään
Huomioi tässä nyt se, että en ole sanonutkaan että sinä olisit syyttänyt, vaan nimimerkki "törkeää". Hänestä päiväkodin henkilökunta toimii mielivaltaisesti, kun ei anna aamupalaa, jos tulevat myöhässä. En ole kommentoinut sinun kirjoitustasi mitenkään.
 
oooops
harmi että näin kävi olishan tädit voineet leivän antaa ja juoman..
olen päiväkodissa töissä keittiön puolella+siivoan meillä on siällä aika kiire aamupala tiskit pitää saada tiskattua ennen seuravaa ruokaa jotta saadaan ruokailuvälineet puhtaaksi sitten keritä ruuat laittaa valmiiksi siivotakin pitäisi keritä..
joten hommaa riittää sen takia on tiukat aikataulut ei johdu tädeistä,vanhempien olisi hyvä muistaa päiväkodeissa on muitakin töissä kuin tädit ;)
yleensä keittiöllä on 1ihminen joka tekee kaiken..
 
gjhj
Meidän pk:ssa on raja, että pitää tulla viim. 8.30, että saa aamupalan. Tavallisesti ollaan viim. 8.20. Yhden kerran mentiin tasan 9.30 niin johan alkoi hirveä natkutus. Entisessä pk:ssa ei ollut katastrofi, olivat jo laittaneet aamupalan valmiiksi odottamaan kun tiesivät, että tullaan aina viim. 8.30.
 
äitiä saa syyttää
tuokin on niit asioita et johonkin on raja vedettävä... Kärry on voinut odotella vaikka 10min. muiden jo syötyä. Ja on voitu luulla että olette tänään vaikka poissa ja soittelette vasta myöhemmin.

Itse olen soittanut päiväkotiin, että myöhästymme hiukan voisivatko ottaa puuroa sivuun. Aina on onnistunut ilman mutinoita.
 
"jep"
Ihan selkee homma. Ap ei hallitse kakaroitaan ja olivat myöhässä. Silloin ei saa aamupalaa. Apn pitää alkaa valmistautumaan tunnin aiemmin jos lapset pyörittää apn huushollia.

Ja kyllä, meilläkin on välillä TODELLA kiukkuinen lapsi, mutta silloin kun mä sanon, että lähdetään ni sillon lähdetään. Oli vaatteet päällä tai ei.

Muutenkin minusta ois ihan reilua tähdätä paikalle vähän aiemmin kuin 8.29 ja vaatia aamupalaa.....
 
djgj
[QUOTE="jep";22323393]Ihan selkee homma. Ap ei hallitse kakaroitaan ja olivat myöhässä. Silloin ei saa aamupalaa. Apn pitää alkaa valmistautumaan tunnin aiemmin jos lapset pyörittää apn huushollia.

Ja kyllä, meilläkin on välillä TODELLA kiukkuinen lapsi, mutta silloin kun mä sanon, että lähdetään ni sillon lähdetään. Oli vaatteet päällä tai ei.

Muutenkin minusta ois ihan reilua tähdätä paikalle vähän aiemmin kuin 8.29 ja vaatia aamupalaa.....[/QUOTE]

Luitko yhtään ap:n tekstejä??!! Luetun ymmärtämistä!!!
 
törkeää
Alkuperäinen kirjoittaja äitiä saa syyttää;22323391:
tuokin on niit asioita et johonkin on raja vedettävä... Kärry on voinut odotella vaikka 10min. muiden jo syötyä. Ja on voitu luulla että olette tänään vaikka poissa ja soittelette vasta myöhemmin.

Itse olen soittanut päiväkotiin, että myöhästymme hiukan voisivatko ottaa puuroa sivuun. Aina on onnistunut ilman mutinoita.
En tiedä kenelle vastasit, mutta meillä oli siis tässä syksyllä sellainen tapaus, että aamupala aika on 8.30-9.00. Toin lapsen poikkeuksellisesti 8.50 paikalle ja täti totesi, että he ovat jo syöneet puuron (siis tädit syöneet loput, ei lapset). Mun mielestä se oli aika törkeää ja mielivaltaista, sillä olin jo heti ensimmäisenä päivänä tehnyt selväksi, että meidän lapsi syö aina aamiaisen hoidossa. Eli tiesivät odottaa meitä. Ja yleensä lapsi on siellä jo 8.15, että tämä tosiaan oli poikkeus. Ja jos ollaan poissa, niin ilmoitan asiasta yleensä jo edellisenä päivänä tai sit heti aamulla kun päiväkoti aukeaa.
 
Varmasti tajuaa ellei teillä sitten ole harvinaisen tyhmä taapero.
tuota, tuota...mä käyn puheterapeutilla vanhemman kanssa ja opiskelen itse lähihoitajaksi, lapsen kasvun jo opiskelleena, voin sanoa, että tuon ikäinen ei sitä vielä ymmärrä, on tietysti lapsia jotka ymmärtävät, mutta ei tuon ikäiseltä vielä sitä vaadita, eikä tarvitsekaan.
 
