On minulla ajokortti, en saanut sitä kuitenkaan 18v koska ei ollut rahaa. En sitä tarvinnutkaan. Kun muutimme maalle mieheni maksoi ajokortin koska katsottiin että ilman sitä en enään pärjää välimatkojen takia.Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:Onko sulla ap ajokorttia ja asutteko kaupungissa?
jep. näin taitaa olla näppylät. Vaikka on naisissa ap:n kaltaisia, niin samanlaisia ja samanlaisilla älyn lahjoilla varustettuja on myös miehissä, joten tasoissa ollaan.Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:Lopputulema on se, että joka tapauksessa ap:n mielestä pojalle vain "kuuluu" ajokortti ja tytölle se minkä ap katsoo tytöille sopivaksi. Sitä ei muuta mikään hänen sanomansa.
Jos ap:n kaltaiset saisivat päättää, naisilla tuskin olisi edes äänioikeutta, puhumattakaan siitä, että he saavat omistaa talonsa ja päättää omasta elämästään . Katsos kun joskus ne vanhanaikaiset ajattelivat, että nainen on lapsekas ja miestä vähempään ajatteluun kykenevä.
Jos sinä nyt olet esimerkiksi vähemmän terävä kynä täällä ihmisyyden penaalissa, ei kannata yleistää tätä ajattelua muihin naisiin, jotka saattavat olla (ja varmasti ovatkin) monesti aivan erilaisia. Jos nyt kykenet näin abstraktiin päättelyketjuun. Ei pahalla.
Samaa mieltä. Siskonpoikani ei ole halunnut korttia, olisi kyllä maksettu hänelle.Hän ei mielestään ole tarvinut ajokorttia ja on sanonut, että maksaa sen itse, jos mieli muuttuu. Meillä esikoispoika ei ole halunnut mopokorttia tai kevarikorttia, hänen mielestään hänelle mopo olisi ollut täysin tarpeeton.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun mielestä kyse ei ole sukupuolesta vaan siitä nuoresta. Mulla ei ole ajokorttia, siskollani on. Mä en ole juurikaan kokenut tarvitsevani ajokorttia, siskoni taas ei tulisi toimeen ilman. Myöskään mun tyttäreni ei halunnut ajokorttia, mutta poikani halusi. Tyttökin olisi kortin saanut, jos olisi halunnut.
Ompas hassu perusteluAlkuperäinen kirjoittaja Kiraki:En varmaan osaa perustella sillain että olisitte tyytyväisiä, hmm.. Mielestäni "pojat on poikia" pojat korjailee autoja ja se on jonkinlainen "status" pojille.. Tasa-arvoa minäkin haluan ja kannatan mutta mutta...en osaa kunnolla selittää..Alkuperäinen kirjoittaja just:Ei kumpikaan. Molemmille maksetaan puolet ajokortista ja loput saa itse tienata töillä tms.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:On varmasti tärkeä molemmille, musta se on vaan pojalle vielä tärkeämpää, ymmärrän kyllä jos muut on asiasta eri mieltä, oli vain minun mielipide.Alkuperäinen kirjoittaja aino:Miksi ihmeessä ei olis yhtä tärkeää molemmille?! Nyt ei ymmärrä...
Jos tilanne kaksoset, tyttö ja poika--> mahdollisuus maksaa 1 ajokortti, kumpi saisi?
Perusteletko tuota, miksi ajokortti on pojalle tärkeämpi?
Aika suuret johtopäätökset minusta yhden kysymyksen perusteella. Oletko lukenut kaikki kommenttini? Aika kaukana on sinun esittämä kuva minusta :/Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:Lopputulema on se, että joka tapauksessa ap:n mielestä pojalle vain "kuuluu" ajokortti ja tytölle se minkä ap katsoo tytöille sopivaksi. Sitä ei muuta mikään hänen sanomansa.
Jos ap:n kaltaiset saisivat päättää, naisilla tuskin olisi edes äänioikeutta, puhumattakaan siitä, että he saavat omistaa talonsa ja päättää omasta elämästään . Katsos kun joskus ne vanhanaikaiset ajattelivat, että nainen on lapsekas ja miestä vähempään ajatteluun kykenevä.
Jos sinä nyt olet esimerkiksi vähemmän terävä kynä täällä ihmisyyden penaalissa, ei kannata yleistää tätä ajattelua muihin naisiin, jotka saattavat olla (ja varmasti ovatkin) monesti aivan erilaisia. Jos nyt kykenet näin abstraktiin päättelyketjuun. Ei pahalla.