[QUOTE="jep";22323393]Ihan selkee homma. Ap ei hallitse kakaroitaan ja olivat myöhässä. Silloin ei saa aamupalaa. Apn pitää alkaa valmistautumaan tunnin aiemmin jos lapset pyörittää apn huushollia.

Ja kyllä, meilläkin on välillä TODELLA kiukkuinen lapsi, mutta silloin kun mä sanon, että lähdetään ni sillon lähdetään. Oli vaatteet päällä tai ei.

Muutenkin minusta ois ihan reilua tähdätä paikalle vähän aiemmin kuin 8.29 ja vaatia aamupalaa.....[/QUOTE]

Me ollaan yleensä 8.15 viimeistään päiväkodilla, olikos tällä viikolla maanantai kun oltiin 8.25, ja silloin ei vielä aamupalakärryä oltu edes haettu.
 
Mä en ymmärrä sitä, että aikataulut pistetään viimeiseen minuuttiin... Jos kerran 8:30 loppuu aamupala, niin miksi sinä tähtäät puoli yhdeksäksi paikalla? Miksi ei vaikka 15 yli jo?

Mulla menee bussit todella harvoin töihin, joten olen kumman motivoitunut saamaan lapseni oikeaan aikaan hoitoon. Silloin lähdetään ajoissa ja minä olen sitten joskus hieman ajoissa pysäkillä sen sijaan, että katselisin huonoina aamuina bussin perävaloja.

Olen pahoillani, mutta sinä itse olet tässä syyllinen - eivät päiväkodin tädit.
 
Mä en ymmärrä sitä, että aikataulut pistetään viimeiseen minuuttiin... Jos kerran 8:30 loppuu aamupala, niin miksi sinä tähtäät puoli yhdeksäksi paikalla? Miksi ei vaikka 15 yli jo?

Mulla menee bussit todella harvoin töihin, joten olen kumman motivoitunut saamaan lapseni oikeaan aikaan hoitoon. Silloin lähdetään ajoissa ja minä olen sitten joskus hieman ajoissa pysäkillä sen sijaan, että katselisin huonoina aamuina bussin perävaloja.

Olen pahoillani, mutta sinä itse olet tässä syyllinen - eivät päiväkodin tädit.
Et tainnut koko ketjua lukea? :) Mä tuossa jo aiemmin kirjoitin että normaalisti ollaan 15 yli tai jo aiemmin...ja mä en syytä päiväkotia vaan ihan itseäni, itse harmittelin tapahtunutta, ja että aamu ei ollut onnistunut.
Mä juuri aiemmin kirjoitin että en syytä päiväkotia, eikä kenenkään muunkaan tarvitse.:)
 
päiväkodin tätinen :)
[QUOTE="vieras";22322952]Ja hetken päästä se olis puolituntia ja sitten tunti... kaikki tietää ajan ja erittäin hyvä kun ajasta pidetään kiinni ja sillä sipuli, ei se varmaan se jakaminen siinä kestä, vaan syöminen ja aamutoimet ja ulos menemiset yms. myöhästyy kun jotain pitää odottaa aamupalalta kun muut ovat ajat sitten jo syöneet.[/QUOTE]

Näinhän se on. Toinen lapsi tuodaan 8.40 ja huomaavat että lapsesi saa vielä aamupalaa. Eräänä aamuna he sitten tulevat myöhässä ja vetovat siihen että "silloin Mari ja Veerakin saivat". Ja kun aika on tarkka niin on päiväkodin aikuisten helppo olla kohdella kaikkia samoin, en kuitenkaan usko että sitä kärryä viedään pois jos joku riisuu vielä 8.30.

Itse olen päiväkodissa töissä ja kyllä puurot usein laitetaan pois 8.30, saatetaan hetki odotella jo tiedämme että joku "vakoipuurolainen" ei ole vielä tullut. Meillä saa monesti kyllä esim. puolikkaan näkkärin jos tulee myöhässä, ihan sen takia vain pieni aamupala jottei siihen pöydässä istumiseen mene aikaa.
Moni myös soittaa (hädissään :) ) aamulla että heillä on ollut hässäkkää aamulla, saahan lapsi vielä puuroa kun tulee myöhässä, ja toki heille on säästetty.
 
Ja huomenna sitten tehokkaampi aamu ja vastaisuuden varalle jotain pientä purtavaa kaapissa, jos lähtö näyttää liian kiireiseltä. :)
Noh, tämä onkin tämän viikon viimeinen hoitopäivä...
Olishan tuolla purtavaa ollu kun just eilen käytii isot kasat ostamassa ruokaa, se harmittaakin. Mä en ite vaan niin huomannut tuota ajan kulua, enkä katsoa kelloa.. Noh, sitä sattuu...en viikolla menen itse taas kouluun, niin pääsee normi arkeen kiinni, ei tule tälläsiä mokia..:)
 
Et tainnut koko ketjua lukea? :) Mä tuossa jo aiemmin kirjoitin että normaalisti ollaan 15 yli tai jo aiemmin...ja mä en syytä päiväkotia vaan ihan itseäni, itse harmittelin tapahtunutta, ja että aamu ei ollut onnistunut.
Mä juuri aiemmin kirjoitin että en syytä päiväkotia, eikä kenenkään muunkaan tarvitse.:)
Kaikki viestit eivät näy silloin kun alkaa kirjoitusta rustaamaan :) Mutta hyvä niin!
 
Meillä kävi keväällä sillai et jämähdettiin tukkirekan taakse tossa kotitiellä ja kun en ollut varma et ehditäänkö aamupalalle niin soitin pk:lle ja kerroin et tulossa ollaan, mut en tiedä myöhästyttäänkö aamupalalta niin samantien luvattiin jättää aamupala sivuun tirppaa varten.
Joskus noita viivityksiä tulee aamusin ja kyllähän niistä selviäis kun itse ilmottaa asiasta kun sen huomaa ja pk hiukan joustaa.
 
Mä en ymmärrä sitä, että aikataulut pistetään viimeiseen minuuttiin... Jos kerran 8:30 loppuu aamupala, niin miksi sinä tähtäät puoli yhdeksäksi paikalla? Miksi ei vaikka 15 yli jo?

Mulla menee bussit todella harvoin töihin, joten olen kumman motivoitunut saamaan lapseni oikeaan aikaan hoitoon. Silloin lähdetään ajoissa ja minä olen sitten joskus hieman ajoissa pysäkillä sen sijaan, että katselisin huonoina aamuina bussin perävaloja.

Olen pahoillani, mutta sinä itse olet tässä syyllinen - eivät päiväkodin tädit.
Montakohan kertaa ap on ketjun aikana myöntänyt itse olevansa syyllinen tapahtuneeseen. :D Ja vielä senkin kirjoittanut että yleensä ovatkin päiväkodilla jo sitä varttia aiemmin.

Nämäkin jutut riippuu lapsista. Jos minulla olisi vain tuo poika olisi helppo ihmetellä mikä ongelma noissa lähdöissä on. Sen kun vaan herättää lapsen, vaatteet päälle ja menoksi, vanhemman oma vika jos ei osaa varata noihin riittävästi aikaa. Tyttö kuitenkin on toista maata ja hänen kanssaan asiat voivat mennä ihan miten hyvänsä taivaan ja maan väliltä. Jopa sen verran että nuo aamut oikeasti stressaavat niin että olenkin miehelle ehdottanut että nyt kun jäin itse kotiin voitaisiin muuttaa noita päivähoidon aloitus aikoja mahdollisuuksien mukaan sen verran myöhemmäksi että
söisivät aamupalan kotona ja vietäisiin sitten yhdessä hoitoon yhdeksäksi. Tappeluthan siinäkin on tytöllä toki edessä kun tuttu rutiini (=päiväkotiin aamupalalle) noin rikkoontuu ja tietty ikävää henkilökunnalle kun sitten sotkee heidänkin aamujaan. Päiväkodista ovat siis tykänneet että parempi kun tyttö tulisi jo aamupalalle niin saataisiin päivä mukavasti alulle.

Hyvät aamut menevät toki aina hyvin eikä mitään ongelmaa, mutta sitten jos se meneekin tuon toisen kaavan mukaan niin en tämän mahan kanssa enää jaksaisi turhaan kanniskella puolipukeista, kirkuvaa ja potkivaa 4v:tä, tämän vaatteita ja tavaroita sekä vielä työnnellä samalla veikkaa rattaissa. Eli ymmärrän kyllä että vastaantappelevan lapsen kanssa nuo pukemiset ja päiväkotimatkat eivät ole helppoja ja yksi vartti voi siinä touhussa mennä ihan huomaamatta. :D meillä siis aamupala tarjoillaan 7.30-8.00 ja paikalla täytyy olla viimeistään 7.45 että saa aamupalan. Mekin tähdätään siihen että oltaisiin päiväkodilla siinä 7.15-7.30 aikaan, mutta joskus se tekee tiukkaa. Ei nyt mitään opäivittäisiä myöhästymisiä, olisko niin että tämän 3v aikana mitä tyttö on ollut hoidossa niin yhteensä kolme kertaa olisi myöhästytty se muutama minuutti (silloin siis soitettu etukäteen asiasta).
 
"vieras"
Melkoinen tyranni päiväkoti!!
Lasta rangaistaan vanhemman töppäyksestä ja jätetään ilman ruokaa, tuo on varmasti joidenkin venäläisten pitämä paikka, ei suomessa voi tuollaisia olla
 

Yhteistyössä