Mun mielestäni taas on aika outoa, jos perheessä, jossa raha on tiukalla lapselle hankitaan ajokortti ja auto käyttöön ihan vain sillä perusteella, että autot ovat kivoja ja niitä on kiva räplätä. Aika kallis lelu.Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:Mutta kyllä musta tässä ketjussa on vähän ylireagoiden hyökätty ap:ta vastaan. Tuskin hän tuolla aloituksella tarkoitti, että naisten kuuluu hoitaa lapset ja koti, ja miehet rassaa vaan autoja. Mutta onhan se tosiasia, että jos sä laitat poikalapsen eteen nuken ja auton, niin suurin osa sen auton siitä valitsee. Toki mielenkiinnon kohteet voi muuttua paljonkin iän myötä, ja kyllähän monilla pojillakin tulee lapsena se nukkevaihe, ja tytöillä autovaihe.
Esim. mun esikoispoika tykkäsi pienenä autoista ylikaiken, nyt (10v) sitä kiinnostaa enemmän musiikki, pelit ja ruuanlaitto/leipominen, autoista ei niinkään ole kiinnostunut. Kuopus taas (ainakin vielä) rakastaa kaikkia moottorilla kulkevia vehkeitä, autoja, mopoja yms. Tytärpuoleni taas ei ole koskaan oikein välittänyt nukeista, tai mistään prinsessahärpäkkeistä. Nyt kun täytti 12v, toivoi ja sai lahjaksi esim. skeittilaudan ja kitaran.
Omaa rahaa sula ei ilmeisesti ole... "Mieheni maksoi ajokortin", onko tää enää nykypäivää...Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:On minulla ajokortti, en saanut sitä kuitenkaan 18v koska ei ollut rahaa. En sitä tarvinnutkaan. Kun muutimme maalle mieheni maksoi ajokortin koska katsottiin että ilman sitä en enään pärjää välimatkojen takia.Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:Onko sulla ap ajokorttia ja asutteko kaupungissa?
Ei juu ollut rahaa, miehellä oli parempi palkka ja hän maksoi. Nytkin olen vaan kotona koko kesän lapsien kanssa ja siivoan ja kokkaan ja menen vasta elokuun lopulla kouluun.. Mies on töissä, lomat pitänyt ja seuraavat vasta syksyllä.. En missään tapauksessa vaihtaisi paikkaa mieheni kanssa. Kyllä, elän mieluummin täällä edellisellä vuosituhannella entäkö juoksen paikasta toiseen saarnaamassa naisten oikeuksista, kyllä terve aikuinen nainen tietää mitä haluaa ja osaa sen mukaan toimia ja en en en paheksu heitä jotka jaksavat sitä tehdä ja näkevät sen tarpeelliseksi. Naiset on naisia, miehet on miehiä. Mielestäni armeija on miesten paikka, ei naisten ja jos joku nainen sinne haluaa mennä niin ei se minua haittaa, ystäväkin on sen käynyt ja moni nainen siellä varmasti pärjäääkin paremmin kuin mies. Mutta NÄIN YLEENSÄ se MINUN mielstä on miehen paikka. Naiset synnyttävät lapset ja imettävät heidät, se on naisten tehtävä. JA nää kommentit ei liity tuohon mistä alun perin lähdettiin liikkeelle!!!! ONKO MUITA KYSYMYKSIÄ? VASTAAN MIELELLÄÄN! Mutta lue aiemmat kommenttini ensin jos jotain kysyt.Alkuperäinen kirjoittaja just:Omaa rahaa sula ei ilmeisesti ole... "Mieheni maksoi ajokortin", onko tää enää nykypäivää...Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:On minulla ajokortti, en saanut sitä kuitenkaan 18v koska ei ollut rahaa. En sitä tarvinnutkaan. Kun muutimme maalle mieheni maksoi ajokortin koska katsottiin että ilman sitä en enään pärjää välimatkojen takia.Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:Onko sulla ap ajokorttia ja asutteko kaupungissa?
Ei olla puhuttu koska miehelläni ei ole mahdollisuutta olla kesällä töistä pois vaan hän joutuu pitämääm lomat keväällä ja syksyllä.Alkuperäinen kirjoittaja juuh:Oiskohan tasa-arvoa kenties se, että miehelläsikin olisi mahdollisuus jäädä lasten kanssa kotiin, jos sinä menisit kesäksi töihin. Oletteko puhuneet sellaisesta vaihtoehdosta!
Miksi sun pitää määritellä noin tarkkaan? Miesten paikka ja naisten paikka ja diipadaapa. Jos se kerran ei haittaa, niin miksi et voisi ajatella että se tekee joka osaa ja haluaa. Poislukien imetys ja muut biologisesti vain toiselle mahdolliset asiat.Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:kyllä terve aikuinen nainen tietää mitä haluaa ja osaa sen mukaan toimia ja en en en paheksu heitä jotka jaksavat sitä tehdä ja näkevät sen tarpeelliseksi. Naiset on naisia, miehet on miehiä. Mielestäni armeija on miesten paikka, ei naisten ja jos joku nainen sinne haluaa mennä niin ei se minua haittaa, ystäväkin on sen käynyt ja moni nainen siellä varmasti pärjäääkin paremmin kuin mies. Mutta NÄIN YLEENSÄ se MINUN mielstä on miehen paikka.